
Πιπίλησε πάλι την ίδια καραμέλα ζητώντας από τον εργαζόμενο λαό «αυτοπειθαρχία», «υπευθυνότητα», χαρακτήρισε «εθνική πρόκληση» την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, και μίλησε πάλι για τις «αντοχές της εθνικής οικονομίας».
Αυτό που δεν μας είπε, μόνο, είναι ότι αυτή η «εθνική οικονομία» έχει ρίξει στα νύχια τον τοκογλύφων-τραπεζιτών όλο τον ελληνικό λαό που επιβιώνει καταχρεωμένος φτάνοντας στα όρια της εξαθλίωσης. Τα στατιστικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους.
Το 1995 το σύνολο των δανείων που χρωστούσαν οι Ελληνες στις τράπεζες ήταν 4,8 δισ. ευρώ.
Σήμερα, δηλαδή 13 χρόνια μετά τα φέσια των Ελλήνων στις τράπεζες έχουν ξεπεράσει τα 117 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης άνω του 2.300%!

Την ίδια περίοδο η «αύξηση» στους μισθούς των εργατών, που μαζί αποφάσισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με τους βιομηχάνους, τους τραπεζίτες και τους υπόλοιπους «αναξιοπαθούντες», δεν ξεπερνάει ...το 1 ευρώ!
Αυτό που δεν μας είπε ο Καραμανλής είναι ότι οι «αντοχές της εθνικής οικονομίας» μπορούν να χαρίζουν δισεκατομμύρια σε τραπεζίτες και λοιπούς καπιταλιστές την στιγμή που υπάρχουν συντάξεις και μισθοί πείνας.
Αυτό που «ξέχασε» ο πρωθυπουργός να αναφέρει είναι ότι οι Ελληνες πλουτοκράτες διαθέτουν τα πιο πλούσια θησαυροφυλάκια στην Ελβετία και σε άλλους φορολογικούς παραδείσους.

Μερικά πρόσφατα στοιχεία.
Τα κέρδη των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο αλευροβιομηχανιών το πρώτο τρίμηνο σπάνε τα κοντέρ με αυξήσεις που ξεπερνούν και το 1.000%.
Οι βιομηχανίες τροφίμων αλλά και οι εταιρείες του λιανικού εμπορίου (σούπερ μάρκετ κ.λπ.) και τα διυλιστήρια αποκόμισαν κέρδη-μαμούθ εξαιτίας των ανατιμήσεων-ρεκόρ σε τρόφιμα και καύσιμα. Τα συνολικά καθαρά κέρδη των βιομηχανιών τροφίμων αυξήθηκαν από 2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2007 σε 7,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο φέτος (278,3%!).

Το ράλι στα καθαρά κέρδη των εταιρειών αυτών δείχνει ότι οι ανατιμήσεις που έχουν σημειωθεί το τελευταίο δωδεκάμηνο στις τιμές των τροφίμων (έως 35%) και στις τιμές του πετρελαίου (κατά 100%) «μεταφράζονται» σε κέρδη ρεκόρ για τις βιομηχανίες τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ και τα διυλιστήρια.
Μετά απ’ αυτά ας ξανασκεφτούμε τις «αντοχές της εθνικής οικονομίας».
Δημοσίευση σχολίου