Παράνομη και καταχρηστική έβγαλε, όμως αναμενόταν το Πρωτοδικείο Πειραιά την απεργία των ναυτεργατών.
Λογικό είναι να πανηγυρίζει ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α., που δηλώνει ότι «η σημερινή δικαστική απόφαση δεν αφήνει, πλέον, κανένα περιθώριο στους εργαζομένους στο λιμάνι του Πειραιά να συνεχίσουν τις απεργιακές τους, με οποιαδήποτε μορφή, κινητοποιήσεις. Πρέπει να σεβαστούν τη νομιμότητα και, επιτέλους, να σταματήσουν ένα συντεχνιακό αγώνα που αποβαίνει σε βάρος της ελληνικής οικονομίας και εν κατακλείδι ολόκληρης της κοινωνίας».
Αλλαξαν βλεπετε οι καιροί από τότε που το ΠΑΣΟΚ ήταν αντιπολίτευση και θεωρούσε την εκποίηση δημόσιου πλούτου σε ξένες πολυεθνικές σκάνδαλο. Σήμερα έγινε κυβέρνηση και το ξεπούλημα βαφτίστηκε «διεθνείς δεσμεύσεις».
Την γραμμή την είχε δώσει ο Μπόμπολας από την φυλλάδα του: «Θέλει ιδιαίτερη προσοχή η όποια διαπραγμάτευση με την Cosco για το λιμάνι του Πειραιά. Οσο και "αποικιοκρατικές" να θεωρούνται οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση Καραμανλή έχουν μπει υπογραφές. Και οι Κινέζοι δεν παίζουν. Θεωρούν ότι υπάρχει φυσική συνέχεια του κράτους, άρα μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται», είχε γράψει το «Εθνος».
Πάγκαλος και Κατσέλη με αλλεπάλληλες δηλώσεις τους προσαρμόστηκαν σ’ αυτή την λογική.
Από δω και πέρα ήρθαν και οι δικαστές να συμπράξουν στο μαύρο μέτωπο ενάντια στους ναυτεργάτες. Το επόμενο βήμα της «σοσιαλιστικής» κυβέρνησης θα είναι, ειδικά αν οι λιμενεργάτες «γράψουν» εκεί που πρέπει την δικαστική απόφαση, η πολιτική επιστράτευση από την κυβέρνηση των απεργών.
Το ΠΑΣΟΚ έριξε τις προεκλογικές μάσκες, τότε που εγκαλούσε τη ΝΔ για «εκποίηση της δημόσιας περιουσίας», και μιλούσε για αποικιοκρατική σύμβαση. Τώρα υπάρχει η επίσημη γραμμή της κυβέρνησης όπως αυτή εκφράζετε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο: «Η σύμβαση αυτή έχει κυρωθεί, είναι νόμος του κράτους. Οι επενδύσεις από το εξωτερικό, και μάλιστα μεγάλες επενδύσεις, είναι ένα μέρος της αγοράς και σαφώς μας ενδιαφέρουν. Και βεβαίως, κρίνεται και η αξιοπιστία μας ως προς τους εταίρους».
«Κοινωνικός αυτοματισμός» δικαστές, αστικά κόμματα, όλοι στο ίδιο μετερίζι για να χτυπηθεί ο αγώνας των ναυτεργατών.
Καπιταλιστές και μονοπώλια θα έχουν πεδίο «δόξης λαμπρό» για να επιβάλουν στο λιμάνι του Πειραιά τον εργασιακό μεσαίωνα ενώ η μονοπώληση ουσιαστικά του χώρου, θα εκτινάξει την ανεργία στα ύψη, θα συνθλίψει και θα εκτοπίσει χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους.
Ελπίζουμε το ναυτεργατικό και το γενικότερο εργατικό κίνημα να μην επιτρέψει να δημιουργηθεί μια τέτοια κατάσταση.
Αλέκα Παπαρήγα – Ο Μάνος Χατζιδάκις και τα χρόνια της θύελλας (1940-1950)
-
Το Podcast της ΚΝΕ συναντάει την Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, σε
μια ξεχωριστή συνέντευξη για τον Μάνο Χατζιδάκι και τα χρόνια της θύελλας
(1940...
Πριν από 4 ώρες
Δημοσίευση σχολίου