Home » , » Μετά τη Ν. Κεραμέως και η Ζ. Μακρή φαντασιώνεται ουρές εκπαιδευτικών που ζητούν αξιολόγηση!

Μετά τη Ν. Κεραμέως και η Ζ. Μακρή φαντασιώνεται ουρές εκπαιδευτικών που ζητούν αξιολόγηση!

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τρίτη 8 Μαρτίου 2022 | 12:00 μ.μ.


ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ από τις … ουρές του … καλοκαιριού μέχρι σήμερα!

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

«Πολύ μικρός ο αριθμός των σχολείων που δε συμμετείχαν στην αξιολόγηση και χάρηκα που οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους συζήτησα τόνισαν την αναγκαιότητα της αξιολόγησης»,  δήλωσε μεταξύ άλλων η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή κατά την επίσκεψή της σε σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 4/3/2022

Να θυμίσουμε ότι και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή της στις αρχές Ιουλίου ότι «έρχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν, διότι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες και αυτό θέλουν να φανεί».

Ποια είναι η αλήθεια;


Από την άνοιξη πέρυσι τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση ήταν συντριπτικά, αφού πλησίαζαν το 90%! Από την αρχή της χρονιάς η ΟΛΜΕ σε ΓΣ προέδρων στις 25/9/2022 αποφάσισε σχεδόν ομόφωνα (με 92%) να προχωρήσει σε απεργία - αποχή ενάντια στην αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία.

Συνολικα απεργία - αποχή από την αξιολόγηση ψήφισε το 70% των σχολείων

Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκαπίδευση. Αναφορικά με τις αντιδράσεις και τα απεργιακά λουκέτα λόγω αξιολόγησης Κεραμέως, το υπουργείο είχε δηλώσει ότι έχουν υποβάλει έκθεση αποτίμησης 4.817 συνολικά μέχρι τώρα, δηλ 36%. Αν υποθέσει κανείς όμως ότι στα ιδιωτικά έγινε παντού αποτίμηση, τότε ο αριθμός των δημόσιων σχολείων που υπέβαλαν είναι περίπου 3.900 σε σύνολο 12.643, δηλ 31%. Επομένως, η αποχή είναι επισήμως στο 69%.

Δίκες και πραξικοπήματα

Ακόμα και όταν το Εφετείο  κατά παραγγελία ΥΑΠΙΘ – Κυβέρνησης έκρινε την απεργία – αποχή παράνομη μετά την εκδίκαση της έφεσης που άσκησαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες στις 13/10, οι εκπαιδευτικοί σε πείσμα των απειλών και του εκφοβισμού, έδειξαν έμπρακτα τη διάθεσή τους να συνεχίσουν τον αγώνα και να μην υποστείλουν τις σημαίες και υπογράμμισαν την ανάγκη για αναζήτηση συλλογικών απαντήσεων.

Έκαναν επιλογή αντίστασης, τιμώντας το ρόλο του δασκάλου που μάχεται για μόρφωση – κοινωνικό δικαίωμα και αξιοπρεπή δουλειά.

Αρνήθηκαν την υποταγή στους αντιδραστικούς νόμους της κυβέρνησης που αλυσοδένουν την ελευθερία και καταργούν την αντίσταση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι και μετά τα παραξικοπήματα της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας συνέχισαν τον αγώνα. 22 Εκπαιδευτικά Σωματεία κήρυξαν απεργία – αποχή σε τοπικό επίπεδο ανοίγοντας χαραμάδα φωτός διδάσκοντας πως οι ελεύθεροι άνθρωποι μπορούν το σκοτάδι να διαλύουν

Όλο αυτό το διάστημα το ΥΠΑΙΘ και ο Γ. Γ. Αλ. Κόπτσης επιδόθηκαν σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού και διώξεων που δε λύγισαν τους εκπαιδευτικούς. Αντίθετα τους χαλύβδωσαν με αποτέλεσμα το ΥΠΑΙΘ με αλλεπάλληλα έγγραφα να δίνει συνεχείς παρατάσεις για την εφαρμογή της αξιολόγησης.

Με απόφαση που υπογράφεται από τον Γ.Γ. Κόπτση, ενεργοποιεί άρθρα του 4823/2021 και αναστέλλει την υπηρεσιακή και αυτόματη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών αυτών.

Με την απόφαση αυτή ποινικοποιεί παράνομα κι αντισυνταγματικά το απεργιακό δικαίωμα, μια και επιβάλει κυρώσεις σε απεργούς για τη συμμετοχή τους στην προκηρυγμένη απεργία - αποχή των σωματείων τους.

Αντίσταση στον αυταρχισμό και την αξιολόγηση

Διογκώνεται το κύμα στήριξης κι αλληλεγγύης προς τις/ους 114 διωκόμενες/ους απεργούς εκπαιδευτικούς προϊσταμένες-ους νηπιαγωγείων και διευθυντ(ρι)ες ΔΣ, Γυμνασίων και Λυκείων που μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων των αντίστοιχων σχολείων συμμετέχουν καθολικά στην Απεργία-Αποχή που κήρυξαν τα πρωτοβάθμια σωματεία τους και δεν ανάρτησαν αξιολόγηση στις πλατφόρμες του ΙΕΠ, για εκπαιδευτικούς που έμπρακτα δηλώνουν την αντίστασή τους στα σχέδια της κυβέρνησης.

Χιλιάδες υπογραφές, εκατοντάδες ψηφίσματα συμπαράστασης από σχολεία και εργατικά σωματεία από όλη την Ελλάδα κατακλύζουν το διαδίκτυο δείχνοντας την αλληλεγγύη τους, ψηφίσματα που ζητάνε να παρθούν πίσω οι  ολοκληρωτικής έμπνευσης, ποινές.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα να αντισταθούν στον ασφυκτικό έλεγχο του νεο-επιθεωρητισμού, όπως διανθίζεται με τα μέτρα και τους δείκτες σύμφωνα με τα πρότυπα της «ελεύθερης αγοράς». Γιατί «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» (Δ. Γληνός). Έχουν χρέος να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός μορφωτικού κοινωνικού κινήματος που θα διεκδικεί έναν «άλλο» ρόλο για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση.
 

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger