Home » , » Υπάρχουν δύο ‘21. Μιλάμε για το "δικό" μας 1821

Υπάρχουν δύο ‘21. Μιλάμε για το "δικό" μας 1821

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Σάββατο 25 Μαρτίου 2017 | 3:16 π.μ.


«Ό,τι ξέρουμε για το 1821 μοιάζει με αντεστραμμένο είδωλο στον καθρέφτη. Υπάρχουν δύο ‘21, αυτό των αρχόντων, των Φαναριωτών και της επίσημης διπλωματίας και αυτό του λαού και των προοδευτικών ανθρώπων όλου του κόσμου…» 

Δ. Φωτιάδης, από την ιστορική μονογραφία «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ» (Διαβάστε περισσότερα

Ετσι ακριβώς είναι. Η καθεστωτική ιστορία με την ιδεολογική χρήση μύθων έκοψε και έραψε στα μέτρα της την ιστορία και όσο αφορά τον ξεσηκωμό του λαού μας ενάντια στην Τουρκοκρατία, αλλά και στους ντόπιους προύχοντας που την στήριξαν.

Θα προσθέσουμε αρκετές παραπομπές για όλα όσα διαδραματίστηκαν στην επανάσταση του 1821 -και εννοούμε για όσα δεν αναφέρει η επίσημη ιστορία- που πιστεύουμε ότι ο αναγνώστης μας θα συμφωνήσει με την διαπίστωση που είχε εκφράσει από το 1924, ο Γιάννης Κορδάτος στο βιβλίο του «Η Κοινωνική Σημασία της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821» όπου μας έλεγε ότι το 1821 ήταν μια επανάσταση ενάντια στη φεουδαρχία και την καταπίεση, που εκφραστές της δεν ήταν μόνο οι Οθωμανοί πασάδες και μπέηδες αλλά και οι ντόπιοι προύχοντες, κοτζαμπάσηδες και δεσποτάδες.


Ανάλογη ήταν και η άποψη του Νίκου Μπελογιάννη που στο βιβλίο του «Το ξένο κεφάλαιο στην Ελλάδα», έγραφε: «οι αστοί και οι τσιφλικάδες, δε φοβούνταν τον τουρκικό ζυγό όσο φοβούνταν το λαϊκό ποτάμι που πάλευε για την απελευθέρωση...».

Οτι καλύτερο -κατά την άποψη μας- έχει γραφτεί για την επανάσταση του 1821 και φωτίζει το αληθινό νόημα της πέρα απ’ πέρα απ’ τα παραμύθια που μας διδάσκει η επίσημη ιστορία είναι το βιβλίο του Γιάννη Σκαρίμπα: «Το 1821 και η αλήθεια». Στο συντροφικό μπλοκ "ιστορικά ντοκουμέντα" υπάρχουν μεγάλα αποσπάσματα απ' αυτό όπου μεταξύ άλλων διαβάζουμε ότι η επανάσταση τους 1821 «δεν έγινε μόνο για τους Τούρκους. (Δεν ήσαν χειρότεροι...). Έγινε ενάντια και στο γδάρσιμο και τον κατατρεγμό απ’ τους προκρίτους - δηλαδή για το ξερίζωμα σύξυλου του Τριαδικού Τουρκοπαπαδοκοτσαμπάσικου καθεστώτος"». 

Σ' αυτό το βιβλίο βλέπουμε να τεκμηριώνεται  ότι «το Ιερατείο, οι Φαναριώτες και οι κοτζαμπάσηδες» ήταν «όλη η πανούκλικη κατάρα του καιρού» καθώς και ο προδοτικός ρόλος απέναντι στην επανάσταση «προσωπικοτήτων» όπως ο Κοραής, ο Καπποδίστριας, ο Κωλλέτης κ.α ατόμων που η καθεστωτική ιστορία τους έχει ανακηρύξει "ήρωες".

Και το συμπέρασμά του ο Γ. Σκαρίμπας ότι η επανάσταση του 21 απέτυχε στους σκοπούς της που ήταν εκτός το να διώξει τον κατακτητή να εξολοθρεύσει τους κοτσαμπάτσηδες και να "αποσχηματίσει τους δεσποτάδες", δεν απέχει από την πραγματικότητα.  

Διαβάστε επίσης:

1821: “Αντάρτης, κλέφτης παλικάρι πάντα είν’ ο ίδιος ο λαός” 

«Ανάπηρη Ελευθερία»

Από την Οθωμανική στην οικονομική υποδούλωση

Η κοινωνική σημασία της ελληνικής επαναστάσεως του 1821

Το ΠΑΜΕ για την επανάσταση του 1821

Η Επανάσταση του 1821 και η παραχάραξή της

Η ταξική σημασία της Επανάστασης του ’21

1821: Από τους Μαυροκορδάτους στους Μαυρογιαλούρους…

Το κρυφό σχολειό είναι, απλούστατα, ένα ιστορικό ψέμα…

Αν υπήρχαν ΜΜΕ το 1821

Η κοινωνική σημασία της επαναστάσεως του 1821 – Η συμβολή του Γ. Κορδάτου

Το ταξικό πνεύμα που επικράτησε στην επανάσταση του 1821

1821 ΡΕΚΒΙΕΜ ΣΤΗΝ ΑΓΝΩΣΤΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Η ιδεολογική χρήση των μύθων του 1821

Εθνικοθρησκευτικοί μύθοι γύρω από την Επανάσταση του ’21

Ο Νίκος Μπελογιάννης για την «Ελληνική Νομαρχία»*

Τα δάνεια της ανεξαρτησίας

Το 1821 όπως δεν το δίδαξαν ποτέ στα σχολεία
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 1 σχόλια

25 Μαρτίου 2017 στις 12:59 μ.μ.

Ας θυμηθούμε τι έγραφε ο Μακρυγιάννης για τα δεινά των αγωνιστών από τους αρχόντους και τους βασιλιάδες στην μετεπαναστατική εποχή:

«Και σ΄αυτήνη την γης οπού ζυμώσαμεν με το αίμα μας θέλουν να μας θάψουν αδίκως και παράωρα όσοι μας κάναν σίγρι από μακριά, όταν κιντινεύαμεν. Μας πήραν την ματοκυλισμένη μας γης, την αγόρασαν από ΄να γρόσι το στρέμμα, και βάλαν εμάς με τ’ αλέτρι και τραβούμεν το γενί και βγάνομεν των συγγενών μας τα κόκαλα, και οι αφεντάδες μας περπατούνε με τις καρότζες τους, και οι αγωνισταί δεν έχουν ούτε γουμάρι, και ξυπόλυτοι και γυμνοί διακονεύουν εις τα σοκάκια».

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger