Home » , » Για τη στάση του ΚΚΕ στο Β΄ γύρο των εκλογών

Για τη στάση του ΚΚΕ στο Β΄ γύρο των εκλογών

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Σάββατο 24 Μαΐου 2014 | 4:11 μ.μ.


Από το Φεβρουάριο, με αφορμή δηλώσεις της Λιάνας Κανέλλη για ουδετερότητα του ΚΚΕ σε μια αναμέτρηση Σακελλαρίδη - Κασιδιάρη στο Β΄ γύρο στην Αθήνα, είχαμε κριτικάρει την προδιαγραφόμενη τότε στάση του ΚΚΕ στο θέμα, με ένα σημείωμα στην Αυγή [1].
Εκεί σημειώναμε ότι σε ανάλογες περιπτώσεις στην τσαρική Ρωσία, όταν εκπρόσωποι άλλων αριστερών κομμάτων ή και φιλελεύθεροι αστοί αντιμετώπιζαν στο Β΄ γύρο ακροδεξιούς και τσαρικούς, ο Λένιν σύστηνε την υποστήριξή τους. Ο Λένιν υποδείκνυε ότι ανάμεσα στους ακραίους αντιδραστικούς και τους φιλελεύθερους υπήρχαν ουσιαστικές διαφορές, παρότι και οι μεν και οι δε ήταν οπαδοί του καπιταλισμού.

Στο «Κάλεσμα της ΚΚΕ του ΚΚΕ» της 19/5 το ΚΚΕ υιοθετεί και επίσημα τη θέση της ουδετερότητας και της αποχής στο Β΄ γύρο που κατά καιρούς έχουν εκφράσει η Κανέλλη, ο ΓΓ του Δ. Κουτσούμπας και άλλα ηγετικά στελέχη. Τα επιχειρήματα που προσφέρονται σε υποστήριξή της είναι λίγο-πολύ γνωστά και επαναλαμβάνονται καθημερινά μονότονα στο Ριζοσπάστη: ο ΣΥΡΙΖΑ είναι δύναμη του συστήματος και η υποστήριξή του θα σήμαινε έναν απαράδεκτο οπορτουνισμό για τους κομμουνιστές, μια συνθηκολόγηση με το «μικρότερο κακό». Στο «Κάλεσμα» τα συνοψίζουν ως εξής:
«Η καταδίκη της αντιλαϊκής συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ δεν κρίνεται μόνο με τη μη ψήφιση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, αλλά και με την απόρριψη της λογικής του “μικρότερου κακού” στον β΄ γύρο και στις ευρωεκλογές… Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς… Αποτελούν δημαγωγία τα περί ανατροπής που λέει» [2].

Ως «απόδειξη» παραθέτουν την πρόσφατη τοποθέτηση του Α. Τσίπρα για παραμονή της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.
Σε αυτό θα μπορούσε να αντιτείνει κανείς ότι ο ρόλος ενός κόμματος κρίνεται από τη συνολική πρακτική του και όχι από μια, πιθανά άστοχη, δήλωση. Ωστόσο, για λόγους επιχειρηματολογίας, θα δεχτούμε ότι η θέση του ΚΚΕ για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι 100% σωστή. Θα δείξουμε ότι ακόμη και έτσι να ήταν τα πράγματα –όπως δεν είναι– το «Κάλεσμα» της ΚΕ του ΚΚΕ είναι μια θλιβερή, καιροσκοπική απόφαση, που ατιμάζει και διασύρει τους απλούς αγωνιστές του ΚΚΕ.

Είναι πάντα λάθος η επιλογή του μικρότερου κακού;

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα, θα παραθέσουμε άλλη μια τοποθέτηση του Λένιν, σε γράμμα στον Λουνατσάρσκι. Στο γράμμα αυτό, τον Οκτώβρη του 1905, πάνω στο κορύφωμα της πρώτης ρωσικής επανάστασης, ο Λένιν υπογράμμιζε ότι οι καντέτοι, οι Ρώσοι φιλελεύθεροι αστοί, είχαν στραφεί ενάντια στην επανάσταση. Έσπευδε όμως να προσθέσει:

«Αν είχαμε ήδη κοινοβούλιο, θα υποστηρίζαμε οπωσδήποτε τους καντέτους, τον Μιλιουκόφ και Σία, contra στη “Μοσκόβσκιγε Βέντομοστι” [όργανο των Μαύρων Εκατονταρχιών, των ακροδεξιών της Ρωσίας, Χ.Κ.]. Λογουχάρη στις επαναληπτικές εκλογές, etc. Εκεί αυτό δεν θα παραβιάζει καθόλου την αυτοτέλεια του ταξικού κόμματος της σοσιαλδημοκρατίας» [3].

Όπως βλέπουμε, ο Λένιν ήταν πρόθυμος να υποστηρίξει οπωσδήποτε όχι μόνο τον Σακελλαρίδη, αλλά και τον Σπηλιωτόπουλο ακόμη απέναντι στον Κασιδιάρη, αν προέκυπτε μια τέτοια αναμέτρηση. Ήταν άραγε ο Λένιν ένας οπορτουνιστής οπαδός του «μικρότερου κακού» ή ένας αδαής που δεν καταλάβαινε τα ζητήματα της πολιτικής πάλης, επειδή ίσως δεν είχε την τύχη να φωτιστεί από το τελευταίο «Κάλεσμα» της ΚΕ του ΚΚΕ;

Προφανώς όχι. Αυτό που κατανοούσε ο Λένιν παίρνοντας τη συγκεκριμένη θέση –και που δεν κατανοεί η ΚΕ του ΚΚΕ– είναι ότι ενώ γενικά η λογική του «μικρότερου κακού» είναι λάθος, υπάρχουν στιγμές, ιδιαίτερα όταν ο αντίπαλος έχει μεγάλη υπεροχή, όταν η επαναστατική προοπτική είναι μακρινή, κ.λπ., που πρέπει κανείς να λειτουργεί και με αυτή τη λογική όταν χρειάζεται, ελισσόμενος για να κερδίσει χρόνο, ώστε να ωριμάσουν οι όροι για την επαναστατική διέξοδο.
Σύμφωνα με την ίδια την ηγεσία του ΚΚΕ, σήμερα όλοι οι άλλοι, όχι μόνο η ΝΔ, η Ελιά, η Χρυσή Αυγή, το Ποτάμι κοκ., αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και οι άλλες πλην ΚΚΕ αριστερές δυνάμεις είναι δεκανίκια του συστήματος. Αν δεχτούμε προς στιγμή ότι ισχύει αυτό, τότε αυτό δεν σημαίνει πως στη δοσμένη στιγμή ο πολιτικός συσχετισμός είναι εξαιρετικά αρνητικός; Δεν σημαίνει ότι ακριβώς σε μια τέτοια εντελώς δυσμενή κατάσταση θα έπρεπε να ελιχθεί κανείς, υποστηρίζοντας όπου πρέπει και τους λιγότερο αντιδραστικούς;

Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι σήμερα οι ελιγμοί είναι πράγματι αναγκαίοι όχι γιατί η θέση του ΚΚΕ για τον ΣΥΡΙΖΑ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι σωστή. Είναι αναγκαίοι γιατί, παρότι αυτή η θέση είναι λαθεμένη, ο συσχετισμός δυνάμεων, όχι τόσο σε εθνικό όσο κυρίως σε διεθνές επίπεδο, παραμένει ακόμη αρνητικός.

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον Μπέο, τον Καμίνη και τους υποψηφίους του ΣΥΡΙΖΑ;

Ένα από τα αρνητικά φαινόμενα των δημοτικών εκλογών είναι η εισβολή στην πολιτική ανθρώπων των media και επιχειρηματιών, που κέρδισαν δήμους (Ψινάκης, Γκλέτσος) ή μπήκαν στο Β΄ γύρο (Μπέος, Μώραλης). Ο Μπέος, για να αρκεστούμε στην πιο ξεκάθαρη περίπτωση, χρησιμοποίησε προεκλογικά την πιο ακροδεξιά λαϊκιστική ρητορική. Δήλωσε, π.χ., ότι αντιπροσωπεύει το «νέο» και «άφθαρτο», χαρακτηρίζοντας «αναγούλα» κάθε κουβέντα για πολιτική κουλτούρα. Υποσχέθηκε να κτυπήσει το «μαχαίρι του διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος» με τη γροθιά του [4].

Πέρα από το κωμικό του πράγματος, να εμφανίζεται ένας υπόδικος για στημένα ματς ως ενσαρκωτής του «νέου» και του «άφθαρτου», η φρασεολογία του Μπέου –άσχετα πού μπορεί να τοποθετεί ο ίδιος τον εαυτό του– συμπίπτει με τη δήθεν αντισυστημική ρητορική των ναζί. Οι ναζί ήταν άλλωστε οι εμπνευστές του ρητού: «Όταν ακούω τη λέξη κουλτούρα, τραβάω το πιστόλι μου».

Το ερώτημα είναι: Υπάρχει μια ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στον Μπέο και τον Πατσιαντά, τον υποστηριζόμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ αντίπαλό του στο Β΄ γύρο; Είναι βέβαια ντροπή ακόμη και να το θέτουμε, αλλά το «Κάλεσμα» του ΚΚΕ δυστυχώς μας υποχρεώνει.

Το λάθος της ηγεσίας του ΚΚΕ είναι ότι εξετάζει το ζήτημα από την άποψη της πολιτικής λογικής του ΣΥΡΙΖΑ και των υποψηφίων του, την οποία μάλιστα διαστρεβλώνει, ενώ θα έπρεπε πρώτα και κύρια να το εξετάσει από την άποψη της διαφοράς στην κοινωνική και πολιτική κατάσταση που θα προκύψει αν εκλεγούν οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ από εκείνη που θα προκύψει αν εκλεγούν ο Μπέος και ο Καμίνης, ή αν εκλέγονταν ο Κασιδιάρης.

Για να το κάνουμε λιανό, ας υποθέσουμε ότι, χάρη και στη στάση της ηγεσίας του ΚΚΕ, ο Μπέος εκλέγεται πανηγυρικά στο Βόλο. Ας υποθέσουμε ακόμη –που δεν ήθελε και πολύ– ότι ο Κασιδιάρης είχε περάσει στο Β΄ γύρο και ότι, χάρη πάλι στην αποχή του ΚΚΕ, συγκέντρωνε ένα 40%. Ποιες θα ήταν οι συνέπειες;

Σήμερα η Χρυσή Αυγή, παρά την επιτυχία της στις εκλογές, παραμένει στριμωγμένη. Τα περισσότερα στελέχη της βρίσκονται στη φυλακή, υπόδικα για τις εγκληματικές ενέργειές τους, ενώ ένα μέρος του κεφαλαίου διστάζει να τους υποστηρίξει. Αν, ωστόσο, χάρη και στη γραμμή του ΚΚΕ, οι ακροδεξιοί και οι νεοναζί σημείωναν τέτοιες επιτυχίες, η κατάσταση θα άλλαζε. Η διαδικασία εναντίον τους θα ήταν απίθανο να συνεχιστεί και η διστακτική μερίδα του κεφαλαίου θα άρχιζε να τους βοηθά. Αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Πολύ πιο σημαντική θα ήταν η νομιμοποίησή τους σε ένα κομμάτι του λαού, η πλειοψηφία του οποίου παραμένει σήμερα αντιφασιστική. Ειδικά μια μερίδα των κατεστραμμένων από την κρίση μικροαστών, που πηγαίνει με τον ισχυρό της ημέρας, θα στρεφόταν προς το μέρος τους. Ταυτόχρονα, δεν θα ήταν διόλου ασήμαντα τα στηρίγματα που θα αποκτούσαν στους δήμους, για να προωθούν τις θέσεις τους στις γειτονιές, τα «συσσίτια για Έλληνες», το κυνήγι των μεταναστών κοκ.

Στην πράξη, με τη στάση της στο Β΄ γύρο, η ηγεσία του ΚΚΕ αναγνωρίζει σαν «μικρότερο κακό» τον Κασιδιάρη, γιατί η μη εκλογή των υποψήφιων του ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα και την Αττική θα ενισχύσει άμεσα αυτές ακριβώς τις δυνάμεις.

