Του Γ. Γ.
Δεν μας έχουν συνηθίσει εφημερίδες της Αριστεράς να παίρνουν συνεντεύξεις από δεσποτάδες και μάλιστα όχι απλώς να μιλούν με θερμά λόγια γι’ αυτούς αλλά να κάνουν και εντελώς ανιστόρητες τοποθετήσεις. Και αναφερόμαστε στο σημερινό φύλο του «Δρόμου της Αριστεράς».
Παίρνει σήμερα συνέντευξη –και μάλιστα επιλέγοντας πολυτονική γραμματοσειρά- από τον δεσπότη Σισανίου και Σιατίστης Παύλο και ο συντάκτης του δημοσιεύματος –Τριαντάφυλλος Σερμέτης- δεν αρκείται να χαρακτηρίζει τον αρχιρασοφόρο «φωτισμένο ιεράρχη» ο οποίος εκφράζει «εμπεριστατωμένες απόψεις και συγκροτημένο λόγο». Προχωράει και σε ένα «βαθυστόχαστο» συμπέρασμα. Εκτιμάει ότι ο συγκεκριμένος δεσπότης «αναδεικνύει τη δυνατότητα που υπάρχει στην χώρα, μέσα από την Ορθόδοξη παράδοση και τον δυναμικό χριστιανικό λόγο, να δοθεί λύση στο αδιέξοδο της πατρίδας μας».
Μόνο ο Παπαθεμελής, άντε και ο Καζάκης, θα μπορούσε να κάνει αυτές τις διαπιστώσεις.
Δεν μας έχουν συνηθίσει εφημερίδες της Αριστεράς να παίρνουν συνεντεύξεις από δεσποτάδες και μάλιστα όχι απλώς να μιλούν με θερμά λόγια γι’ αυτούς αλλά να κάνουν και εντελώς ανιστόρητες τοποθετήσεις. Και αναφερόμαστε στο σημερινό φύλο του «Δρόμου της Αριστεράς».
Παίρνει σήμερα συνέντευξη –και μάλιστα επιλέγοντας πολυτονική γραμματοσειρά- από τον δεσπότη Σισανίου και Σιατίστης Παύλο και ο συντάκτης του δημοσιεύματος –Τριαντάφυλλος Σερμέτης- δεν αρκείται να χαρακτηρίζει τον αρχιρασοφόρο «φωτισμένο ιεράρχη» ο οποίος εκφράζει «εμπεριστατωμένες απόψεις και συγκροτημένο λόγο». Προχωράει και σε ένα «βαθυστόχαστο» συμπέρασμα. Εκτιμάει ότι ο συγκεκριμένος δεσπότης «αναδεικνύει τη δυνατότητα που υπάρχει στην χώρα, μέσα από την Ορθόδοξη παράδοση και τον δυναμικό χριστιανικό λόγο, να δοθεί λύση στο αδιέξοδο της πατρίδας μας».
Μόνο ο Παπαθεμελής, άντε και ο Καζάκης, θα μπορούσε να κάνει αυτές τις διαπιστώσεις.
Τι είδους «φωτισμένες» αντιλήψεις είναι αυτές που θέλουν τον λαό μας υπεύθυνο για την καπιταλιστική βαρβαρότητα που βιώνει –σύμφωνα με τον παπά «Η κατανάλωση, το βόλεμα, ο ατομικισμός, το ρουσφέτι, η μετατροπή από υπεύθυνο πολίτη σε κομματικό εγκάθετο είναι μερικές από τις μεγάλες ευθύνες του λαού μας»- μόνο ο συντάκτης του δημοσιεύματος γνωρίζει.
Το σόι προοδευτικές αντιλήψεις είναι αυτές που ζητάνε «από την Πολιτεία» να αντιμετωπίσει «τους πράκτορες και ανθρώπους με διατεταγμένη αποστολή που κρύβονται πίσω από τους αληθινούς πρόσφυγες», εμείς δεν μπορεί να αντιληφθούμε.Ακριβώς τα ίδια λένε και οι ακροδεξιοί.
Και συνεχίζει το κήρυγμα του ο «ποιμένας»: «Είναι ευθύνη της Πολιτείας να διακριβώσει τα παιχνίδια που παίζονται με το Προσφυγικό, ποιοι τα παίζουν και τι στόχους έχουν. Ποιοι είναι οι περίφημοι "αλληλέγγυοι" που έχουν στόχο να δημιουργήσουν συρράξεις και ποιοι είναι αυτοί που έχουν επάγγελμα "εθελοντής" για να τους ξεχωρίσουμε από τους αληθινούς εθελοντές».
