Home » , » 78 Χρόνια από το Μπλόκο της Καλογρέζας. - Ταγματασφαλίτης Λάμπρου: "Η Παναγία και ο Χριστός διατάζει και εγώ εκτελώ"

78 Χρόνια από το Μπλόκο της Καλογρέζας. - Ταγματασφαλίτης Λάμπρου: "Η Παναγία και ο Χριστός διατάζει και εγώ εκτελώ"

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τρίτη 15 Μαρτίου 2022 | 11:40 μ.μ.

Πηγή: Σαράντος Κύβελος - f/b

"Με πήγαν στην πλαγιά ( σημ. στο ρέμα που πλέον έχει μπαζωθεί και τότε ήταν ακόμα παράγκες και παραπήγματα ). Ήταν και άλλοι πατριώτες εκεί. Σε μισή ώρα ακούω το όνομα μου... Με πάνε σπίτι μου. Βλέπω μέσα το Λάμπου, τον Γκίνου και τον Πλυτζανόπουλο... Με ρωτάει ο Λάμπου που κρύβω τα όπλα, ήμουν υπεύθυνος της αποθήκης του οπλισμού του ΕΛΑΣ... Εγώ βέβαια δεν απάντησα... μου σπάζουν τον καρπό του χεριού μου με καρεκλοπόδαρα... ένας τσολιάς ανέβηκες πάνω στο στήθος μου, φορώντας τις αρβύλες του με τα καρφιά. Πονούσα φριχτά και έβγαλα αίμα από το στόμα... Άρχισαν να με καίνε με τσιγάρα και δώστου ξανά ξύλο, φάλαγγα, καρφίτσες, λουριές με συρματόσκοινο. Ξανάχασα τις αισθήσεις μου... "

Την παραπάνω μαρτυρία του επιζήσαντα του Μπλόκου Γιώργου Μητσούλα, διμοιρίτη του ΕΛΑΣ Νέας Ιωνίας και ήρωα της Αλβανίας, μου είχε επιβεβαιώσει η εγγονή του η οποία είναι εν ζωή.

Σε πολλές περιπτώσεις συνέχιζαν τα βασανιστήρια μπροστά σε όλους τους συγκεντρωμένους. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή του Μπάρμπα Γιάννη Μητρόπουλο ανάπηρο των Βαλκανικών Πολέμων τον οποίο απειλούσαν να κάψουν αν δεν τους δώσει ονόματα. Το ίδιο έκαναν και με τον Παναγιώτη Μικρόπουλο, 19χρονο ανθρακωρύχο και μέλος της ΕΠΟΝ και του ΚΚΕ από το Νέο Ηράκλειο, ο οποίος ήταν ο πρώτος που εκτελέστηκε εκείνη τη μέρα. Μάλιστα, έπειτα από τα βασανιστήρια τα οποία δέχθηκε μπροστά στους συντοπίτες τους, σύμφωνα με μαρτυρίες επιζησάντων έφτυσε στο πρόσωπο έναν από τους γερμανοτσολιάδες και τον έβρισε. Ο θαρραλέος Παναγιώτης Μικρόπουλος, εκτελέστηκε μπροστά στους δεκάδες βασανισμένους συλληφθέντες για παραδειγματισμό και τρομοκρατία μερικές στιγμές αργότερα. Ο Λάμπου θα επιστρέψει στην πλατεία με την εικόνα της Παναγίας και σύμφωνα με μαρτυρία του επιζήσαντα Πασάλογλου Σπύρου θα φωνάξει "η Παναγία και ο Χριστός διατάζει και εγώ εκτελώ, μα, όποιος δε μαρτυρήσει θα έχει την τύχη του Μικρόπουλου ".

Την ιστορία του Γιάννη Μητρόπουλου και το ιστορικό της εκτέλεσης του Παναγιώτη Μικρόπουλου μου επιβεβαίωσε παλιό μέλος του ΕΛΑΣ Περισσού και της ΟΠΛΑ λίγους μήνες πρωτού φύγει από τη ζωή κατά τη διάρκεια της έρευνας για το βιβλίο "Εθνική Αντίσταση στις Γειτονιές της προσφυγιάς". Σεβόμενος την εν ζωή επιθυμία του καθώς και την άποψη του πως "αυτά ανήκουν στο παρελθόν" δε δημοσιοποιήθηκε το όνομα του.

"Η Άννα Μικροπούλου, μητέρα του Παναγιώτη Μικρόπουλου, είχε δει μπροστά στα μάτια της τη σύλληψη του γιου της. Το μεσημέρι θέλησε να του πάει φαγητό αλλά ο γιος της είχε ήδη εκτελεστεί. Έπετια, ο αρχιβασανιστής Λάμπου της έσκισε το φόρεμα και διέταξε τους άντρες του να τη χτυπήσουν ώσπου η ίδια λιποθύμησε. «Το κορμί μου είχε γίνει κατάμαυρο από το ξύλο» αναφέρει η ίδια."

Στη φώτο το πρωτοσέλιδο του πρώτου Ριζοσπάστη που κυκλοφόρησε μετά το Μπλόκο.

Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger