Home » , » ΕΜΕ – MENSA – Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο συμπράττουν για τη «χαρισματικότητα»; Κριτική θεώρηση μιας ημερίδας

ΕΜΕ – MENSA – Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο συμπράττουν για τη «χαρισματικότητα»; Κριτική θεώρηση μιας ημερίδας

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012 | 12:14 π.μ.

Tης Αγγελικής Χ. Χρονοπούλου*

Περιεχόμενα:

1. Εισαγωγικά
2. Ασυμβατότητα τίτλου (υπότιτλου) και περιεχομένου στην (υπό μελέτη) ημερίδα
3. Συνδιοργανωτές της (υπό μελέτη) ημερίδας: ΕΜΕ, η μετάλλαξη (μελέτη περίπτωσης)
3.1. Περιήγηση στο «βαθύ κράτος» της ΕΜΕ και αποτίμηση της παρουσίας της στην (υπό μελέτη) ημερίδα
3.1.1 Ερωτήματα που αναζητούν απάντηση από τη μαθηματική κοινότητα

1. Εισαγωγικά


Παρακολουθήσαμε την ημερίδα που διοργάνωσε το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο – Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός με θέμα: «Αριστεία στην ελληνική εκπαίδευση: Αφηγήσεις εμπειριών μαθητών με διακρίσεις σε επιστημονικές Ολυμπιάδες» μια και το θέμα προκαλεί το ενδιαφέρον.

Εισαγωγικά θα αναφέρουμε ότι την ημερίδα απασχόλησαν τα χαρισματικά/ταλαντούχα/προικισμένα παιδιά και έφηβοι και αρχικά θα παραθέσουμε κάποια διευκρινιστικά στοιχεία για να διευκολύνουμε την παρακολούθηση του κειμένου μας.
Τα χαρισματικά/ταλαντούχα/προικισμένα παιδιά και έφηβοι, λοιπόν, αν και δεν υπερβαίνουν το 3% στο γενικό πληθυσμό, και πολύ είναι, με τη συνεχή διεύρυνση του ορισμού, που παραμένει γενικός, ασαφής και «ρευστός», καταλήγουν, αισιόδοξα, να περιλαμβάνουν το 20%(!!!) του πληθυσμού… Είναι εύκολο, λοιπόν, να αντιληφθείτε τι θα μπορούσε να σημαίνει το ότι, με την κάλυψη της επιστήμης, σε τελική ανάλυση, το 1/5 του πληθυσμού θα μπορούσε να αποκτήσει την… ταμπέλα χαρισματικό, ταλαντούχο, προικισμένο ή δημιουργικό παιδί /έφηβος.

Βέβαια στα στατιστικά δεδομένα η αξία των ποσοστών είναι σχετική. Παραδειγματικά αναφέρουμε πως στην έκθεση του Florida Department of Education (2008) αναγνωρίζεται πως με βάση εμπειρικά δεδομένα το ποσοστό 3% στο γενικό πληθυσμό των χαρισματικών/ταλαντούχων/προικισμένων παιδιών και εφήβων δεν ισχύει για κάθε δείγμα του πληθυσμού. Η αναφορά τους αφορά στην Αριζόνα, όπου μόνο το 0,14% των φοιτητών που παρακολουθούν προγράμματα για χαρισματικούς/ταλαντούχους προέρχεται από γλωσσικές μειονότητες (δηλαδή γνωρίζουν σε περιορισμένο βαθμό την αγγλική γλώσσα). Μάλιστα επισημαίνεται ότι οι φοιτητές (σε σχέση με τη γλώσσα της μειονότητας) αντιπροσωπεύουν 16,17% του πληθυσμού σχολικής ηλικίας. Άλλες μελέτες δείχνουν ότι το ποσοστό των Μαύρων, των ισπανόφωνων, των Ινδιάνων της Αμερικής που αναγνωρίζονται ως χαρισματικά παιδιά Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger