Home » , » Οδικό δίκτυο-μονόπολυ: Οι παίχτες λένε "δεν πληρώνω"

Οδικό δίκτυο-μονόπολυ: Οι παίχτες λένε "δεν πληρώνω"

Από ciaoant1 , Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011 | 6:05 μ.μ.


Η σύμπραξη κυβέρνησης-μεγαλοεργολάβων έχει μετατρέψει τους δρόμους σε μια μονόπολυ, με τους δρόμους να έχουν "χωριστεί" σε πολλά τετράγωνα (που όλα ανήκουν στους εργολάβους ή/και στο κράτος), και εμάς να είμαστε οι υπόλοιποι παίχτες που δεν έχουν τίποτα, και άρα πληρώνουμε σε οποιοδήποτε τετράγωνο και αν πέφτουμε μέχρι να μας τα πάρουν όλα και να χρεωκοπήσουμε (άλλωστε η ίδια αυτή αγοραία λογική έχει εφαρμοστεί σε κάθε πιθανό και απίθανο πεδίο, με αποτέλεσμα να μας τα παίρνουν από χίλιες-δυο μεριές και με χίλιους-δυο τρόπους).


Το ότι οι παίχτες που δεν έχουν τίποτα αποφάσισαν πλέον να κάνουν αντασία και να μην πληρώνουν οδηγεί τώρα σε πιο σκληρά μέτρα ποινικοποίησης τέτοιου είδους συμπεριφορών από την πλευρά του κράτους: Εξάλλου, αν δεν λαμβάνουν το νοίκι τους, μετά γιατί να αγοράζουν τετραγωνάκια στη μονόπολυ; Το όλο νόημα του παιχνιδιού είναι να αγοράζεις τα πάντα, υπό την προυπόθεση όμως ότι αυτοί που χάνουν μην έχοντας τίποτα θα συνεχίσουν να πληρώνουν μέχρι τα χάσουν όλα, και το παιχνίδι να ολοκληρωθεί με εσένα νικητή και τους άλλους χαμένους.

Μόνο που εδώ δε μιλάμε για πλαστικά άβουλα πιόνια της μονόπολυς, αλλά για ανθρώπινα όντα, που προφανώς δε δέχονται τόσο απλά τους όρους ενός "παιχνιδιού" που φαίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρα ότι οδηγεί νομοτελειακά στη δική τους εξαθλίωση, προς όφελος μιας μικρής ολιγαρχίας "επιτυχημένων παικτών".


Πλημμέλημα το "δεν πληρώνω"
Αύριο κιόλας καταθέτει το υπουργείο Υποδομών στη βουλή, την τροπολογία με την οποία ποινικοποιείται η λαθραία επιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράςν

Στόχος του Υπουργείου, με την ποινικοποίηση του «δεν πληρώνω», είναι να πατάξει το φαινόμενο της λαθραίας επιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες.

Σύμφωαν με το νόμο, το πλημμέλημα επισείει ποινή φυλάκισης έως και 3 μήνες, εξαγοράσιμη. Η διαδικασία προβλέπει ότι ο επιβάτης που εντοπίζεται από τους ελεγκτές χωρίς να κατέχει έγκυρο εισιτήριο θα καλείται να πληρώσει πρόστιμο, το οποίο, όπως ισχύει ήδη, ανέρχεται στο 40πλάσιο της αξίας του εισιτηρίου. Δηλαδή, για τον λαθρεπιβάτη στο μετρό και στον ηλεκτρικό το κόστος του προστίμου ανέρχεται σε 84 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα μέσα στα 72 ευρώ.

Στην Ελλάδα όμως, υπάρχει και μια αρκετά σημαντική "ιδιαίτερότητα", πέρα από αυτή τη γενική παρατήρηση που είδαμε ως τώρα: Στην Ελλάδα, οι "επιτυχημένοι παίχτες" που έχουν κυριαρχήσει στην αρένα της μονόπολυς δεν έχουν καθόλου "τακτ", ξηέρετε, απ' αυτό που ξεγελά τους λαούς, και απλά ληστεύουν με χυδαίο τρόπο, και με νόμιμα ή παράνομα μέσα σε κάθε ευκαιρία βρίσκουν. Έτσι, οι συμβάσεις με τις οποίες οι δρόμοι γίνονται αρένες της "μονόπολυς" είναι εκπληκτικά επιβαρυμένες για το λαό (δείτε παρεμπιπτόντως ένα ακόμα άρθρο επί του θέματος, για το παράδειγμα της σύμβασης της γέφυρας Ρίου - Αντιρίου), ενώ παράλληλα η γενικότερη συμπεριφορά τους σε μια σειρά υποθέσεων (δείτε πχ τα πάμπολλα "σκάνδαλα", κτλ) απλά απονομιμοποιεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια τα παχιά λόγια περί "ανομίας" που μας λένε:




«Τζαμπατζήδες το κίνημα των διοδίων» λέει η κυβέρνηση, ενώ οι κοινοπραξίες συζητούν μείωση
Σκληρή γλώσσα για όσους δεν πληρώνουν διόδια χρησιμοποίησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο κ. Πεταλωτής υποστήριξε ότι το «δεν πληρώνω» δεν είναι κίνημα, αλλά «τζαμπατζήδες» και σημείωσε ότι «αντίσταση και μαγκιά, όταν αυτά που δεν πληρώνει κάποιος τα πληρώνει πολλαπλάσια ο διπλανός του, δεν γίνεται».

"Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα" βέβαια, και έτσι ο κόσμος απλά θα γράψει τις κατηγορίες της κυβέρνησης στα παλαιότερα των υποδημάτων του, και θα συνεχίσει να μην πληρώνει, ίσως και με μεγαλύτερο ακόμα "πάθος". Η κατάσταση αυτή βέβαια είναι απλά μη διατηρήσιμη μακροπρόθεσμα: Είτε θα πρέπει να καταργηθούν τα διόδια, είτε ο κόσμος θα τα πληρώνει. Να συνεχίσουν οι εργολάβοι να τα έχουν υπό την ιδιοκτησία τους, και να μην πληρώνονται γι' αυτό, απλά είναι μια κατάσταση που δε μπορεί να υπάρχει για πολύ. Και μάλλον το καταλαβαίνουν και οι ίδιοι, γι' αυτό και κάνουν μερικά βήματα πίσω (κάτι που σαφώς αποτελεί σημαντική επιτυχία για το κίνημα του "δεν πληρώνω" στα διόδια):

Ανοιχτοί στη μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης.

Δεν θέλησαν ωστόσο να δεσμευτούν για το ποσοστό 50% που έχει ανακοινώσει ήδη ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.

«Είναι θέμα της συνολικής διαπραγμάτευσης» τόνισαν.

Παράλληλα, χρησιμοποίησαν σκληρή γλώσσα για όσους δεν πληρώνουν διόδια, καλώντας την Πολιτεία να φέρει σχετική ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Με "καρότο" λοιπόν τη μείωση των διοδίων, και "μαστίγιο" τη νομική δίωξη όσων δεν πληρώνουν, κοιτάζουν να επαναφέρουν τους παίχτες που ξεστράτισαν στον "ίσιο δρόμο" του παιχνιδιού, που βέβαια είναι ένας δρόμος που θα οδηγήσει νομοτελειακά πολλούς εξ αυτών στη χρεωκοπία (εξαθλίωση). Πώς αλλιώς όμως θα βγάλουν χρήματα αυτοί;

The show must go on, μόνο που, τι να κάνουμε, μερικά shows σταματούν, και τη θέση τους την παίρνουν άλλα. Αρκετά "έπαιξαν" αυτοί, καιρός να παίξουμε και εμείς στην κεντρική σκηνή, όσο και οι δεινόσαυροι αυτοί αρνούνται να φύγουν "με το καλό"...
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger