Home » , » Δημοσκοπήσεις: "Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο".

Δημοσκοπήσεις: "Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο".

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018 | 5:09 μ.μ.

Γράφει ο mitsos175.

Σεπτέμβρης. Δεν έχουμε ακόμα βροχές, έχουμε όμως δημοσκοπήσεις. Που όπως κι οι προβλέψεις για βροχές συνήθως πέφτουν έξω. Γιατί άραγε; Υπάρχουν αρκετοί λόγοι. Συζητούσα μ' ένα φίλο, που δουλεύει σε μια εταιρεία δημοσκοπήσεων και αφού μιλήσαμε για πολλά άλλα, τον ρώτησα πάλι τι συμβαίνει.

“Τι να σου πω; Ότι ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ σε πρόσφατη δημοσκόπηση έχουν μονοψήφιο νούμερο; Εκπλήσσεσαι; Όταν κάνουμε δημοσκόπηση, ρωτάμε κάμποσα άτομα. Ξέρεις πόσοι μας απαντάνε; Χοντρικά, 1 στους 5! Στους άλλους δεν παίρνεις κουβέντα, αν θα ψηφίσουν, ποιον κλπ. Για να βρω πχ έναν που να λέει ότι ψηφίζει ΝΔ, πρέπει να ρωτήσω κάπου 25 άτομα. 100/25 = 4!
Τι αντιπροσωπευτική δημοσκόπηση να κάνεις μετά; Τι κάνουμε; Στην ουσία μαντεύουμε. Αφαιρούμε, όσους δεν θέλουν να συμμετέχουν στην έρευνα και κοιτάμε τι λένε οι υπόλοιποι. Όταν όμως υπάρχει τέτοιο ποσοστό που δεν μιλάει, τότε έχουμε δείγμα του δείγματος. Δεν μπορείς να βγάλεις σοβαρό συμπέρασμα. Αλλά η έρευνα έχει παραγγελθεί, πρέπει να βγει. Κι εδώ πάει το “ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”. Αν δυσαρεστήσεις τον πελάτη, θα φύγει, θα πάει σε άλλη εταιρεία. Κοιτάμε λοιπόν να τονίσουμε κάποια στοιχεία, που να δίνουν ελπίδες σε εκείνον που την παράγγειλε”.

Απ΄ ότι καταλαβαίνουμε, κάθε αποτέλεσμα είναι ανοιχτό. Ο κόσμος έχει δίκιο να μην μιλάει και να μην εμπιστεύεται τις δημοσκοπήσεις. Γιατί στο παρελθόν ορισμένες εταιρίες έπαιξαν πολύ βρώμικο παιχνίδι. Αντί να είναι επιστημονικά εργαλεία έρευνας, έγιναν εργαλεία προπαγάνδας. Άσχετα τι απαντούσε ο κόσμος, έλεγαν τα δικά τους.
Δεν μπορεί για παράδειγμα να μην είδαν το 2012 τη μετακίνηση των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ προς το ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε να μην αντιλήφθηκαν τη μεγάλη διαφορά του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα. Όσο μουγκές και να ήταν οι εκλογές. Όταν λοιπόν ένα γκάλοπ παύει να είναι έρευνα κοινής γνώμης και γίνεται έκφραση της θέλησης ενός πολιτικού, δεν έχουμε κανένα λόγο να συμμετέχουμε σ' ένα ψέμα, μια αυταπάτη.

Επίσης, ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με μαγαζιά. Μαγαζιά που ανήκουν σε ιδιώτες που προφανώς έχουν την ιδεολογία τους και πάνω απ' όλα είναι επιχειρηματίες. Πιστεύετε, πως θα βρεθεί αντικομουνιστής, "πελάτης" δημοσκόπησης, που θα παρουσιάσει από τα ΜΜΕ που ελέγχει "μέτρηση κοινής γνώμης" που θα δίνει μεγάλα ποσοστά στο ΚΚΕ; Και στην, σχεδόν απίθανη περίπτωση, η εταιρεία την οποία πληρώνει, του παρουσιάσει κάτι τέτοιο, θα πει: “κάντε τα όλα απ' την αρχή” ή “πετάξτε τα αποτελέσματα”.
Γιατί; Γιατί οι δημοσκοπήσεις έπαψαν να είναι αυτό για το οποίο δημιουργήθηκαν: Μέτρηση μας τάσης ενός δείγματος της κοινής γνώμης μιας ορισμένης στιγμής.

Οι πραγματικοί επιστήμονες βγάζουν καντήλες με τις “μαϊμούδες” δημοσκοπήσεις στα κανάλια και στα έντυπα που μας σερβίρονται. Διότι υποθέσεις και πιθανότητες παρουσιάζονται ως βεβαιότητα και γεγονότα!
Γι αυτό και οι προσωπικές μας απόψεις, που βασίζονται σε όσα ακούμε γύρω μας στο δρόμο, στην αγορά κλπ, πέφτουν πιο πολύ κοντά στις εκτιμήσεις μας για τα εκλογικά αποτελέσματα. Κι αυτό γιατί οι εταιρίες δημοσκοπήσεων σταμάτησαν -αν το έκαναν ποτέ- να λειτουργούν με επιστημονικά δεδομένα και λένε φαντασίες. Παραμύθια για να κοιμηθούν αυτοί που τις πληρώνουν!

Έτσι εξηγείται και γιατί μεταξύ τους έχουν χαοτικές διαφορές. Εκείνες που παραγγέλλονται από το ΣΥΡΙΖΑ είναι εντελώς διαφορετικές από κείνες της ΝΔ. Ανάλογα με τον "πελάτη" είναι και το αποτέλεσμα των δημοσκοπήσεων. 
 Άρα, υπάρχει ενδεχόμενο, το πραγματικό αποτέλεσμα να τους διαψεύσει όλους.

Τι νόημα έχει λοιπόν να μιλήσουμε για το ένα ή το άλλο γκάλοπ; Δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε; Περιμένουμε να μας το πουν τα κανάλια;
Φυσικά τις παρουσιάζουμε τώρα, για να γελάσουμε μετά, όταν θα διαψεύδονται πανηγυρικά. Η πλάκα χρειάζεται, και θα σπάσουμε μεγάλη πλάκα με τα μούτρα τους όταν θα προσπαθούν να δικαιολογήσουν πάλι τα αδικαιολόγητα... 
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger