Home » » Παρεμβάσεις Π.Ε.: Αγώνας για την ακύρωση της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης

Παρεμβάσεις Π.Ε.: Αγώνας για την ακύρωση της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης

Από Δημήτρης Δαμασκηνός , Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013 | 7:56 μ.μ.



ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές

Π ΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.



ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ  ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ




Κυβέρνηση και τρόικα με την εγκύκλιο που στάλθηκε στις 10/12 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης ….2013-2014 – Διαδικασίες» και που αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και ασφυκτικού διοικητικού εναγκαλισμού επιδιώκουν άμεσα την προώθηση και την  εφαρμογή της αξιολόγησης.

Λένε: «Σκοπός της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη  σχέσεων συνεργασίας (sic!!) και εμπιστοσύνης (sic!!) στην εκπαιδευτική κοινότητα  Και για του λόγου το αληθές η «συνεργασία» και η «εμπιστοσύνη» ξεκινάνε με το:

 «Η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, με την επιστημονική / παιδαγωγική στήριξη των Σχ. Συμβούλων και τη διοικητική των Διευθυντών Διευθύνσεων» κάνοντας απόλυτη διοικητική διάκριση των κριτών και των κρινόμενων, των εκπαιδευτικών και των στελεχών.  !!!



Η εφαρμογή κατά το σχολικό έτος 2013-14  περιλαμβάνει:  

1.              «Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου»  Αντικείμενο της διαδικασίας είναι η αποτίμηση των 15 δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο. Σε απλά ελληνικά αντιμετώπιση του σχολείου με επιχειρηματικούς δείκτες ποιότητας και προϊόντος, απλήρωτης εργασίας και συνολικής εποπτείας.



2.  «Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί το σχολικό έτος 2014-15». Δηλαδή  ένα σχέδιο που de facto θα εφαρμοστεί την επόμενη σχολική χρονιά έστω και με διαφορετικό προσωπικό, άλλες σχέσεις εργασίας, άλλο μαθητικό δυναμικό.  Με άλλα λόγια θεσμική κατοχύρωση ενός σχολείου μονίμως υπό αναδιάρθρωση βάσει διοικητικών σχεδίων και διαπερνούμενο από μια  κουλτούρα διαρκούς αγωνίας για την επίτευξη τους.



3.   «Ετήσια έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της Ετήσιας Έκθεσης αξιοποιούνται στον ετήσιο προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους και στον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου». Να και το συνολικό επιχειρηματικό πλάνο που θα βελτιώσει τις επιδόσεις της «επιχείρησης» την επόμενη χρονιά, αναδεικνύοντας τις φετινές αδυναμίες και βάζοντας το προσωπικό να σκέφτεται να δρα και να αυτοαξιολογείται  με μια επίφαση ιδιοκτησίας (το σχολείο μας κατά  το εταιρεία μας) και κυρίως να ενσωματώνει, είτε με την υποταγή και το φόβο, είτε γιατί πείθεται  ιδεολογικά, τους πολιτικούς κυβερνητικούς  στόχους  και  πλάνα.



4.     «Εκδηλώσεις Δημοσιοποίησης» Στο PPoint που συνοδεύει την εγκύκλιο αναφέρεται πως «Οι Σχολικοί Σύμβουλοι σε συνεργασία με τους Δ/ντες Εκ/σης και τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων μπορούν να οργανώνουν εκδηλώσεις δημοσιοποίησης της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου».  Δηλαδή δημοσίως θα συγκρίνουν τα σχολεία μεταξύ τους σε καλά και κακά για να επιτείνουν τον ανταγωνισμό και τη συμμόρφωση. Η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών είναι εμφανέστατη ως στόχος της αυτοαξιολόγησης.



Βρισκόμαστε μπροστά στην κορύφωση της κυβερνητικής επίθεσης της κυβέρνησης στην προσπάθεια τους να βγάλουν λάδι τις κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και να υλοποιήσουν  άμεσα  τις  επιταγές των εντολοδόχων τους (ΕΕ – ΔΝΤ-  ΟΟΣΑ). Η αξιολόγηση  έχει πολλαπλούς στόχους:

·         Δημιουργία  του απαραίτητου  εκείνου αποθέματος εκπαιδευτικών   προς διαθεσιμότητα-απόλυση  ώστε να καλυφθεί ο «στόχος» των χιλιάδων απολύσεων που θα γίνουν συνολικά στο Δημόσιο .

·         Στην αποδόμηση του δωρεάν, δημόσιου και καθολικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εντείνοντας τις ταξικές ανισότητες και κατηγοριοποιώντας σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

·         Στην προώθηση του «νέου» σχολείου της αγοράς, ενός σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που οι γονείς θα βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη λόγω της εντεινόμενης υποχρηματοδότησης, που οι μαθητές θα αποκτούν «δεξιότητες» (ότι θέλει η αγορά…) και όχι πλήρη θεώρηση του κόσμου.

·    Στο τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη  μισθολογική και  βαθμολογική τους καθήλωση ενώ ταυτόχρονα θα αναδυθεί ένα εργασιακό περιβάλλον  ανταγωνισμού που θα προσομοιάζει τη «ζούγκλα» της αγοράς εργασίας

·   Στο να επιβληθεί στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, η εκσυγχρονισμένη αναζήτηση για  χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.

·         Στη συρρίκνωση και χειραγώγηση της παιδαγωγικής και διδακτικής αυτονομίας των εκπαιδευτικών, μέσω της διευρυνόμενης τυποποίησης και ομοιομορφίας των διδακτικών τους πρακτικών, μέσω των πολλαπλών και αλλεπάλληλων διαδικασιών αξιολόγησης και απόδοσης λόγου αλλά και του πολύπλευρου πολιτικοϊδεολογικού ελέγχου της διδακτικής πράξης από το κράτος και τους μηχανισμούς της αγοράς. 

