Του Γ.Γ.
«Κι όμως σύντροφοι, ακόμα και τον Λένιν να καταφέρετε να αναστήσετε και να τον κοτσάρετε στην εξέδρα, το συλλαλητήριο θα είναι εθνικιστικό και ακροδεξιό», έγραφε ο Μάριος Διονέλης σε κείμενο του στην εφημερίδα «Μεσόγειος» και είχε απόλυτα δίκιο.
Αναφερόταν φυσικά στην παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη στο συλλαλητήριο της Κυριακής, μια παρουσία που χρησιμοποιήθηκε από κάποιους για να μιλήσουν για «ακομμάτιστη» κινητοποίηση που εξυπηρετεί «εθνικούς σκοπούς» και τα σχετικά. (Την επιλογή του μεγάλου μουσικοσυνθέτη σχολίασε η Ιωάννα Κατσίμπα, απόγονος του αντάρτη του ΕΛΑΣ Γιώργου Κατσίμπα -μετέπειτα βουλευτή της ΕΔΑ- με ανοιχτή της επιστολή, κάνοντας μια τοποθέτηση που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους).
Από κει και πέρα, αυτό που όντως είναι αξιοσημείωτο και δεν μπορεί να το περάσουμε ασχολίαστο είναι ότι ο εθνικιστικός παροξυσμός για το λεγόμενο Μακεδονικό, πέρα από τις τεράστιες ανιστόρητες αρλούμπες που ακούσαμε, μπόρεσε να ενώσει σε ένα μέτωπο τις πιο ετερόκλητες πολιτικές δυνάμεις. Από τους ναζιστές του Μιχαλολιάκου μέχρι την "Πλεύση Ελευθερίας" της Ζωής Κωνσταντοπούλου και από την "πατριωτική αριστερά" του Καραμπελιά μέχρι το ακροδεξιό μόρφωμα «Ελλήνων Πολιτεία» που η φερόμενη επικεφαλής του, προτρέπει τον κόσμο να πάρει τα όπλα και να πυροβολήσει «εχθρούς» και «προδότες».
Είναι εντυπωσιακό ότι ίσως για πρώτη φορά μπόρεσαν να συστρατευθούν στην ίδια πολιτική γραμμή αυτοαποκαλούμενοι "κομμουνιστές" σαν τον Ρούντι Ρινάλντι της Κομμουνιστικής Οργάνωσης Ελλάδας, με κάποιους απίθανους τύπους σαν τον Δημήτρη Μιχάκη, επικεφαλή μιας περιθωριακής ακροδεξιάς πολιτικής κίνησης με το όνομα "ΕΛΛΗΝ.Ε.Σ".
Καλέσματα επίσης για συμμετοχή του κόσμου στο συλλαλητήριο πέρα απ' τις δεκάδες ακροδεξιές φασιστικές γκρούπες είχαμε και από το ΕΠΑΜ του πολιτικού σαλτιμπάγκου Καζάκη.
Η μόνη θετική έκπληξη που είχαμε και γι' αυτό αξίζει να το σημειώσουμε ήταν απ' το πολιτικό μόρφωμα του Γ. Βαρουφάκη DiΕΜ25 (Κίνημα για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη 2025) που σε ανακοίνωσή του τονίζει: «Αυτή τη στιγμή που η χώρα ερημοποιείται και η περιοχή αποσταθεροποιείται, συλλαλητήρια από μια άλλη εποχή, με “Ζήτω ο Στρατός” και ύβρεις για γειτονικούς λαούς, αποτελούν ντροπή αλλά και απειλή για την πατρίδα μας».
Και επειδή η εποχή της αθωότητας έχει περάσει ανεπιστρεπτί να το ξαναπούμε: Ναι, όσοι θα βρεθούν στο συλλαλητήριο της Κυριακής δεν θα είναι ναζί και φασίστες. Αυτοί όμως που το διοργανώνουν είναι ακροδεξιοί, φασίστες και πατριδοκάπηλοι που επιδιώκουν να το εκμεταλλευτούν πολιτικά ποντάροντας στην πολιτική συγκυρία και την αμάθεια κάποιου κόσμου. Είναι οι ίδιοι που ανέθεσαν την "περιφρούρηση" της συγκέντρωσης σε μια παραστρατιωτική ομάδα τα μέλη της οποίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Vice, πραγματοποιούν παραστρατιωτικές ασκήσεις και ονειρεύονται πραξικοπήματα.
Αυτή η εθνικιστική πρόκληση πάντως δεν μένει αναπάντητη αφού δεκάδες αναρχικές, εργατικές, και πολιτικές συλλογικότητες της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς με κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει, θα δώσουν την δικιά τους απάντηση στο εθνικιστικό συλλαλητήριο.
Συμπληρωματικά με όσα γράψαμε για τις γελοιότητες που ακούμε τον τελευταίο καιρό σχετικά με το Μακεδονικό παραθέτουμε ένα απόσπασμα από κείμενο που έγραψε στον "Ριζοσπάστη" ο Νίκος Μπογιόπουλος την Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2008.
«Κι όμως σύντροφοι, ακόμα και τον Λένιν να καταφέρετε να αναστήσετε και να τον κοτσάρετε στην εξέδρα, το συλλαλητήριο θα είναι εθνικιστικό και ακροδεξιό», έγραφε ο Μάριος Διονέλης σε κείμενο του στην εφημερίδα «Μεσόγειος» και είχε απόλυτα δίκιο.
Αναφερόταν φυσικά στην παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη στο συλλαλητήριο της Κυριακής, μια παρουσία που χρησιμοποιήθηκε από κάποιους για να μιλήσουν για «ακομμάτιστη» κινητοποίηση που εξυπηρετεί «εθνικούς σκοπούς» και τα σχετικά. (Την επιλογή του μεγάλου μουσικοσυνθέτη σχολίασε η Ιωάννα Κατσίμπα, απόγονος του αντάρτη του ΕΛΑΣ Γιώργου Κατσίμπα -μετέπειτα βουλευτή της ΕΔΑ- με ανοιχτή της επιστολή, κάνοντας μια τοποθέτηση που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους).
Από κει και πέρα, αυτό που όντως είναι αξιοσημείωτο και δεν μπορεί να το περάσουμε ασχολίαστο είναι ότι ο εθνικιστικός παροξυσμός για το λεγόμενο Μακεδονικό, πέρα από τις τεράστιες ανιστόρητες αρλούμπες που ακούσαμε, μπόρεσε να ενώσει σε ένα μέτωπο τις πιο ετερόκλητες πολιτικές δυνάμεις. Από τους ναζιστές του Μιχαλολιάκου μέχρι την "Πλεύση Ελευθερίας" της Ζωής Κωνσταντοπούλου και από την "πατριωτική αριστερά" του Καραμπελιά μέχρι το ακροδεξιό μόρφωμα «Ελλήνων Πολιτεία» που η φερόμενη επικεφαλής του, προτρέπει τον κόσμο να πάρει τα όπλα και να πυροβολήσει «εχθρούς» και «προδότες».
Είναι εντυπωσιακό ότι ίσως για πρώτη φορά μπόρεσαν να συστρατευθούν στην ίδια πολιτική γραμμή αυτοαποκαλούμενοι "κομμουνιστές" σαν τον Ρούντι Ρινάλντι της Κομμουνιστικής Οργάνωσης Ελλάδας, με κάποιους απίθανους τύπους σαν τον Δημήτρη Μιχάκη, επικεφαλή μιας περιθωριακής ακροδεξιάς πολιτικής κίνησης με το όνομα "ΕΛΛΗΝ.Ε.Σ".
Καλέσματα επίσης για συμμετοχή του κόσμου στο συλλαλητήριο πέρα απ' τις δεκάδες ακροδεξιές φασιστικές γκρούπες είχαμε και από το ΕΠΑΜ του πολιτικού σαλτιμπάγκου Καζάκη.
Η μόνη θετική έκπληξη που είχαμε και γι' αυτό αξίζει να το σημειώσουμε ήταν απ' το πολιτικό μόρφωμα του Γ. Βαρουφάκη DiΕΜ25 (Κίνημα για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη 2025) που σε ανακοίνωσή του τονίζει: «Αυτή τη στιγμή που η χώρα ερημοποιείται και η περιοχή αποσταθεροποιείται, συλλαλητήρια από μια άλλη εποχή, με “Ζήτω ο Στρατός” και ύβρεις για γειτονικούς λαούς, αποτελούν ντροπή αλλά και απειλή για την πατρίδα μας».
Και επειδή η εποχή της αθωότητας έχει περάσει ανεπιστρεπτί να το ξαναπούμε: Ναι, όσοι θα βρεθούν στο συλλαλητήριο της Κυριακής δεν θα είναι ναζί και φασίστες. Αυτοί όμως που το διοργανώνουν είναι ακροδεξιοί, φασίστες και πατριδοκάπηλοι που επιδιώκουν να το εκμεταλλευτούν πολιτικά ποντάροντας στην πολιτική συγκυρία και την αμάθεια κάποιου κόσμου. Είναι οι ίδιοι που ανέθεσαν την "περιφρούρηση" της συγκέντρωσης σε μια παραστρατιωτική ομάδα τα μέλη της οποίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Vice, πραγματοποιούν παραστρατιωτικές ασκήσεις και ονειρεύονται πραξικοπήματα.
Αυτή η εθνικιστική πρόκληση πάντως δεν μένει αναπάντητη αφού δεκάδες αναρχικές, εργατικές, και πολιτικές συλλογικότητες της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς με κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει, θα δώσουν την δικιά τους απάντηση στο εθνικιστικό συλλαλητήριο.
Συμπληρωματικά με όσα γράψαμε για τις γελοιότητες που ακούμε τον τελευταίο καιρό σχετικά με το Μακεδονικό παραθέτουμε ένα απόσπασμα από κείμενο που έγραψε στον "Ριζοσπάστη" ο Νίκος Μπογιόπουλος την Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2008.
Ο γεωγραφικός όρος Μακεδονία χρησιμοποιούνταν πάντοτε, όχι μόνο στο τμήμα που πέρασε στην Ελλάδα αλλά και στα υπόλοιπα τμήματα που πήραν τα άλλα βαλκανικά κράτη, κάτι που ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει κρυπτόμενος πίσω από το γεγονός ότι μέχρι το 1945 που δημιουργήθηκε η Γιουγκοσλαβία υπό τον Τίτο, τα σημερινά εδάφη της FYROM είχαν ενσωματωθεί στη Σερβική επικράτεια (σσ: από το τέλος του Α' Παγκόσμιου Πολέμου ως το 1945 η Γιουγκοσλαβία ήταν ομόσπονδο κράτος της Σερβίας, της Κροατίας και της Σλοβενίας). Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα μεταπολεμικά είχε αναγνωρίσει τη Γιουγκοσλαβία του Τίτο, η οποία είχε στη σύνθεσή της και τη Δημοκρατία της Μακεδονίας.
Επομένως, το να επιμένουν όσοι το προβάλλουν ότι η ΠΓΔΜ απαγορεύεται να χρησιμοποιεί στην ονομασία της τον όρο «Μακεδονία» ως γεωγραφικό προσδιορισμό, (άλλωστε και τώρα λέγεται Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας), είναι τόσο παράλογο όσο να λες ότι η Ανατολική Θράκη δεν ανήκει στην Τουρκία. Το να μην έχει, όμως, η ΠΓΔΜ (και μέσω της ΠΓΔΜ όσοι το επιδιώκουν) τη δυνατότητα να προωθούν μέσα από τη χρήση του γεωγραφικού όρου Μακεδονία τον αλυτρωτισμό, τις εθνολογικές ακροβασίες (για να μην πούμε ανοησίες) και την αμφισβήτηση συνόρων, είναι σωστό και επιβεβλημένο.
Επομένως, το να επιμένουν όσοι το προβάλλουν ότι η ΠΓΔΜ απαγορεύεται να χρησιμοποιεί στην ονομασία της τον όρο «Μακεδονία» ως γεωγραφικό προσδιορισμό, (άλλωστε και τώρα λέγεται Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας), είναι τόσο παράλογο όσο να λες ότι η Ανατολική Θράκη δεν ανήκει στην Τουρκία. Το να μην έχει, όμως, η ΠΓΔΜ (και μέσω της ΠΓΔΜ όσοι το επιδιώκουν) τη δυνατότητα να προωθούν μέσα από τη χρήση του γεωγραφικού όρου Μακεδονία τον αλυτρωτισμό, τις εθνολογικές ακροβασίες (για να μην πούμε ανοησίες) και την αμφισβήτηση συνόρων, είναι σωστό και επιβεβλημένο.
+ σχόλια + 4 σχόλια
Όταν το ποτάμι (του ανθρωπισμού, της παιδείας και του πολιτισμού σου, της αξιοπρέπειας, της πνευματικής σου καλλιέργειας και του γνωστικού σου υποβάθρου ), που σε χωρίζει από τους πατριδοκάπηλους, τους σκοταδιστές θρησκόληπτους και τους απανταχού ημιμαθείς εμμονικούς, είναι στενό και ρηχό, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια να περάσεις στην απέναντι όχθη.
http://dimitriskazakis.blogspot.gr/2018/01/blog-post_15.html?m=1
χλωμο τον βλεπω τον καζακη να κατεβαινει αν κρινω απο το κειμενο.
Υπάρχει επίσημο κάλεσμα του ΕΠΑΜ γα συμμετοχή στο εθνικιστικό συλλαλητήριο https://epamhellas.gr/?p=75216
Το ειδα.τοτε πραγματικα η διασπαστηκαν η μας δουλεύουν....
Δημοσίευση σχολίου