
Ενώ η καθηγήτρια στο τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου, Φωτεινής Τσαλίκογλου, σε παλαιότερη τοποθέτησή της είχε υπογραμμίσει: "Μορφή θεσμικά αποδεκτής βίας αποτελεί η φτώχεια, η ανεργία, η απειλή της απόλυσης, μορφή βίας αποτελεί να ζεις με τον τρόμο της επιβίωσης. Μια βία όμως που τείνει να πάρει τις διαστάσεις ενός "φυσικοποιημένου" κακού, μια βία που δε θα ποινικοποιηθεί από κανένα δικαστήριο και οι δράστες της θα απολαύουν μια αδιατάρακτη ασυλία".
Μετά απ’ αυτά ας σχολιάσουμε αυτά που ακούσαμε σήμερα κατά την προ ημερησία διάταξης συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, στην βουλή, για τη δημόσια Ασφάλεια.

Δεν παρέλειψε ο Καραμανλής να χαϊδέψει και τα αυτιά των «νοικοκυραίων» ψηφοφόρων ρίχνοντας τα εμέσματα του στην νεολαιίστικη εξέγερση του Δεκέμβρη, προαναγγέλλοντας επίσης την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.
«Αντιμετωπίσαμε κατάφορη παραβίαση του πανεπιστημιακού ασύλου από ομάδες που δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια χρησιμοποιώντας τους ακαδημαϊκούς χώρους είτε ως ορμητήριο παράνομων ενεργειών ή ως καταφύγιο έναντι του νόμου, εμπρησμούς βανδαλισμούς, κλοπές», τόνισε ενώ δεν στοχεύοντας σε ΣΥΝ και ΠΑΣΟΚ συμπλήρωσε: «Βρεθήκαμε απέναντι σε ανεύθυνους υποκινητές σε ακατανόητη σιωπή πολιτικών δυνάμεων».

Δεν έχασε την ευκαιρία, ο Γ. Παπανδρέου, να υψώσει τους αντιπολιτευτικούς τόνους αναφέροντας τους χειρισμούς της κυβέρνησης στην υπόθεση του Βατοπεδίου, των υποκλοπών, της Siemens, αλλά και των άγονων γραμμών στο Αιγαίο,

Αλλά ως συνήθως το ΚΚΕ, βγάζει φλας αριστερά, θεωρητικά αλλά πρακτικά στρίβει δεξιά.
Η γ,γ του ΚΚΕ εκτίμησε ότι υπάρχει αύξηση της εγκληματικότητας, λόγω οικονομικής κρίσης τονίζοντας όμως ότι η βία είναι συνυφασμένη με το καθεστώς ταξικής εκμετάλλευσης που βιώνουμε.
Τόνισε ότι ενώ για την «βία από τα κάτω» γίνονται τόσες αναφορές για την «βία από τα πάνω» δεν μιλάει κανένας.
Εδειξε φυσικά την αποδοκιμασία του κόμματος της απέναντι σε κάθε δυναμική ενέργεια των εργαζομένων έξω και ενάντια στην αστική νομιμότητα λέγοντας ότι «μερικές μορφές πάλης δεν βοηθούν».
Ο Α. Αλαβάνος από τον Συν σε μια τοποθέτηση, κατώτερη των περιστάσεων περιορίστηκε να πει ότι «στα πολιτικά προβλήματα χρειάζονται πολιτικές λύσεις», τάχτηκε φυσικά ενάντια στην ένταση της αστυνομικής καταστολής, ενώ στάθηκε αντίθετος στην κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.

Στην τελική, παρακολουθώντας όλη αυτή την συζήτηση στην βουλή είδαμε ότι αναλώθηκε σε ανούσιες κομματικές αντιπαραθέσεις ενώ από καμιά πλευρά δεν εντοπίστηκε η μήτρα που γεννάει την παραβατικότητα, -μόνο η Α. Παπαρήγα έκανε κάποιες αναφορές- ενώ για το θέμα της βίας όλοι οι ομιλητές είδαν το δέντρο και έχασαν το δάσος.
Το έχουμε ξαναγράψει. Η κυβέρνηση κατασκευάζει «εχθρούς της κοινωνίας» -«κουκουλοφόρους», «τρομοκράτες», μετανάστες, πανεπιστημιακό άσυλο- για να θωρακίσει τους μηχανισμούς καταστολής της επειδή περιμένει πρωτόγνωρες λαϊκές αντιδράσεις μπροστά στην επέλαση της καπιταλιστικής βαρβαρότητας.
Ετσι εκμεταλλευόμενη το υπαρκτό πρόβλημα τας αυξημένης παραβατικότητας –τους λόγους τους έχουμε αναλύσει σε περασμένη ανάρτησή μας- και με την βοήθεια των ΜΜΕ προσπαθεί να απροσανατολίσει τον εργαζόμενο λαό.
Λες και το πρόβλημα της απολυμένης εργάτριας του Λαναρά είναι που έσπασε η τζαμαρία μιας κυριλάτης μπουτίκ στο Κολωνάκι, λες και το πρόβλημα του εργάτη που δουλεύει στην Αλουμίλ, του Μυλωνά είναι αν θα γίνει σμπαράλια καμιά τράπεζα κι όχι ότι ο ίδιος αναγκάζεται να παίρνει μειωμένο τον μισθό του κατά 20% για να μην βρεθεί στα αζήτητα.

Αυτή είναι η πραγματική βία που υφίσταται η εργατική τάξη. Και πώς θα αντιμετωπιστεί αυτή δεν ακούσαμε ούτε κουβέντα σήμερα απ’ τους εθνονταβατζήδες μας.
Ο παγκόσμιος καπιταλισμός περνάει κρίση που δημιούργησε ο ίδιος. Αυτό το αποτέλεσμα είναι συνυφασμένο με την φύση του ίδιου του συστήματος. Και κάθε καπιταλιστική χώρα παίρνει μέτρα προσπαθώντας να την αντιμετωπίσει πριν δημιουργηθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις απ’ τους λαούς που αναγκάζονται να σηκώσουν τα βάρη της κρίσης. Μονόδρομος είναι να θωρακίσουν ακόμα περισσότερο τους κατασταλτικούς μηχανισμούς τους.
Στην χώρα μας η κυβέρνηση ψάχνει προσχήματα και κατασκευάζει «εχθρούς της κοινωνίας» για να το κάνει αυτό.
Δημοσίευση σχολίου