Home » , » Διεθνή: Η μάχη για την παγκόσμια κυριαρχία δε σταματά ποτέ

Διεθνή: Η μάχη για την παγκόσμια κυριαρχία δε σταματά ποτέ

Από ciaoant1 , Τρίτη 28 Ιουνίου 2011 | 7:06 μ.μ.

Λόγω "ανωτέρας βίας", δεν ήμουν σήμερα στην πορεία, και δεν έχω εικόνα του τι γίνεται. Οπότε προς το παρόν βάζω κάτι από τη διεθνή επικαιρότητα.


Η φωτογραφία είναι από ένα μεγάλο "έργο υποδομής" στις ΗΠΑ, μια γέφυρα που είναι σχεδόν έτοιμη και θα συνδέει το San Francisco με το Oakland Bay. Το στοιχείο που έχει κάνει αυτή τη γέφυρα όμως μεγάλο θέμα συζήτησης στα διεθνή ΜΜΕ είναι...ο κατασκευαστής της.

Βλέπετε, τη γέφυρα αυτή την έφτιαξε μια κινεζική εταιρεία, όχι αμερικάνικη, ούτε καν "δυτική".

Μετά από δεκαετίες εντατικού outsourcing, με τις δυτικές εταιρείες να μετακομίζουν με φρενήρεις ρυθμούς στην Κίνα και να ρίχνουν "στάχτη στα μάτια" των εργατών με ένα σωρό δάνεια που "μασκάρευαν" τη μεγάλη φυγή του κεφαλαίου προς όπου έβρισκε μεροκάματα έως και 1 ευρώ/μέρα, τώρα έχουμε φτάσει στο σημείο να συμφέρει να χτίζεται μια γέφυρα τεραστίων διαστάσεων...στην Κίνα, και να στέλνεται με πλοία στην Αμερική, όπου απλά τη συναρμολογούν για να τη χρησιμοποιήσουν οι "ιθαγενείς" (περίπου 50.000.000 Αμερικάνοι ζουν πλέον με κουπόνια σίτισης, μιας και το "επενδυτικό περιβάλλον" που η άρχουσα τάξη προτιμά είναι αυτό της Κίνας, άρα οι εργάτες σε όλο τον κόσμο θα πρέπει λίγο-πολύ να "κινεζοποιηθούν", αλλιώς επενδύσεις γιοκ).

The San Francisco Bridge That's Being Built In China Is Almost Done
China will send the final four segments of the new Oakland Bay Bridge 6,500 miles to California next month as the 2,050 foot project enters its final phase.

According to the Guardian,

...five of the world's top 10 contractors, in terms of revenue, are now Chinese, with likes of China State Construction Engineering Group (CSCEC) overtaking established American giants like Bechtel.

CSCEC has already built seven schools in the US, apartment blocks in Washington DC and New York and is in the middle of building a 4,000-room casino in Atlantic City. In New York, it has won contracts to renovate the subway system, build a new metro platform near Yankee stadium, and refurbish the Alexander Hamilton Bridge over the Harlem river.

Chinese engineering companies have several things going for them:

* Financing, companies are mostly state owned and have much easier access to the large sums required in contracting
* They transfer Chinese workers who work much more cheaply
* They use construction machinery built in China
* Because of the large profit margin, they hire globally renown architects to demonstrate they can deliver better designs than anyone else

The main barrier to full Western expansion is seen as cultural, but likely something the Chinese will master with time and experience while doing business in the U.S.


Αλλά και οι "δικοί μας" κεφαλαιοκράτες, το ελληνικό κεφάλαιο, δίνει μαθήματα πατριωτισμού, μεταφέροντας κεφάλαια στην Ελβετία, και εργοστάσια στη Βουλγαρία, στην Ασία ή όπου αλλού τέλος πάντων τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα. Και άσε τα "κορόιδα" να ψάχνουν για δουλειά, να αγωνιούν για το πώς θα τα φέρουν βόλτα μήνα παρά μήνα, και να αναρωτιούνται με γνήσια απορία το πώς έγινε και χρεωκόπησε η Ελλάδα (και όχι μόνο). Εδώ το πιο πρόσφατο παράδειγμα:

Επένδυση της Kleemann Hellas στην Κίνα
Από το Κιλκίς στην Κίνα: Μέχρι τέλους του 2011 η παραγωγή του πρώτου ανελκυστήρα επί κινεζικού εδάφους.

Μέχρι το τέλος του 2011 αναμένεται να παραχθεί ο πρώτος ανελκυστήρας της Kleemann Hellas επί κινεζικού εδάφους, με τη βορειοελλαδική εταιρία να αξιοποιεί την Κίνα -όπου σημειωτέον εντοπίζεται το 50% της παγκόσμιας ζήτησης για ασανσέρ (265.000 τεμάχια ετησίως)- ως ορμητήριο για την ευρύτερη αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας και της Ωκεανίας.

Με την απόκτηση παραγωγικής βάσης στην Κίνα, ο όμιλος -που σημειωτέον κατέχει μερίδιο της τάξης του 2% στην παγκόσμια αγορά- θα μπορέσει να χτυπήσει τον ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμής, καθώς, σήμερα, τα μεταφορικά κόστη και οι δασμοί διπλασιάζουν το κόστος των προϊόντων της.


Η Κίνα κάνει business και στην Ευρώπη βέβαια - το έχουμε δει εδώ και χρόνια ότι έρχεται πιο κοντά με τη Γερμανία, ενώ αγοράζοντας λιμάνια, πρώτες ύλες και όποιο άλλο "τετραγωνάκι" στην παγκόσμια "μονόπολι" βρίσκει, η Κίνα επεκτείνει την επιρροή της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Γερμανία προσβλέπει στο να πουλάει εμπορεύματα στους Κινέζους, την "αγορά του μέλλοντος", ενώ η Κίνα βλέπει το ευρώ (ή όποιο άλλο νόμισμα χρησιμοποιεί η Γερμανία) ως μια καλή εναλλακτική λύση έναντι του δολαρίου. Και παράλληλα βέβαια θα ήθελε και τη γερμανική τεχνογνωσία σε ένα σωρό βιομηχανικούς κλάδους...Γι' αυτό και ο Κινέζος πρωθυπουργός πέρασε τώρα και μια βόλτα από τη Γερμανία, με ένα σωρό Κινέζους επιχειρηματίες μαζί του, καθώς το κάθε κράτος εκφράζει πλέον με πολύ ωμό τρόπο τα συμφέροντα της δικιάς του ολιγαρχίας έναντι των άλλων ολιγαρχιών (των άλλων χωρών). Ποια "ελεύθερη αγορά" και κουραφέξαλα, η αγορά δεν μπορεί να είναι ποτέ ελεύθερη όσο ελέγχεται από μια χούφτα ολιγάρχες...
China-Germany trade: Wen meets Merkel in Berlin
Chinese and German leaders are meeting for trade talks in the German capital Berlin, with the Chinese seeking new investment by hi-tech companies.

Mrs Merkel predicted bilateral trade would rise to 200bn euros (£178bn; $284bn) from 130bn over five years.

While China eyes more sophisticated markets, German firms do not want to lose know-how to Chinese competition.

Both sides are now starting to understand how they can benefit from each other, the BBC's Stephen Evans reports from Berlin.

Some German companies are keen to manufacture in China (γιατί άραγε; Α ναι, είναι φτηνοί οι εργάτες εκεί, έτσι δεν είναι; ) and realise that this will involve some transfer of technology, while remaining cautious about what trade secrets to hold back. (η Κίνα προφανώς και θα κερδίσει σημαντική τεχνογνωσία, ότι και αν λέει τώρα το ρεπορτάζ του BBC)

China has been increasing its holdings of bonds denominated in euros. Were these loans to eurozone governments to change, the crisis in the eurozone would get worse, our correspondent says.


Είχαμε δει πριν μερικές μέρες ότι είχε ξεσπάσει μια μεγάλη εργατική κινητοποίηση στην Κίνα, που -κλασσικά- έστειλε στην περιοχή μεγάλες δυνάμεις καταστολής, προκειμένου να τσακίσουν τους εργάτες εκείνους που για κάποιο "ακατανόητο" λόγο θεωρούν ότι δεν αμείβονται σωστά, ότι τα ωράρια τους είναι απάνθρωπα, οι συνθήκες μεσαιωνικές, κτλ.

Τώρα το κράτος ζητά από τους "σωστούς" εργάτες, από αυτούς δηλαδή που δε διαμαρτύρονται, ούτε κινητοποιούνται, αλλά υποτάσσονται στις "σωστές" και "δίκαιες" προσταγές του εργοδότη τους, να "καρφώσουν" στις αρχές ποιοι εργάτες συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις, ώστε να τιμωρηθούν. Να γίνουν δηλαδή ρουφιάνοι, προδότες της ίδιας τους της τάξης για "τριάκοντα αργύρια":

China unrest: Zengcheng migrants urged to inform
China has offered rewards to migrant workers willing to inform on colleagues involved in recent mass riots in the south-eastern city of Zengcheng.

The Zengcheng Daily published a notice offering workers residency permits - which would give them greater access to services like education and healthcare.

The notice also offered up to 10,000 yuan ($1,500; £1,000) cash rewards.


Άλλη μια στρατιωτική πρόοδος για την Κίνα, που πλέον απέκτησε και αυτή, όπως και οι ΗΠΑ, μη επανδρωμένα αεροσκάφη ("drones"):

Aircraft Carrier, Stealth Fighter And Now Drone: China's Military Is "Catching Up"
Some time ago it was revealed that in its rush to "catch up" with western military technology, China has now developed an aircraft carrier and a stealth fighter (reverse engineering efficiency notwithstanding). Now, it appears that China has developed its first ever unmanned drone.


Για το τέλος, δείτε και τα εξής δύο άρθρα από το Culture of life news, για τη μάχη των ιμπεριαλιστών για την παγκόσμια κυριαρχία. Αξίζουν και τα δύο το χρόνο σας, και καλύπτουν με απλό και κατανοητό τρόπο πολλά ζητήματα που τα έχουμε κατά καιρούς δει και εμείς σε διάφορα άρθρα μας:

Chinese Sovereign Wealth Versus US Sovereign Debt

Creditor Power China Bails Out EU
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger