Γράφει ο kokkiniotis
«Παράνομη και καταχρηστική» κηρύχτηκε η απεργία των εργαζομένων του μετρό. Κανονικά, σύμφωνα με τα εγχειρίδια δημοσιογραφίας, αυτό δε θάπρεπε να αποτελεί είδηση. Κλασικό είναι το παράδειγμα: είδηση δεν είναι όταν ένας σκύλος δαγκώσει άνθρωπο, αλλά όταν ένας άνθρωπος δαγκώσει σκύλο…
‘Ενημερωθήκαμε’ αυτές τις μέρες...
Μάθαμε πόσων χρονών προσλήφθηκε στο μετρό ο πρόεδρος του σωματείου Αντώνης Σταματόπουλος.
Δεν μάθαμε την στάση που κράτησε ο ίδιος στις μεγάλες λαϊκές κινητοποιήσεις στο Σύνταγμα το 2011. Περιττό βέβαια, γιατί ασφαλώς τη θυμόμαστε.
Μάθαμε πού ακριβώς δουλεύει η κόρη του. Ανατριχιαστικό κατάντημα…
Δεν πληροφορηθήκαμε ότι ένα από τα αιτήματα της απεργίας ήταν η αποτροπή της επαπειλούμενης αύξησης των εισιτηρίων πάνω κι απ’ το ήδη πανάκριβο 1.40 €.
Ακούσαμε πόσες ψήφους πήρε στις βουλευτικές εκλογές.
Δεν ακούσαμε όμως για τις ιδιωτικοποιήσεις που ετοιμάζονται.
Μας είπαν την απειλητική δήλωση του κυβερνητικού εκπρόσωπου Κεδίκογλου στο «ΒΗΜΑ Fm»: «Μέχρι αύριο οι πρωτεργάτες να συμμορφωθούν με τις δικαστικές αποφάσεις, αλλιώς θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου. Η νομοθεσία προβλέπει τι πρέπει να γίνει σε όσους πρωτοστατούν στις απεργίες».
Δε μας εξήγησαν βέβαια αν η νομοθεσία προβλέπει αυτές τις άθλιες επιθέσεις σε προσωπικό επίπεδο.
Μας είπαν ότι οι εργαζόμενοι του μετρό ζητούν προκλητικά να πληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι τα βάρη και αυτοί να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα προνόμια και τους παχυλούς μισθούς τους.
Δεν μας είπαν όμως πόσο στ’ αλήθεια αμείβονται, ούτε ότι η κυβέρνηση προσπαθούσε να διασπάσει τους εργαζόμενους υποσχόμενη ακριβώς να εξαιρέσει από το ενιαίο μισθολόγιο κάποιους από αυτούς, όπως τους σταθμάρχες.
Μας είπαν ότι οι απεργοί κοιτάνε την πάρτη τους.
Δε μας είπαν ότι παλεύουν ακριβώς για να ισχύουν οι συλλογικές συμβάσεις για όλους τους εργαζόμενους.
Μας είπαν ότι ‘δεν βγαίνουν’ οικονομικά.
Δε μας είπαν ότι το μετρό με 800.000 επιβάτες καθημερινά έχει πάνω από 1.000.000 € ημερήσια έσοδα. Ούτε βέβαια ότι ο προηγούμενος Γενικός Γραμματέας του υπουργείου παραδέχτηκε ότι μόνο με τα έσοδα του μετρό, μπορούν να συντηρηθούν ο ΗΛΠΑΠ και το τραμ.
Μας είπαν ότι οι απεργοί του μετρό δε σέβονται τις θυσίες που κάνει ο ελληνικός λαός.
Ποιοι; Αυτοί που επιχειρούν να ‘καθαρίσουν’ το τοπίο συμπιέζοντας το εργατικό κόστος για να παραδώσουν το μετρό στην ιδιωτικοποίηση.
Πολιτικοί λοιπόν είναι οι λόγοι της οικονομικής επίθεσης στους εργαζόμενους του μετρό, πολιτική πρέπει να είναι και η απάντηση από την μεριά συνολικά του εργατικού κινήματος.
Ας επιστρέψουμε όμως στα ΜΜΕ και τις ιερεμιάδες τους.
Διαβάστε τη συνέχεια στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα
«Παράνομη και καταχρηστική» κηρύχτηκε η απεργία των εργαζομένων του μετρό. Κανονικά, σύμφωνα με τα εγχειρίδια δημοσιογραφίας, αυτό δε θάπρεπε να αποτελεί είδηση. Κλασικό είναι το παράδειγμα: είδηση δεν είναι όταν ένας σκύλος δαγκώσει άνθρωπο, αλλά όταν ένας άνθρωπος δαγκώσει σκύλο…
‘Ενημερωθήκαμε’ αυτές τις μέρες...
Μάθαμε πόσων χρονών προσλήφθηκε στο μετρό ο πρόεδρος του σωματείου Αντώνης Σταματόπουλος.
Δεν μάθαμε την στάση που κράτησε ο ίδιος στις μεγάλες λαϊκές κινητοποιήσεις στο Σύνταγμα το 2011. Περιττό βέβαια, γιατί ασφαλώς τη θυμόμαστε.
Μάθαμε πού ακριβώς δουλεύει η κόρη του. Ανατριχιαστικό κατάντημα…
Δεν πληροφορηθήκαμε ότι ένα από τα αιτήματα της απεργίας ήταν η αποτροπή της επαπειλούμενης αύξησης των εισιτηρίων πάνω κι απ’ το ήδη πανάκριβο 1.40 €.
Ακούσαμε πόσες ψήφους πήρε στις βουλευτικές εκλογές.
Δεν ακούσαμε όμως για τις ιδιωτικοποιήσεις που ετοιμάζονται.
Μας είπαν την απειλητική δήλωση του κυβερνητικού εκπρόσωπου Κεδίκογλου στο «ΒΗΜΑ Fm»: «Μέχρι αύριο οι πρωτεργάτες να συμμορφωθούν με τις δικαστικές αποφάσεις, αλλιώς θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου. Η νομοθεσία προβλέπει τι πρέπει να γίνει σε όσους πρωτοστατούν στις απεργίες».
Δε μας εξήγησαν βέβαια αν η νομοθεσία προβλέπει αυτές τις άθλιες επιθέσεις σε προσωπικό επίπεδο.
Μας είπαν ότι οι εργαζόμενοι του μετρό ζητούν προκλητικά να πληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι τα βάρη και αυτοί να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα προνόμια και τους παχυλούς μισθούς τους.
Δεν μας είπαν όμως πόσο στ’ αλήθεια αμείβονται, ούτε ότι η κυβέρνηση προσπαθούσε να διασπάσει τους εργαζόμενους υποσχόμενη ακριβώς να εξαιρέσει από το ενιαίο μισθολόγιο κάποιους από αυτούς, όπως τους σταθμάρχες.
Μας είπαν ότι οι απεργοί κοιτάνε την πάρτη τους.
Δε μας είπαν ότι παλεύουν ακριβώς για να ισχύουν οι συλλογικές συμβάσεις για όλους τους εργαζόμενους.
Μας είπαν ότι ‘δεν βγαίνουν’ οικονομικά.
Δε μας είπαν ότι το μετρό με 800.000 επιβάτες καθημερινά έχει πάνω από 1.000.000 € ημερήσια έσοδα. Ούτε βέβαια ότι ο προηγούμενος Γενικός Γραμματέας του υπουργείου παραδέχτηκε ότι μόνο με τα έσοδα του μετρό, μπορούν να συντηρηθούν ο ΗΛΠΑΠ και το τραμ.
Μας είπαν ότι οι απεργοί του μετρό δε σέβονται τις θυσίες που κάνει ο ελληνικός λαός.
Ποιοι; Αυτοί που επιχειρούν να ‘καθαρίσουν’ το τοπίο συμπιέζοντας το εργατικό κόστος για να παραδώσουν το μετρό στην ιδιωτικοποίηση.
Πολιτικοί λοιπόν είναι οι λόγοι της οικονομικής επίθεσης στους εργαζόμενους του μετρό, πολιτική πρέπει να είναι και η απάντηση από την μεριά συνολικά του εργατικού κινήματος.
Ας επιστρέψουμε όμως στα ΜΜΕ και τις ιερεμιάδες τους.
Διαβάστε τη συνέχεια στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα
+ σχόλια + 1 σχόλια
Με συγκίνησε το βιντεο... Πόσο μακρινά μοιάζουν
Δημοσίευση σχολίου