Είχαμε την αίσθηση ότι ο Κώστας Βαξεβάνης είχε κερδίσει στην διαμάχη που είχε δημιουργηθεί με την κυβέρνηση και προσωπικά με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Κι αυτό γιατί ενώ για τρεις συνεχόμενες Κυριακές το Documento κυκλοφορούσε χωρίς καμιά διαφήμιση το φύλλο του της προπροηγούμενης βδομάδας φιλοξενούσε 10 ολοσέλιδες διαφημίσεις.
Πανηγύριζε μάλιστα τότε η εφημερίδα γράφοντας πρωτοσέλιδα: "Υστερα από τρεις βδομάδες αποκλεισμού από τη διαφημιστική αγορά το Documento υποδέχεται πάλι διαφημίσεις. Εταιρείες και επιχειρηματίες που αντιλαμβάνονται ποιος είναι ο ρόλος του Τύπου αλλά και ο δικός τους σε μια δημοκρατική χώρα διαφημίζονται σήμερα στην εφημερίδα". Φυσικά η εξήγηση που έδινε η εφημερίδα μόνο από λωτοφάγους μπορούσε να γίνει αποδεκτή κάτι που το σχολιάζαμε σε ανάρτησή μας.
Κι αυτό γιατί ενώ για τρεις συνεχόμενες Κυριακές το Documento κυκλοφορούσε χωρίς καμιά διαφήμιση το φύλλο του της προπροηγούμενης βδομάδας φιλοξενούσε 10 ολοσέλιδες διαφημίσεις.
Πανηγύριζε μάλιστα τότε η εφημερίδα γράφοντας πρωτοσέλιδα: "Υστερα από τρεις βδομάδες αποκλεισμού από τη διαφημιστική αγορά το Documento υποδέχεται πάλι διαφημίσεις. Εταιρείες και επιχειρηματίες που αντιλαμβάνονται ποιος είναι ο ρόλος του Τύπου αλλά και ο δικός τους σε μια δημοκρατική χώρα διαφημίζονται σήμερα στην εφημερίδα". Φυσικά η εξήγηση που έδινε η εφημερίδα μόνο από λωτοφάγους μπορούσε να γίνει αποδεκτή κάτι που το σχολιάζαμε σε ανάρτησή μας.
Εδώ μια παρένθεση για να δούμε τι είχε προηγηθεί. Μετά τις αντιδράσεις που είχαν δημιουργηθεί από την απόλυση τεσσάρων δημοσιογράφων από την εφημερίδα, ο εκδότης της, Κώστας Βαξεβάνης, στέλνει επιστολή στην ΕΣΗΕΑ, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την απόφασή του.
Σ' αυτή του επικαλείται ότι το εκδοτικό του εγχείρημα ήταν μια υγιείς επιχείρηση και μάλιστα "Το 2018, η εταιρεία Documento Media κατέγραψε μάλιστα μικρά κέρδη".
Σύμφωνα με τον ίδιο αυτό το διάστημα επιχειρείτε "οικονομικός στραγγαλισμός της εφημερίδας". Υπεύθυνος γ' αυτή την εξέλιξη, σύμφωνα πάντα με τον Βαξεβάνη, είναι προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος "τηλεφωνεί σε επιχειρηματίες από τους οποίους ζητά εκβιαστικά να κόψουν τη διαφημιστική σχέση με το Documento".
Και το κλειδί που κατά την άποψη είχε "ξεκλειδώσει" την κανονική διαφημιστική ροή στην εφημερίδα ήταν ο ισχυρισμός του Κ.Β., ότι διαθέτει "όλα τα αποδεικτικά στοιχεία" για να τεκμηριώσει "τον βρόμικο πολιτικό εκβιασμό που γίνεται σε ένα Μέσο Ενημέρωσης και αυτούς που δουλεύουν σε αυτό. Μας ζητούν να ανταλλάξουμε την επιβίωσή μας με την ευθυγράμμιση με απόψεις που είναι αρεστές σε αυτούς που έχουν και το μαχαίρι και το πεπόνι".
Μετά, λοιπόν, από αυτή την επιστολή γίνεται το "θαύμα". Εκεί που η εφημερίδα δεν είχε ίχνος διαφήμισης, ξαφνικά παρουσιάζεται να διαθέτει 10 ολοσέλιδες διαφημίσεις, που αυτό συνεπάγεται μια μεγάλη οικονομική ανάσα για το Documento.
Κι εκεί που υποθέταμε ότι οι παρασκηνιακές κινήσεις έφεραν αποτέλεσμα, χτες είδαμε ότι η διαφημιστική στρόφιγγα ξαναέκλεισε για το έντυπο του Κ.Β., το οποίο κυκλοφόρησε χωρίς καμιά διαφημιστική καταχώρηση!
Το πιο συντονίζει αυτές τις καταστάσεις είναι εύκολο να το υποθέσουμε. Αυτό που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε είναι η αφωνία που επιλέγει ο εκδότης της. Η εφημερίδα βαδίζει ολοταχώς για λουκέτο, αφού "η πώληση της εφημερίδας (όπως σε όλες τις εφημερίδες) αντιπροσωπεύει μόλις ένα μικρό ποσοστό των εσόδων, περίπου το ένα τρίτο. Τα υπόλοιπα δύο τρίτα προέρχονται από τη διαφήμιση", όπως γράφει ο ίδιος ο Κώστας Βαξεβάνης.
Οπότε το μόνο που μπορεί να υποθέσουμε λογικά είναι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα "παρασκηνιακό παζάρι" το αντικείμενο και την εξέλιξη του δεν μπορεί να γνωρίζουμε φυσικά.
Δημοσίευση σχολίου