Οι φετινές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια πραγματοποιούνται μέσα στη δίνη των προωθούμενων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που επιβάλλονται από το μεγάλο κεφάλαιο σ' ολόκληρη την ΕΕ. Αυτή τη "βρώμικη δουλειά" έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας ως κυβέρνηση ο πάλαι ποτέ "κινηματικός" ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισε στη Βουλή ομοθυμαδόν το τρίτο μνημόνιο σε συνεργασία με το λαϊκιστικό δεξιό πολιτικό μόρφωμα των ΑΝΕΛ, έχοντας βέβαια τη συμφωνία των ΝΔ–ΠΑΣΟΚ–Ποτάμι.
Με οδηγό τα πορίσματα του προσχηματικού "εθνικού διαλόγου" το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση σχεδιάζει να νομοθετήσει μια πρωτόγνωρη -για τα μεταπολιτευτικά δεδομένα- αντιδραστική τομή στην εκπαίδευση υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Προτίθεται να εντείνει τα ταξικά–εξεταστικά πλέγματα σε όλες τις τάξεις τόσο του 4ετούς Γυμνασίου όσο και του "αριστοκρατικού" 2ετούς Λυκείου για λίγους και "εκλεκτούς". Με τις προτάσεις της η μεγάλη πλειοψηφία των 16άρηδων που προέρχονται από τα φτωχά-λαϊκά στρώματα, αυτά "τα παιδιά ενός κατώτερου θεού" προορίζονται να διοχετευθούν στη φθηνή κατάρτιση και τη μαύρη εργασία της μαθητείας σε ένα υποβαθμισμένο, συρρικνωμένο από τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ ή και στην μη τυπική εκπαίδευση των προσαρμοσμένων πλήρως στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων ΕΠΑΣ, αμέσως μετά το γυμνάσιο. Ταυτόχρονα προαναγγέλλεται ένας νέος κύκλος συγχωνεύσεων και κλεισίματος Γενικών Λυκείων.
Ήδη τα χρόνια των μνημονίων έχουν χαθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση 52.000 θέσεις εργασίας (από 186.000 το 2008 σε 134.000 το 2016). Με μηδενικούς διορισμούς για έβδομη χρονιά, με 7.000 λιγότερους αναπληρωτές από πέρυσι, αυξάνεται δραματικά η ανεργία στους απόφοιτους των καθηγητικών σχολών, επεκτείνεται η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση, γεγονός που ισοδυναμεί με την άρση της μονιμότητας. Την ίδια στιγμή οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε καθεστώς πλήρους ευελιξίας (συμπληρώνοντας ωράριο σε 3 και 4 σχολεία) και κινητικότητας (με μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, από τη τυπική στην άτυπη εκπαίδευση και ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Το Δημόσιο Σχολείο στον “αστερισμό” του 3ου μνημονίου:
Με οδηγό τα πορίσματα του προσχηματικού "εθνικού διαλόγου" το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση σχεδιάζει να νομοθετήσει μια πρωτόγνωρη -για τα μεταπολιτευτικά δεδομένα- αντιδραστική τομή στην εκπαίδευση υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Προτίθεται να εντείνει τα ταξικά–εξεταστικά πλέγματα σε όλες τις τάξεις τόσο του 4ετούς Γυμνασίου όσο και του "αριστοκρατικού" 2ετούς Λυκείου για λίγους και "εκλεκτούς". Με τις προτάσεις της η μεγάλη πλειοψηφία των 16άρηδων που προέρχονται από τα φτωχά-λαϊκά στρώματα, αυτά "τα παιδιά ενός κατώτερου θεού" προορίζονται να διοχετευθούν στη φθηνή κατάρτιση και τη μαύρη εργασία της μαθητείας σε ένα υποβαθμισμένο, συρρικνωμένο από τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ ή και στην μη τυπική εκπαίδευση των προσαρμοσμένων πλήρως στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων ΕΠΑΣ, αμέσως μετά το γυμνάσιο. Ταυτόχρονα προαναγγέλλεται ένας νέος κύκλος συγχωνεύσεων και κλεισίματος Γενικών Λυκείων.
Κόβουν παντού από τη δημόσια εκπαίδευση:
Ήδη τα χρόνια των μνημονίων έχουν χαθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση 52.000 θέσεις εργασίας (από 186.000 το 2008 σε 134.000 το 2016). Με μηδενικούς διορισμούς για έβδομη χρονιά, με 7.000 λιγότερους αναπληρωτές από πέρυσι, αυξάνεται δραματικά η ανεργία στους απόφοιτους των καθηγητικών σχολών, επεκτείνεται η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση, γεγονός που ισοδυναμεί με την άρση της μονιμότητας. Την ίδια στιγμή οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε καθεστώς πλήρους ευελιξίας (συμπληρώνοντας ωράριο σε 3 και 4 σχολεία) και κινητικότητας (με μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, από τη τυπική στην άτυπη εκπαίδευση και ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Δημοσίευση σχολίου