Μέσα στην χριστιανική αγάπη τα τροπάρια του δηλαδή. Δεν χρειάζεται να σας πούμε σε τί είδους ιστοσελίδες συναντάμε ακριβώς τις ίδιες διαπιστώσεις.
Και φυσικά ο «φωτισμένος» δεσπότης έχει έτοιμο και το σχετικό τροπάριο για το πώς θα βγούμε απ’ την κρίση: «Η διέξοδος θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί αν αντί να δεχόμαστε μνημόνια είχαμε αποφασίσει να γονατίσουμε όλοι μαζί, να μοιραστούμε αυτά που έχουμε, να δουλέψουμε για να παράγουμε περισσότερα. Η έξοδος είναι υπόθεση όλου του λαού που βασική προϋπόθεση έχει την ενότητα και ο μόνος παράγοντας ενότητας σήμερα είναι η Εκκλησία μας που ενώνει και στηρίζει».
Αν αυτοί είναι οι "φωτισμένοι ιεράρχες" κατά τον συντάκτη του «Δρόμου», οι σκοταδιστές ποιοι είναι;
Πολύ θα θέλαμε να ξέραμε τι θα απαντούσε σ’ αυτό τον δεσπότη ο θρυλικός Λευκαδίτης κομμουνιστής παπα-Στάθης Κτενάς. Επειδή αυτό δεν το γνωρίζουμε αφήνουμε τον Κ. Βάρναλη να εκφράσει τον "σεβασμό" του σ' αυτόν τον αρχιρασοφόρο και τους ομοίους του:
+ σχόλια + 5 σχόλια
1) Ἀλληλέγγυος ἀπό ἀλληλέγγυο ἔχει διαφορά. Τό ἴδιο εἶναι ἡ Ἀντζελίνα Τζολί ( καί πολλές ἐπιδοτούμενες ΜΚΟ) , ἡ ὁποία πού πρό μηνῶν προέτρεπε - σάν ἄλλη Ἄλ Σάλεχ ..- τήν διεθνῆ κοινότητα νά ἐπέμβει "ἀνθρωπιστικά" στήν Συρία, καί τό ἴδιο εἶναι οἱ γιαγιάδες τῆς Λέσβου ἤ ὁ ἀνώνυμος συνταξιοῦχος πού πῆγε νά στηρίξει πρόσφυγες στήν πλατεῖα Βικτωρίας δίνοντας ἀπό τό ὑστέρημά του; Ἄν γιά σᾶς εἶναι τό ἴδιο ἐπιτρέψτε σέ κάποιους νά ἔχουν ἄλλη ἄποψη χωρίς νά τούς φορᾶτε ταμπέλες ἀκροδεξιοῦ...Αὐτό εἶναι τουλάχιστον ἀνέντιμο ...
Παρεμπιπτόντως τίς προάλλες ἕνας ἀκροδεξιός ἰσχυριζόταν ὅτι ἡ γῆ δέν εἶναι ἐπίπεδη ἀλλά ἐλλειψοειδής. Μέ τό σκεπτικό τῆς ἀνάρτησης ὅποιος ἔχει τήν ἴδια γνὠμη γιά τό σχῆμα τῆς γῆς θά πρέπει νά ψάχνεται μήπως εἶναι ἀκροδεξιός...
2) Ὅσο γιά τά περί τῆς ὑπαρκτῆς ἤ ὄχι εὐθύνης τοῦ λαοῦ γιά τήν κρίση στήν ὁποία βρίσκεται ἔχω νά πῶ τό ἑξῆς. Σέ μιά σχέση ἐκμεταλλευτῆ - ἐκμεταλλευόμενου ὑπεύθυνος γιά τήν ἀποδοχή ἤ τήν άνατροπή της εἶναι ὁ ἐκμεταλλευόμενος λαός καί ὄχι ὁ ὅποιος ἐκμεταλλευτής. Ἄν ὁ λαός παραπλανᾶται αὐτός εἶναι ὑπεύθυνος καί ὄχι αὐτός πού τόν παραπλανᾶ. Στοιχειῶδες...
Μοῦ φαίνεται ὅτι ὁ μητροπολίτης σᾶς τήν βγῆκε ἀπό ἀριστερά...
