Μια αποκαλυπτική συνέντευξη του προέδρου των εργαζομένων του Μετρό, Αντώνη Σταματόπουλου, στην εφημερίδα "Δρόμος της Αριστεράς".
Οι πρώτες απολύσεις του Μνημονίου ξεκίνησαν από το Μετρό. 285 εργαζόμενοι, που είχαν προσληφθεί ένα χρόνο πριν ως δόκιμο προσωπικό, εκπαιδεύθηκαν για 6, 7 ή 10 μήνες και έπρεπε να προσληφθούν απολύθηκαν, αφήνοντας δεκάδες θέσεις εργασίας ακάλυπτες.
Ο ασκός του Αιόλου είχε ανοίξει. Ό,τι επακολούθησε εντάσσεται σε μια γραμμή απαξίωσης και διάλυσης των αστικών συγκοινωνιών. «Οι απολυμένοι στοίχισαν στην εταιρία χρήματα για την εκπαίδευση τους, τις στολές. Άνοιξαν καινούργιοι σταθμοί, λειτούργησε καινούργιο αμαξοστάσιο. Πολλοί από αυτούς εργάζονταν στον έλεγχο εισιτηρίων και τώρα φεύγοντας δεν υπάρχει έλεγχος στο Μετρό. Η "λαθρεπιβίβαση" ήταν 4% και τώρα έχει φτάσει στο 36%. Οι σταθμάρχες δουλεύουν τα ρεπό τους για να βγει η βάρδια, δεν μπορούν να πάρουν τις άδειες τους. Τα ίδια οι τεχνίτες λόγω έλλειψης προσωπικού. Αυτό είναι πρωτόγνωρο για το Μετρό».
Ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος των εργαζομένων του Μετρό, εξιστορεί στον Δρόμο την κατάσταση που βιώνουν σχεδόν 10 μήνες. Μας παραθέτει στοιχεία που μιλούν για σπατάλες της διοίκησης, τη στιγμή που υποτίθεται ότι επιδιώκουν την... εξυγίανση.
Για τους 4 κηπουρούς που συντηρούσαν τους κήπους που υπάρχουν σε όλους τους σταθμούς, και τώρα που τους διώξανε δίνουν τη δουλειά σε εργολάβους με πολλαπλάσιο κόστος.
Για το κτίριο της διοίκησης που κοστίζει 25.000 ευρώ το μήνα σε ενοίκια, ενώ υπάρχουν ιδιόκτητα άδεια γραφεία ακριβώς δίπλα μέσα στις κεντρικές εγκαταστάσεις του Μετρό στα Σεπόλια.
Για το δικηγόρο που προσέλαβε η διοίκηση (επιπλέον από τους 4 μόνιμους νομικούς συμβούλους) και του χορηγεί με απόφαση προκαταβολή 80.000 ευρώ για να αντιμετωπίσει τις αγωγές των απολυμένων.
Ο πρόεδρος είναι πολύ σκληρός στις περιγραφές του: «Δεν έχουμε ούτε επιδόματα, ούτε τίποτα. Έχουμε το μισθό μας κανονικά, δουλεύουμε κάτω στο υπόγειο, στο -3, -4, στα σύγχρονα ορυχεία, όπως τα λέω εγώ. Να δεις το βράδυ χωρίς ανεμιστήρες τι τραβάνε οι συνάδελφοι για να συντηρήσουν αυτό που λέει ο Τσόκας (σ.σ. ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών) το "κόσμημα". Λοιπόν, ας έρθει να δει τι τραβάνε οι συνάδελφοι, πώς βγαίνουν το πρωί από το Μετρό, από κάτω απ' τα υπόγεια. Μες στη μαυρίλα και μούσκεμα στον ιδρώτα». Σε αυτούς τους εργαζόμενους επιδιώκουν να ρίξουν την ευθύνη των όποιων ελλειμμάτων της επιχείρησης.
