Home » , » "ΕΜΠΡΟΣ": Για μια ακόμα "επενδετική ευκαιρία"

"ΕΜΠΡΟΣ": Για μια ακόμα "επενδετική ευκαιρία"

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Σάββατο 2 Απριλίου 2022 | 9:00 π.μ.

Πηγή: Μαρία Λυκούρα - "Η Εποχή"

Η δημοτική αρχή Μπακογιάννη δεν σταματά να αντιμετωπίζει την Αθήνα ως πεδίο επιχειρηματικών ευκαιριών. Στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης της τουριστικοποίησης του κέντρου της πρωτεύουσας, στο στόχαστρο έχει μπει και το Αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο «Εμπρός»· Το διατηρητέο κτίριο της δεκαετίας του 1930 στου Ψυρρή, τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας, λειτούργησε από το 1988 έως το 2007 ως Θέατρο και από το 2011 που κατελήφθη αποτελεί έναν ελεύθερο χώρο έκφρασης.

Η επιλογή του δημάρχου Αθηναίων να περάσει το εμβληματικό θέατρο από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου στο Δήμο Αθηναίων, αναγγέλλοντας την ανάπλασή του, προκάλεσε έντονες αναδράσεις από πλήθος ανθρώπων που δεν είναι η πρώτη φορά που υπερασπίζονται τον χώρο αυτό που η λειτουργία του έχει δεχτεί και στο παρελθόν απειλές. Πολλές ήταν οι ανακοινώσεις υπεράσπισης από φορείς, όπως η Πανελλήνια Ομοσπονδία θεάματος Ακροάματος, που έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα όλα αυτά τα χρόνια.

Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός» κάλεσε σε αγώνα υπεράσπισής του «ως ενός ελεύθερου και ζωντανού δημόσιου χώρου, ανοιχτού και προσβάσιμου τα τελευταία 11 χρόνια», υπενθυμίζοντας ότι «από το 2011 έως σήμερα, εκατοντάδες καλλιτέχνες παρουσίασαν αφιλοκερδώς και με ελεύθερη είσοδο 500 διαφορετικά θεατρικά έργα σε περισσότερες από 2.000 παραστάσεις. Έγιναν συναυλίες 600 συγκροτημάτων, εκδηλώσεις ενίσχυσης αυτοοργανωμένων εγχειρημάτων, κινηματικών πρωτοβουλιών και καλλιτεχνικών ομάδων, πάνω από 300 ομιλίες και διαλέξεις για όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας, ενώ μέσα από τα διεθνή καλέσματα και τα φεστιβάλ, καλλιτέχνες από 70 χώρες παρουσίασαν το έργο τους. Εκατοντάδες συνελεύσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ ποίησης, λογοτεχνίας, εργαστήρια, ενημερωτικές εκδηλώσεις, μια θάλασσα συναντήσεων και δημιουργίας, μια ανάσα ελευθερίας και έκφρασης στο κέντρο της πόλης»...

Ελεύθερος κοινωνικός χώρος

Εξαιρετική ήταν η παρέμβαση του σκηνοθέτη και ανάπηρου ακτιβιστή, Αντώνη Ρέλλα, στο δημοτικό συμβούλιο, ο οποίος με σθένος υπερασπίστηκε την ανάγκη αδιατάρακτης λειτουργίας του «Εμπρός» ως αυτοδιαχειριζόμενου ελεύθερου κοινωνικού χώρου πολιτισμού, υπό την ευθύνη των ομάδων που τον κράτησαν ζωντανό όλα αυτά τα χρόνια.

Μιλώντας στην «Εποχή, ο καλλιτέχνης τόνισε ότι στο “Εμπρός” είναι οι άνθρωποι που το αγκάλιασαν, είναι ο χώρος που πλημμύρισε από πολιτισμό, οι τοίχοι του που αντηχούν τις συζητήσεις υψηλού επιπέδου, πολιτικού περιεχομένου, αλλά και για τα μεγάλα ζητήματα που απασχόλησαν την κοινωνία. Συζητήσεις για τον Φύσσα -από το “Εμπρός” ξεκίνησε η συζήτηση για το αντιφασιστικό κίνημα-, για τον Λουκμάν, για τον Ζακ, για τους δολοφονημένους αλλά και τους ανθρώπους που βιώνουν στην καθημερινότητα καταπίεση».

Η σύμβαση που επιχειρεί να κόψει αυτή την ανάσα ελευθερίας και έκφρασης της πρωτεύουσας πέρασε με τις ψήφους της παράταξης Μπακογιάννη, του δημοτικού συμβούλου της πρώην παράταξης Κασιδιάρη και τη στήριξη Γερουλάνου. Οι δημοτικές κινήσεις «Ανοιχτή Πόλη», η «Λαϊκή Συσπείρωση Αθήνας», η «ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις γειτονιές» και η «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα» αντέδρασαν έντονα και καταψήφισαν.

Μοιράσου το :

+ σχόλια + 1 σχόλια

2 Απριλίου 2022 στις 9:39 π.μ.

Προφανώς ο Μπακογιαννης και η αγία διεφθαρμενη οικογενεια ψαχνουν " επενδυσεις".Απο την άλλη δεν καταλαβαίνω τι ζόρι τραβαει κάποιος να μην περασει στο δημο το εμπρος και να παραμεινει προς ιδιωτικοποιηση.Και καλα οι συριζαιοι εντος της καταληψης οπως ο ακτιβιστης υπερασπιζονται μια πολιτικη " το όλα στο υπερταμειο" Οι υπολοιποι δεν σκεφτονται;

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger