Home » , » Για το νέο εκδοτικό εγχείρημα του Κ. Βαξεβάνη

Για το νέο εκδοτικό εγχείρημα του Κ. Βαξεβάνη

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016 | 12:09 π.μ.

Του Β.

Επιβεβαιωθήκαμε απόλυτα σ' αυτό που γράφαμε σε ανάρτησή μας που είχε τίτλο: «Κάποτε για τον Κ. Βαξεβάνη οι τράπεζες εξαγόραζαν μέσω διαφημίσεων "κοστολογημένη σιωπή" από τα ΜΜΕ. Σήμερα έγιναν "ευαγή ιδρύματα"» στις 23 Ιούλη.
Οτι δηλαδή ο Κ. Βαξεβάνης θα εκδώσει βδομαδιάτικη εφημερίδα. 

Οπως αναφέρει σήμερα σε άρθρο που υπογράφει και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του προχωράει να εκδώσει Κυριακάτικη Εφημερίδα που θα ονομάζεται "Documento". 
Φιλοδοξεί, όμως ισχυρίζεται, μαζί με την δημοσιογραφική του ομάδα: «Να αποκαταστήσουμε την έννοια της ενημέρωσης στον έντυπο Τύπο».

Θα μπορέσουμε να σχολιάσουμε αναλυτικά την εφημερίδα όταν πραγματοποιηθεί το εκδοτικό εγχείρημα.

Ας επαναλάβουμε την περασμένη ανάρτησή μας η οποία μπροστά σ' αυτή την εξέλιξη αποκτά επικαιρότητα:

«Τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν», αναφέρει μια πρόταση που συνηθίζεται να ακούγεται στους δημοσιογραφικούς χώρους. Φαίνεται ότι αυτό το ξέχασε ο εκδότης του περιοδικού «Hot Doc» -και σύμφωνα με τις πληροφορίες μας σε λίγο καιρό εκδότης Κυριακάτικης εφημερίδας «που θα απευθύνεται στο αριστερόστροφο κοινό»- Κώστας Βαξεβάνης.

Το γράφουμε αυτό γιατί όσοι/ες παρακολουθείτε την αρθρογραφία του συγκεκριμένου δημοσιογράφου θα γνωρίζετε τις –σωστές- απόψεις που έχει διατυπώσει επανειλημμένως για την «κοστολογημένη σιωπή» -δική του η έκφραση- που εξασφαλίζουν από τα ΜΜΕ τραπεζίτες και μεγαλοεπιχειρηματίες για τα σκάνδαλά τους, προσφέροντας τους πανάκριβα «διαφημιστικά πακέτα».
Μάλιστα ο ίδιος ενυπόγραφα στο περιοδικό του τόνιζε ότι παρ’ όλο ότι είχε τέτοιες προσφορές δεν τις δεχόταν γιατί υπηρετούσε το «δημοσιογραφικό λειτούργημα» ….

Προφανώς με το πέρασμα του χρόνου και τις νέες πολιτικο-οικονομικές συνθήκες ο Κ. Βαξεβάνης αναθεώρησε τις απόψεις που είχε παλιά και σήμερα όποιος/α κάνει μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα που διευθύνει «Κουτί της Πανδώρας» θα διαπιστώσει ότι είναι πλημμυρισμένη από διαφημίσεις τραπεζών και μεγαλοεπιχειρηματιών. (Alpha bank, Attika bank, Interamerican, coca - cola κ.α).

Μα, σε καπιταλισμό ζούμε, θα πει κανείς. Αν δεν υπακούσει στους νόμους της αγοράς και δεν εφαρμόσει τους κανόνες που επικρατούν στο δημοσιογραφικό κατεστημένο, πώς θα υλοποιήσει τις επιδιώξεις του, γινόμενος εκδότης εβδομαδιαίας μεγάλης εφημερίδας;
Αυτό το ερώτημα είναι συζητήσιμο, αλλά καλύτερα είναι όμως να αφήσουμε τον Κώστα Βαξεβάνη να απαντήσει μέσα από ένα απόσπασμα συνέντευξή του που είχε δώσει στο περιοδικό  Marketing Week.

Ηταν η εποχή –Ιούνης 2002- που ο ίδιος  «μαζί με την έμπειρη και καταξιωμένη δημοσιογραφική ομάδα της τηλεοπτικής εκπομπής «Το κουτί της Πανδώρας», κυκλοφορούσαν το περιοδικό «Hot Doc»:


Marketing Week: Η διαφημιστική δαπάνη στα μέσα και κυρίως στα περιοδικά, μειώνεται διαρκώς, οι κυκλοφορίες πέφτουν κι όμως εμφανίζεται ένας «ρομαντικός» να τολμήσει να δημιουργήσει αυτή την εποχή ένα νέο περιοδικό. Έχετε συναίσθηση του εγχειρήματος και των κινδύνων του κ. Βαξεβάνη;

Κώστας Βαξεβάνης: Ως «ρομαντικός» έχω μια άλλη αφετηρία. Τα περιοδικά και οι εφημερίδες δεν γίνονται για να παίρνουν διαφημίσεις, αλλά για να ενημερώνουν. Μέχρι τώρα ξέρω πως έτσι γινόταν, αλλά νομίζω πως ήρθε η ώρα να αλλάξει. Βγάλαμε περιοδικό γιατί πιστεύουμε στη δημοσιογραφία και όχι για να πάρουμε διαφήμιση. Ξέρετε, η αγορά της διαφήμισης όπως και όλη η κοινωνία έχει διαβρωθεί από παρασιτικά φαινόμενα. Αρπαχτές, φίλοι που έδιναν σε φίλους, περιοδικά που στήνονταν για να παίρνουν διαφήμιση. Τελειώνουν αυτά. Ακόμη και αυτοί που τα έκαναν έχουν διάθεση να απελευθερωθούν. Πολύ περισσότερο η κοινωνία. Πόσο πια να πουλάς διαφήμιση Jeep σε εκπομπές με κοινό 70+; Μόνο διαφήμιση για πάνες ακράτειας ταιριάζουν. Ας πούμε πως ανακαλύπτουμε ξανά την παλιά συνταγή που λέει «κάνουμε δημοσιογραφία, δεν εισπράττουμε διαφήμιση». Αν έρθει έχει καλώς.

Υ.Γ 1 Σε πρόσφατο κείμενο του και με αφορμή την αντιπαράθεση που έχει με τον καπιταλιστή Βγενόπουλο ο Κ. Βαξεβάνης κάνει αναφορά «στην απέραντη σιωπή των Μέσων Ενημέρωσης που εξαγοραζόταν με διαφημίσεις και ζεστό χρήμα». Αυτό αφορά τις διαφημίσεις που δίνει μόνο ο Βγενόπουλος; Οι άλλες τράπεζες που διαφημίζει το «Κουτί της Πανδώρας» είναι «ευαγή ιδρύματα»;
 
Υ.Γ 2 Σχετικές αναφορές του τύπου: «Τι διαφημίζει μια Τράπεζα όταν αποτελεί κομμάτι ενός ολιγοπωλίου και δεν παρέχει πια προϊόντα στους πελάτες; Δεν διαφημίζει. Απλώς χρηματοδοτεί. Τον Κίτρινο Τύπο που θα την παρουσιάζει ... κυρία» θα συναντήσουμε σε αρκετά περασμένα δημοσιεύματα του ιστότοπου του Κ. Βαξεβάνη.

Υ.Γ 3 Γνωρίζω ότι αυτή η ανάρτησή μου θα δυσαρεστήσει σύντροφο και φίλο του μπλοκ που έχει προσωπικές σχέσεις και σε εκτίμηση τον Κ.Β., αλλά ισχύει το Αριστοτελικό: «Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε η αλήθεια»
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger