Κ. Παπαδάκης –Δικηγόρος του κινήματος κατά των διοδίων.
__________
Με νόμους και διατάγματα και τις δυνάμεις καταστολής προσπαθεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το κίνημα ενάντια στα διόδια που συνεχώς μαζικοποιείται. Το ότι δεν υπάρχει ένας στοιχειώδεις συντονισμός ανάμεσα στις δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ και σε άλλες συλλογικότητες που κινητοποιούνται ενάντια στα διόδια είναι ένα πρόβλημα αλλά δεν είναι ώρα να το συζητήσουμε.
Παραθέτουμε δημοσιεύματα που αναφέρουν σχετικές κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα:
ΘΕΛΕΤΕ ΠΟΛΕΜΟ; ΘΑ ΤΟΝ ΕΧΕΤΕ!
Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα, σε σχέδιο νόμου απαλλάσσεται η κοινοπραξία της Νέας Οδού από τα πρόστιμα των 22 εκ. ευρώ που έχει επιβάλλει η πολεοδομία Καπανδριτίου για σωρεία αυθαίρετων κατασκευών στο σταθμό διοδίων των Αφιδνών αλλά και σε άλλες κτιριακές εγκαταστάσεις.
Φάνηκαν ποια συμφέροντα εξυπηρετούν. Ζούμε μια κοινοβουλευτική δικτατορία της Ελληνικής δημοκρατίας της Μπανανίας που βάζει αστυνομικούς να εισπράττουν για λογαριασμό των εργολάβων και καταργεί με αντισυνταγματικούς νόμους τις αποφάσεις της πολεοδομίας. Καθήκον κάθε πολίτη είναι να ανατρέψει την Χούντα.
Θέλετε πόλεμο; Θα τον έχετε.
Όλοι στο Σύνταγμα την 1η Μάρτη.
Δεν μας φοβίζουν, μας εξοργίζουν. Όλοι στους δρόμους για την Ελευθερία.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ 1 ΜΑΡΤΗ 7 μμ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ
Από τον σημερινό «Ριζοσπάστη» αντιγράφουμε:
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ 18 ΦΛΕΒΑΡΗ
Ανοιγμα διοδίων και μπλόκο στα ακυρωτικά στις συγκοινωνίες
Ανοιγμα διοδίων και μπλόκο στα ακυρωτικά στις συγκοινωνίες
Σε αυτό πλαίσιο η Λαϊκή Επιτροπή Λάρισας καλεί σε συμμετοχή στην κινητοποίηση εργαζόμενους, φτωχούς αγρότες, αυτοαπασχολούμενους, νέους, συνταξιούχους, γυναίκες του νομού. Οι αγωνιστικές παρεμβάσεις για τις αυξήσεις των εισιτηρίων θα γίνουν το πρωί της Παρασκευής και το ραντεβού αναχώρησης για τα διόδια έχει οριστεί στις 4.30 μ.μ., στην πλατεία Λαού.
Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου εκπροσώπων των αγωνιστικών συσπειρώσεων της Λαϊκής Επιτροπής - ΠΑΜΕ, ΠΑΣΥ, ΠΑΣΕΒΕ, Σύλλογος Γυναικών - μέλος ΟΓΕ, ΜΑΣ, Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ) - επισημάνθηκε ότι η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, πρέπει να τελειώσει. Και τονίστηκε ότι η απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι η πιο συνειδητή, μαζική και οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή.
Να τελειώσει η ληστεία
Υπενθυμίζεται ότι στο κάλεσμα της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ επισημαίνεται μεταξύ άλλων:
«Η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πρέπει να τελειώσει. Καμιά ανοχή στη ληστεία μέσω των διοδίων. Να καταργηθούν τώρα όλα!
Να δυναμώσουμε τη λαϊκή πάλη και αντεπίθεση:
• Να καταργηθούν όλα τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού.
• Οχι στη ληστεία και τα χαράτσια των αυξήσεων των εισιτηρίων.
• Εργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
• Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές, συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
• Κατάργηση όλων των διοδίων και όλοι οι οδηγοί να κυκλοφορούν ελεύθερα στους αυτοκινητόδρομους».
Αυξήσεις που ξεπερνούν ακόμα και το 400%
Η παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου σε ιδιωτικούς ομίλους με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ., είχαν ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, από το 2008 έως σήμερα, να ξεπερνούν ακόμη και τα 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ για φέτος προβλέπουν ένα νέο μπαράζ αυξήσεων έως και 50%!
Με τις συμβάσεις αυτές, οι κατασκευαστικοί όμιλοι συμβάλλουν με λιγότερο από 10% στην κατασκευή των έργων και θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Οπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, για την κατασκευή των 5 αυτοκινητοδρόμων με τις «συμβάσεις παραχώρησης» προβλέπεται συνολικό κόστος που φτάνει τα 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά ένα ποσό 2,3 δισ. ευρώ είναι η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, ένα ποσό 2,3 δισ. ευρώ αντιστοιχεί σε έσοδα από διόδια, 800 εκατ. ευρώ είναι τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτικών ομίλων και 3,3 δισ. ευρώ που αφορούν δάνεια που χορηγούν οι τράπεζες και μάλιστα, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, με την εγγύηση των εσόδων από τα διόδια που καταβάλλει ο ελληνικός λαός!
Να πούμε ακόμα ότι η κυβέρνηση παραδίδει έτοιμα τμήματα που κατασκευάστηκαν πρόσφατα ή ακόμη κατασκευάζονται, όπως το πέταλο του Μαλιακού, ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ. Πληρώνει όλες τις απαλλοτριώσεις, ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ. Σε μερικές συμβάσεις παρέχονται ακόμη και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες, όπως για παράδειγμα στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ).
Παράλληλα, οι μεγαλοεργολάβοι αποκτούν το δικαίωμα να αυξάνουν και να πληθαίνουν τους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς είσπραξης των διοδίων, με αποτέλεσμα να πληρώνουν τεράστια χαράτσια οι εργαζόμενοι για να πάνε και να έρθουν από τη δουλειά τους.
Δημοσίευση σχολίου