Του Κώστα Μ.
Καθημερινά βιώνουμε τη φρίκη του πόλεμου μέσα από την τηλεόραση. Σχολεία και νοσοκομεία κατεστραμμένα, παιδιά σκοτωμένα, μάνες να οδύρονται, πόλεις φαντάσματα και μέσα από τα ερείπια να προβάλλουν ανθρώπινα σκελετωμένα πλάσματα από την πείνα και τη δίψα.
Στην πραγματικότητα όμως η φρίκη του σημερινού πολέμου δεν βρίσκεται μονάχα στις βομβαρδισμένες πόλεις και στα ανθρώπινα θύματα του πολέμου των πετρελαίων και της παγκόσμιας αμερικάνικης κυριαρχίας αλλά και στην φρικτή εξοικείωση, στην ηδονική σχεδόν «απόλαυση» από την τηλεόραση ενός φοβερού πολέμου, με τα κριτήρια απόλαυσης κάποιου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.
Απώτερος σκοπός η αδρανοποίηση και παθητικότητα καθώς και η αλλοτρίωση των μαζών εν όψει πόλεμου.
Να πως περιγράφει προφητικά την παθητική στάση της ανθρωπότητας ο γερμανός μαρξιστής φιλόσοφος Benjamin Walter (1892-1940)
«Η ανθρωπότητα, που κάποτε αποτελούσε θέαμα για τους θεούς του Ολύμπου, τώρα έχει μετατραπεί σε θέαμα για τον εαυτό της και βιώνει την καταστροφή της σαν αισθητική απόλαυση πρώτου μεγέθους».
Καθημερινά βιώνουμε τη φρίκη του πόλεμου μέσα από την τηλεόραση. Σχολεία και νοσοκομεία κατεστραμμένα, παιδιά σκοτωμένα, μάνες να οδύρονται, πόλεις φαντάσματα και μέσα από τα ερείπια να προβάλλουν ανθρώπινα σκελετωμένα πλάσματα από την πείνα και τη δίψα.
Στην πραγματικότητα όμως η φρίκη του σημερινού πολέμου δεν βρίσκεται μονάχα στις βομβαρδισμένες πόλεις και στα ανθρώπινα θύματα του πολέμου των πετρελαίων και της παγκόσμιας αμερικάνικης κυριαρχίας αλλά και στην φρικτή εξοικείωση, στην ηδονική σχεδόν «απόλαυση» από την τηλεόραση ενός φοβερού πολέμου, με τα κριτήρια απόλαυσης κάποιου ηλεκτρονικού παιχνιδιού.
Απώτερος σκοπός η αδρανοποίηση και παθητικότητα καθώς και η αλλοτρίωση των μαζών εν όψει πόλεμου.
Να πως περιγράφει προφητικά την παθητική στάση της ανθρωπότητας ο γερμανός μαρξιστής φιλόσοφος Benjamin Walter (1892-1940)
«Η ανθρωπότητα, που κάποτε αποτελούσε θέαμα για τους θεούς του Ολύμπου, τώρα έχει μετατραπεί σε θέαμα για τον εαυτό της και βιώνει την καταστροφή της σαν αισθητική απόλαυση πρώτου μεγέθους».
Δημοσίευση σχολίου