Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στα ΣΔΙΤ ("Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα"), και το πως όλα τα έργα πλέον αναλαμβάνονται από ιδιώτες, που βγάζουν τρελά κέρδη σε βάρος των κρατικών ταμείων (τα οποία ποιοι τα τροφοδοτούν είπαμε?).
Για παράδειγμα, σε παλιότερο άρθρο μας λέγαμε ότι :
Έργα που τα κάνει ο ιδιωτικός τομέας για λογαριασμό του δημοσίου, με αντάλλαγμα, φυσικά, το κέρδος. Οταν λέμε ότι τα φτιάχνει ο ιδιωτικός τομέας, εννοούμε ότι χρηματοδοτεί την κατασκευή τους. Οπως πχ η γέφυρα Ριο - Αντίριο, το Αεροδρόμιο Ελ.Βελ, ή και μικρότερα, όπως σχολεία, νοσοκομεία, κτλ. κλπ. Και όπως είναι ευλόγως κατανοητό, όλα αυτά τα έργα, προσφέρουν κάποια έσοδα, όπως πχ με διόδια, οπότε ο κατασκευαστής παίρνει τα έσοδα αυτά για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να βγάλει τα έξοδα κατασκευής και κάποιο εύλογο κέρδος.Επίσης, στο ίδιο άρθρο είχαμε δει ότι:
Αν δεν υπάρχουν άμεσα έσοδα (πχ σχολεία), τότε και πάλι το κράτος πληρώνει νοίκι, όταν θα μπορούσε με πολύ μικρότερο κόστος να φτιάξει μόνο του τα κτίρια –χαράς ευαγγέλια βέβαια για τους μεγαλοεργολάβους (Μπόμπολας, κτλ)...
Σε παλιότερα άρθρα της, η "Ελευθεροτυπία" επισημαίνει ότι όπου και να εφαρμόστηκαν (με πρώτη διδάξασα την Αγγλία) τα ΣΔΙΤ, το κόστος για το λαό πολλαπλασιάστηκε, και οι κατασκευαστές έβγαλαν μεγάλα κέρδη εις βάρος μας
Σε παλιότερο (Δεκέμβριος 2008) άρθρο του Ελεύθερου Τύπου για τα διόδια διαβάζουμε ότι :
Σε κλοιό διοδίων μπαίνει ολόκληρη η χώρα μέσα στην επόμενη τριετία. Κατά μήκος του δικτύου των συνολικά 2.186 χιλιομέτρων υφιστάμενων και νέων αυτοκινητοδρόμων, που έχουν παραδοθεί με συμβάσεις παραχώρησης σε εγχώριες και εργολαβικές κοινοπραξίες, υπολογίζεται να αναπτυχθούν έως και 500 σταθμοί διοδίων, σε μεταξύ τους απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων. Σχηματίζεται σταδιακά ένας πελώριος εισπρακτικός ιστός για τους οδηγούς που θα διανύουν τις διαδρομές του βασικού δικτύου αλλά και θα κάνουν απλές επαρχιακές μετακινήσεις, με δυσβάστακτες επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες.
Οι κινητοποιήσεις όμως του λαού, προφανώς ενόχλησαν την άρχουσα τάξη, και τώρα έβγαλαν απόφαση σύμφωνα με την οποία είναι...παράνομο να μην πληρώνεις διόδια
Έτσι, όπως διαβάζουμε στην "Ελευθεροτυπία":
Οχι μόνο δεν θα φθηνύνουν τα διόδια, αλλά θα θεωρείται και φοροαδίκημα η άρνηση πληρωμής
Και νέα διόδια και φοροαδίκημα
Κι άλλες αυξήσεις, αδίκημα η άρνηση πληρωμής!
Φορολογικό αδίκημα θα θεωρείται η μη πληρωμή διοδίων. Τη σχετική νομοθετική ρύθμιση προωθεί το υπουργείο Υποδομών, προφανώς ως αντίδοτο στην αυξανόμενη δυσαρέσκεια των οδηγών, που αρνούνται να φορτωθούν το «πάπλωμα» των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους. Θα στηρίζεται στο επιχείρημα ότι το Δημόσιο χάνει έσοδα μέσω του ΦΠΑ.
Μαζί έρχονται και νέα διόδια, αυτή τη φορά στην Εγνατία οδό των 610 χλμ., που ξεκινά από τα Μάλγαρα και τον Πολύμυλο. Οι οδηγοί θα πληρώνουν για να καλυφθεί το κόστος συντήρησης του αυτοκινητόδρομου που υπολογίζεται σε 100 ευρώ τον χρόνο και να αποπληρωθούν δάνεια ύψους 400 εκατ. ευρώ που έχουν συναφθεί με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια.
Δημοσίευση σχολίου