Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ λάβαμε και παραθέτουμε:
Με μία ανακοίνωση που στάλθηκε στα e-mails των συναδέλφων -εκτός όσων εργάζονται στα τηλεφωνικά κέντρα- η διοίκηση της Vodafone ανακοίνωσε πως από τη Δευτέρα 24/5/2021, όποιος επιθυμεί μπορεί να εργάζεται στο γραφείο μία (1) φορά την εβδομάδα. Ακόμα και αυτό όμως είναι υπό αίρεση αφού για να μπορέσει κάποιος συνάδελφος να εργαστεί έστω 1 ημέρα την εβδομάδα σε φυσικό χώρο εργασίας κατά τη διοίκηση της εταιρείας, οφείλει:
• Να έχει προβεί είτε σε self test το προηγούμενο 24ωρο, είτε σε rapid test τις προηγούμενες 7 ημέρες, είτε να φέρει πιστοποιητικό εμβολιασμού. Ενημερώνει μέσω του σχετικού φυλλαδίου για τα δωρεάν κρατικά τεστ.
• Να χρησιμοποιεί «ψηφιακή κάρτα» για την είσοδό του στην εταιρεία, δηλαδή να έχει αποδεχθεί στο προσωπικό του κινητό τηλέφωνο την εγκατάσταση εταιρικού λογισμικού.
• Να μπει στη διαδικασία να συμπληρώσει μέσα από πλατφόρμα «κλείσιμο διαθέσιμης θέσης».
Όλα αυτά έρχονται μετά από 1 χρόνο πανδημίας που η εταιρεία εκμεταλλευόμενη τον φόβο όλων μας έχει στριμώξει πάνω από 90% των εργαζομένων στα σπίτια τους με ανυπολόγιστο λειτουργικό κέρδος για την ίδια και ανυπολόγιστο προσωπικό κόστος για όλους μας. Την ίδια στιγμή βάσει οδηγιών της κυβέρνησης η υποχρέωση τηλεργασίας αφορά μόνο στο 50% των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα.
- Όταν εκατοντάδες συνάδελφοι έχουν απομακρυνθεί με απολύσεις, μη ανανέωση συμβάσεων outsourcing και ανακύκλωση εργαζομένων σε όλο το εύρος της εταιρείας.
- Όσοι έχουμε εργαστεί επί μήνες στα σπίτια μας έχουμε βιώσει πως πλέον δεν είναι αστείο, ούτε προσωπική ευκολία. Όσοι έχουμε οικογένεια έχουμε στριμώξει την προσωπική μας ζωή και παραβιάσει τα όρια του προσωπικού χρόνου, του δικού μας και των οικογενειών μας. Έχουμε ανακατέψει αξεδιάλυτα το πότε εργαζόμαστε και το πότε προσπαθούμε να είμαστε γονείς. Έχουμε σκεβρώσει με μυοσκελετικά προβλήματα σε οικιακά έπιπλα, οικιακά γραφεία και καναπέδες που δεν έχουν φτιαχτεί για να εξυπηρετούν πολύωρη, εντατική δουλειά γραφείου. Τέλος, έχουμε επωμιστεί όλο το κόστος ενέργειας και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού στο χώρο μας για να κερδίζει και να πιάνει στόχους εκατομμυρίων η εταιρεία.
- Το ψυχολογικό κόστος της «κλεισούρας» πλέον βαραίνει έντονα στους ώμους όλων. Δεν το διαχειρίζονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Δεν είναι υπερβολικό να ισχυριστούμε πως έπαιξε το ρόλο του σε παραιτήσεις συναδέλφων και στη σημαντική επιδείνωση της ψυχολογικής κατάστασης πολλών ανθρώπων.
Θέλουμε να διαμηνύσουμε στη διοίκηση της εταιρείας πως οφείλει να τελειώνει με τα ημίμετρα.
Καθώς επεκτείνεται το πρόγραμμα του εμβολιασμού οφείλει η διοίκηση να προχωρήσει άμεσα σε επαναπρογραμματισμό της επιστροφής των συναδέλφων στα γραφεία και τις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Ζητούμε τη ζωή μας πίσω, όχι σε ένα μήνα, όχι αύριο, αλλά ήδη από εχθές. Οφείλει να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας στους χώρους εργασίας και να τερματίσει την εκτεταμένη τηλεργασία που έχει τεράστιο προσωπικό κόστος.
Προειδοποιούμε τη διοίκηση επιπλέον για τις κατά επανάληψη παράνομες πρακτικές της και ενημερώνουμε όλους τους συναδέλφους:
• Η απαίτηση και η χρήση / επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού στους χώρους εργασίας είναι παράνομη και συνιστά διάκριση απέναντι στον κάθε εργαζόμενο. Το ίδιο είναι και για την κατηγορία εργαζομένων σε γραφεία η υποχρέωση να υποδεικνύουν πιστοποιητικά για tests στον εργοδότη, που έτσι και αλλιώς δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο για την παροχή της εργασίας.
Είναι λογικό ο εργοδότης να ζητά να ενημερωθεί για τα τεστ, αλλά δεν έχει δικαίωμα να ζητά την επίδειξη πιστοποιητικών εν είδει κάρτας εισόδου. Η εταιρεία αν θέλει μπορεί να επεκτείνει το πρόγραμμα των rapid test που διενεργεί σε όλους τους συναδέλφους που εισέρχονται στα κτήρια και όχι ουσιαστικά να υπονοεί μέσω mails πως οι συνάδελφοι, που θα προσπαθούν να εργαστούν, θα εργάζονται -κατά τη δική της μονομερή απόφαση- μόνο 1 ημέρα και αυτή με τεστ που θα πρέπει να το προμηθευτούν οι ίδιοι.
• Συνάδελφος που δεν μπορεί να διαθέτει το σπίτι του για εργασιακό χώρο πλέον, οφείλει να το δηλώσει και να απαιτήσει την επιστροφή του στην εργασία και η διοίκηση είναι υποχρεωμένη να τον ικανοποιήσει. Όχι 1 μέρα την εβδομάδα, αλλά μόνιμα, με τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας.
• Η επιμονή της διοίκησης για «ψηφιακή κάρτα εισόδου» ουσιαστικά για τον εξαναγκασμό στο προσωπικό μας τηλέφωνο να εγκατασταθεί εταιρικό λογισμικό για την διευκόλυνση και τη μείωση κόστους της εταιρείας είναι και παράνομη αλλά και εντελώς ανήθικη. Ο κάθε συνάδελφος έχει δικαίωμα να το αρνηθεί και να ζητήσει είσοδο με μαγνητική κάρτα και ο εργοδότης έχει υποχρέωση να την παρέχει. Για το ζήτημα στο παρελθόν έχουμε εκδώσει αναλυτικές ανακοινώσεις. Μπορείτε να δείτε την τελευταία σχετική εδώ. Συνιστούμε σε κάθε συνάδελφο να δηλώσει στο e-mail helpdeskvodafonegr@engie.com πως δεν επιθυμεί την χρήση της εφαρμογής HID mobile και ζητά την έκδοση μαγνητικής κάρτας εισόδου. Αν συνάδελφος εξαναγκαστεί σε εγκατάσταση λογισμικού για την είσοδό του να καταγγείλει την παρανομία άμεσα.
• Απέναντι στις «πλατφόρμες» συμπλήρωσης για να «προλάβουμε» να κλείσουμε θέση εργασίας στο φυσικό χώρο -που υποχρεούται να παρέχει ο εργοδότης για να εργαστούμε με ασφάλεια- καλούμε κάθε συνάδελφο που το επιθυμεί να απαιτήσει την επιστροφή του στο χώρο εργασίας μόνιμα και άμεσα. Όποιος αντιμετωπίσει άρνηση από την πλευρά της διοίκησης ας έλθει σε άμεση επικοινωνία με τη διοίκηση του Σωματείου.
Το σπίτι μας δεν είναι γραφείο, η οικογένειά μας δεν μπορεί να στριμώχνεται διαρκώς.
Η επιλογή της απομόνωσης μέσω της τηλεργασίας, της ατομικής επιλογής έναντι της συλλογικής, μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει για όλους μας.
Καλούμε τη διοίκηση να συμμορφωθεί με την παροχή εργασίας με ασφάλεια και να εξασφαλίσει χώρους και μέτρα προστασίας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αναλογιστούν πως πρέπει να πάρουμε τη ζωή μας πίσω και όλοι μαζί να απαιτήσουμε την επιστροφή στους χώρους εργασίας με ασφάλεια.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ
Δημοσίευση σχολίου