Τα δυο βίντεο που παραθέτουμε μας τα έστειλε ο Βασίλης Νούσης και το κείμενο που τα συνοδεύει αναφέρει: Το Άξιον Εστί του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη στην πλατεία της Νέας Σμύρνης σε ανοιχτή συναυλία με 15.000 κόσμο!!!
Τραγουδά ο Σάκης Ρουβάς, ο βαρύτονος Κώστας Ραφαηλίδης (ψάλτης) και απαγγέλει ο ηθοποιός Γιώργος Γιαννόπουλος (ψάλτης).
Ο μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης διευθύνει την Orchestra Mobile και την χορωδία ΔΕΗ-ΔΕΔΔΗΕ.
Η συναυλία έγινε για τον για τα 90 χρόνια από την γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη, στο πλαίσιο του εορτασμού της εργατικής Πρωτομαγιάς.
Το παρακάτω κείμενο υπογράφει ο Κώστας Σκηνιώτης, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και δημοσιεύτηκε χτες στην εφημερίδα «Δρόμος της Αριστεράς»
Πολύ συζήτηση διεξάγεται, αυτές τις μέρες, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Σάκης Ρουβάς θα τραγουδήσει στη Νέα Σμύρνη, προς τιμήν του Μίκη Θεοδωράκη, το Άξιον Εστί.
Πρόκειται για ένα έργο συνδεδεμένο με τα ιερά και τα όσια μιας ολόκληρης ιστορικής περιόδου, όπου ο ελληνικός λαός εκπαιδεύτηκε στην ποίηση μέσα από τη μουσική του μεγάλου και παγκόσμιου καλλιτέχνη Μίκη Θεοδωράκη.
Είναι γνωστό ότι την περίοδο που ο Οδυσσέας Ελύτης ζήτησε από τον Μίκη να μελοποιήσει το έργο του, ο συνθέτης δέχθηκε σοβαρές ενστάσεις και αντιδράσεις από αρκετούς από τους τότε επιφανείς της - Αριστερός.
Θεωρούσαν ότι η αδυναμία να τύχει το έργο της μουσικής επιμέλειας που επιθυμούσε ο συνθέτης, θα μείωνε την αξία του. Όμως ο Μίκης πίστευε στο λαϊκό αισθητήριο και στην πολιτιστική ταυτότητα που διέπει ανά τους αιώνες τον ελληνικό λαό. Έτσι προχώρησε στη μελοποίηση του έργου.
Για τον ίδιο λόγο, απαίτησε να παραμείνουν μέσα στο στούντιο ηχογράφησης στην Κολούμπια οι μαθητές ενός σχολείου που έτυχε να είναι παρόντες σε αυτή την ιστορική ηχογράφηση. «Θέλω να ακούγονται οι ανάσες τους και οι κτύποι από τις καρδιές τους», είπε τότε.
Ο υπογράφων δεν είναι σε θέση, ούτε και επιθυμεί να κρίνει τον Σάκη Ρουβά ως καλλιτέχνη. Αυτό είναι δουλειά άλλων.
Πιστεύω όμως στη Δημοκρατία και στην ελεύθερη βούληση και θεωρώ ότι αξίζει να πιστεύουμε όλοι, ότι όταν ένας καλλιτέχνης αποφασίζει να συνδέσει τον εαυτό του με ένα τέτοιο έργο, λαμβάνει μεν αξία από την τεράστια δύναμη αυτού του έργου, αλλά προσθέτει δε σε αυτό το έργο και τη δική του αξία. Το κύριο θέμα, όμως, είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστεί το Άξιον Εστί.
Το κύριο θέμα όμως είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστούν οι πανδαισιακές μουσικές του Μίκη Θεοδωράκη.
Είναι η ανάταση που χρειάζεται ο ελληνικός λαός αυτή την περίοδο. Είναι η δύναμη, η αισιοδοξία, η πίστη ότι θα καταφέρει να αντιπαλέψει όλα τα δύσκολα που βρίσκονται μπροστά του. Είναι η πεποίθηση ότι η Αριστερά μπορεί να αποτελέσει τη λυδία λίθο για τις εξελίξεις στη χώρα και την Ευρώπη. Είναι η πεποίθηση, η διάθεση, η πρόθεση να βρει η χώρα και ο ελληνικός λαός το δρόμο που του αξίζει. Το δρόμο της Δημοκρατίας, το δρόμο της κοινωνικής συνοχής, το δρόμο του δικαιώματος στην εργασία, το δρόμο για συμμετοχή στην Παιδεία, στον πολιτισμό, στον αθλητισμό. Το δρόμο για τη σοσιαλιστική προοπτική. Να βρουν οι νέοι το αύριο και την ελπίδα που τους αξίζει. Να βρουν οι μεγαλύτεροι την ηρεμία, τη χαρά, την αξιοπρέπεια που τους αρμόζει για τον κόπο που έχουν καταβάλει μια ολόκληρη ζωή. Κάθε προσπάθεια (απ’ όπου καί αν γίνεται αυτή) προς αυτή την κατεύθυνση, είναι σημαντική.
Το Άξιον Εστί είναι το επιμύθιο στη μάχη που δίνει αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση κόντρα στη νεοφιλελεύθερη ελίτ της Ευρώπης.
Άξιον Εστί, ο ελληνικός λαός και η πατρίδα να απαλλαγούν από το ζυγό, να σηκώσουν ψηλά το κεφάλι, να ορθώσουν το ανάστημά τους και να προχωρήσουν μπροστά.
Μπροστά και ψηλά γιατί αυτή είναι η μόνη οδός που μας αξίζει.
Όλες οι στιγμές του Σάκη Ρουβά στην συναυλία. Πως προσπάθησε να τραγουδήσει Μίκη Θεοδωράκη.
Τραγουδά ο Σάκης Ρουβάς, ο βαρύτονος Κώστας Ραφαηλίδης (ψάλτης) και απαγγέλει ο ηθοποιός Γιώργος Γιαννόπουλος (ψάλτης).
Ο μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης διευθύνει την Orchestra Mobile και την χορωδία ΔΕΗ-ΔΕΔΔΗΕ.
Η συναυλία έγινε για τον για τα 90 χρόνια από την γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη, στο πλαίσιο του εορτασμού της εργατικής Πρωτομαγιάς.
Το παρακάτω κείμενο υπογράφει ο Κώστας Σκηνιώτης, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και δημοσιεύτηκε χτες στην εφημερίδα «Δρόμος της Αριστεράς»
Αξιον Εστί
Πολύ συζήτηση διεξάγεται, αυτές τις μέρες, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Σάκης Ρουβάς θα τραγουδήσει στη Νέα Σμύρνη, προς τιμήν του Μίκη Θεοδωράκη, το Άξιον Εστί.
Πρόκειται για ένα έργο συνδεδεμένο με τα ιερά και τα όσια μιας ολόκληρης ιστορικής περιόδου, όπου ο ελληνικός λαός εκπαιδεύτηκε στην ποίηση μέσα από τη μουσική του μεγάλου και παγκόσμιου καλλιτέχνη Μίκη Θεοδωράκη.
Είναι γνωστό ότι την περίοδο που ο Οδυσσέας Ελύτης ζήτησε από τον Μίκη να μελοποιήσει το έργο του, ο συνθέτης δέχθηκε σοβαρές ενστάσεις και αντιδράσεις από αρκετούς από τους τότε επιφανείς της - Αριστερός.
Θεωρούσαν ότι η αδυναμία να τύχει το έργο της μουσικής επιμέλειας που επιθυμούσε ο συνθέτης, θα μείωνε την αξία του. Όμως ο Μίκης πίστευε στο λαϊκό αισθητήριο και στην πολιτιστική ταυτότητα που διέπει ανά τους αιώνες τον ελληνικό λαό. Έτσι προχώρησε στη μελοποίηση του έργου.
Για τον ίδιο λόγο, απαίτησε να παραμείνουν μέσα στο στούντιο ηχογράφησης στην Κολούμπια οι μαθητές ενός σχολείου που έτυχε να είναι παρόντες σε αυτή την ιστορική ηχογράφηση. «Θέλω να ακούγονται οι ανάσες τους και οι κτύποι από τις καρδιές τους», είπε τότε.
Ο υπογράφων δεν είναι σε θέση, ούτε και επιθυμεί να κρίνει τον Σάκη Ρουβά ως καλλιτέχνη. Αυτό είναι δουλειά άλλων.
Πιστεύω όμως στη Δημοκρατία και στην ελεύθερη βούληση και θεωρώ ότι αξίζει να πιστεύουμε όλοι, ότι όταν ένας καλλιτέχνης αποφασίζει να συνδέσει τον εαυτό του με ένα τέτοιο έργο, λαμβάνει μεν αξία από την τεράστια δύναμη αυτού του έργου, αλλά προσθέτει δε σε αυτό το έργο και τη δική του αξία. Το κύριο θέμα, όμως, είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστεί το Άξιον Εστί.
Το κύριο θέμα όμως είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστούν οι πανδαισιακές μουσικές του Μίκη Θεοδωράκη.
Είναι η ανάταση που χρειάζεται ο ελληνικός λαός αυτή την περίοδο. Είναι η δύναμη, η αισιοδοξία, η πίστη ότι θα καταφέρει να αντιπαλέψει όλα τα δύσκολα που βρίσκονται μπροστά του. Είναι η πεποίθηση ότι η Αριστερά μπορεί να αποτελέσει τη λυδία λίθο για τις εξελίξεις στη χώρα και την Ευρώπη. Είναι η πεποίθηση, η διάθεση, η πρόθεση να βρει η χώρα και ο ελληνικός λαός το δρόμο που του αξίζει. Το δρόμο της Δημοκρατίας, το δρόμο της κοινωνικής συνοχής, το δρόμο του δικαιώματος στην εργασία, το δρόμο για συμμετοχή στην Παιδεία, στον πολιτισμό, στον αθλητισμό. Το δρόμο για τη σοσιαλιστική προοπτική. Να βρουν οι νέοι το αύριο και την ελπίδα που τους αξίζει. Να βρουν οι μεγαλύτεροι την ηρεμία, τη χαρά, την αξιοπρέπεια που τους αρμόζει για τον κόπο που έχουν καταβάλει μια ολόκληρη ζωή. Κάθε προσπάθεια (απ’ όπου καί αν γίνεται αυτή) προς αυτή την κατεύθυνση, είναι σημαντική.
Το Άξιον Εστί είναι το επιμύθιο στη μάχη που δίνει αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση κόντρα στη νεοφιλελεύθερη ελίτ της Ευρώπης.
Άξιον Εστί, ο ελληνικός λαός και η πατρίδα να απαλλαγούν από το ζυγό, να σηκώσουν ψηλά το κεφάλι, να ορθώσουν το ανάστημά τους και να προχωρήσουν μπροστά.
Μπροστά και ψηλά γιατί αυτή είναι η μόνη οδός που μας αξίζει.
Όλες οι στιγμές του Σάκη Ρουβά στην συναυλία. Πως προσπάθησε να τραγουδήσει Μίκη Θεοδωράκη.
+ σχόλια + 3 σχόλια
Δυστυχώς ΔΕΝ είναι έτσι όπως τα γράφει ο "Δρόμος της Αριστεράς". Από τη δεκαετία του '60 έχει περάσει πάρα πολύς καιρός και τα πράγματα έχουν ριζικά αλλάξει:
α. Η καπιταλιστική βιομηχανία του θεάματος ΕΛΕΓΧΕΙ και ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ πάνω στους βασικούς άξονες διαμεσολάνησης ανάμεσα στην τέχνη και την κοινωνία. Τόσο το κοινό όσο και οι καλλιτέχνες ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ σε μεγάλο βαθμό από αυτή την βιομηχανία η οποία είναι ένα σύμπλεγμα επιχειρήσεων/κεφαλαιοκρατών του χώρου της ψυχαγωγίας, των ΜΜΕ, των τηλεπικοινωνιών (πχ ΚΟΣΜΟΤΕ). Η Βιομηχανία αυτή ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ σύμφωνα με τις αστικές αντιλήψεις το περιεχόμενο των έργων που θα παραχθούν.
β. Η εμπορευματική διαδικασία ΕΧΕΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΕΙ το πλαίσιο αξιών, προτύπων, "τι έπιτρέπεται και τι ΔΕΝ επιτρέπεται" τόσο για τον καλλιτέχνη και το έργο του, όσο και για το κοινό. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο πατά η βιομηχανία του θεάματος.
Συνεπώς, η κριτική του "Δρόμου της Αριστεράς", είναι πλέον όχι μόνο ξεπερασμένη και αναχρονιστική, αλλά δεν αφήνει -εξαιτίας της φύσης της- και πειρθώρια για εξέλιξη. Η αντίληψη που απορρέει απο το άρθρο του "Δρόμου" χαρακτηρίζει πλατιά τμήματα της Αριστεράς (κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και του ΚΚΕ και λιγότερο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κλπ) και διέπεται: α. από μια αναχρονιστική νοσταλγία για "τις ένδοξες μέρες που χάθηκαν", β. Απο μια απολίτικη εν τέλει βαθιά υποτίμηση του ρόλου της βιομηχανίας του θεάματος και της εμπορευματοποίησης της τέχνης.
Ετσι, φτάνει στο συμπέρασμα "....Ο υπογράφων δεν είναι σε θέση, ούτε και επιθυμεί να κρίνει τον Σάκη Ρουβά ως καλλιτέχνη. Αυτό είναι δουλειά άλλων.
Πιστεύω όμως στη Δημοκρατία και στην ελεύθερη βούληση και θεωρώ ότι αξίζει να πιστεύουμε όλοι, ότι όταν ένας καλλιτέχνης αποφασίζει να συνδέσει τον εαυτό του με ένα τέτοιο έργο, λαμβάνει μεν αξία από την τεράστια δύναμη αυτού του έργου, αλλά προσθέτει δε σε αυτό το έργο και τη δική του αξία. Το κύριο θέμα, όμως, είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστεί το Άξιον Εστί.
Το κύριο θέμα όμως είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστούν οι πανδαισιακές μουσικές του Μίκη Θεοδωράκη....
".
ΟΧΙ αγαπητέ του Δρόμου της Αριστεράς!!! Το κύριο ΔΕΝ είναι ότι στη Νέα Σμύρνη θα ακουστεί η μουσική του Θεοδωράκη!
Το κύριο είναι ότι η βιομηχανία του θεάματος μαζί με τον Ρουβά, είναι οι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ κερδισμένοι από τέτιες πρωτοβουλίες. Γιατί; Διότι η μεν βιομηχανία του θεάματος ΑΠΕΔΕΙΞΕ τη δύναμή της επιβάλλοντας τον Σάκη Ρουβά και Ο,ΤΙ ΑΥΤΟΣ εκπροσωπεί ως κεντρικό τραγουδιστή μιας τέτιας εκδήλωσης. Τα επιχειρήματα του στυλ "μα έτσι θα μάθει περισσότερος κόσμος το έργο του Θεοδωράκη" δεν ισχύουν. Ο Ρουβάς θα συνεχίσει να κάνει αυτό που έκανε χρόνια τώρα και thats all. Άλλωστε, ούτε πήρε ποτέ θέση για ένα χ θέμα υπέρ του λαού που εξαθλιώνεται η ζωή του, ούτε και πρόκειται να πάρει. Απλά ΔΕΝ τον ενδιαφέρει κάτι τέτιο. Και ξανά thats all.
Οσο για τον κόσμο που ακούει Ρουβά, ΔΕΝ θα μετατοπιστεί προς το αγωνιστικότερο ούτε αυτός ούτε και η συνείδησή του, ούτε χιλιοστό από την σημερινή συναυλία (του Σαββάτου) στη Νέα Σμύρνη. Γιατί; Διότι οι όροι -το περιεχόμενο δλδ- με τους οποίους κλήθηκε ο κόσμος αυτός να συμμετάσχει στην συναυλία αυτή, είναι οι ίδιοι με τους όρους του όποιου Βαρελάδικου: Πήγε να δεί το είδωλό του να τραγουδάει, σε μιαν συναυλία που ήταν πλήρως αποδεκτή, πολιτικά ό,τι να ναι και διαφημίστηκε από τα ΜΜΕ. Thats all και εδώ.
http://techni-en-kinisei.blogspot.gr/2015/04/blog-post_27.html
Σχετικά με τη συναυλία παρουσίασης του αξιον εστί στη Ν. Σμύρνη και τον Ρουβά.
"Ο καπιταλισμός μπορεί να ενσωματώσει τα πάντα στο πεδίο της τέχνης και του πολιτισμού, αρκεί να εξασφαλίζει την ηγεμονία του πλαισίου διαμεσολάβησης μεταξύ τέχνης και κοινωνίας: Την ηγεμονία της εμπορευματικής διαδικασίας και της βιομηχανίας του θεάματος.
Διότι αυτή είναι η διαδικασία/σχέση/διαμεσολάβηση που μπορεί να ξεδοντιάσει, ακόμα και τα πιο φορτισμένα πολιτικά έργα τέχνης, εκκενώνοντάς τα από το χειραφετητικό φορτίο τους και δίνοντάς τους αστικό/εμπορευματικό περιεχόμενο. Η εμπορευματική διαδικασία παίζοντας τον ρόλο του πλαισίου διαμεσολάβησης, διαμορφώνει παράλληλα είτε έμμεσα είτε άμεσα, τόσο το κοινό όσο και το έργο τέχνης στην κατεύθυνση αποδοχής της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων".
http://techni-en-kinisei.blogspot.gr/2015/04/blog-post.html
οχι ρε ..μην αχοληστε με αυτα ρε αυτα ειναι για τα μεσημεριαναδικα ρε,μη μπενετε στο τρυπακι τους αν πεσεις στο επιπεδο ν α μαλωσεις με ενα ηλιθιο σιγουρα θα σε νικησει ειναι δυνατον τωρα να μιλαμε για το ρουβα,ο ανθρωπος εκανε τοσα χρονια καριερα τραγουδιστη με τους κυλιακους και με το μανατζαρισμα του δημαρχου σαλαμινας ελεος με αυτα ασχολητε το μεγκα και η τρεμη οχι αλο καρβουνο
Δημοσίευση σχολίου