Υποτίθεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκλεισε το κεφάλαιο «πρόωρες εκλογές» με το γνωστό κλισέ «η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία». Κι όποιος το έχαψε, το έχαψε. Και ναι μεν τα υπουργικά γραφεία που είχαν μπει σε προεκλογικό τέμπο και είχαν ετοιμάσει καμπάνιες απολογισμούς και περιοδείες αποσυντονίστηκαν. Αλλά αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι η όλη κυβέρνηση, με επίκεντρο το Μαξίμου, βγήκε από το κλίμα πολιτικού και εκλογικού άγχους.
Οι καθημερινές εμφανίσεις του πρωθυπουργού σε προσεκτικά φιλοτεχνημένα και σκηνοθετημένα χάπενινγκ, άλλοτε με πολλά υποσχόμενους επενδυτές, άλλοτε για την εξαγγελία κάποιας φαντεζί ψηφιακής καινοτομίας, σπανιότερα στον τόπο κάποιας καταστροφής, επιβεβαιώνουν απλώς ότι οι επιτελείς του μεγάρου Μαξίμου κοιμούνται και ξυπνούν με τις εκλογές στο μυαλό τους.
Ο χρόνος διεξαγωγής τους είναι ανοιχτός και το τρικ της εσπευσμένης απόσυρσης των σεναρίων για φθινοπωρινές κάλπες επιστρατεύτηκε ώστε να συσσωρευτούν περισσότερα θετικά δεδομένα για την κυβέρνηση και να ελαχιστοποιηθεί η δυσφορία για τις τραγικές επιδόσεις της σε όλα σχεδόν τα πεδία της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Από την πανδημία μέχρι τις πυρκαγιές. Από τη φτώχεια μέχρι την παιδεία. Από τη δημοκρατία μέχρι τις παρακολουθήσεις.
Και από την ενεργειακή κρίση μέχρι την ακρίβεια που λεηλατεί τα εισοδήματα.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να διαμορφώσει το κατάλληλο παράθυρο ευκαιρίας για τις εκλογές με τον μόνο τρόπο που ξέρει. Με την εξαγορά των πολιτών. Με την καλλιέργεια προσδοκίας και ελπίδων. Με το τάξιμο μικροενισχύσεων και επιδομάτων που φτάνουν στους ισχνούς λογαριασμούς των πολιτών μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, συνήθως με την κατάληξη -pass. Fuel-pass, power-pass... Και πού πας με όλα αυτά τα -pass; Δεν πας παντού, αλλά εκλογές-pass..
Αποκορύφωμα της εκλογικής ετοιμότητας της κυβέρνησης είναι το σχέδιο του νέου προϋπολογισμού. Από το οικονομικό επιτελείο καλούνται οι υπουργοί να εξαντλήσουν τα «ταβάνια» δαπανών, αυξημένων κατά 4,3 δισ. για το 2023, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν παροχές υψηλής εκλογικής απόδοσης Το έμμεσο αλλά σαφές μήνυμα είναι «Κυριάκο δώσ' τα όλα» και θα αποκτήσει mo χειροπιαστή υπόσταση στη ΔΕΘ, όπου το Μαξίμου φιλοδοξεί να πουλήσει ένα όσο γίνεται πιο εντυπωσιακό πακέτο ελπίδας.
Φυσικά, αυτή η παλιά, φθηνή πελατειακή συνταγή υποθέτει ότι έχει απέναντι εύπιστους αφε¬λείς, παραιτημένους πολίτες Εχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι δεν θα πιάσει.
Δημοσίευση σχολίου