Το χρέος των κομμουνιστών και των αριστερών στο Β΄ γύρο

Αν πιστέψουμε τις φωνασκίες της Κανέλλη στα τηλεοπτικά παράθυρα, το ΚΚΕ θριάμβευσε στις δημοτικές εκλογές λόγω της έξοχης πολιτικής του. Οι αριθμοί όμως λένε ότι ο Κασιδιάρης έφτασε το 16,12%, ενώ ο Σοφιανός του ΚΚΕ πήρε μόλις 7,41%, όταν είχε πάρει 13,74% το 2010. Η διασπαστική γραμμή του ΚΚΕ είναι, λοιπόν, λαθεμένη, γιατί η ζωή αποδεικνύει ότι από την εφαρμογή της ενισχύεται όχι το ΚΚΕ αλλά η αντίδραση, και όχι μόνο σε εκλογικά ποσοστά, αλλά επίσης στο κοινωνικο-πολιτικό επίπεδο.

Αλλά για τον ίδιο ακριβώς λόγο –και για πολλούς άλλους ακόμη– δεν μπορεί να μπαίνει κανένα δίλημμα για τους κομμουνιστές και τους αριστερούς εκεί που στο Β΄ γύρο βρίσκονται αντιμέτωποι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ με ακροδεξιούς ή και μετριοπαθείς εκπροσώπους του κατεστημένου. Το χρέος των κομμουνιστών και των αριστερών είναι να υπερψηφίσουν αποφασιστικά τους υποψηφίους του ΣΥΡΙΖΑ (όπως και εκείνους του ΚΚΕ φυσικά, όπου συμμετέχουν). Ιδιαίτερα η εκλογή του Σακελλαρίδη στην Αθήνα και της Δούρου στην Αττική θα αποτελέσει ένα σοβαρό βήμα εμπρός. Θα βοηθήσει όχι μόνο να βελτιωθούν τα δημοτικά πράγματα, αλλά και να αναθαρρήσει ο κόσμος, να πειστεί ότι η πολιτική των μνημονίων δεν είναι ανίκητη και μπορεί να διαμορφωθούν οι όροι ανατροπής της.

Με την επανεκλογή αντίθετα των Σγουρού και Καμίνη, θα διαιωνιστεί μόνο απαράλλακτα η τωρινή κατάσταση. Και η κατάσταση αυτή είναι που έφερε τον Κασιδιάρη στο 16% και τους υποψηφίους του ΚΚΕ στο 7,4%. Βέβαια, για το τελευταίο ειδικά φταίει και η ανεδαφική, σεκταριστική γραμμή της ηγεσίας του, μια γραμμή που στα λόγια αρνείται να στηρίξει τον Σακελλαρίδη για να μην πέσει στο «μικρότερο κακό», αλλά στην πράξη αναγνωρίζει σαν μικρότερο κακό τον Καμίνη και ακόμη και τον Κασιδιάρη.

Η πολιτική γραμμή που υιοθετεί το ΚΚΕ στο Β΄ γύρο των δημοτικών εκλογών, όντας μέρος της γενικότερης άρνησής του της ενότητας της Αριστεράς, δεν έχει τίποτα κοινό με τη μαρξιστική κομμουνιστική παράδοση. Ούτε, βέβαια, συνδέεται με μια σοβαρή κριτική πιθανών λαθών του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι απλά μια αναπαραγωγή της διαβόητης, καταστροφικής σταλινικής πολιτικής του σοσιαλφασισμού, που εξίσωνε αδιάκριτα όλες τις άλλες πολιτικές δυνάμεις ως δίδυμα αδέλφια του φασισμού, για χάρη της γραφειοκρατικής αυτομεγάλυνσης. Αυτή η γραμμή μετατρέπει αντικειμενικά τα μέλη και τους οπαδούς του ΚΚΕ σε ουραγούς του κατεστημένου, ακόμη και της ακροδεξιάς εκεί όπου υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζουν αντιπάλους όπως ο Μπέος. Γι’ αυτό οι έντιμοι αγωνιστές του ΚΚΕ θα την αγνοήσουν.

Χρήστος Κεφαλής
(μέλος της ΣΕ της Μαρξιστικής Σκέψης)

[1] Βλ. Χρήστου Κεφαλή, «Οι κομμουνιστές και τα εκλογικά διλήμματα», Αυγή, 27/02/2014.
[2] Ριζοσπάστης, 20.5.2014.
[3] Λένιν, Άπαντα, εκδ. ΣΕ, τόμ. 47, σελ. 86.
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 67 σχόλια

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 4:40 μ.μ.

Προς ολες τις συνιστωσες του ΣΥΡΙΖΑ εάν το ΣΥΡΙΖΑ συνεργαστει για να γινει κυβερνηση
1) με ΝΔ με αρχηγο τον Σαμαρα θα σας εχει προδοσει ναι ή οχι
2) με ΠΑΣΟΚ με αρχηγο τον Βενιζελο θα σας εχει προδοσει ναι ή οχι
3) με ΝΔ με ΝΕΟ αρχηγο θα σας εχει προδοσει ναι ή οχι
4) με ΠΑΣΟΚ με ΝΕΟ αρχηγο θα σας εχει προδοσει ναι ή οχι

φωτης ζερβος
24 Μαΐου 2014 στις 4:57 μ.μ.

Ως συνήθως, η απάτη είναι τι είπε/έκανε ο Λένιν ΑΣΧΕΤΑ του ζητήματος αιχμής. πχ ο Λένιν είπε να ψηφίσει τον μιλιουκωφ, τους αστούς, που ήταν κάτσε της μοναρχίας, που τότε ήταν γι αυτόν η διαχωριστική γραμμή. Για το κκε αυτή είναι η εε, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ κατά της εε, όχι φυσικά.

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 5:13 μ.μ.

Ατυχο το παραδειγμα γι την τσαρικη ρωσια πριν τον ΦΛΕΒΑΡΗ ΤΟΥ 1917 οπου ειχανε ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ και βεβαια ξεχασατε να μας πειτε για της θεσεις του ΑΠΡΛΗ 1917 του ΛΕΝΙΝ που εξηγουσε φτασαμε στον καπιταλισμο και ενδιαμεσο ΣΤΑΔΙΟ δεν υπαρχει. Για αυτο αλλωστε στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡ ΝΗΣΗ ΚΕΡΕΝΣΚΙ δεν μπηκε ποτε τον ΙΟΥΛΗ εφυγε απο τα σοβιετ Και τον οκτωβρη ανατρεψανε τον αριστερο ΚΕΡΕΝΣΚΙ. ο Μεγαλος δασκαλος και η εμπειρια απο τα 100 χρονια που περασανε λενε ο οπορτουνισμος ειναι η ιδεολογια του καπιταλισμου μεσα στο εργατικο και κομμουνιστικο κινημα καμμια ΑΝΟΧΗ δεν τσιμπαμε με τιποτα ΠΑΝ

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 5:21 μ.μ.

2 ωραια προσφατα αρθρακια εναντια στο διεφθαρμενο συνδυασμο του Μωραλη
Ενα απο rednotebook: http://www.rednotebook.gr/details.php?id=12661
( ''Αν ημουν Πειραιωτης'')
και ενα απο left http://left.gr/news/oligarhes-toy-limanioy
('' Ολιγάρχες του λιμανιού '')
Eνα μπραβο στην ανταρσια Πειραια(ανταρσια στο λιμανι) για αυτα που εγραψε στο σαιτ της
εναντια στο συνδυασμο Μωραλη την προηγουμενη.
Χρειαζεται δυναμη,ξερω.

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 5:51 μ.μ.

Η στάση μας είναι και θα είναι σταθερή και αταλάντευτη. Καμμία σχέση και δοσοληψία με την σοσιαλδημοκρατία. Αρκετά φάγαμε 40 χρόνια τα διλήμματα του ΠΑΣΟΚ. Νέο Πασόκ με άλλο όνομα δεν θα επιτρέψουμε να γίνει. Ακόμα κι αν προσωρινά έχουμε κόστος το οποίο πληρώσαμε το 2012. Ομως όταν σχεδιασμένα θα στέλνετε τον κόσμο, απογοητευμένο και προδομένο, μπουλουληδόν στον ακροδεξιά, το ΚΚΕ θα είναι εκεί, έτοιμο να οδηγήσει τον λαό μέχρι την ανατροπή. Καμία, μα καμμία σχέση με τις πασοκιές, "ψηφίστε πασόκ για να φύγει η επάρατος δεξιά, για να μπεί στο χρονοντούλαπο της ιστορίας" Τα θυμάστε? Και η δεξιά συγκυβερνά με την σοσιαλδημοκρατία, το πασόκ σήμερα, το νέο πασόκοσύριζα αύριο. Και η ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ο σύριζα, έχουν ψηφίσει όλες τις συνθήκες της ΕΕ, άρα και τον Καλλικράτη, πίνουν το ίδιο νερό στο όνομα της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, ακριβώς τα ίδια μέτρα αντιλαικά θα πάρουν. Μαύρο και στους δύο λοιπόν. Μανώλης

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 6:03 μ.μ.

Διαχρονικα ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ειναι το μακρυ δολοφονικο χερι του καπιταλιστικου συστηματος που το χρειαζετε για να εγκλοβιζει τον λαο με τον φοβο στις ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΟΥΜΑΡΑ που καλιεργει ο ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΜΟΣ ο οποιος εχει βαρυτατες ευθυνες στην διασπαση της εργατικης ταξης ωστε ποτε να μη παρει τα μεσα παραγωγης στα χερια της. Το παραδειγμα της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ειναι χαραχτηριστικο για την βοηθεια που εδωσε ο οπορτουνισμος στην ανοδο του ΧΙΤΛΕΡ. Αφου πνιξανε στο αιμα την επανασταση το 1918 και δολοφονησανε ΛΟΥΞΕΜΠΟΥΡΓΚ ΛΗΜΠΝΕΧΤ στην πορεια εστρωσαν τον δρομο στους φασιστες. αυτος ειναι παντα ο ρολος τους. Αυριο λοιπον ψηφιζουμε παντου ΚΚΕ και σε ΠΑΤΡΑ ΙΚΑΡΙΑ ΧΑ ΙΔΑΡΙ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΛΑ.ΣΥ. οπου δεν ειμαστε ριχνουμε παντου ΛΕΥΚΟ ΚΑΙ ΑΚΥΡΟ δεν πεφτουμε στην παγιδα του συστηματος. Και οποιος θελει πραγματικα να πολεμησει το φασισμο χρειαζετε αγωνας για αλαγη ταξης στην εξουσια. οι αυταπατες και τα φουμαρα τελειωσανε το 1991 ΠΑΝ

Πριν(ς)
24 Μαΐου 2014 στις 6:06 μ.μ.

Γεμίζει ο τόπος λενινιστές κάθε φορά πριν τις εκλογές. Τι διαστροφή και αυτό. Στις προηγούμενες εκλογές οι ίδιοι "μαρξιστές" λέγαν Καμινη στην Αθήνα, Δημαρά στην Πάτρα, Στεφανάδη στην Ικαρία. Στις φετινές ο λενισμός άλλαξε. Ομως από τους χτεσινούς εκλεκτούς ο μόνος που έμεινε σταθερός στις προτιμήσεις των νέων οπαδών του λένιν είναι ο αντίπαλος του ΚΚΕ στην Ικαρία...
Μα τόσο αυριανισμός;

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 6:22 μ.μ.

Χωρίς να συμφωνώ με το ΚΚΕ στις αναλύσεις του και στην τακτική του,έχω να πω ότι ο κύριος αρθρογράφος από μαρξιστική σκέψη έχει μαύρα μεσάνυχτα.Επειδή ο ίδιος έχει αποφασίσει να στηρίξει ΣΥΡΙΖΑ βάζει και τον Λένιν να γίνει οπαδός του ΣΥΡΙΖΑ.Κύριε Κεφαλή,αν θυμάμαι καλά,το 1905 δεν ειχε γίνει στη Ρωσία αντιδημοκρατική επανάσταση,δηλαδή είχαμε ακόμα φεουδαρχία.Οι μαυροεκατονταρχιτες που ήθελε να χτυπήσει ο Λένιν,ηταν με τον Τσάρο,δεν ηταν κανένας Καμινης η Σπηλιωτοπουλος.Οι Καντετοι επίσης δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ γιατί ήταν αστικό κόμμα σε μια φεουδαρχική χώρα.Ασε τον Λένιν κατά μέρος σε παρακαλώ και μην μας το παίζεις μαρξιστής με τέτοια συμπεράσματα..

Α.Κ.Α.

24 Μαΐου 2014 στις 6:44 μ.μ.

Ο θεος να μας φυλλαει από τετοια "Σκεψη" που θελει να εμφανίζεται και "Μαρξιστικη" διαστρεβλώνοντας ασύστολα τη ΛΕΝΙΝΙΣΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ που την τραβαει τοσο από τα μαλλια μεχρι που την ξεπετσιασε! Οι μεταμοντέρνοι "αδογμάτιστοι" "μαρξιστες"( και λατρεις της ιμπεριαλιστικης ΕΕ) μεταφερουν τακτικες της απολυταρχικης τσαρικης Ρωσιας που ουτε Δουμα δεν υπηρχε στο 2014 του σαπιζοντος καπιταλισμου!!! Αντι να μαγαρίζετε το ονομα του Λενιν ασχοληθείτε καλυτερα με τη μελετη της τακτικης του ΠΑΣΟΚ του Αντρεα μπας κα καταφέρετε να πετυχαιτε σαν κακεκτυπο!

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 6:51 μ.μ.

μπραβο για το αρθρο σου! αυτο ειναι. η λογικη του σοσιαλδασισμου του 20 και του 30. αυτο κανει το κκε. το οποιο θα το πληρωσει σιγουρα

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 8:30 μ.μ.

6.51 και βεβαια υπαρχει ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΜΟΣ και αυτο δικαιωθηκε απο την ζωη. Τα ΛΑ ΙΚΑ ΜΕΤΩΠΑ που φτιαχτηκανε σαν ελιγμος για την υπερασπιση της ΕΣΣΔ και ειχανε ορους και προ υποθεσεις παντου γινανε κουρελοχαρτο απο τον οπορτουνισμο. πουθενα μα πουθενα δεν πηρε η εργατικη ταξη την εξουσια και παντου τραγωδια. ΕΑΜ 1944 ΧΙΛΗ 1973 και πολλα αλλα. ΠΑΝ

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 8:34 μ.μ.

Και 6:03 …..Όσο κρατάει η κρίση μετά από τόσα χρόνια διακυβέρνησης της σοσιαλδημοκρατία-αριστεράς ανά τον κόσμο που όχι μόνο δεν έλυσε τα κοινωνικά προβλήματα αλλά τα όξυνε περισσότερο και που όσο δυναμώνει η κρίση και η εξαθλίωση των εργαζομένων και υπάρχει ο κίνδυνος της μαζικής αντίδρασης προς σωστή κατεύθυνση και ρήξης με το σύστημα , τόσο δυναμώνει ο φασισμός για το ξερίζωμα κάθε αντίδρασης (κόβονται μισθοί, συντάξεις ,επιδόματα ανεργίας, υγεία κ.λπ. δηλαδή εξαλείφονται και τα τελευταία ίχνη αστικής δημοκρατίας), που βασικό ρόλο της ανάπτυξης του φασισμού έπαιξε και παίζει η θεωρία του μικρότερου κακού που ασπάστηκε αν το δούμε και ιστορικά η σοσιαλδημοκρατία από το 1931 στη Γερμανία που έλεγε ότι πρέπει να υποστηρίξουμε μια κυβέρνηση αντιφασιστική (το Μπρύνιγκ) όταν ξέρουμε ότι ύστερα από αυτήν θα ΄ρθεί στην εξουσία μια κυβέρνηση χειρότερη. Και συνέχιζε το “Φόρβερτς “ κεντρικό όργανο της Γερμανικής σοσιαλδημοκρατίας , ότι καθήκον της εργατικής τάξης είναι να ενισχύσει τη σημερινή μορφή καπιταλιστικής κυριαρχίας για να εμποδίσει όσο το δυνατό περισσότερο το θρίαμβο μιας αγριότερης αντίδρασης με αποτέλεσμα να ενισχύσει πρώτα το Μπρύνιγκ μετά τον φόν Πάπεν έπειτα τον φόν Σλάιχερ με διάφορους τρόπους όπως αποδοχή αντιδραστικών νόμων σαμποτάρισμα απεργιών διγλωσσία κ.α. με τη δικαιολογία να μην έρθουν στην εξουσία οι εθνικοσοσιαλιστές και αποκορύφωμα αυτής της πολιτικής τους η υποστήριξη του Χίντεμπουργκ στρατάρχη του Χίτλερ στη θέση του προέδρου της Δημοκρατίας το 1932 με την λογική ότι με αυτή τους τη κίνηση θα εμπόδιζαν την άνοδο του Χίτλερ στη κυβέρνηση. Λίγους μήνες αργότερα ο Χίντεμπουργκ καλούσε τον Χίτλερ στην κυβέρνηση ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΠΑΝ; υποστηρίζοντας μέχρι τέλους τη θεωρία του μικρότερου κάκου; ότι πήρε την εξουσία σύμφωνα με το σύνταγμα και θα περιοριστή η δύναμή του στην εξουσία από τους υπουργούς εθνικογερμανούς που θα τον εμπόδιζαν να ασκήσει βία και τρομοκρατία. Σας θυμίζει τα δικά μας μήπως; με την επάρατη δεξιά και τον δρακουμέλ; (Μητσοτάκης ) σε αφίσα που θα έμπαιναν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας; και αντί αυτού έχουμε την ιστορία στο χρονοντούλαπο,; σας θυμίζει μήπως τα ποσοστά της Χ.Α. που τώρα “ανησυχείτε”; ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ

24 Μαΐου 2014 στις 8:38 μ.μ.

Ο Φουντουλάκης του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει Μώραλη
Στην αρχή ήταν οι δηλώσεις του Β. Μαρινάκη ότι αν δεν «κατέβαινε» ο Γ. Μώραλης, θα ψήφιζε για δήμαρχο Πειραιά τον υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσα. Ακολούθησε η συνάντηση του Β. Μαρινάκη με την Ρ. Δούρου σε ταβέρνα του Πειραιά, για την οποία πολλά γράφτηκαν, αλλά τελικά παρουσιάστηκε σαν τυχαία. Τις προάλλες ήρθε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Φουντουλάκης, πρόεδρος της Παραολυμπιακής Επιτροπής των ΑμεΑ, να δηλώσει ότι στηρίζει τον Γ. Μώραλη, παρουσιάζοντας την επιλογή του σαν εφαρμογή της κατεύθυνσης του ΣΥΡΙΖΑ να ψηφιστούν «αντιμνημονιακοί» υποψήφιοι! Οπως είπε στον «sport24», «ο Πειραιάς σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να έχει έναν δήμαρχο μνημονιακό. Πρέπει να καταψηφιστεί ο εκπρόσωπος του μνημονίου και στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κ. Μιχαλολιάκος (...) Στον Πειραιά, όπως με έχουν ενημερώσει οι σύλλογοι και οι εκπρόσωποι των ΑμεΑ, έχουν αποφασίσει να στηρίξουν τον Μώραλη»...

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 9:04 μ.μ.

Ρε μανία με το ΚΚΕ. Τι κάνει το ΚΚΕ και γιατί δεν κάνει το ΚΚΕ ό,τι το διατάζουμε. Ρε παιδιά, μήπως τελικά το ΚΚΕ έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη απ' ό,τι φαίνεται εκλογικά και γι' αυτό χτυπιέστε για τους ψηφοφορους του; Ούτε για τους ψηφοφόρους της χρυσής αυγής δεν κάνετε έτσι.... Που στο κάτω κάτω η χρυσαυγούλα μιλάει και για υγιείς επιχειρηματίες όπως εσείς. Και την καλημερίζει κι ο Παναγούλης σας. ....

Ανώνυμος
24 Μαΐου 2014 στις 10:44 μ.μ.

1) Εγώ θα σταθώ σε ένα άλλο σημείο (αφού είμαι των θετικών επιστημών και όχι θεωρητικός).

Γράφει το άρθρο:
"Από το Φεβρουάριο, με αφορμή δηλώσεις της Λιάνας Κανέλλη για ουδετερότητα του ΚΚΕ σε μια αναμέτρηση Σακελλαρίδη - Κασιδιάρη στο Β΄ γύρο στην Αθήνα, είχαμε κριτικάρει την προδιαγραφόμενη τότε στάση του ΚΚΕ στο θέμα, με ένα σημείωμα στην Αυγή [1]."

Αυτό είναι επιεικώς ψέμα. Η Κανέλλη είπε:
α) ότι δε περάσει ο νεοναζί στο Β' γύρο (όπως κι έγινε).
β) ότι, υποθετικά, σε μια τέτοια περίπτωση η εκλογική μάχη είναι ΧΑΡΑΚΩΜΑ. Και ότι αυτή σηκώθηκε απέναντι στο νεοναζί για τη Δούρου.

Αυτά για να σταματήσουν οι συκοφαντίες των σοσιαλδημοκρατών του ΣΥΡΙΖΑ.

2) Κατά τα άλλα, η στάση του ΚΚΕ είναι επένδυση για το λαό στο μέλλον. Και αυτό θα γίνει αντιληπτό λίαν συντόμως. Βέβαια, αμφιβάλλω αν οι εμπαθείς με το ΚΚΕ θα αναγνωρίσουν το λάθος τους...

Ανώνυμος
25 Μαΐου 2014 στις 2:27 π.μ.

Μιας και έτυχε να δω την αναδημοσίευση, θα σχολιάσω τρία από τα σχόλια που έγιναν (σε δυο μέρη, λόγω μεγέθους):

ΣΧΟΛΙΟ 1
Χωρίς να συμφωνώ με το ΚΚΕ στις αναλύσεις του και στην τακτική του,έχω να πω ότι ο κύριος αρθρογράφος από μαρξιστική σκέψη έχει μαύρα μεσάνυχτα.Επειδή ο ίδιος έχει αποφασίσει να στηρίξει ΣΥΡΙΖΑ βάζει και τον Λένιν να γίνει οπαδός του ΣΥΡΙΖΑ.Κύριε Κεφαλή,αν θυμάμαι καλά,το 1905 δεν ειχε γίνει στη Ρωσία αντιδημοκρατική επανάσταση,δηλαδή είχαμε ακόμα φεουδαρχία.Οι μαυροεκατονταρχιτες που ήθελε να χτυπήσει ο Λένιν,ηταν με τον Τσάρο,δεν ηταν κανένας Καμινης η Σπηλιωτοπουλος.Οι Καντετοι επίσης δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ γιατί ήταν αστικό κόμμα σε μια φεουδαρχική χώρα.Ασε τον Λένιν κατά μέρος σε παρακαλώ και μην μας το παίζεις μαρξιστής με τέτοια συμπεράσματα..

ΣΧΟΛΙΟ 2
Ατυχο το παραδειγμα γι την τσαρικη ρωσια πριν τον ΦΛΕΒΑΡΗ ΤΟΥ 1917 οπου ειχανε ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ και βεβαια ξεχασατε να μας πειτε για της θεσεις του ΑΠΡΛΗ 1917 του ΛΕΝΙΝ που εξηγουσε φτασαμε στον καπιταλισμο και ενδιαμεσο ΣΤΑΔΙΟ δεν υπαρχει. Για αυτο αλλωστε στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡ ΝΗΣΗ ΚΕΡΕΝΣΚΙ δεν μπηκε ποτε τον ΙΟΥΛΗ εφυγε απο τα σοβιετ Και τον οκτωβρη ανατρεψανε τον αριστερο ΚΕΡΕΝΣΚΙ. ο Μεγαλος δασκαλος και η εμπειρια απο τα 100 χρονια που περασανε λενε ο οπορτουνισμος ειναι η ιδεολογια του καπιταλισμου μεσα στο εργατικο και κομμουνιστικο κινημα καμμια ΑΝΟΧΗ δεν τσιμπαμε με τιποτα ΠΑΝ

ΣΧΟΛΙΟ 3
Ως συνήθως, η απάτη είναι τι είπε/έκανε ο Λένιν ΑΣΧΕΤΑ του ζητήματος αιχμής. πχ ο Λένιν είπε να ψηφίσει τον μιλιουκωφ, τους αστούς, που ήταν κάτσε της μοναρχίας, που τότε ήταν γι αυτόν η διαχωριστική γραμμή. Για το κκε αυτή είναι η εε, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ κατά της εε, όχι φυσικά.

Στο σχόλιο 3 αναφέρεται: «ο Λένιν είπε να ψηφίσει τον μιλιουκωφ, τους αστούς, που ήταν κάτσε της μοναρχίας, που τότε ήταν γι αυτόν η διαχωριστική γραμμή».
Υποθέτω εννοεί «κατά τη μοναρχίας» και απαντώ: Ο Μιλιουκόφ και το κόμμα του οι Καντέτοι, δεν ήταν κατά τη μοναρχίας. Ήταν οπαδοί της συνταγματικής μοναρχίας, από όπου και το όνομά του (Κα-ντε = συνταγματικοί δημοκράτες). Υποστήριζαν δηλαδή, να παραμείνει ο τσάρος, παραχωρώντας κάποιο σύνταγμα.

Στο σχόλιο 2 αναφέρεται: «Ατυχο το παραδειγμα γι την τσαρικη ρωσια πριν τον ΦΛΕΒΑΡΗ ΤΟΥ 1917 οπου ειχανε ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ». Και στο σχόλιο 1 αναφέρεται: «Κύριε Κεφαλή,αν θυμάμαι καλά,το 1905 δεν ειχε γίνει στη Ρωσία αντιδημοκρατική επανάσταση,δηλαδή είχαμε ακόμα φεουδαρχία… Οι Καντετοι επίσης δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ γιατί ήταν αστικό κόμμα σε μια φεουδαρχική χώρα».
Υποθέτω ότι ο σχολιαστής εννοεί «δεν είχε γίνει αστικοδημοκρατική επανάσταση» και απαντώ:
Το 1905 η Ρωσία δεν είχε φεουδαρχία. Υπήρχε αναπτυσσόμενος καπιταλισμός με ισχυρά βέβαια φεουδαρχικά στοιχεία στην οικονομία και ακόμη περισσότερο στην κρατική εξουσία – ο τσαρισμός υπεράσπιζε τα φεουδαρχικά κατάλοιπα, εμποδίζοντας την ανάπτυξη του καπιταλισμού.
Η βασική ανάλυση του Λένιν, σε σχέση με την οποία πρέπει να είμαστε απόλυτα ακριβείς, για εκείνη την περίοδο ήταν η εξής: Στη Ρωσία συντελούνταν η ανάπτυξη του καπιταλισμού, που μπορούσε να γίνει με δυο δρόμους:
Είτε με διατήρηση και μετασχηματισμό της τσιφλικάδικης ιδιοκτησίας σε αστική (αστικο-τσιφλικάδικη). Ο Λένιν το αποκαλούσε αυτό «πρωσικό δρόμο», γιατί είχε εφαρμοστεί από τον Μπίσμαρκ στη Ρωσία.
Είτε με διάλυση της τσιφλικάδικης ιδιοκτησίας και μοίρασμα της γης στους αγρότες, το οποίο προϋπόθετε την επαναστατική ανατροπή του τσαρισμού. Ο Λένιν αποκαλούσε αυτό το δεύτερο δρόμο «αμερικάνικο δρόμο», γιατί σήμαινε τη μετατροπή των αγροτών σε ελεύθερους φάρμερ όπως στις ΗΠΑ.

Ανώνυμος
25 Μαΐου 2014 στις 2:46 π.μ.

Η θέση του Λένιν ήταν ότι η εργατική τάξη έπρεπε να υποστηρίζει στη ρωσική δημοκρατική επανάσταση τον αμερικάνικο δρόμο, γιατί σήμαινε την ελεύθερη, χωρίς φεουδαρχικά εμπόδια, ανάπτυξη του καπιταλισμού:
«Στο όνομα των συμφερόντων της ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων (που είναι το ανώτατο κριτήριο της κοινωνικής προόδου) πρέπει να υποστηρίζουμε όχι την αστική εξέλιξη του τσιφλικάδικου τύπου, αλλά την αστική εξέλιξη του αγροτικού τύπου» (Λένιν, Άπαντα, τόμ. 16, σελ. 234, το έργο είναι του 1907).
Δεν είναι αλήθεια ότι οι μαυροεκατονταρχίτες ήταν οπαδοί της φεουδαρχίας ούτε ο Λένιν έλεγε κάτι τέτοιο. Ο Λένιν επέμενε αντίθετα ότι οι μαυροεκατονταρχίτες, όπως και οι καντέτοι, ήταν οπαδοί του πρωσικού δρόμου της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Η διαφορά τους βρισκόταν στον τρόπο που υποστήριζαν αυτό το δρόμο. Οι μαυροεκατονταρχίτες τον υποστήριζαν βίαια, αδίστακτα, με πογκρόμ, τσακίζοντας τους αγρότες, κ.λπ., ενώ οι καντέτοι πίεζαν τον τσαρισμό για μικροπαραχωρήσεις και μεταρρυθμίσεις, που όμως δεν άλλαζαν την ουσία του.
Μάλιστα υπήρχαν τότε μερικοί ανόητοι «μπολσεβίκοι» που έλεγαν ότι οι μαυροεκατονταρχίτες και οι άλλοι τσαρικοί, ο Στολίπιν, μια μερίδα των Οκτωβριστών, κ.ά., ήταν οπαδοί της φεουδαρχίας. Ο Λένιν τους αντέκρουε:
«Το πρόγραμμα των μαυροεκατονταρχιτών και των οκτωβριστών», έλεγε, «δεν κάνει ούτε υπαινιγμό για υπεράσπιση των προκαπιταλιστικών μορφών οικονομίας… Οι μαυροεκατονταρχίτες στέκονται πέρα για πέρα πάνω στο έδαφος της καπιταλιστικής ανάπτυξης... Αυτό πρέπει να υπογραμμιστεί ιδιαίτερα, γιατί σε μας έχει διαθοθεί μια πολύ εκχυδαϊσμένη και απλοποιημένη άποψη για το χαρακτήρα της αντιδραστικής πολιτικής των τσιφλικάδων… Η αντιδραστικότητα του μαυροεκατονταρχίτικου προγράμματος δεν είναι ότι πάει να κατοχυρώσει κάποιες προκαπιταλιστικές σχέσεις ή καταστάσεις… αλλά ότι αναπτύσσουν τον καπιταλισμό σύμφωνα με το γιουνκερικό πρότυπο για να δυναμώσουν την εξουσία και ν’ αυξήσουν τα εισοδήματα των τσιφλικάδων» (Λένιν, Απάντα, τόμ. 20, σελ. 370-71).
Οι φιλελεύθεροι καντέτοι, από την άλλη, προσαρμόζονταν στον πρωσικό δρόμο ως τον μόνο δυνατό, και αρκούνταν να τον «βελτιώνουν», παραιτούμενοι από τη δημοκρατική επανάσταση. Έτσι ταλαντεύονταν και συμβιβάζονταν με τον τσαρισμό.
Μια κριτική του Λένιν στη δική τους θέση:
«Ο φιλελεύθερος θεωρεί ότι ο δρόμος της οικονομικής (καπιταλιστικής) ανάπτυξης είναι πια δοσμένος, καθορισμένος, τελειωμένος, ότι πρόκειται για το ξεκαθάρισμα των εμποδίων, των αντιθέσεων από το δρόμο αυτό. Ο μαρξιστής θεωρεί ότι ο δοσμένος δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης δεν βγάζει μέχρι τη στιγμή από το αδιέξοδο… και ότι υπάρχει άλλος δρόμος, καπιταλιστικής επίσης ανάπτυξης, δρόμος που μπορεί να οδηγήσει στην πλατιά λεωφόρο, δρόμος που πρέπει να τον υποδείχνουμε, να τον εξηγούμε, να τον προετοιμάζουμε, να τον υποστηρίζουμε, να τον εφαρμόζουμε στη ζωή, παρ’ όλες τις ταλαντεύσεις, παρ’ όλη την ολιγοπιστία και ολιγοψυχία του φιλελευθερισμού» (Λένιν, Άπαντα, τόμ. 20, σελ. 210)
Η θέση του Λένιν είχε λοιπόν δυο σκέλη:
1. Επειδή οι καντέτοι είχαν συμβιβαστεί με τον τσαρισμό πάνω στον πρωσικό δρόμο της καπιταλιστικής ανάπτυξης, δεν μπορούσε να μπαίνει ζήτημα γενικής συμμαχίας μαζί τους (αυτό το πρότειναν οι εφημερίδες των καντέτων, κ.λπ., αλλά θα σήμαινε στην πράξη πολιτική ουράς απέναντι στην αστική τάξη και παραίτηση από τη δημοκρατική επανάσταση).
2. Επειδή όμως οι καντέτοι διέφεραν κάπως από τους μαυροεκατονταρχίτες στον τρόπο που ακολουθούσαν τον ίδιο καπιταλιστικό δρόμο, στο β΄ γύρο των εκλογών, εκεί που βρίσκονταν αντιμέτωποι οι μεν με τους δε, οι σοσιαλδημοκράτες έπρεπε να υποστηρίζουν τους καντέτους, ακριβώς γιατί δεν ήταν τόσο αντιδραστικοί, δεν οργάνωναν πογκρόμ και εδώ κι εκεί αγωνίζονταν για κάποιες μικροαλλαγές.
Η διαφορά δηλαδή μεταξύ καντέτων και μαυροεκατονταρχιτών ήταν της ίδιας τάξης με εκείνη μεταξύ Σπηλιωτόπουλο και Κασιδιάρη. Αυτό που έλεγε ο Λένιν, αν το μεταφέρουμε στο σήμερα, είναι ότι όταν σε μια αναμέτρηση Σπηλιωτόπουλου – όχι Σακελλαρίδη – και Κασιδιάρη, πρέπει να υποστηρίζουμε τον Σπηλιωτόπουλο.
Στα σχόλια θίγονται μερικά ακόμη θέματα, αλλά νομίζω αυτά αρκούν.
Χ.Κ.

Ανώνυμος
25 Μαΐου 2014 στις 8:13 π.μ.

Χ.Κ. Μάλλον δεν είσαι τακτικός επισκέπτης του blog. Αυτό φαίνεται από το ότι κάθεσαι και απαντάς σοβαρά και με επιχειρήματα στα γνωστά troll του ΚΚΕ. Επειδή τα κουκουέδικα troll σήμερα μάλλον θα αργήσουν να σου απαντήσουν διότι το Κόμμα θα τους έχει... χρεωμένους ( όπως λέγαμε και στην κομματική διάλεκτο) για τις εκλογές παίρνω το θάρρος να σου απαντήσω εγώ (ένας τιποτένιος, ανώνυμος προβοκράτορας) χρησιμοποιώντας το ύφος την ορθογραφία και το συντακτικό του ποιο αγαπητού ΚΚΕδοtroll μας!.
Ο Μεγα λος δα σκαλος ΛΕΝΙΝ και το ΚΚΕ λενε ο οπορτουνισμος ειναι η ιδεολογια του καπιταλισμου μεσα στο εργατικο και κομμουνιστικο κινημα καμμια ΑΝΟΧΗ δεν τσιμπαμε με τιποτα. ΟΧΙ σε ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΥΜΑΡΑ που καλιεργει ο ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΜΟΣ ο οποιος εχει βαρυ τατες ευθυνες στην διασπαση της εργατικης ταξης ωστε ποτε να μη παρει τα μεσα παραγωγης στα χερια της. Παντου ΚΚΕ και σε ΠΑΤΡΑ ΙΚΑΡΙΑ ΧΑ ΙΔΑΡΙ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΛΑ.ΣΥ. οπου δεν ειμαστε (εννοεί στο β΄ γύρο το ΚΚΕδοtroll) ριχνουμε παντου ΛΕΥΚΟ ΚΑΙ ΑΚΥΡΟ ( μα αν ρίξεις λευκό και άκυρο μαζί γιατί δεν ρίχνεις άκυρο μόνο; Μάλλον το ΚΚΕδοtroll μπέρδεψε την γραμμή) δεν πεφτουμε στην παγιδα του συστηματος που μας βάζει πλ αστα διλήμματα ο ΜΠΕΟΣ στον Βόλο δεν είναι χειρότερος από τον ΣΥΡΙΖΑΙΟ είναι το ίδιο, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ είναι και ΟΠ ΡΤΟΥΝΙΣΤΗΣ. ΞΎΔΙ ΚΑΙ ΧΟΛΉ ΣΤΟΥΣ ΕΣΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΝΣΕΒΙΚΟΥΣ .

Ανώνυμος
25 Μαΐου 2014 στις 9:45 π.μ.

Ωραιοτατα! Την αναλυση και την τακτικη του Λενιν το 1905, την στιγμη δηλαδη που κρινοταν η μαχη φεουδαρχων-τσιφλικαδων με τους καπιταλιστες της Ρωσιας ... οι δικοι μας ¨οψιμοι λενινιστες¨ καθε φορα που εχουμε εκλογες ... την μεταφερουν στην δικη μας κατασταση. Δηλαδη στην φαση του ιμπεριαλιστικου (μονοπωλιακου, σαπιου και παρασιτικου) καπιταλισμου ... για να μας αποδειξουν τα λαθη του ΚΚΕ. Αρνουνται να κοιταξουν την τακτικη του Λενιν το 1917 ... απεναντι στον (Alexis ας πουμε) Κερενσκι και καθε φορα ... αναλυοντας το 1905 ... σχεδον μας λενε πως ο Λενιν το 1917 ηταν ετοιμος να μπει στην κυβερνηση Κερενσκι... γιατι δεν ηταν σεχταριστης !!! Σε ολες τις φασεις της δρασης του ο Λενιν μια απαρεγκλητη τακτικη ειχε. Να κοπαναει κατακεφαλα τον ταξικο αντιπαλο (και δεν ηταν παντα ο ιδιος) και ταυτοχρονα να ξεβρακωνει ασυστολα τους ¨πρακτορες¨ της αρχουσας ταξης μεσα στο εργατικο κινημα. Οπορτουνιστες τους ελεγε. Αρα λοιπον ...ολοι εσεις οι ακραιφνεις λενινιστες ... που καθε τοσο τραβατε και μια αναλυση του Λενιν για να αποδειξετε τον σεχταρισμο του ΚΚΕ ... πρεπει να μας πειτε και ποιοι σημερα παιξουν τον ρολο των οπορτουνιστων. Αυτο ομως μας το κρατατε κρυφο. Για σας υπαρχει μονο η Αριστερα και οι σεχταριστες. Τιποτα αλλο. Τοιουτοι ¨λενινιστες¨ ειστε.
Αφηστε λοιπον τις κοπτοραπτικες με τον Λενιν ... και απαντηστε στο βασικο ερωτημα που σας αφορα. Τι ειναι η αριστερα ??? Αριστερα κυριοι ειναι αυτο που παντα αμφισβητουσε και αντιπαλευε τις βασικες επιλογες της αστικης ταξης. Και αυτες οι επιλογες σημερα ειναι η ΕΕ και το ΝΑΤΟ (ακου πιθανα αστοχη δηλωση !!!). Και αυτες τις επιλογες οποιος δεν τις αμφισβητει ... δεν εχει καμμια σχεση με την αριστερα, ουτε ιδεολογικη συγγενεια με το ΚΚΕ. Αιντε. Αργα ή γρηγορα ο λαος θα αμφισβητησει αυτες τις επιλογες και τοτε θα βρεθει με το ΚΚΕ. Οι υπολοιποι στις πληρωμενες θεσουλες.
Υ.Γ. Υπαρχουν και καποιοι αναλυτες του Λενιν ... που αν στα ματια τους ο Κασιδιαρης φανταζει σαν μαυροεκεντοταρχιτης-οργανο του αντιδραστικου φεουδαρχη και ο Σπηλιωτοπουλος σαν καντετος-οργανο του προοδευτικου καπιταλιστη αμερικανου φαρμερ ... δεν μπορει παρα ο Alexis να ειναι η προσωποποιηση του Λενιν. Ολα αυτα τα εχει λυσει η ιστορια προ πολλου. Και ο Κασιδιαρης και ο Σπηλιωτοπουλος οργανα του καπιταλισμου ειναι. Μηπως ο Alexis ειναι οπορτουνιστακος (οσο παταει η γατα) και σας ταζει σοσιαλισμους που θα φερει απο "τας Ευρωπας" με την αλανθαστη συνταγη του μαυρου απογονου του αμερικανου φαρμερ ?? Παιδια ... διωξτε γρηγορα τα φαντασματα που σας ταλαιπωρουν.
antivaro

Ανώνυμος
25 Μαΐου 2014 στις 6:58 μ.μ.

Μέχρι ώρας πρώτο και με διαφορά τρολλ ο 8:13 π.μ!!!!

Ανώνυμος
25 Μαΐου 2014 στις 11:30 μ.μ.

Μες στην αδυναμία του ο καημένος 813 να απαντήσει κανει εξόφθαλμα αυτο που υποτίθεται "καταγγέλλει"
Θα ρίξει ενα καλαμπούρι ,που να μπλέκει ο άνθρωπας. .τωρα

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 1:50 π.μ.

ΟΚ, οι τρολιές είναι προφανείς, αλλά δεν βλάπτει να λέμε και τίποτα σοβαρό καμιά φορά.

Παράδειγμα τρολιάς από το τελευταίο σχόλιο:
«Υ.Γ. Υπαρχουν και καποιοι αναλυτες του Λενιν ... που αν στα ματια τους ο Κασιδιαρης φανταζει σαν μαυροεκεντοταρχιτης-οργανο του αντιδραστικου φεουδαρχη και ο Σπηλιωτοπουλος σαν καντετος-οργανο του προοδευτικου καπιταλιστη αμερικανου φαρμερ ...»

Ανάθεμα αν είπα αυτά! Εγώ είπα τα εξής:
1. Ότι κατά τον Λένιν οι μαυροεκατονταρχίτες και οι καντέτοι ήταν οπαδοί του πρωσικού καπιταλιστικού δρόμου και όχι της φεουδαρχίας.
2. Ότι ο Λένιν αντιπαρέθετε γενικά και στους μεν και τους δε την αγροτική επανάσταση που αντιστοιχούσε στο πρότυπο των Αμερικανών φάρμερ και έλεγε ότι η ρωσική σοσιαλδημοκρατία έπρεπε να στέκει ανεξάρτητα πάνω σε αυτό τον εναλλακτικό καπιταλιστικό δρόμο (όχι το σοσιαλισμό, που δεν ήταν τότε ακόμη ώριμος στη Ρωσία).
3. Ότι ο ίδιος αυτός Λένιν έλεγε ότι σε επαναληπτικές εκλογές όταν βρίσκονταν αντιμέτωποι μεταξύ τους καντέτοι και μαύροι, έπρεπε να ψηφίζονται οι καντέτοι, γιατί δεν ήταν παρ’ όλα αυτά το ίδιο με τους μαύρους, και ότι αυτό ισχύει και σήμερα με ένα δίδυμο του στιλ Σπηλιωτόπουλου-Κασιδιάρη.

Τελοσπάντων, με τούτα και κείνα, η Χρυσή Αυγή πήγε στο 9,5%, ΛΑΟΣ και διάφοροι άλλοι ακροδεξιοί παίρνουν άλλο ένα 4-5%, Μπέος, Μώραλης, κ.λπ., θριάμβευσαν, ενώ το ΚΚΕ, με 90τόσα χρόνια ιστορίας, πέφτει κάτω και από ένα ευκαιριακό κόμμα όπως το Ποτάμι. Αν τα έχει λύσει όλα η ζωή, γιατί το αποτέλεσμα είναι τόσο μάπα;

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 9:57 π.μ.

Τώρα μπορούμε να βγάλουμε τα πραγματικά συμπεράσματα: Στη Ευρώπη πρώτη δύναμη αναδείχθηκε η ακροδεξιά με αντιευρωπαϊκό προσανατολισμό και πατώντας στις αυταπάτες που υποσχέθηκαν τα σοσιαλοαριστερα κόμματα που όχι μόνο δεν έλυσαν τα κοινωνικά προβλήματα αλλά τα όξυναν, που με συνθήματα περί Ευρώπης των λαών με σταθερή οικονομική ανάπτυξη, με διπλούς μισθούς, συντάξεις κ.λ.π. με δυνατότητα να φτιάξουμε Ευρώπη φιλολαϊκή, έσπειραν την απογοήτευση στον κόσμο. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση της Λεπέν: "Ο λαός μίλησε δυνατά και καθαρά", είπε η θριαμβεύτρια Λεπέν. Οι Γάλλοι "δεν θέλουν πλέον να κυβερνώνται από εκείνους εκτός των συνόρων μας, από Επιτρόπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τεχνοκράτες που δεν είναι αιρετοί. Θέλουν να προστατευθούν από την παγκοσμιοποίηση και να ξαναπάρουν τα ηνία της μοίρας τους", πρόσθεσε :Η Γαλλία ήταν εκ των ιδρυτικών μελών της Ευρωπαϊκής ένωσης όμως τα τελευταία χρόνια οι ψηφοφόροι εκφράζουν ολοένα και μεγαλύτερη δυσαρέσκεια για την πολιτική της ελεύθερης αγοράς και των ανοιχτών συνόρων και το 2005 απέρριψαν με δημοψήφισμα το ευρωπαϊκό σύνταγμα . Στο ίδιο κλίμα και το αντιευρωπαϊκό κόμμα της Βρετανίας UKIP που σάρωσε στις εκλογές και όλα τα άλλα ακροδεξιά κόμματα της Ευρώπης μέχρι και τη δική μας ΧΑ που πριν βγουν καν τα αποτελέσματα βγήκαν στην τηλεόραση θριαμβολογώντας ότι ο λαός νίκησε και παρουσιάστηκαν υποστηρικτές των εργαζομένων από του εφοπλιστές και την ΕΕ.( «Νικήσαμε το ανθελληνικό καθεστώς του μνημονίου», «Η πολεμική του κατεστημένου απέδειξε στον ελληνικό λαό πως είμαστε η μοναδική δύναμη που αντιστέκεται στην ξενοκρατία», «τελικά ήρθαν στο φως σκάνδαλα με μαύρο χρήμα από εφοπλιστές προς την ΝΔ», «τα έχουν βρει μια χαρά μεταξύ τους και έχουν ενωθεί ενάντια στο μοναδικό αντισυστημικό κίνημα». Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της εγκαταλείψεις του ταξικού αγώνα από τα σοσιαλοαριστερα κόμματα με το σύνθημα όλοι οι καλοί χωρούν στην ίδια βάρκα και μπορούνε να είναι κάτω από την ίδια κυβερνητική στέγη. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 2:38 μ.μ.

Τη εγινε ρε παιδια το ΚΚΕ μας λεγατε οτι διαλυετε αλλα αυτο εχει ανοδο αντιθετα ο συριζα ειναι σε πτωση τη ακριβως εχει συμβει για πειτε μας. χωρια οτι εχει 26 ο μηνας σημερα και τους καπιταλι στεσς τους βλεπω να ειναι εδω ακομα που ειναι η ανατροπη ρε παιδια ΠΑΝ

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 4:11 μ.μ.

Έλα ρε ΠΑΝ που είναι σε άνοδο το ΚΚΕ!!
Εγώ βλέπω πτώση σε σχέση με πριν μια εβδομάδα που μας λέγατε ότι πήγατε στο 8%!!
Πως το εξηγείς αυτό αλήθεια?

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 4:16 μ.μ.

ΔΟΛ και ΠΑΝ ανακαλύπτουν ότι το ΚΚΕ είναι σε ολική επαναφορά! Πήρε 6% σε Ευρωεκλογές που σημαίνει 4% σε βουλευτικές. Ο κόσμος που το ψήφισε την προηγούμενη Κυριακή δεν ακολούθησε τη (σωστή κατά τη γνώμη μου) γραμμή του λευκού - άκυρου και ψήφισε ο μισός συριζα και ο άλλος μισός νδ-πασοκ. Στο Βόλο (μάλλον με γραμμή) δαγκωτό Μπέο, Πράγματι, είναι σε πολύ καλή κατάσταση το κόμμα της κωλοτούμπας και των γλειψιμάτων στο σύστημα!

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 5:18 μ.μ.

Ρε ΠΑΝ γιατί παίρνεις ληγμένα και στραβώνεσαι?
Το ΚΚΕ πήρε 2,5% λιγώτερο απο τις ευρωεκλογές του του 2009.
Τί διάολο,δεν χρειάζεται να γνωρίζεις ανώτερα μαθηματικά για να ξεστραβωθείς?
Αλλά αν σου αρέσει ο Μπέος και ο Καμίνης,αυτά παθαίνεις.
Βρε ούστ!!

Μπακαούκας
26 Μαΐου 2014 στις 5:18 μ.μ.

Το ΚΚΕ πήρε ψιχουλάκια από την μεγάλη ταξική ένταση που έφερε το ΔΝΤ και τα μνημόνια. Μη θριαμβολογείς λοιπον χωρίς ...θρίαμβο.
Αν εσένα σε ικανοποιεί το 6%, μπράβο φίλε μου.

Αλλά τι λέω; Μια ζωή το ΚΚΕ είτε τσιμπήσει δυο μονάδες είτε χάσει δυο μονάδες, πάντα έχει επιτελέσει "μεγάλη νίκη μέσα στην αντικομμουνιστική επίθεση του κεφαλαίου". Κουτόχορτο δηλαδή και ...άγιος ο θεός!

Οι Δήμοι που κέρδισε το ΚΚΕ είναι 100% "δώρο" από τον ΣΥΡΙΖΑ (ανάψτε τους και κανένα κεράκι....) διότι άν ο κόσμος του ΣΥΡΙΖΑ δεν σας υποστηρίζε επίσημα (Πάτρα) αλλά και ανεπίσημα, θα πέρνατε τα ....φρύδια του Μαίλη.

Η νίκη της Δούρου (και όχι μόνο) οφείλεται στο γεγονός ότι ο πολύς κόσμος του ΚΚΕ έγραψε στα π@π@ρια του την κομματική σας γραμμή και έπραξε άριστα, αντιστεκόμενος στη χολερική κλίκα που διαφεντεύει το κόμμα.

Τέλος, η πρωτειά και η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ με +4% απέναντι στη ΝΔ, είναι ΝΙΚΗ όπως και να το δεις.
Για την ακρίβεια είναι ΚΟΡΥΦΑΙΑ στιγμή στην ιστορία της Ελληνικής Αριστεράς,_

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 6:17 μ.μ.

Τσουκ.
Τώρα και εσύ ρε παν.... Κανί ψυχρα τα παιδιά είναι σκεπασμένα με κουβέρτα! Δώσε λίγο συμπόνοια........ http://www.youtube.com/watch?v=G-TmRkiMGGA&feature=kp

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 6:53 μ.μ.

Παιδια καταλαβαινω τον πονο σας αλλα πρεπει να κανετε κουραγιο. ο στοχος ολων για μεταλλαξη του ΚΚΕ απετυχε. Σημερα εχει 6% Και 8.8% στις περιφερειες και τον ιουνη του 12 4.5% μιλαμε για σημαντικη ανοδο. Αντιθετα ο συριζα ειναι σε πτωση σε σχεση με τον ιουνη του 2012 καταλαβαινω απολυτα τον πανικο σας γιατι μας λεγατε οτι σημερα δεν θα υπηρχε ΚΚΕ αλλα πρεπει να κανετε κουραγιο να κοψετε τα ληγμενα και λιγο ΞΥΔΑΚΙ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΗ. Χαιρετισματα στον προδρο του ΣΕΒ που θα δειτε μεθαυριο εσεις της συγχρονης αριστερας ΠΑΝ

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 6:57 μ.μ.

5.18 οι δημοι που κερδισε το ΚΚΕ ειναι δωρο του λαου στην ξεκαθαρη θεση του ΚΚΕ. καμμια σχεση με την ΧΟΛΕΡΑ ΤΟΥ ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΜΟΥ ΠΑΝ

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 7:03 μ.μ.

Ρε παιδιά είσαστε με τα καλά σας? Η παριστάνετε τους αυτιστικούς? Εχασε ο σύριζα 141.000 ψήφους και ακόμα δεν έχει κυβερνήσει και το λέτε νίκη? Εδώ αρχίσατε και πέφτετε πριν καν πάρετε την κυβέρνηση και εσείς λέτε την σαφή άνοδο του ΚΚΕ, πτώση? Για μετρήστε πόσες χιλιάδες ψήφους κέρδισε?
Καί όσο για τους δήμους αφήστε τις πασοκιές. Η Ικαρία δείχνει για δεύτερη φορά ότι μαζί με όλο το μαύρο μπλόγκ ακόμα και με τους ακροδεξιούς. πάντα ψηφίζετε και θα ψηφίζετε αντικκε και αντικομμουνιστικά. Ενα μικρό μέρος του κόσμου σας στην Ικαρία, που έχει πιο χαλαρούς δεσμούς μαζί σας και λόγω της παράδοσης του νησιού, ψήφισε κομμουνιστή δήμαρχο. Μανώλης

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 7:20 μ.μ.

@Ανώνυμο 4.16
Ασε τώρα τις υποθέσεις για τις βουλευτικές όποτε γίνουν. Και προπαντός άσε τις μεταφυσικές σου προβλέψεις για τα ποσοστά των βουλευτικών. Γιατί δεν έχει ξαναγίνει, κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης, πριν καν κυβερνήσει για να έχει φθαρεί, πέφτει, χάνει σε ψήφους και σε ποσοστά. Και για να είμαστε και συνεπείς με τους αριθμούς, οι οποίοι έχουν την δική τους αδιαμφισβήτητη αλήθεια που δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει, έχουμε και λέμε: ΣΥΡΙΖΑ έχασε από τις βουλευτικές του 2012 140.769 ψήφους. Το ΚΚΕ κέρδισε από το 2012, 69.901 ψήφους. Και μην νομίζεις ότι σε πόλωση και εκβιαστικά διλήμματα, και ιστορίες για "κυβερνώσες αριστερές" κ.λ.π., θα έχει καμμία διαφορά η περίοδος των βουλευτικών. Ισως να είναι και χειρότερα για τον σύριζα, με τις κωλοτούμπες που θα έχει κάνει και το ξεβράκωμα που θα του έχουμε κάνει εμείς. Αλλωστε πρώτος ήρθε στην ευρωβουλή, τους περισσότερους ευρωβουλευτές εξέλεξε, και μπορεί κάλλιστα από αύριο, ο "πολλά βαρύς", να κτυπήσει και το χέρι στην Μέρκελ, και τις επόμενες συνθήκες της ΕΕ να μην ψηφίσει. Εμείς, εδώ θα είμαστε για να βλέπουμε τι ακριβώς ψηφίζουν και καταθέτουν οι βουλευτές του σύριζα στην ΕΕ και τι ακριβώς κάνουν για να αλλάξουν την λυκοσυμμαχία "σε απάνεμο λιμάνι των λαών". Με ποιούς θα κάνουν κολλεγιές και πώς ακριβώς θα σκίσουν τα μνημόνια. Γι αυτό σου λέω, μην βιάζεσαι να προδικάσεις. Ισως στις βουλευτικές να είναι χειρότερα τα πράγματα για εσάς. Μανώλης

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 9:25 μ.μ.

Μανωλης. Τα εχουνε χαμενα οι ανθρωποι ειναι λογικο τοσο καιρο με τα ΦΟΥΜΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ που τους τα ιζανε ειχανε πιστεψει τα παρα μυθια οτι το ΚΚΕ δεν θα υπαρχει και ηρθε η πραγματικοτητα και τους τρελανε για αυτο ειναι πανικοβλητοι δειξε λιγο κατανοηση σιγα σιγα θα καταλαβου νε οτι κανανε λαθος ΠΑΝ

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 9:28 μ.μ.

Ρε Μανωλάκι-ΠΑΝ, τι τσούξιμο είναι αυτό που πάθατε?
Μα να βγει πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ με +4% πάνω από τον Αντώνη τον Σαμαρά?

Άσε πια το τσούξιμο με τη Δούρου. Πάει η μπάζα που θα έτρωγε σ. Μπόμπολας από τα σκουπίδια!!!
Μα να πάθει τέτοιο κάζο ο σ. Μπόμπολας?

Το ΚΚΕ πονάει για το κάζο των δικών του ανθρώπων........

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 11:02 μ.μ.

Πολύς εκνευρισμός στους Συριζαίους. Δικαιολογημένα. Οι ευρωεκλογές έδειξαν ότι ο Σύριζα μπορεί να φτάσει μεχρι το 26%. Αυτό είναι το ταβάνι για αυτόν .Αυτά όμως δεν είναι καλά αποτελέσματα για το σύστημα. Γι' αυτό άλλωστε άρχισε να μη θεωρεί το σύριζα το απόλυτο φαβορί κι ατού του κι έβγαλε κι άλλες δυνάμεις στο προσκήνιο για να κοροϊδέψουν τον κόσμο(χρυσή αυγή, ελιά, ποτάμι). Κι απ' την άλλη αν ο Σύριζα πετύχει να κάνει εκλογές τώρα, και φέρει αυτό το ποσοστό, αναγκαστικά θα κάνει συνεργασίες με .... μετανοημένους δεξιούς ακροδεξιούς και κεντροαριστερούς(βλ. Πασόκ και Νδ) οπότε θα ξεβρακωθεί ακόμη περισσότερο στον κόσμο του. Απ' την άλλη ο Σύριζα όντως πέτυχε να πάρει την περιφέρεια της Αττικής. Δεν ξέρω όμως πόσο το επιθυμούσε πραγματικά να την πάρει μια και είναι καυτή πατάτα στα χέρια του. Θα δούμε τα έργα και ημέρες της κας Δούρου στην καρέκλα της περιφερειάρχη. Και θα κρίνουμε.Να δούμε ποια είναι αυτά τα μεγάλα συμφέροντα που θα πολεμήσει η κα Δούρου, -που παρεπιμπτόντως σύμφωνα με δημοσιεύματα προεκλογικά συναντήθηκε .... εντελώς τυχαία με τον κ. Μαρινάκη και φάγανε μαζί, στο εντελώς τυχαίο, και είναι γνωστό ότι ο κ. Μαρινάκης δεν κατέβηκε υποψήφιος στον Πειραιά για την ψυχή της μανας του, έχει σχέδια για το λιμάνι του Πειραιά. Για να δουμε λοιπόν ο κ. Μαρινάκης που λατρεύει τον κ. Δρίτσα και το συριζα θα είναι μέσα στα μεγάλα αυτά συμφέροντα ή θα είναι υγιής επιχειρηματίας;

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 11:09 μ.μ.

Αλήθεια έχετε δει ότι ενώ όλα τα κανάλια μιλάνε για την Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη ΔΕ ΛΕΝΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ; στο μουγκό τελειως. Είναι γιατί ενθουσιάστηκαν με τα αποτελέσματα στο τρίτο μεγάλο λιμάνι της χώρας. Χαίρομαι γιατί το ΚΚΕ πέτυχε καθαρή νίκη στους δήμους που πήρε χωρίς συνεργασίες με σύριζα και τη σάρα και τη μάρα, έτσι ώστε να μην πιέζεται απ' αυτους για να συναινέσει σε ιδιωτικοποίηση ή ... παραχώρηση του λιμανιού της Πάτρας ούτε για άλλες ιδιωτικοποιήσεις. Γιατί κακά τα ψέματα εκεί θα δοθεί μάχη με τα μεγάλα συμφέροντα.

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 11:09 μ.μ.

9.28 καταλαβαινω την ζαλαδα σου 140000 ψηφους λιγοτερους πηρε ο συριζα απο το 2012 και τσουζει πολυ σε νιωθω αλλα αυτα εχουνε τα φουμαρα κουραγιο ΠΑΝ

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 11:33 μ.μ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΤΡΑΝΗ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Το ΠΑΣΟΚ εν ονόματι της αριστεράς έχει πετύχει συντριπτικά ποσοστά. Φανταστείτε ότι στο τίτλο του δεν έλεγε τον όρο "αριστερά" αλλά ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ κίνημα.
Το 1981 βγήκε με σύνθημα στις 18 Οκτώβρη ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ούτε "ψηφίζουμε και φεύγετε" ούτε θα διαχειριστούμε τον καπιταλισμό ούτε καμία άλλη "ονείρωξη" απευθείας ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ...
Απο τότε μέχρι σήμερα το ΠΑΣΟΚ έγινε εφιάλτης για τον Ελληνικό λαό αλλά ακόμα και τώρα αυτοπροσδιορίζεται ως ΑΡΙΣΤΕΡΟ κόμμα.

Κολοκοτρώνης

Ανώνυμος
26 Μαΐου 2014 στις 11:41 μ.μ.

@ 26 Μαΐου 2014 - 9:28 μ.μ
΄Ελα ρε φίλε; Λες να έπαθε τέτοιο κάζο ο Μπόμπολας; Δεν πειραζει όμως. Υπάρχει κι ο Μαρινάκης που λατρεύει το σύριζα και έχει σχέδια για τον Πειραιά και το λιμάνι του. Αλλά σίγουρα η αγωνιστρια κ. Δούρου δε θα υποκύψει στα σχέδιά του. Παρ' όλο που τρώνε μαζί .... εντελώς τυχαία. ΄Ετσι δεν είναι;
Και για πέστε μας κάτι άλλο. Ο σύριζα δε βγήκε δια στόματος κ. Τσίπρα και είπε ότι αυτές οι εκλογές έχουν τη βαρύτητα μιας δημοσκόπησης κι είναι σαν εθνικές; Γιατί λοιπόν τώρα συγκρίνετε τα ποσοστά σας με τις προηγούμενες ευρωεκλογές; Γιατί δεν τα συγκρίνετε με τις εθνικές; Δε συμφέρει ε; Γιατί παρ' όλο που ο Συριζα βγήκε πρώτο κόμμα έχασε σε ψήφους και απέδειξε ότι όλο κι όλο που μπορεί να φτάσει είναι το 26%. ΄Αρα μεγάλε δεν κέρδισε ο Σύριζα απλώς έχασε η ΝΔ. Οπότε μεγάλε είχε δίκιο ο Γλέζος σας που είπε ότι θα δεχτείτε τις.... μετανοημένες ΝΔ και Πασόκ για να κάνετε κυβέρνηση. Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα άλλο. Και τους ψηφοφόρους της χρυσής αυγής που γλείψατε δεν βλέπω να τους κερδίσατε. Περαστικά σας.

Μανώλης Τραμπαρίφας
27 Μαΐου 2014 στις 12:25 π.μ.

Ό,τι και να λένε οι οπορτουνιστές-συνοδοιπόροι του ΣΕΒ, των Αμερικανών και του ευρωμονόδρομου, το ΚΚΕ άντεξε στα εκβιαστικά διλλήματα και στον πόλεμο που δέχτηκε από ΟΛΟ το μηντιακό σύστημα.

Και όχι μόνο άντεξε, αλλά πήρε πίσω και το 30% των ψηψοφόρων του που είχε χάσει από το Μάιο μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Είναι πλέον σίγουρο ότι - αν όχι στις επόμενες εκλογές - ΣΙΓΟΥΡΑ στις μεθεπόμενες θα καταφέρει να πάρει και τους υπόλοιπους ψηφοφόρους του πίσω (αυτούς που επειδή δεν είχαν το κατάλληλο ιδεολογικό υπόβαθρο και την απαραίτητη ταξική συνείδηση παρασύρθηκαν από τις σειρήνες των οπορτουνιστών και ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ) και να φτάσει έτσι στο ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΟ ποσοστό του 8,5%.

Να δούμε τότε πώς θα κάνετε τσιράκια του Αγγελόπουλου και του Δασκαλόπουλου που μας κουνιέστε λες και βγήκατε πρώτο κόμμα.

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 12:29 π.μ.

Που'σαι ρε Κολοκοτρώνη να μαζέψεις τ' αυτιστικά; Πάρε παράμερα τους παν-μαν και εξήγησέ τους γιατί το αποτέλεσμα είναι "μέτριο". Γιατί εμάς δεν μας πιστεύουν.

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 12:37 π.μ.

Η εν δυνάμει κυβερνώσα "αριστερά" πεφαγε φόλα, έπεσε σε ποσοστά και ψήφους πριν ακόμη κυβερνήσει και μάλιστα με "χαλαρή" ψήφο ευρωεκλογών, και ως άλλος Βενιζέλος αυτοανακηρύσσεται από τώρα αυριανή κυβέρνηση. Λυπάμαι που το ΚΚΕ σας διέψευσε και δεν εξαφανίστηκε όπως προδικάζατε, λαμόγια συριζόκοι σας περιμένουν μεγαλύτερες λαχτάρες, αυτές είναι μπροστά μας συνεταιράκια του Μαρινάκη και του ΣΕΒ.

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 11:16 π.μ.

Ανώνυμο 9.28
Μάλλον δεν τα πας καλά με την αριθμητική. Ούτε καν με την αριθμητική που κάνουμε στο δημοτικό. Οταν δύο κόμματα πέφτουν, κάποιο από τα δύο, θα πέφτει περισσότερο από το άλλο, όμως και τα δύο, πέφτουν. Δηλαδή, το 0 είναι μικρότερο από το 1, το 1 είναι μικρότερο από το 2, κ.ο.κ. Οταν η ΝΔ έπεσε 5% και ο σύριζα 1%, μέσα στην πτώση τους η διαφορά είναι 4%. Εσένα αυτό σε ικανοποιεί? Η το ζήτημα είναι, ότι κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης που ακόμα δεν έγινε κυβέρνηση, άρχισε να πέφτει? Μανώλης

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 4:08 μ.μ.

Προς όλους που γρυλίζουν και γαυγίζουν παν -μαν κ,λ.π.:Βλέπουμε και αυτούς που τους δίνεται τόσα χρόνια 40%, 35%, 30% ,27% κ.λ.π. πως κατάντησαν την ¨Ελλάδα, όπως με τέτοια ευκολία τους ψηφίζετε έτσι εύκολα σας κουρεύουν με την ψιλή και είστε και ευχαριστημένοι γιατί πριν από κάθε κούρεμα μετράτε τα δικά τους ψιφουλάκια αφού φύγουν από σας και πανηγυρίζετε για αυτούς όπως τα κακομαθημένα πλουσιοπαιδα που προκείμενου να αποδείξουν ότι έχουν δίκιο κακοποιούν και την αριθμητική της Α΄ Δημοτικού, και διαβάστε επί του παρόντος και το άρθρο του βαθύ «θα κάνει ο Βενιζέλος νόμο να νικάει ο δεύτερος». Σε αυτό το επίπεδο έχετε πέσει..

Μπακαούκας
27 Μαΐου 2014 στις 4:51 μ.μ.

Δηλαδή ρε ΚΚΕδες στ' αλήθεια πιστέυετε ότι τη νίκη στην Πάτρα δεν την χρωστάτε στον ΣΥΡΙΖΑ και τις άλλες αριστερές δυνάμεις, αλλά ότι την πήρε το ΚΚΕ μόνο του?

Τέτοιο iq πιά??

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 4:53 μ.μ.

To ζήτημα είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μπροστά 4 μονάδες. Αν δεν το καταλαβαίνεις...........

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 4:58 μ.μ.

12.25 Κανε κουραγιο φιλε μου ξεκινησε το ξεβρακωμα του συριζα. πριν ακομα βγει κυβερνηση εχασε 140.000 ψηφους και ερχετε συνεχεια. Μεχρι χτες μας λεγατε οτι το ΚΚΕ διαλυετε αλλα απο 4.5% πηγε στο 6.!% με 70.000 ψηφους ανοδο. αυτα ειναι οταν τρως κουτοχορτο συνεχεια. υπομο νη ακομα δεν εχετε δει τιποτα η τραγωδια για εσας ειναι μπροστα ΠΑΝ

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 5:04 μ.μ.

Ανώνυμο 11.41
Μέχρι τώρα μας λέγατε: στις 25 ψηφίζουμε, στις 26 φεύγουν. Ποιοί φεύγουν? Οι βιομήχανοι, οι εφοπλιστές, οι τραπεζίτες? Ο ΣΕΒ (που αύριο σας δεξιώνεται?)? Στις ευρωεκλογές είσαστε πρώτο κόμμα. με τους περισσότερους ευρωβουλευτές. Λογικά από αύριο θα πρέπει να αρχίζετε να κτυπάτε το χέρι στην κακιά Μέρκελ, και άμεσα υποθέτω ότι θα ξεκινήσετε και τις διαδικασίες με τους άλλους αριστερούληδες για την "αναμόρφωση" της ΕΕ από λυκοσυμμαχία του κεφαλαίου σε "ΕΕ των λαών". Με ένα 26 και κάτι %, μήν μου πείτε ότι από αύριο δεν θα αρχίσετε αυτόν τον αγώνα? Και εννοείται βέβαια ότι πλέον όλες τις αποφάσεις τις ΕΕ δεν θα τις ψηφίζετε, ούτε τα νέα μέτρα που έρχονται, ούτε τις νέες δεσμεύσεις. Κι αν δεν το κάνετε, τότε τί θα είστε και πώς θα πρέπει να σας αποκαλούμε? Πολιτικούς απατεώνες, πολιτικούς τυχοδιώκτες ή τσιράκια του κεφαλαίου? Διαλέξτε εσείς ποιό από τα 3 σας πάει καλύτερα. Εμείς εδώ θα είμαστε για να ελέγχουμε, πως πάει η "μετεξέλιξη" της ΕΕ σε "απάνεμο λιμάνι των λαών". Μανώλης

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 5:23 μ.μ.

12.29 Μπροστα στον στοχο που ειχατε για διαλυση μεταλαξη του ΚΚΕ η ανοδος που ειχαμε ειναι θριαμβος. Το οτι σας μαλωσε η αστικη ταξη οτι δεν τα καταφερατε δεν μπορω να σε βοηθησω ας προσεχατε

Κομμαντάντε Μαΐλης
27 Μαΐου 2014 στις 5:46 μ.μ.

Το σχόλιο που έχω στείλει ως Κομμαντάντε Μαϊλης γιατί δεν δημοσιεύτηκε; Δύο φορές το έχω στείλει και τη δεύτερη φορά προσπάθησα να το σουλουπώσω. Σε τι ακριβώς ενοχλεί; Θα εκτιμούσα μια απάντηση

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 5:56 μ.μ.

4.51 τους 4 δημους τους κερδισε το ΚΚΕ με την ψηφο του λαου και τιποτα αλλο 4.53 ο συριζα εχασε 140.000 ψηφους οσο και να σε ποναει ΠΑΝ

Τρέλλανέ μας ΠΑΝ
27 Μαΐου 2014 στις 9:20 μ.μ.

Και τότε ρε ΠΑΝμέγιστε, αφού τους Δήμους τους έδωσε στο ΚΚΕ ο απρόσωπος λαός και όχι οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, για πες:

1) πως γίνεται ο ΊΔΙΟΣ ΛΑΟΣ στον α' γύρο να μην ψήφισε ΚΚΕ?
2) γιατί περίμενε το β' γύρο ο "λαός" για να ψηφίσει ΚΚΕ?
3) πιστεύεις ότι στις επόμενες βουλευτικές εκλογές ο λαός θα δώσει 60% στο ΚΚΕ?

ΠΑΝ έχεις κάνει τη βλακεία επιστήμη.

Μανώλης Τραμπαρίφας
27 Μαΐου 2014 στις 9:54 μ.μ.

Επειδή κάποιοι εδώ μέσα νομίζουν ότι είναι έξυπνοι και πως ο ΠΑΝ είναι βλάκας, επισημαίνω τα παρακάτω;

To KKE, από το Μάιο του '12 μέχρι τον Ιούνιο του '12 (μέσα σε ένα μήνα) έχασε 260.000 ψηφοφόρους που παρασύρθηκαν από τις σειρήνες του οπορτουνισμού, των εσέρων και των μενσεβίκων. Από τα 260.000 απωλολότα πρόβατα επέστρεψαν στο μαντρί τα 70.000 μετά από δύο χρόνια μετανιωμένα. Τα υπόλοιπα 190.000 κάπου εδώ γύρω βόσκουν παρασυρμένα από τις αυταπάτες των διαχειριστών του συστήματος.

Πού θα πάει όμως; Μέχρι τις επόμενες εκλογές - το πολύ μέχρι τις μεθεπόμενες - θα τα βρούμε και θα τα φέρουμε πίσω. Τότε μόνο θα ησυχάσουμε. Κανένα πρόβατο στην αγκαλιά του ΣΥΡΙΖΑ

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 10:29 μ.μ.

4.08 οποιος και να ητανε πρωτος τα μεσα παραγωγης θα τα ειχανε οι καπιταλιστες οποτε ΤΖΙΦΟΣ ΠΑΝ

Ανώνυμος
27 Μαΐου 2014 στις 11:55 μ.μ.

9.20 το ΚΚΕ κατεβηκε ενιαια σε ολη την χωρα ξεκαθαρα με το προγραμμα του και σε 4 δημους περασε στον δευτερο γυρο. η θεση μας ειναι ξεκαθαρη εδω και 23 χρονια. στον δευτερο γυρο δεν ψηφιζουμε κανενα. Σε αυτη την λογικη και χωρις καμμια συναλλαγη κερδισαμε τους 4 δημους. 9.54 καταλαβαινω απολυτα την πικρα σου ο στοχος που εχατε για διαλυση του ΚΚΕ απετυχε και θα επανακτηση την δυναμη που ειχε. το ξεβρακωμα εχει ξεκινησει ΠΑΝ

Ανώνυμος
28 Μαΐου 2014 στις 1:10 π.μ.

Κάτω η κυβέρνηση συριζα. Κάτω ο ηλίθιος λαός που δεν ψηφίζει κκε να πάρουμε και καμιά αυξημένη κρατική επιδότηση! Ζητω η λαϊκή συμμαχία νδ-πασοκ-κκε!

α-ΠΑΝ ρε πουλημένα πασόκια κουκουέδες

Ανώνυμος
28 Μαΐου 2014 στις 12:02 μ.μ.

Ανώνυμε 9.20, στην Ικαρία τι έγινε, πήγε όλος ο σύριζα σούμπιτος στην "ενωτική παράταξη" με ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ακροδεξιά? Σούμπιτος. Πρόσθεσε τα ποσοστά και θα δείς. Ο υποψήφιος του ΚΚΕ. αν και στον 1ο γύρο είχε πάρει κοντά 45%, στον 2ο πήρε 50 και κάτι. Πού πήγαν οι ψήφοι σας παιδιά στην Ικαρία? Στους εφοπλιστάδες με τους οποίους είχατε και πλάνα, "έργων προσέλκυσης ακριβού τουρισμού", ή με τους μεγαλοεπενδυτές των αιολικών πάρκων και θα γεμίζατε όλη την Ικαρία, με ανεμογενεννήτριες? Προς το παρόν τώρα στηρίχτε τον "αντιμνημονιακό" εφοπλιστή Μαρινάκη. Η Ικαρία ήταν, είναι και θα παραμείνει κόκκινη, κατακόκκινη. Για να πρασινίζετε εσείς από το κακό σας. Μανώλης

Ανώνυμος
28 Μαΐου 2014 στις 12:09 μ.μ.

@Μανώλη Τραμπαρίφα.
Εσύ όμως που είσαι έξυπνος άνθρωπος!!!ξέχασες να μας πείς, πόσες χιλιάδες ψήφους έχασε ο σύριζα σε δύο χρόνια. 170.000? λίγο περισσότερους? Επίσης ξέχασες να μας πείς, ότι είναι ιστορικό παράδοξο, κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης που δεν έχει ακόμα κυβερνήσει, να χάνει 170.000 ψήφους. Α΄και κάτι άλλο ξέχασες. Σαν 1 ο κόμμα ο σύριζα που έστειλε τόσους ευρωβουλευτές στο ευρωκοινοβούλιο, εννοείται βέβαια, ότι κανέναν νέο μνημόνιο ή ντιρεκτίβα της ΕΕ ή καινούργια συνθήκη, δεν θα ψηφίσει από εδώ και πέρα. Και επίσης ότι θα καταγγείλει τα ήδη υπάρχοντα μνημόνια και τα μόνιμα μνημόνια που ισχύουν για όλες τις χώρες της ΕΕ, δηλ. την Ενιαία Οικονομική Διακυβέρνηση. Και επιτέλους βρε παιδί μου, να "φοβίσει και λίγο την Μέρκελ. που έπαθε κρίση πανικού, μόλις έμαθε ότι ο σύριζα έχει τόσους ευρωβουλευτές. Φίλες μου, γι αυτά, εσύ ο πανέξυπνος, γιατί ξέχασες να μας μιλήσεις? μανώλης

Ανώνυμος
28 Μαΐου 2014 στις 3:53 μ.μ.

1.10 τα εχεις χαμενα και πραγματικα συμπασχω μαζι σου. 140000 ψηφοι λιγοτεροι σε εχει τσουξει και πονας το ξερω. Να δωσεις χαιρετισμους στον δασκαλοπουλο του ΣΕΒ που θα μιλησει σημερα ο αλεξης αγκαλια με τον σαμαρα. Για την ΣΥΜΜΑΧΙΑ που κανατε στην ΙΚΑΡΙΑ με ΝΔ ΠΑΣΟΚ ΛΑΟΣ εχεις δικιο ετσι εγινε ΠΑΝ

Ανώνυμος
28 Μαΐου 2014 στις 4:55 μ.μ.

Νομίζω ότι το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών είναι απογοητευτικό. Μας δείχνει ότι ο ελληνικός λαός στην πλειοψηφία του είναι ΚΟΤΑ. Χρησιμοποιώ επιτηδες αυτόν τον όρο γιατί δυσκολεύομαι να πω ότι μετατοπίστηκε δεξιότερα έως φασιστικότερα.
ΝΔ 22,71%
Χ.Α 9,40%
ΛΑΟΣ 2,70%
ΕΕΠ 1,44%
ΤΖΗΜΕΡΟΣ 0,90%
ΕΠΛ 1,04%
Ξέρετε πόσο μας κάνουν αυτά 38,19%.
Αν σε αυτά προσθέσουμε ένα 1,5% διάφορων δεξιών αποκομμάτων και τους ΑΝΕΛ 3,46% επίσης δεξιό κόμμα το ποσοστό φτάνει 43,15%.
Αν βάλουμε το ΠΑΣΟΚ 8% , το ΠΟΤΑΜΙ 6,6%, τη ΔΗΜΑΡ 1,23% φτάνουμε στο 58,98 % σχεδόν 60%.
Κύριοι, και κύριε Τσίπρα το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών συνιστούν αριστερή στροφή της κοινωνίας όταν πάνω από 60% (επιρροής αυτών των κομμάτων ) με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αυτά διαμόρφωσαν την υπάρχουσα πολιτική κατάσταση και διαιωνίζουν την οικονομική.
ΣΥΝΕΘΛΕΤΕ είστε εκτός τόπου και χρόνου το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών συνιστά ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑ.
Το να λες είμαι πρώτος και νίκησα με το 26,5 % έχω δηλαδή ΜΟΝΟ το 1/4 του ελληνικού λαού με το μέρος μου είναι μη σοβαρή προσέγγιση. ¨Ολα αυτά μου μοιάζουν με τις αναλύσεις στην ΑΥΓΗ στις 20/4/1967 όταν ανέλυε ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ την παραμονή της δικτατορίας δηλαδή ΚΟΥΚΟΥΡΟΥΚΟΥ...

ΥΓ Το γεγονός ότι το ΚΚΕ είχε μία μικρή ανάκαμψη κατα την γνώμη μου είναι μεν θετικό γεγονός αλλά εξουδετερώνεται από την συνολική στάση του ελληνικού λαού, που την θεωρώ απαράδεκτη σε τέτοιες συνθήκες.

Κολοκοτρώνης

Ανώνυμος
29 Μαΐου 2014 στις 10:23 π.μ.

Α...δηλαδή το ΚΚΕ πήγε καλά αλλά επικαλύπτει την επιτυχία του η συνολικότερη κατάσταση που είναι απογοητευτική!
Και μετά απορείς κιόλας γιατί ο Τσίπρας μιλά για αριστερή στροφή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Τι παίρνετε και δεν μας δίνετε κι εμάς;

Ανώνυμος
29 Μαΐου 2014 στις 4:42 μ.μ.

10.23 δεν υπαρχει καμμια στροφη υπερ της εργατικης ταξης. χτες αγκαλια με τον σαμαρα υποκλι θηκατε στον ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟ του ΣΕΒ και συμφωνησατε σε ολα. οποτε τα περι ταχα μου αριστερα ειναι φουμαρα ΠΑΝ

29 Μαΐου 2014 στις 4:59 μ.μ.

Παιδιά, θα ήθελα την γνώμη σας για το "στήσιμο" της νέας ιστοσελίδας μας που βγαίνει στον αέρα σε λίγες μέρες. Ρίξτε την μια ματιά και γράψτες τις απόψεις σας.

http://vathikokkino.gr/

Ανώνυμος
29 Μαΐου 2014 στις 5:27 μ.μ.

Προς 10:23 πμ

Το ίδιο θα σε ρωτούσα και εγώ για το είδος του γενόσημου ή ιδιοσκευάσματος που πίνεις και σε δυσκολεύει να διαβάζεις απλά ελληνικά, "ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΚΑΜΨΗ", "ΘΕΤΙΚΟ ΜΕΝ ΑΛΛΑ","ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΑΣΗ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ".

Ειλικρινά δεν γουστάρω συζήτηση με όρους ποδοσφαιροποίησης της πολιτικής γι' αυτό και αποφεύγω να γράφω συχνά και να απαντάω σαν πρωτοσέλιδο αθλητικής φυλλάδας αλλά ορισμένοι είστε πολύ προκλητικοί και εμπαθείς και θεωρείτε την σιωπή αδυναμία ή ότι μας ταπώσατε με τους εξυπνακισμούς σας.

Κολοκοτρώνης

Ανώνυμος
29 Μαΐου 2014 στις 5:36 μ.μ.

Προς giorgis

Υπήρχε κάποιος λόγος και αλλάζετε μορφή στην ιστοσελίδα;
Νομίζω ότι είναι καλύτερη η σημερινή μορφή σε όλα. Δεν μου αρέσει το νέο στήσιμο ούτε αισθητικά ούτε πρακτικά.
Συγνώμη για την αρνητική κριτική σε μιά νέα προσπάθεια αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιττα.

Κολοκοτρώνης

29 Μαΐου 2014 στις 6:09 μ.μ.

Ηταν συνέχεια προβληματική η παλιά ιστοσελίδα μας. Μια κολούσε μια δεν άνοιγε. Τώρα κάνουμε μια προσπάθεια να γίνει ποιο ευπαρουσάστει και πιο λειτουργική. Αν το κατορθώσουμε θα φανεί στο αποτέλεσμα. Λογικά αρχές της βδομάδας θα είναι ολοκληρωμένη

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger