Ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το δεύτερο στάδιο της πανδημίας σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην χώρα μας, και τα μέτρα που λαμβάνονται είναι διαδοχικά και ολοένα πιο αυστηρότερα, μεταξύ των οποίων και τα τοπικά lockdown (Γαλλία - Βρετανία - Ισπανία - Ιταλία - Βέλγιο κ.λπ), ορισμένες από τις πολυεθνικές εταιρίες που κυριαρχούν στον τομέα της κρουαζιέρας έβγαλαν τα πλοία τους στην Μεσόγειο, το Αιγαίο και αλλού εμπλέκοντας χιλιάδες επιβαίνοντες (πληρώματα και επιβάτες) σε τεράστιους κινδύνους.
Οι κανόνες του επιχειρηματικού κέρδους μπαίνουν για άλλη μια φορά πάνω από την ζωή και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και θλιβεροί πρωταγωνιστές είναι οι πολυεθνικές της κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και η γνωστή για την εκβιαστική πολιτική της TUI.
Οι αστικές κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί σιωπούν μπροστά σε αυτό το ανοσιούργημα και τα ελληνικά ΜΜΕ ασχολούνται πόσα θα είναι τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, πώς προήλθαν και εάν θα αφορούν μόνο τους Ναυτεργάτες ή και επιβάτες και πόσοι έλληνες υπάρχουν στο πλήρωμα. Κάποιο άλλοι κάνουν λόγο για αντισηπτικά και άλλες τέτοιες φαιδρότητες.
Για την ταμπακιέρα και την ουσία του προβλήματος ουδείς αναφέρεται, δηλαδή ότι κανένα προληπτικό μέτρο όσο αυστηρό και εάν είναι αυτό σε ένα κλειστό χώρο μερικών τετραγωνικών ο συνωστισμός και συγχρωτισμός χιλιάδων ανθρώπων στους χώρους εστιατορίων - μπαρ - διαδρόμους - καταστήματα, όταν η εθνική προέλευση των επιβατών είναι από δεκάδες διαφορετικές χώρες, όταν αυτοί μετακινούνται καθημερινά από νησί σε νησί και από χώρα σε χώρα, κανένα υγειονομικό πρωτόκολλο δεν μπορεί να είναι απολύτως ασφαλή.
Οι συνθήκες στα κρουαζιερόπλοια διαφέρουν παρασάγγας από τα άλλα μέσα μεταφοράς (π.χ Ακτοπλοΐα) αφού οι επιβαίνοντες βρίσκονται στο ίδιο ασφυκτικά περιορισμένο μικρό - κλειστό χώρο όχι για κάποιες ώρες αλλά για πολλές μέρες και νύχτες....
Τώρα πόση επιστημονική βάση και τεκμηρίωση έχει η άποψη των κυβερνώντων για ασφαλή ακίνδυνα πρωτόκολλα της κρουαζιέρας, με τον συνωστισμό των χιλιάδων και την ίδια στιγμή να περιορίζεται σε δεκάδες ο αριθμός σε γάμους - βαφτίσια (έως 20 άτομα) και δημόσιες συναθροίσεις (έως 9 άτομα), είναι στην κρίση όλων να αντιληφθούν ότι εκείνο που προέχει για αυτούς δεν είναι προφανώς η ασφάλεια των ανθρώπων αλλά τα κέρδη των πολυεθνικών της κρουαζιέρας οι οποίες παρέχουν πλέον όλες τις υπηρεσίες εντός των πλοίων που το μόνο που μένει στους επιβάτες που θα βγουν στην ξενάγηση είναι οι φωτογραφίες και για την τοπική αγορά ίσως κάποια σουβενίρ!!!
Αυτή η ιδιαιτερότητα σε συνδυασμό με την έξαρση του κορωνοϊού στο αρχικό στάδιο Φλεβάρης - Μάρτης 2020 εξανάγκασε τις πολυεθνικές σε μαζική απόσυρση των πλοίων από την κρουαζιέρα αφού τα κρούσματα ήταν εκατοντάδες και οι κίνδυνοι διασποράς όπως φάνηκε δεν θα περιορίζονταν εντός των κρουαζιερόπλοιων.... και τελικά η προσδοκία αυτών που πλήρωσαν πανάκριβα για την ψυχαγωγία - διασκέδαση και επίσκεψη σε αρχαιολογικούς - ιστορικούς τόπους και τοπία, μετατράπηκε σε ένα πραγματικό εφιάλτη, δαπανώντας μάλιστα πολλές χιλιάδες δολάρια ή ευρώ!!
Το περιστατικό με το κρουαζιερόπλοιο της TUI (και ανεξάρτητα από τον αριθμό των καταγεγραμμένων και εξακριβωμένων κρουσμάτων που θα προκύψει από τον έλεγχο του ΕΟΔΥ) φέρνει στο προσκήνιο τον υψηλό κίνδυνο όλων των επιβαινόντων από την κρουαζιέρα και θέτει υπό ανοιχτή αμφισβήτηση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα για την ασφάλεια της υγείας των επιβατών και των Ναυτεργατών.
Δημοσίευση σχολίου