Του Γ. Γ.
Οκ, ο Τσιάτρας ένας ηλίθιος φασίστας είναι και δεν ασχοληθούμε με την "ενόχληση" του γιατί, υποτίθεται με την φωτογραφία του Γιάννη Αντετοκούνμπο σε αφίσα της Επιτροπής «Greece 2021» για τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση «αλλοιώνεται ο εορτασμός»! Είχαν προηγηθεί και πιο ελεεινές ρατσιστικές συμπεριφορές με στόχο τον μεγάλο αυτό αθλητή μας.
Να προσπεράσουμε επίσης ότι για τον κ. Τσιάτρα η "κ. Γιάννα" είναι "τραγική" γιατί απ' όλους τους αθλητές επέλεξε να υπάρχει στην αφίσα ο Αντετοκούνμπο και όχι γιατί η κ. Γ. Αγγελοπούλου ήταν το κύριο πρόσωπο στην Ολυμπιάδα του 2004, τότε που οι λαμογιές και η καταλήστευση του δημόσιου χρήματος ήταν … έπαιρναν χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο.
Αλλη απορία έχουμε. Μπορεί κάποιος απ' τα αστροπελέκια που δημιούργησαν την αφίσα και απ' αυτά που την ενέκριναν, μας μας εξηγήσει που κολλάει στον γιορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 ο ... Περικλής;;;!!!
Αυτός έζησε πέντε αιώνες π.Χ οπότε είναι κάπως χλωμό να έπαιζαν μαζί με τον Κολοκοτρώνη, Μοσκίνδα -"μακριά γαϊδούρα" στα καθ' ημάς-.
Και με την ευκαιρία αυτής της αφίσας να κάνουμε κάποια "παράσιτα" στα στερεότυπα και ιδεολογήματα, πάνω στα οποία είναι δομημένη η επίσημη ιστοριογραφία
Για την παράθεση της φωτογραφίας με τους παπάδες ας μην ασχοληθούμε. Εξάλου έχουμε αναφερθεί στον ρόλο της ηγεσίας των ρασοφόρων στην επανάσταση του '21.
Θα προτείνουνε στους αναγνώστες μας να προμηθευτούν ένα φοβερό βιβλίο. Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις των Συναδέλφων, έχει τίτλο "μικροΜέγα Κολοκοτρωνέικο", κοστίζει 18 ευρώ και συγγραφέας του είναι ο Νίκος Δ. Πλατής.Σ' αυτό ανάμεσα στα άλλα πολύ ενδιαφέροντα βιογραφικά στοιχεία για τα πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν στην επανάσταση του 1821 θα μάθετε πραγματικά ποιος ήταν ο "γέρος του Μωριά" που υπάρχει κι αυτός στην αφίσα της Επιτροπής «Greece 2021» .
Και όταν λέμε ότι θα μάθετε πραγματικά πέρα απ' τους κατασκευασμένους από την καθεστωτική ιστοριογραφία μύθους, για το ποια ήταν ο ρόλος επί Τουρκοκρατίας και κατά την διάρκεια της επανάσταση του '21 του Θόδωρου Κολοκοτρώνη, εννοούμε ότι κανένας ιστορικός ή το επίσημο κράτος δεν τόλμησε να αμφισβητήσει τα όσα γράφει ο κ. Πλατής, αφού τα τεκμηριώνει από γραπτές μαρτυρίες της εποχής.
Εκεί διαβάζουμε ότι στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ο Θ. Κολοκοτρώνης ήταν ένας που περνούσε την ζωή του ληστεύοντας τους ανήμπορους φτωχούς χωριάτες, ή πουλώντας τις υπηρεσίες του σαν πιστολάς στους κοτζαμπάσηδες του Μοριά.
Αυτή ήταν η "προσφορά του στο έθνος" του γι' αυτό και μετά την απελευθέρωση αν και είχε ξεκινήσει πάμπτωχος βρέθηκε να είναι ένας από τους πλουσιότερους πολίτες του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το σπίτι του, ήταν στη βασιλική γειτονιά, μόλις δυο βήματα από το παλάτι.
Γενικά το βιβλίο του κ. Πλατή περιέχει συγκλονιστικά στοιχεία για τους πρωτεργάτες της επανάστασης του 1821 και όταν βρούμε χρόνο, θα αναδημοσιεύσουμε κάποια απ' αυτά που φέρνουν "πυρετό" στους Ελληναράδες.
+ σχόλια + 9 σχόλια
“Ο Τσιάρτας, ενοχλημένος που περιλαμβάνεται ο Αντετοκούμπο σε αφίσα για τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 1821 που κυκλοφόρησε η Επιτροπή (άλλο κεφάλαιο αυτό...), δήλωσε ότι "αηδιάζει"... Πράγματι, υπάρχει ένα είδος "μαυρίλας" που προκαλεί σιχασιά και αηδία. Η από μέσα "μαυρίλα"”. (Μπογιόπουλος Νίκος)
“Ο Βασίλης Τσιάρτας έχει αντιρρήσεις για την παρουσία του Αντετοκούμπο στην φωτογραφία του ''Ελλάδα 2021''. Θα προτιμούσε τον κώλο του Μακεδονομάχου”.
“Κάθε φορά που ανοίγει το στόμα του ο Τσιάρτας επιβεβαιώνει το γιατί μιλούσε στη μπάλα και μόνο”.
“Το μεγάλο πρόβλημα στην ιστορία με την αφίσα για το 2021 δεν είναι ο Αντετοκούμπο και ο Τσιάρτας αλλά το φαγοπότι που ετοιμάζεται αντίστοιχο με του 2004 που το πληρώσαμε όλοι μας και θα το πληρώνουμε για καιρό ακόμα”.
Δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθώ με τον κολλητό του Άδωνι, αλλά επειδή παρακαλά να πούμε δυο λόγια, έβαλα λίγα από αυτά που λέει ο κόσμος.
Βεβαίως ετοιμάζεται νέο γιουρούσι στα χρήματα του δημοσίου, αλλά θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά αργότερα που θα μας στείλουν το λογαριασμό. Εδώ άνθρωποι χάνονται, η Γιάννα αρμενίζει.
Έχουμε υποχρέωση να επαναλάβουμε μερικά πράγματα από την Ιστορία.
Ο ιστορικός Β. Ραφαηλίδης γράφει για τον Κολοκοτρώνη στην “Ιστορία Κωμικοτραγική του Ελληνικού Κράτους (1830-1974)” πως “το αρχικό όνομα της ιστορικής οικογένειας των επαγγελματιών πολεμιστών της Πελοποννήσου ήταν Τσεργίνης που είναι μάλλον Σλαβικό”. Αργότερα υιοθέτησαν το Αρβανίτικο όνομα “Μπιθεγκούρας” που θα πει “χοντρόκωλος”. Στη συνέχεια το μετέφρασαν σε “Κολοκοτρώνης”.
Άσχετα με την καταγωγή, ο Κολοκοτρώνης ήταν εκείνος που έσωσε την Επανάσταση και γι αυτό η ενασχόληση για το αιματολογικό ψάξιμο είναι “για ηλίθιους”. Σημασία έχουν οι πράξεις.
Εκείνοι που έκαναν την Επανάσταση ήταν οι παράνομοι. Οι κλέφτες. Που ήταν κλέφτες με τη σημερινή έννοια κι ακόμα χειρότερη. Γιατί έκαναν και απαγωγές, λεηλασίες, φόνους κλπ.
Αυτό δεν το λέμε για να υποτιμήσουμε κανένα, αλλά γιατί έτσι είναι.
Οι βολεμένοι δεν είχαν λόγο να Επαναστατήσουν. Ούτε οι νομοταγείς από φόβο. Χρωστάμε την Ελευθερία μας σε παράνομους, σε κάποιους που αν ήταν σήμερα, θα χαρακτηρίζονταν από τα ΜΜΕ “συμμορίτες” ή ακόμα και “τρομοκράτες”.
Φυσικά στον πόλεμο (όπως και στον έρωτα) τα πάντα επιτρέπονται. Οι κλέφτες στην πραγματικότητα απείχαν από τα παραμύθια που μας έλεγαν στο σχολείο.
“Στο σκληρό αυτό περιβάλλον δημιουργήθηκε και η ψυχοσύνθεση του αντάρτη, του ανυπότακτου, οποίος καταφεύγει στην αρπαγή, για την ηθική ικανοποίησή του αλλά και για λόγους επιβίωσης”.
(wikipedia)
Με δυο λόγια δεν υπάκουαν σε νόμους και γι αυτό ακριβώς ήταν ο πυρήνας της Επανάστασης.
“Είναι γενικά παραδεκτό από τους ιστορικούς πως δεν είχαν συνείδηση ότι αγωνίζονται για την ελευθερία του συνόλου”.
“Οι κλέφτες ήταν μόνιμη πηγή αταξίας και ανησυχίας καθώς, οργανωμένοι σε ολιγο- ή πολυμελείς συμμορίες, προκαλούσαν τον τρόμο στους χωρικούς και τους διαβάτες. Στήνοντας ενέδρες στους εμπόρους και τους ταξιδιώτες στα διάφορα περάσματα, τους λήστευαν ή τους κρατούσαν ομήρους μέχρι να εισπράξουν λύτρα, χωρίς γενικά να τους ενδιαφέρει το θρήσκευμα των θυμάτων τους”.
Πριν την Επανάσταση έκλεβαν “τα αδύνατα τμήματα του πληθυσμού και επιτίθεντο στους ισχυρούς, Οθωμανούς και Χριστιανούς, μόνο όταν αισθάνονταν εξαιρετικά δυνατοί”.
Λογικό, γιατί αν χτυπούσαν στους πασάδες, θα τους κυνηγούσε ανηλεώς ο στρατός.
“Σε κάποιες περιπτώσεις, οι χωρικοί αντιστέκονταν ένοπλοι στις επιθέσεις των κλεφτών, ακόμη και σε συνεργασία με τους Τούρκους... ασκούσαν όμως κάποια γοητεία στους φτωχούς και απόλεμους κατοίκους της υπαίθρου, με τη σκληρότητα, την ικανότητα στα όπλα και το θάρρος τους”.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποιοι αγωνίστηκαν, ποιοι καπηλεύτηκαν τον αγώνα άλλων και ποιοι λένε κουταμάρες, επειδή είναι άσχετοι.
Κάθε αγώνας για Λευτεριά είναι παράνομος. Γιατί αλλάζει τον κόσμο. Αυτό προσπαθούν να κρύψουν οι τύραννοι και οι φασίστες που τους στηρίζουν.
Δεν είναι ακριβώς έτσι με τον Κολοκοτρώνη σύντροφε. Αν δεις τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν -δυστυχώς έχει χαλάσει το σκάνερ και δεν μπορώ να τα παραθέσω- παρουσιάζεται σαν "επικεφαλής σεκιουριτάς των βαθύπλουτων κοτζαμπάσηδων", έχοντας "τεράστια ευθύνη για το ξεπάστρεμα της κλεφτουριάς".
Στα 51 του πέρασε με το μέρος της επανάστασης, αναγκαστικά, γιατί με την παρέα του απήγαγαν ένα πολύ σημαίνον πρόσωπο της εποχής, έναν μεγαλοπαπά, τον πρωτοσύγκελο Ανδριανόπουλο, τον οποίο καταεξευτέλισαν, οργίζοντας Πατριαρχείο και οθωμανικές αρχές που ζητούσαν την κεφαλή του Κολοκοτρώνη επί πίνακι.
O Β. Ραφαηλίδης στο υπέροχο έργο του που αναφέρεις μόνο επιγραμματικά και γενικά ασχολείται με την επανάσταση του '21. Εγώ αναφέρομαι συγκεκριμένα για τον ρόλο του επονομαζόμενου "γέρου του Μωρία", που υπήρξε ένας από τους πιο βαθύπλουτος ανθρώπους μετά την απελευθέρωση από την Τουρκοκρατία, και θα προσπαθήσω κάποια στιγμή να κάνω αναλυτική αναφορά για τον ρόλο του.
Υ.Γ: Δεν ήταν η κλεφτουριά που επέβαλε την νίκη της εξέγερσης, αλλά οι ξένες δυνάμεις που στις 20 Οκτώβρη 1827 βούλιαξαν τα πλοία του Ιμπραήμ κατανικώντας τον και σώζοντας τη μέχρι εκείνη τη στιγμή εντελώς χαμένη επανάσταση. Εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να πέφτουμε στην λούμπα της καθεστωτικής μυθοπλαστικής ιστοριογραφίας.
Γ.Γ
Αν αγαπητε ΓΓ εχεις την αποψη οτι " οι ευρωπσιοι μας εκαναν κρατος" και οχι το αιμα του λαου μας μαλλον συμφωνεις δυστυχως με την ιστορικη εκδοχη της παρασιτικης ελληνικης αστικης ταξης.Σημειωνω οτι 2 χρονια πολεμων ακολουθησαν το Ναυαρινο.Επισης για τον κολοκοτρωνη να δουμε την εξεγερση του 1806 κ αν υπηρχαν κολοκοτρωνηδες για να σχηματισουμε άποψη ιστορικη αντι να τον στιγματιζουμε ως τυχοδιωκτη.Πιστευω οτι λαοι που αποποιουνται το επαναστατικο τους παρελθον,μενουν ραγιαδες
https://www.arcadiaportal.gr/news/i-prodosia-ton-kolokotronaion-ston-lino-tis-dimitsanas-1i-flevari-1806
Οι Κολοκωτρωναιοι ειχαν επαναστατικο παρελθον και υπαρχουν απειρες πηγες.Παραθετω προχειρα μια
Αγαπητέ Δροσινέ είναι δυνατόν να αναρωτιέσαι ποια είναι η άποψη μου για την λαϊκή πάλη και την αποτελεσματικότητα της, μετά τόσα κείμενα που έχω γράψει;
Για την επανάσταση του '21 συμφωνώ απόλυτα με την εκτίμηση του Γ. Σκαρίμπα, όπως αυτή εκφράζεται στο βιβλίο του "Το 21 και η αλήθεια".
Μου παραθέτεις ένα λινκ όπου αναπαράγεται απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Θ. Κολοκοτρώνη. Στο πόνημα του κ. Πλατή που ανέφερα, υπάρχει αναλυτική διατύπωση γι' αυτό όπου και αποδεικνύεται ότι δεν είναι όπως τα παρουσιάζει ο "γέρος του Μωριά".
Γ.Γ
-Αγαπητέ ΓΓ δεν αναρωτιέμαι γιατι εκτός απο την αρθρογραφια σου εδω σε διαβαζα στη κοντρα ,αλλα και δια ζώσης σε διαφορες κινηματικες φασεις που εχω γνωρισει ανθρωπους απο την κοντρα ,έχω μάθει και για την συνεπεια,το πεισμα να ξεπερνας προβληματα,αλλα και το προσωπικό κόστος που έχεις πληρώσει.Άρα δεν τιθεται θέμα αμφισβήτησης από μέρους μου.
-Χαρουμενος που το ξεκαθάρισα λέω οτι είναι κριμα με τετοιες απόψεις και πρακτικες να γκρεμίζουμε επαναστατικά είδωλα ακόμα και αν αυτοι δεν ήταν 100% σωστοί.Αν το κάνουμε για να πουμε στον κόαμο τι; Να κατσει στα αυγα του; Αν ειναι ετσι και ο Βελουχιωτης απο ποινικος και δηλωσιας έγινε δευτερος Κολοκοτρωνης .Αν καποιος τονιζε το πρωτο σκελος τι μηνυμα θα πέρναγε;
- Ιστορικα για τον Κολοκοτρωνη ,εχει σκοτεινα σημεια γιατι όπως ολοι οι λεβεντες καπεταναιοι δρουσε εγωιστικά,αυθόρμητα ηαι χωρις φοβερη ιδεολογικοπολιτικη πυξίδα.Η παρουσια κολοκοτρωναιων στην εξεγερση του 1806 που καταπνιγηκε απο οθωμανους και εκκλησια ,καθως και η παρουσια του στην άμυνα της Λευκαδας το 1807 φανερωνουν σε ποια πλευρα σταθηκε αταλαντευτα.
- Ο δε Ραφαηλιδης έγραφε υπεροχα όμως πολιτικα δεν είχε ένταξη.Ήταν sui generis διανοουνενος που κατεληξε μαιντανος παραθυρων,παρτενερ του ζουγκλα και το χειροτερο υποψηφιος στις ευρωεκλογες του 1994 με το κόμμα ευρωπαιων φεντεραλιστων,τους φιλελε δηλαδη πρόδρομους του τζημερου.
- Οσο για τον Σκαριμπα σεβαστος ,αλλα ταπεινη μου γνώμη οτι η αναλυση του 21 που παραγει επαναστατικη γραμμη,ηταν αυτη του Ζευγου.Αυτην ειχε η αριστερα των αγώνων.
Αυτά με εκτίμηση
Προς Λωλο Δροσινο:εγω ειλικρινα το αρθρο σου αυτο θα το υιοθετουσα αλλα τη στιγμη που μπλεκεις στο αρθρο σου το αειμνηστο βασιλη Ραφαιλιδη τοτε το αρθρο σου εγω το αγνοώ εντελως.
Βρε φωτεινό μονοπάτι ασε το άρθρο μου ,εγώ ετσι και αλλιώς με το ζόρι γράφω δυο αράδες,ουτε κάνω επίθεση στη μνήμη ενος συγγραφεα του οποίου εχω διαβασει αρκετα βιβλία που τα βρισκω ενδιαφεροντα.Με το χερι στη καρδια όμως τι απο αυτα που έγραψε δεν ηταν ψέμα.Τις εκπομπες με τον ζουγκκα στον ωχ fm τις ακουγα.Στα κανάλια που περιφερονταν αρπαζόμενος( sic) για μπουρδες τον έβλεπα.Μηπως δεν κατεβηκε υποψήφιος σε εκλογές το 94 νε νεοφιλελευθερο σχήμα; Ο άνθρωπος με την ενεργο πολιτικη δεν ασχοληθηκε ποτέ.Διαβασε τις συνεντευξεις του ,τι λεει για την δικτατορια και το πολυτεχνείο και θα καταλάβεις πολλα..
Δημοσίευση σχολίου