Γράφει ο mitsos175.
Α! Η Αποκάλυψη. Το αγαπημένο μου βιβλίο. Μου αρέσουν πολύ οι ιστορίες με εφέ. Δράκους, αγγέλους, έχει απ’ όλα. Ο Ιωάννης λοιπόν το έγραψε στην Πάτμο σε μεγάλη ηλικία το 95 ή το 96 μ. Χ. Κατά άλλους γράφτηκε το 100, αλλά πέντε πάνω - πέντε κάτω, δεν πειράζει.
Το βιβλίο αυτό είναι ένα κείμενο, που αναφέρεται κύρια στην εποχή του Ιωάννη. Που λέτε την εποχή εκείνη άρχισαν να εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα μέσα στην Εκκλησία. Οι περισσότεροι Απόστολοι ήταν πλέον Άγιοι, οι Εβραίοι και οι Εθνικοί κοιτούσαν με μισό μάτι τους Χριστιανούς, καθώς έχαναν πελάτες, γιατί η νέα (τότε) θρησκεία δεν ήθελε και πολλές θυσίες προς το Θεό-Θεούς, ενώ μέσα στο Χριστιανισμό υπήρχαν αετονύχηδες, που καπηλεύονταν την Ελπίδα, όπως γίνεται πάντα σε όλες τις θρησκείες. Κι όχι μόνο στις θρησκείες.
Αυτά λοιπόν τα μάθαινε ο Ιωάννης, ο οποίος ήταν πολύ ηλικιωμένος. Ανησυχούσε, αγωνιούσε για τα λαμόγια μέσα στην Εκκλησία. Δικαίως, αφού σήμερα τα λαμόγια κυβερνάν τα πάντα. Ταυτόχρονα έβλεπε πως έρχονταν διωγμοί, αιρέσεις, διχόνοια κοκ, έτσι ήθελε με κάποιον τρόπο να προετοιμάσει τους πιστούς, ώστε να έχουν θάρρος, όταν ο ίδιος δεν θα ήταν πλέον μαζί τους.
Κι ο καλύτερος τρόπος ήταν αυτή η Ιστορία. «Το τέλος είναι κοντά, κουράγιο. Ότι κι αν σας κάνουν, εσείς θα είστε οι τελικοί νικητές. Αν όχι σ’ αυτή τη ζωή την άλλη»!
Υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να το δούμε. Γι αυτό άλλωστε λέει προς τους Επισκόπους των διαφόρων Εκκλησιών (κυρίως της Μ. Ασίας) κατά των αιρέσεων, υπομονή στους διωγμούς, συμβουλές και παρατηρήσεις. Μάλιστα ορισμένους τους απειλεί πως θα τους πάρει και θα τους σηκώσει (ελεύθερη μετάφραση), αν βέβαια συνεχίσουν τα κακά έργα. Μετά απλά τους λέει τα υπόλοιπα, για να μην ξεχάσουν την Κεντρική Ιδέα.
Λαμπρό κείμενο. Και διαχρονικό. Το κεντρικό νόημα «Αν είστε σκάρτοι, να πάτε στο διάολο» το βλέπουμε σ' όλους τους Προφήτες. Πχ Ιερεμίας: Οι δικαστές είναι άδικοι και λαδώνονται, οι κυβερνήτες φαύλοι, το κράτος πάει στον γκρεμό. Είναι αυτό προφητεία ή διαπίστωση; Αν είναι προφητεία, αναφέρεται στο μέλλον, γιατί τον φυλάκισαν οι κρατούντες;
Έτσι κι ο Ιωάννης μας λέει πως, όταν γίνεται πόλεμος, διωγμοί, σκοτωμός, υπάρχει πείνα, αρρώστιες, έκλυση ηθών, δυστυχία κοκ. Πως όταν κυβερνούν διεφθαρμένοι, προσπαθούν να κάνουν κι άλλους σαν τα μούτρα τους. Τώρα τα περί δράκων, πορνών κοκ, είναι νομίζω απαραίτητα για να κινηθεί το ενδιαφέρον. Ο Ιωάννης, πανέξυπνος καθώς ήταν, δεν έκανε το λάθος να πει «το τέλος θα έρθει τότε», αλλά το άφησε «φλου». Από τότε πάρα πολλοί πήραν επάξια το τίτλο του Θηρίου. Ή και του Αντίχριστου (Χίτλερ), που δεν αναφέρεται στην Αποκάλυψη, αλλά σε Επιστολή του Απ. Παύλου. Το ανάποδο 999, 666, ταιριάζει επίσης σε πάρα πολλά πράγματα.
Άλλωστε αυτά που περιγράφει ο Ιωάννης, αν αφαιρέσουμε τα μεταφυσικά, αφού ο ίδιος πίστευε, τι μένει; Μια ιστορική μαρτυρία διαφόρων περιστατικών μιας εποχής, όπου οι άνθρωποι πολεμούσαν ο ένας τον άλλον, οι λίγοι πλούσιοι εκμεταλλεύονταν τους δούλους και τους φτωχούς, υπήρχε διαφθορά εξ αιτίας του κυνηγιού του πλούτου.
Η Αποκάλυψη ταιριάζει όχι μόνο σήμερα αλλά σε όλες τις εποχές, για τον πολύ απλό λόγο, πως στην ουσία το οικονομικοκοινωνικό Σύστημα βασίζεται στην αδικία, είναι σάπιο. Γιατί κρατά τόσο; Γιατί περιμένουμε Μεσσίες και δεν Επαναστατούμε!
Ο Μαρξ πολύ αργότερα περιέγραψε επιστημονικά τα ίδια πράγματα, απαλλαγμένα ασφαλώς από μεταφυσικές φαντασιώσεις. Μάλιστα έδωσε και τη λύση. Επαναστάτησε και στείλε τους κακούς από 'κει που ήρθαν.
Α! Η Αποκάλυψη. Το αγαπημένο μου βιβλίο. Μου αρέσουν πολύ οι ιστορίες με εφέ. Δράκους, αγγέλους, έχει απ’ όλα. Ο Ιωάννης λοιπόν το έγραψε στην Πάτμο σε μεγάλη ηλικία το 95 ή το 96 μ. Χ. Κατά άλλους γράφτηκε το 100, αλλά πέντε πάνω - πέντε κάτω, δεν πειράζει.
Το βιβλίο αυτό είναι ένα κείμενο, που αναφέρεται κύρια στην εποχή του Ιωάννη. Που λέτε την εποχή εκείνη άρχισαν να εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα μέσα στην Εκκλησία. Οι περισσότεροι Απόστολοι ήταν πλέον Άγιοι, οι Εβραίοι και οι Εθνικοί κοιτούσαν με μισό μάτι τους Χριστιανούς, καθώς έχαναν πελάτες, γιατί η νέα (τότε) θρησκεία δεν ήθελε και πολλές θυσίες προς το Θεό-Θεούς, ενώ μέσα στο Χριστιανισμό υπήρχαν αετονύχηδες, που καπηλεύονταν την Ελπίδα, όπως γίνεται πάντα σε όλες τις θρησκείες. Κι όχι μόνο στις θρησκείες.
Αυτά λοιπόν τα μάθαινε ο Ιωάννης, ο οποίος ήταν πολύ ηλικιωμένος. Ανησυχούσε, αγωνιούσε για τα λαμόγια μέσα στην Εκκλησία. Δικαίως, αφού σήμερα τα λαμόγια κυβερνάν τα πάντα. Ταυτόχρονα έβλεπε πως έρχονταν διωγμοί, αιρέσεις, διχόνοια κοκ, έτσι ήθελε με κάποιον τρόπο να προετοιμάσει τους πιστούς, ώστε να έχουν θάρρος, όταν ο ίδιος δεν θα ήταν πλέον μαζί τους.
Κι ο καλύτερος τρόπος ήταν αυτή η Ιστορία. «Το τέλος είναι κοντά, κουράγιο. Ότι κι αν σας κάνουν, εσείς θα είστε οι τελικοί νικητές. Αν όχι σ’ αυτή τη ζωή την άλλη»!
Υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να το δούμε. Γι αυτό άλλωστε λέει προς τους Επισκόπους των διαφόρων Εκκλησιών (κυρίως της Μ. Ασίας) κατά των αιρέσεων, υπομονή στους διωγμούς, συμβουλές και παρατηρήσεις. Μάλιστα ορισμένους τους απειλεί πως θα τους πάρει και θα τους σηκώσει (ελεύθερη μετάφραση), αν βέβαια συνεχίσουν τα κακά έργα. Μετά απλά τους λέει τα υπόλοιπα, για να μην ξεχάσουν την Κεντρική Ιδέα.
Λαμπρό κείμενο. Και διαχρονικό. Το κεντρικό νόημα «Αν είστε σκάρτοι, να πάτε στο διάολο» το βλέπουμε σ' όλους τους Προφήτες. Πχ Ιερεμίας: Οι δικαστές είναι άδικοι και λαδώνονται, οι κυβερνήτες φαύλοι, το κράτος πάει στον γκρεμό. Είναι αυτό προφητεία ή διαπίστωση; Αν είναι προφητεία, αναφέρεται στο μέλλον, γιατί τον φυλάκισαν οι κρατούντες;
Έτσι κι ο Ιωάννης μας λέει πως, όταν γίνεται πόλεμος, διωγμοί, σκοτωμός, υπάρχει πείνα, αρρώστιες, έκλυση ηθών, δυστυχία κοκ. Πως όταν κυβερνούν διεφθαρμένοι, προσπαθούν να κάνουν κι άλλους σαν τα μούτρα τους. Τώρα τα περί δράκων, πορνών κοκ, είναι νομίζω απαραίτητα για να κινηθεί το ενδιαφέρον. Ο Ιωάννης, πανέξυπνος καθώς ήταν, δεν έκανε το λάθος να πει «το τέλος θα έρθει τότε», αλλά το άφησε «φλου». Από τότε πάρα πολλοί πήραν επάξια το τίτλο του Θηρίου. Ή και του Αντίχριστου (Χίτλερ), που δεν αναφέρεται στην Αποκάλυψη, αλλά σε Επιστολή του Απ. Παύλου. Το ανάποδο 999, 666, ταιριάζει επίσης σε πάρα πολλά πράγματα.
Άλλωστε αυτά που περιγράφει ο Ιωάννης, αν αφαιρέσουμε τα μεταφυσικά, αφού ο ίδιος πίστευε, τι μένει; Μια ιστορική μαρτυρία διαφόρων περιστατικών μιας εποχής, όπου οι άνθρωποι πολεμούσαν ο ένας τον άλλον, οι λίγοι πλούσιοι εκμεταλλεύονταν τους δούλους και τους φτωχούς, υπήρχε διαφθορά εξ αιτίας του κυνηγιού του πλούτου.
Η Αποκάλυψη ταιριάζει όχι μόνο σήμερα αλλά σε όλες τις εποχές, για τον πολύ απλό λόγο, πως στην ουσία το οικονομικοκοινωνικό Σύστημα βασίζεται στην αδικία, είναι σάπιο. Γιατί κρατά τόσο; Γιατί περιμένουμε Μεσσίες και δεν Επαναστατούμε!
Ο Μαρξ πολύ αργότερα περιέγραψε επιστημονικά τα ίδια πράγματα, απαλλαγμένα ασφαλώς από μεταφυσικές φαντασιώσεις. Μάλιστα έδωσε και τη λύση. Επαναστάτησε και στείλε τους κακούς από 'κει που ήρθαν.
Δημοσίευση σχολίου