·  Στον αποπροσανατολισμό από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης φορτώνοντας στου εκπαιδευτικούς την ευθύνη για τις δυσλειτουργίες του Δημόσιου Σχολείου.

Με το νέο αξιολογικό πλαίσιο αθωώνεται η καταστροφική πολιτική του μνημονίου στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά. Την ίδια στιγμή, που οδηγούν στην εξαθλίωση ένα ολόκληρο λαό, επιθυμούν να αξιολογήσουν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για τη σχολική διαρροή και την εγκατάλειψη της μόρφωσης από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα.

Η οργάνωση του αγώνα μας

Δε θέλουμε να κάνουμε καλύτερη την αυτοαξιολόγηση. Θέλουμε να αλλάξουμε την κοινωνία, το σχολείο, την εκπαιδευτική νομοθεσία, το περιεχόμενο των γνώσεων, το αναλυτικό πρόγραμμα, τα βιβλία, το ρόλο που μας αντιστοιχεί. Με περιεχόμενο που να μη ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες του κεφαλαίου, της αγοράς και του κέρδους αλλά με τις κοινωνικές ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Θέλουμε ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών που να μορφώνει ανθρώπους για να μπορούν να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο





ΑΝΥΠΑΚΟΗ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ!

Με βάση όλα τα παραπάνω και  για να αλλάξει ο «φόβος» στρατόπεδο  προτείνουμε – στηρίζουμε :  

·  Τη συλλογή υπογραφών του κειμένου εναντίωσης στην αξιολόγηση που κυκλοφορεί από την ΔΟΕ χωρίς καταληκτικές ημερομηνίες.  Ο αγώνας δεν έχει ημερομηνία λήξης.

·         Οι σύλλογοι  διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά με πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων ότι διαφωνούν και απορρίπτουν κάθε μορφή αξιολόγησης.

·      Ο Σύλλογός μας τώρα να καταλήξει σε αγωνιστικές αποφάσεις  και σε κάλυψη κάθε εκπαιδευτικού και συλλόγου διδασκόντων που θα αρνηθεί στην πράξη την αυτοαξιολόγηση.

·    Οι Σύλλογοι τώρα  (σε συνέχεια της μαζικής και επιτυχημένης κινητοποίησης που μπλόκαρε το σεμινάριο των Σχολικών Συμβούλων) να αποφασίσει αγωνιστικές μορφές (στάσεις εργασίας, αποκλεισμούς, καταλήψεις..) βασιζόμενος και στην απόφαση της ΔΟΕ για  να μπλοκάρουμε-ακυρώσουμε τη διεξαγωγή των σεμιναρίων που πρόκειται να γίνουν  για τους διευθυντές όποτε γίνει αυτό.

·  Καλούμε τους διευθυντές/ντριες των σχολείων να μη συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια και στις διαδικασίες  για την αξιολόγηση που εσπευσμένα προωθεί το υπουργείο και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους και στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης.

·         Όποιος/α στηρίζει-συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης συναδέλφων δεν έχει θέση στο σύλλογο. 


Μοιράσου το :

+ σχόλια + 1 σχόλια

Ανώνυμος
17 Δεκεμβρίου 2013 στις 8:51 μ.μ.

Ραδιενεργή Βλακεία
Ο Αντ1 μας είπε κι αυτό: Μην ανάβετε φωτιά να ζεσταθείτε! Έχει ραδιενέργεια, αναπνευστικά, φυματίωση, πνευμονία, ποδάγρα και πιτυρίδα!!! Τα δυο τελευταία δεν τα είπαν, αλλά που θα πάει, θα τα πουν, μια κι έχουν κάλο στο μυαλό τους.
Οι γαλαζοαίματες αριστοκρατικές, πλούσιες, μυτούλες θέλουν να μας πείσουν να μην καίμε ξύλα, ιδιαίτερα, λέει, τα σαββατοκύριακα!!! Δηλαδή η ραδιενέργεια είναι σαν την περίοδο, ή το Πάσχα, έχει συγκεκριμένες μέρες.
Αφού μας πουλάνε τρέλα, ας το ανταποδώσουμε. Ώστε ραδιενέργεια σε δέντρα από το Τσερνομπίλ ε; Σε ποια; Κι αν έχουν ραδιενέργεια τα δέντρα, τα ελληνικά φρούτα που επίσης βγαίνουν σε δέντρα, είναι άραγε εντάξει; Καταλάβατε τώρα δωσίλογοι του μνημονίου;
Αλλά μην ανησυχείτε φερέφωνα. Δεν καίμε ούτε ξύλα. Καίμε ότι βρούμε, για να ζεσταθούμε, εκεί μας καταντήσατε. Και γιατί δεν το λέτε στα καθάρματα που ακρίβυναν το πετρέλαιο, που μας γύρισαν αναγκαστικά πίσω στα μαγκάλια, να το μειώσουν, ώστε να εξαφανιστούν τα δυσάρεστα, όπως η "ρομαντική ατμόσφαιρα" του Τραμπάκουλα της Νέας Δημοπρασίας;
Άντε από δω ρε! Άντε από δω! Και προσέξτε, ΜΗΝ παίζετε με τον πόνο μας και το κρύο, γιατί μαντέψτε τι θα κάψουμε στο τέλος. Τα πλούσια σπίτια καναλαρχών με "παπαγαλάκια" για προσάναμμα... mitsos175.

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger