Συνήθως όταν κάποιο ΜΜΕ δημοσίευε μια δημοσκόπηση, αυτό αποτελούσε από τα κεντρικά ραδιοτηλεοπτικά δελτία ειδήσεων. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα στοιχεία που δημοσίευσε το Ευρωβαρόμετρο, ένα γεγονός που δημιούργησε πανικό στους ντόπιους δημοσκόπους οι οποίοι αντέδρασαν σπασμωδικά.
Σήμερα η ιστοσελίδα NEWS 24/7, με αφορμή τη συμπλήρωση - σε λίγες μέρες- δύο χρόνων από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, παρουσιάζει την έρευνα της aboutpeople, η οποία έχει πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με τις επιδόσεις της κυβέρνησης, αλλά και της αντιπολίτευσης. Αυτή η έρευνα όμως που δεν βολεύει καθόλου το νεοδημοκρατικό αφήγημα, το πιο πιθανόν είναι να περάσει εντελώς απαρατήρητη από όλα τα Πετσωμένα ΜΜΕ.
Η κυβερνητική πολιτική αποδοκιμάζεται από τους πολίτες σε όλους τους τομείς, ενώ είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι -σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας- η θετική άποψη των πολιτών για τα κυβερνητικά πεπραγμένα είχε μια πτώση κατά 12,6%. σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή έρευνα.
Εδώ θα σας θυμίσουμε τι έγραφε ένας δημοσιογράφος για την αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων. Παρακάτω ένα απόσπασμα από κείμενο του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου, στο περιοδικό "Unfollow", όταν αυτός παρίστανε τον αντιεξουσιαστή, πριν καταντήσει το πιο "ακριβοπληρωμένο δημοσιοκαφρικό πιστόλι" του Μαρινάκη:
Για να πούμε και την αλήθεια, οι περισσότεροι από μας είναι σίγουροι ότι οι κατά παραγγελία δημοσκοπήσεις «μαγειρεύονται».
Ασφαλώς όμως οι δημοσκοπήσεις αποτελούν και ένα –με επιστημονική τεκμηρίωση ενδεδυμένο– χαλινάρι που χρησιμοποιούν τα καθεστωτικά μέσα και οι κυβερνώντες για να κρατούν σε λήθαργο τους πολίτες. Φανταστείτε, ας πούμε, να δημοσιεύονταν δημοσκοπήσεις που θα εμφάνιζαν τον ΣΥΡΙΖΑ με επτά ποσοστιαίες μονάδες μπροστά ή την κυβέρνηση να καταρρέει, πόσο διαφορετική θα ήταν η κατάσταση και η ψυχολογία του κόσμου....
Οι οκτώ πιο διάσημες στο κοινό εταιρείες ερευνών κοινής γνώμης (ALCO, GPO, Κάπα-Research, MARC, Metron Analysis και MRB) δεν κάνουν χρυσές δουλειές, πληρωμένες από το ελληνικό δημόσιο βεβαίως.
Δημοσίευση σχολίου