Ο Α. Σταματόπουλος είναι ξεκάθαρος: «Όλα γίνονται εσκεμμένα για να αναλάβουν οι εργολάβοι, να τα ξεπουλήσουν όλα. Κάθε δυο λεπτά είχαμε τρένο. Τώρα έχει φθάσει στα5, 7, 10 λεπτά, σε ώρα αιχμής. Δεν χωρά η αποβάθρα τον κόσμο που συγκεντρώνεται ειδικά στην Αττική. Προχθές, είχαμε δύο άτομα που έπεσαν κάτω. Αυτό γίνεται λόγω έλλειψης προσωπικού. Δεν βγαίνουν τα δρομολόγια, θα γίνουν 15λεπτα. Θα έχουμε πρόβλημα. Ποιος θα χρεωθεί ένα ατύχημα; Αυτοί οι κυβερνώντες, που δεν τους ενδιαφέρει;».
«Εμείς ως επιχειρησιακό σωματείο», συνεχίζει ο κ. Σταματόπουλος, «έχουμε πάρει απόφαση και βάζουμε ως πρώτο θέμα καμία αύξηση στο εισιτήριο. Δεν θα την πληρώσει ο φουκαράς. Δεν γίνεται ο επιβάτης, που θέλει να τον φτάσει στα 500-600 ευρώ, να πληρώνει την αύξηση του εισιτηρίου όταν πετάνε λεφτά ασύστολα, από δω κι από κει. Έχω προκαλέσει επίσημα στα κανάλια να βγω με χαρτιά και να τους αποδείξω ότι για το έλλειμμα στο Μετρό δεν ευθύνεται κανένας εργαζόμενος. Ευθύνονται αυτοί κι ακόμη συνεχίζουν και πετάνε λεφτά. Λοιπόν, τι να την πληρώσει ο επιβάτης; Να πάει το εισιτήριο 1,5 ευρώ για να το βρει ο εργολάβος έτοιμο το εισιτήριο, αυξημένο; Εκεί είναι ο σκοπός τους. Δεν δεχόμαστε καμία αύξηση στο εισιτήριο».
Οι εργαζόμενοι στο Μετρό έσυραν πρώτοι τον χορό των κινητοποιήσεων για να αντιμετωπίσουν τα δικαστήρια. Ο Αντώνης Σταματόπουλός κάνει λόγο για χούντα, αφού όλες τις απεργίες τις πηγαίνουν στα δικαστήρια και τις βγάζουν παράνομες. Παρόλα αυτά συνεχίζουν με πολύ μεγάλη συμμετοχή. Την περασμένη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στη Γενική Συνέλευση του σωματείου αποφάσισαν με ποσοστό 95% ψηφίζοντας σε κάλπη την απεργιακή κινητοποίηση της περασμένης Πέμπτης κι από την ερχόμενη Δευτέρα απεργία διαρκείας. Στα αιτήματα τους συμπεριλαμβάνουν όχι μόνο τα μέτρα που αποφάσισε τώρα η κυβέρνηση για τις συγκοινωνίες, αλλά και όλα τα προηγούμενα - τις περικοπές μισθών, τις απολύσεις των συναδέλφων τους.
«Εμείς δεν δεχόμαστε ούτε τα προηγούμενα, ούτε αυτά που έρχονται. Δεν την πιστεύω εγώ την τρόικα, δεν πιστεύω στο Μνημόνιο, νομίζω ότι είναι όλα στημένα για να ξετινάξουν τον εργαζόμενο, να μας φέρουν πάλι σ' εκείνα που ήταν παλιά, να υπάρχουν 5% πλούσιοι και 95% φτωχοί», μας λέει κατηγορηματικά ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Μετρό.
Για να καταλήξει: «Εκείνο που ακόμα δεν έχουμε δει είναι να βγάλουν τα τανκς. Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, εγώ προσωπικά δεν κάνω πίσω με τίποτα. Τι άλλο έχουμε να χάσουμε; Τα λεφτά μας τα κόψανε, απολύσεις έχουμε, έρχονται κι άλλες περικοπές. Δηλαδή , τι άλλο να περιμένουμε; Γιατί να μην αγωνιστούμε;».
Αλέκα Παπαρήγα – Ο Μάνος Χατζιδάκις και τα χρόνια της θύελλας (1940-1950)
-
Το Podcast της ΚΝΕ συναντάει την Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, σε
μια ξεχωριστή συνέντευξη για τον Μάνο Χατζιδάκι και τα χρόνια της θύελλας
(1940...
Πριν από 2 ώρες
+ σχόλια + 1 σχόλια
http://www.youtube.com/watch?v=rnCBEHVhwS0
Δημοσίευση σχολίου