Μάλλον παρανόησες. Εδώ ο δεσπότης δεν κάνει διαχωρισμό ανάμεσα σε ΜΚΟ – τρωκτικά ή σε άτομα τα οποία για προσωπικές σκοπιμότητες παρουσιάζονται αλληλέγγυα, με την λαϊκή συμπαράσταση στους πρόσφυγες είτε αυτή εκφράζεται με δομές αλληλεγγύης ή προσωπικές πράξεις. Κάνει λόγο για « "αλληλέγγυους" που έχουν στόχο να δημιουργήσουν συρράξεις». Χρησιμοποιεί ένα καθαρά χρυσαυγίτικο λεξιλόγιο.
Η διατύπωση του «Ἄν ὁ λαός παραπλανᾶται αὐτός εἶναι ὑπεύθυνος καί ὄχι αὐτός πού τόν παραπλανᾶ», είναι εντελώς απλοϊκή. Κάνε μια προσπάθεια να ενημερωθείς πώς διαμορφώνεται σε καπιταλιστικές συνθήκες η ατομική και κατ’ επέκταση η μαζική συνείδηση. Θα διαπιστώσεις τότε ότι οι κοινωνικές συνθήκες της ανθρωπότητας καθορίζουν τη γενική και την ατομική συνείδηση και όχι το αντίστροφο. Είναι μια βασική διαπίστωση του Λένιν αυτή που αιτιολογεί την άποψη ότι η ταξική συνείδηση στις μάζες μπαίνει «απ’ έξω» και αυτό είναι καθήκον του κόμματος της εργατικής τάξης.
ὄχι φίλε μου... ἐσύ παρανόησες ... μᾶλλον βιάζεσαι νά κρίνεις καί νά βγάλεις συμπέρασμα σώνει καί καλά...
ὁ μητροπολίτης πολύ καλά τά λέει γιά κάποιους ἀπό τούς ἀλληλέγγυους -ΜΚΟ. Στό ἴδιο πνεῦμα καί ἀκόμα πιό σταράτα τά γράφει ἐδῶ ( http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=23771:ange-zaf&catid=81:kivernisi&Itemid=198 ) ὁ Ἀνδρέας Ζαφείρης. Μέ τον ἕνα ἤ τόν ἄλλο τρόπο μιλᾶνε καί οἱ δυό γιά τήν οὐσία τῆς μεταμοντέρνας δυτικῆς διπλωματίας καί πῶς τά " ἀνθρώπινα δικαιώματα" ἐνίοτε χρησιμεύουν ὡς μοχλός της...
Ἀναφερόμενος σέ ἕνα - ὑποτιθέμενο γιά μένα- χρυσαυγίτικο λεξιλόγιο χάνεις τήν οὐσία τῶν πραγμάτων. Ἴσως ἀγνοεῖς τίς πάμπολλες θέσεις τοῦ μητροπολίτη Παύλου γιά τήν Χρυσῆ Αὐγή. Κάνε ἕνα ψάξιμο στό google ( π.χ. http://www.eviaportal.gr/articles.asp?tag=Mitropolitis-Pavlos-Ioannou ), πῶς τήν χαρακτήρισε ὡς " μαύρη νύχτα", τίς ἐπιθέσεις πού δέχτηκε ἀπό ἀκροδεξιούς... κ.λπ. Περισσότερες ἐπιθέσεις ἔχει δεχτεῖ ὁ Παῦλος ἀπό τήν Χρυσῆ Αὐγή παρά οἱ πολιτικάντηδες τῶν " ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων" Βασιλική Κατριβάνου τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καί ἡ ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Γιατί ἄραγε;
Δέν διαφωνῶ στό πῶς διαμορφώνεται ἡ λαϊκή -μαζική συνείδηση στίς καπιταλιστικές συνθηκες. Ἴσως δέν πρόσεξες ὅτι εἶπα κάτι ἄλλο, ἀναφέρθηκα στό θέμα τῆς εὐθύνης. Καί ἡ εὐθύνη ἀνήκει ἀποκλειστικά στόν λαό καί σέ ὅποιο κόμμα ἤ ὀργάνωση θέλει νά τόν ἐκφράσει. Ὁ μητροπολίτης στήν θέση τοῦ κόμματος τῆς ἐργατικῆς τάξης νά βάζει τήν Ἐκκλησία -καί ἐδῶ μπορεῖ νά ὑπάρξει διαφωνία -, ἀλλά τἠν εὐθύνη δέν τήν ἀποποιεῖται... Ὄμως τά κόμματα τῆς ἐν Ἑλλάδι ἐργατικῆς τάξης (;) κανακεύοντας καί ἀπαλάσσοντας τόν λαό τῶν εὐθυνῶν του, τόν κοιμίζουν...Αὐτό ὁδηγεῖ στό καπέλωμα τοῦ λαοῦ καί ὄχι στήν ἐκπροσώπηση τῶν λαϊκῶν συμφερόντων
Καί ἔλεος φίλε μου... ἄσε τίς σπόντες γιά τήν γραφή σέ πολυτονικό... Εἶναι καιρός ἡ άριστερά νά κάνει τήν αὐτοκριτική της γιά τήν θέση πού πῆρε στό θέμα αύτό...ἴσως κάποια στιγμή καταλάβει πῶς τό μονοτονικό λειτούργησε εἰς βάρος της ...
Καλή Ἀνάσταση !!!
Είναι φανερό ότι έχουμε διαμετρικά αντίθετο οπτικό πεδίο. Δεν με ενδιαφέρει στο ελάχιστο το ποιον του συγκεκριμένου παπά. Οι όποιες αναφορές στην συνέντευξη του είχαν την σκοπιμότητα της κατάδειξης ότι ούτε κι αυτός ξεφεύγει από την αντίληψη της επικρατούσας θρησκείας.
Ο πυρήνας του κειμένου είναι να υπογραμμίσει ότι είναι εντελώς προβληματικό ένα έντυπο που έχει αναφορά την Αριστερά να απευθύνεται με τέτοιους χαρακτηρισμούς για τον δεσπότη και τον εν δυνάμει ρόλο που μπορεί να έχει η μεταφυσική δοξασία που πρεσβεύει. Θεωρώ πλεονασμό να αναφέρω κάτι περισσότερο. Για τον αντιδραστικό ρόλο των θρησκειών σαν δεκανίκι διαχρονικά της κυρίαρχης τάξης κάθε εποχής, έχουμε παραθέσει δεκάδες κείμενα.
Το να μιλάς για "ευθύνη του λαού" παραγνωρίζοντας το αυτονόητο, ότι η ατομική συνείδηση είναι ένα μέσον μεταβλητό, διαμορφώνετε ανάλογα τα ερεθίσματα που παίρνει και στον καπιταλισμό αυτός που διαθέτει τα μέσα παραγωγής έχει και τον έλεγχο της πληροφορίας, δείχνει ότι δεν υπάρχει νόημα συζήτησης. Ξέρεις, υπάρχει ένα θεμελιακό βιβλίο για να προσεγγίσεις αυτό το ζήτημα. Είναι του Φρ Ενγκελς "Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους". Αν σου περισσεύει καιρός ρίχτου μια ματιά.
Οσο για το πολυτονικό άστο καλύτερα ...
Στό στρίβειν διά τοῦ ἀρραβῶνος καλός εἶσαι ... Ἀπό ποῦ εἶδες νά παραγνωρίζω τό αὐτονόητο μιλῶντας γιά εὐθύνη τοῦ λαοῦ;
Δικαίωμά σου νά μήν σέ ἐνδιαφέρει τό ποιόν τοῦ συγκεκριμένου παπᾶ, τότε ὅμως νά μήν ἀφήνεις πολύ συγκεκριμένα ὑπονοούμενα γιά συγγένεια του μέ Χρυσῆ Αὐγή κ.λπ.. Ὅταν μάλιστα σοῦ παραθέτω στοιχεῖα πού τεκμηριώνουν τό ἀντίθετο, ἡ ἐντιμότητα ὡς συζητητῆ ἐπιβάλλει νά τά λάβεις ὑπ' ὄψιν σου ...
Δέν ξεκίνησα ἐγώ τό θέμα μέ τό πολυτονικό. Στήν ἀνάρτηση εἶδα μιά ἐντελῶς ἄσχετη ἀναφορά καί τήν σχολίασα. Ἡ ἀναφορά σου μοῦ δίνει τό δικαίωμα νά πῶ ὅτι ὅταν ἡ προοδευτικότητα καί τό ἀριστερό φρόνημα προσδιορίζονται -ταυτίζονται μέ τόν δημοτικισμό καί τήν ἀθεῒα, τότε ἡ ἐξουσία τρίβει τά χέρια της...Ὁ ἀφορισμός - γιατί αὐτό κάνεις ἀφορίζεις - ὅσων θρησκεύονται καί ὅσων γράφουν ὅπως ἔμαθαν νά γράφουν μέ πνεύματα καί περισπωμένες εἶναι ἔνδειξη ἐξουσιομανίας καί ὄχι ἐπαναστατική...Τό ὅτι ὁ Μάρξ καί ὁ Λένιν διάβαζαν ἀρχαῖα ἑλληνικά ἀπό τό πρωτότυπο σοῦ λέει τίποτα;
Δημοσίευση σχολίου