Home » , » "Οχι δεν τα κάψαμε όλοι μαζί"

"Οχι δεν τα κάψαμε όλοι μαζί"

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τρίτη 31 Ιουλίου 2018 | 7:14 μ.μ.

Το παρακάτω κείμενο το αλιεύσαμε από την προσωπική σελίδα της Ελένης Μοσχοβούδη στο facebook. Πρόκειται, κατά την άποψη μας για ένα καίριο κείμενο και όλες οι επισημάνσεις του είναι απόλυτα εύστοχες.

Η πολίτης αυτή, η οποία είναι κάτοικος Μάνδρας, δίνει μια αποστομωτική απάντηση σε όσους/ες ισχυρίζονται ότι ευθύνη για τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές έχουμε όλοι μας, μια γνωστή τακτική που αποσκοπεί να διοχετευτούν γενικά κι αόριστα οι ευθύνες, μια "λογική" που λίγο διαφέρει απ' την Παγκάλειο διατύπωση "όλοι μαζί τα φάγαμε".

Ερέθισμα για την παρέμβαση της Ελένης Μοσχοβούδη είναι ένα κείμενο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε ιστοσελίδα. Το υπογράφει κάποιος Ηλίας  Κούκουτσας και τιτλοφορείται: "Εγώ φταίω για τις φωτιές, εγώ φταίω για τα θύματα!" και το οποίο ουσιαστικά τσουβαλιάζει θύτες και θύματα.

Αναδημοσιεύουμε το κείμενο της κοπέλας το οποίο μας εκφράζει απόλυτα:

Δεν φταίω εγώ για τις φωτιές. 

Δεν φταίω εγώ για τις πλημμύρες. 

Δεν φταίω εγώ για τα θύματα. 

Δεν μπάζωσα εγώ τα ρέματα με τα χέρια μου. Δεν έβαλα εγώ τις υπογραφές μου στα επίσημα έγγραφα οικοδόμησης των πόλεων. 

Δεν δήλωσα εγώ ότι θα κάνω αντιπλημμυρικό και αντιπυρικό έργο. 

Δεν είμαι εγώ "ο βουλευτής που μοιράζω υποσχέσεις δεξιά και αριστερά χωρίς να "σπάσω τα αυγά" προκειμένου να εξασφαλίσω την επανεκλογή μου.'' 

Δεν είμαι εγώ ούτε η πλειοψηφία που εκπροσωπεί την τάξη μου που έχω βίλα και εκμεταλλεύτηκα τις γνωριμίες μου για να την χτίσω. 

Δεν είμαι εγώ που στην εμμεσο-αστική ''δημοκρατία'' του καπιταλιστικού σου κράτους εξέλεξα εκπροσώπους στη Βουλή όπως ορίζει το αστικό σου Σύνταγμα. 

Είσαι εσύ. 
Εσύ που με την πένα σου μοιράζεις ''φιλοσοφικές σοφιστείες'' σε όρνεα. 
Εσύ που τολμάς και ανοίγεις το στόμα σου εν μέσω της φρίκης. 
Εσύ που εκφράζεις ότι η συνείδηση είναι έννοια που προϋπάρχει στο τομάρι σου ως tabula rasa, ξεκομμένη από τις υλικές συνθήκες. Εσύ που εξισώνεις ότι η συνείδηση του μεροκαματιάρη είναι η ίδια ακριβώς με του μεγαλοεργοδότη. 

Εσύ του ''όλοι μαζί τα φάγαμε''. 

Εσύ του ''όλοι φταίμε''. 

Εσύ που ο λόγος σου βάσει της επιστήμης της Λογικής βασίζεται πάνω στην τεχνική της ''γενίκευσης'' και αποτελεί ένα φιλοσοφικό domino. 

Εσύ που κουνάς το δάκτυλο με την οπορτουνιστική πένα σου σε συγγενείς καμμένων και πνιγμένων γιατί στον καπιταλισμό κανένα σχολείο και Πανεπιστήμιο δε σου δίδαξε ότι η αθλιότερη μορφή βίας είναι η φτώχεια. 

Εσύ που με την ''ιδεαλιστική'' σου ηθική του λόγου παραβλέπεις το υπόβαθρο και το εποικοδόμημα. 

Εσύ και οι όμοιοί σου ''φιλελεύθεροι ιδεολόγοι.'' Εσύ είσαι ο επικίνδυνος. Εσύ φταις. 

Τ'ακούς; Εσύ φταις. Όχι εγώ. Για όλους αυτούς τους λόγους: Βγάλε το σκασμό.
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger