Εντάξει, δεν θα λέγαμε ότι είμαστε οι πιο αρμόδιοι να κρίνουμε τον ποιητικό οίστρο που διακατέχει τον βουλευτή του Σύριζα Τάσο Κουράκη, και τον οποίον μας γνωστοποιεί μέσα από την ιστοσελίδα του.
Πιθανόν επειδή δεν έτυχε να έχουμε διαβάσει ερωτική ποίηση να μην μπορούμε να συλλάβουμε το νόημα των στοίχων. Παραθέτουμε κάποιους απ’ αυτούς και ίσως εσείς αντιληφθείτε τι θέλει να πει ο ποιητής:
«Ενώναμε τα αιδοία μας καταργώντας την εσοχή της και την εξοχή μου
κατακτώντας την παλινόρθωση του ανδρόγυνου
όπου ο άνδρας αποκτά αιδοίο χωρίς εξοχή και η γυναίκα εσοχή με
πλήρωση
Έτσι που ο άνδρας γράφεται πλέον με Άλφα κεφαλαίο και η γυναίκα με
Θήτα κεφαλαίο
Στο μπάνιο πέταξε τα
ρούχα της
στο κρεβάτι τις
αναστολές του
Όταν παρθήκαμε δεν
ξεχώριζαν τα φύλα μας
Ο φαλλός δεν είναι ανατομική προεξοχή
Προκύπτει ως κοινός τόπος
συνάντησης ερωτικής όταν καταργείται η εσοχή κι η εξοχή
ανακτώντας το Ακέραιο
Είναι οι συνδημιουργοί της Εδέμ
Ο φαλλός του ανθρώπου συναντάει τον φαλλό του Θεού κάθες που
ακυρώνεται σε δύο αιδοία»
Πιθανόν επειδή δεν έτυχε να έχουμε διαβάσει ερωτική ποίηση να μην μπορούμε να συλλάβουμε το νόημα των στοίχων. Παραθέτουμε κάποιους απ’ αυτούς και ίσως εσείς αντιληφθείτε τι θέλει να πει ο ποιητής:
«Ενώναμε τα αιδοία μας καταργώντας την εσοχή της και την εξοχή μου
κατακτώντας την παλινόρθωση του ανδρόγυνου
όπου ο άνδρας αποκτά αιδοίο χωρίς εξοχή και η γυναίκα εσοχή με
πλήρωση
Έτσι που ο άνδρας γράφεται πλέον με Άλφα κεφαλαίο και η γυναίκα με
Θήτα κεφαλαίο
Στο μπάνιο πέταξε τα
ρούχα της
στο κρεβάτι τις
αναστολές του
Όταν παρθήκαμε δεν
ξεχώριζαν τα φύλα μας
Ο φαλλός δεν είναι ανατομική προεξοχή
Προκύπτει ως κοινός τόπος
συνάντησης ερωτικής όταν καταργείται η εσοχή κι η εξοχή
ανακτώντας το Ακέραιο
Είναι οι συνδημιουργοί της Εδέμ
Ο φαλλός του ανθρώπου συναντάει τον φαλλό του Θεού κάθες που
ακυρώνεται σε δύο αιδοία»
+ σχόλια + 15 σχόλια
Δεν ξέρω αν ο Τ. Κουράκης είναι όντως Ποιητής αλλά για τον Μεγάλο Βάρναλη από τους Κομμουνιστές δεν εγείρεται καμία αμφιβολία νομίζω αλλά ούτε και απόπειρα σύγκρισης με τον ποιητή Κουράκη Βεβαίως.
Παραθέτω το Παρακάτω ποίημα του Βάρναλη και τον σύνδεσμο που το σταχυολόγησα.
http://www.sarantakos.com/liter/barnalis/aigina.html
ΤΑ ΜΟΥΝΑΚΙΑ
Μουνάκια φλογισμένα σαν τα ρόδα
Σαν του νεοφούρνιστου ψωμιού τη θραψερή ζεστοβολιά
Μες τα τρεμόπαχα μεριά σας
που ονειρεύεστε νυχτιές οργιακές
Παρθενικά μουνάκια!
αργοσαλεύουν τα χειλάκια
τα χνουδωτά!
Σαν γαρούφαλλων ανεμόσειστα φυλλάκια
Σαν στοματάκια διψασμένα
από ποια δίψα;
Και κάπου κάπου αργοκυλά
στων διακαμένων σας χειλιών την άκρη
της βαρβατίλας καβλομύριστο ένα δάκρυ!
Αλλο Τουπαμάρος και άλλο το πιπί της Μάρως. Τι σχέση έχει ένα ποίημα του Βάρναλη που ξεχυλίζει από λυρισμό και αισθησιασμό με τις αλληλοπρόσαρες παπαριές του Κουράκη;
Διαπράυεις ιερυσυλία 6.35 και μόνο που αντιπαραφάλεις αυτά τα δυο δημιουργήματα.
Έχετε πιάσει ένα θέμα που δεν πρόκειται να βγάλετε άκρη. Ούτε εμένα μ' αρέσει ο τρόπος του Κουράκη, αλλά έχω ένα φίλο που γράφει πολύ παρόμοια με τον Κουράκη.
Τι θα κάνουμε δηλαδή τώρα;
Θα απαγορεύσουμε στον κόσμο να προσπαθεί να εκφραστεί ή μήπως η κακή/καλή έκφραση είναι και δείκτης πολιτικής συνείδησης και επιλογών;
Υγ: Επίσης και τα ποιηματάκια του Μάο μου φαίνονταν για τα μπάζα, δεν μπορώ να πω όμως το ίδιο και για την πολιτική του προσωπικότητα και νομίζω κανείς σας δεν μπορεί να πει, ότι κι αν πιστεύετε γι αυτόν.
Δεν μπορείτε εύκολα να κατανοήσετε τι εννοεί ο ποιητής γιατί απλούστατα αναφέρεται σε επιστημονικό αντικείμενο που λίγοι κατέχουν.
Ο Κουράκης, ως καθηγητής Ιατρικής, αναφερεται στην φυλετική διαφοροποίηση των γεννετικών οργάνων τα οποία μεχρι ένα ορισμένο στάδιο της αναπτυξης του ανθρώπινου εμβρύου έχουν την ίδια δομή. Κατόπιν εξελίσσονται στο γεννετικό σύστημα του αρσενικού και του θηλυκου. Και τα δύο όργανα, λοιπόν, έχουν κοινή καταγωγή και μέχρι μια ορισμένη ηλικία είναι αδύνατη η διακριση του αρσενικού απο το θηλυκό έμβρυο ( βασίζεται στην εξωτερική μορφολλογιά των γεν. οργάνων).
Από αυτήν την οπτική γωνία, ο ποιητής χαρακτηρίζει ισότιμα τα άτομα των δύο φύλων ως φορείς των αντίθετων εκδοχών του ίδιου αναπαραγωγικού οργάνου και μιλά για τη διαλεκτική υπέρβαση ''της εσοχής και της εξοχής'' κατά τη διαδικασία της συνουσίας όπου αναιρείται ο διαχωρισμός αυτός.
Δεν έχω διαβάσει τα ποιήματα του κουράκη. Δεν έχει το δικαίωμα ομως καποιος να δημοσιεύει την ποίητική του δημιουργία ακόμα και αν δεν είναι σε εσάς αρεστή ή κατανοητή? Αυτή η απαξίωση με τη σύγκριση με το Βάρναλη μόνο την πνευματική μας φτώχεια αποκαλύπτει. Λες και άμα ζούσε ο Βάρναλης θα υποβάθμιζε έτσι ένα συνάδελφο του ποιητή που δεν θα έγραφε τόσο ωραία ποιήματα. Πολύ κουστουμπολίστικο έχει γίνει το site και δεν νομίζω οτι συναδει με τη δημοφιλία του και προπάντως με την εποχή του.
Κι έτσι να είναι όπως τα λέει ο παραπάνω τι είδους ελιτισμός είναι αυτός και μάλιστα από κάποιον που χαρακτηρίζεται αριστερός; Πρέπει να είμαστε «καθηγητές ιατρικής» για να καταλαβαίνουμε τα έμμετρα πονήματα του βουλευτή του Σύριζα;
_______
Και να αδερφέ μου που μάθαμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα, ήσυχα ήσυχα και απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα , καταλαβαινόμαστε τώρα δεν χρειάζονται περισσότερα.
Και αύριο λέω θα γίνουμε ακόμα πιο απλοί, και αύριο λέω θα γίνουμε ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια που παίρνουν το ίδιο βάρος σε όλες τις καρδιές σε όλα τα χείλη.
Και έτσι θα λέμε πια τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη.
Και έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι και να λένε «τέτοια ποιήματα σου γράφουμε 100 την ώρα»/
Αυτό θέλουμε και εμείς! Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε , αδερφέ μου, απ' τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο.
Γ. Ρίτσος.
Δεν υποννόησα οτι πρέπει να είστε καθηγητές ιατρικής για να κατανοησετε το συγκεκριμενο ποιημα. Χρειάζεται ωστόσο ειδική γνωση (που μόνο όσοι έχουν σπουδάσει ιατρική την κατέχουν) για να καταννοήσεις την αφετηρία της σκέψης του ποιητη. Αλλωστε και πολλά άλλα ποιήματα μπορεί να είναι δυσνόητα αν δεν εχεις ειδικές γνώσεις του αντικειμένου, πχ του Καββαδία, αν δεν γνωρίζεις τις ιδιαίτερες συνθήκες της ζωής των ναυτικών.
Και μην μου παριστάνεις τώρα τον ''υπεράνω'' και μου παραθετεις και ποιήματα του Ρίτσου γιατί
όλος ο παραπανω διάλογος δεν έγινε για να ''σμίξετε τον κόσμο'' αλλά για να τον κουτσουμπολέψετε. Οπότε την κατηγορία περι ελιτισμού σας την επιστρέφω.
Το ουσιώδες θέμα, ωστόσο, αυτής της συζήτησης είναι το περιεχόμενο του site.
Aν και τα περισσότερα άρθρα ειναι εύστοχα απο θεωρητική και πολιτική άποψη, παρατηρώ ότι οι συντάκτες υποκύπτουν στον πειρασμο του κιτρινισμού για λόγους δημοφιλίας...
Φαντάζεστε τις αρλούμπες αυτές να τις έγραφε και να τις δημοσιοποιούσε ένα στέλεχος του ΚΚΕ τι χαμός που θα γινόταν στο διαδίκτυο;
Τώρα όμως ο ένας παραλληλίζει τον κ. Κουράκη με τον Βάρναλη (!!!) και ο άλλος μας επιπλήττει γιατί δεν διαθέτουμε την εξειδικευμένη επιστημονικά κατάρτιση του βουλευτή του Σύριζα, για να καταλάβουμε τους βαθυστόχαστους ποιητικούς στίχους του. Υποκριτές….
Καποιος να μας μαζέψει όλους, γιατί το παραχέσαμε το θέμα και με την ποίηση, και με τον ποιητή << μη χέσω>>.Η ποίηση γεννά προβληματισμό, ανάταση,εντονα συναισθήματα, κ.λ.π.,αλλά όχι αηδία!!!.
ΨΩΜΙ ΤΥΡΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΡΑΠΑΝΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ
..αυτος που γραφει και εκτιθεται..δεν περιμενει να τον αναλυσουν οι αναγνωστες.Αριστερος η οχι,ο ποιητης εκθετει την ψυχη του. Σε αλλους αρεσουν οι στιχοι ..σε αλλους οχι..Για αυτο και η κριτικη παντα καλοδεχουμενη Υπαρχουν κι αλλες ποιητικες συλλογες του κ Κουρακη. Γιατι η κριτικη μονο σε οτι δημοσιευσε το καταπτυστο πρωτο θεμα? Μην αναπαραγετε δημοσιευματα του Θεμου Αναστασιαδη..Διαβαστε και τα υπολοιπα και καντε κριτικη.Εγω τον τιμω περσσοτερο που παντα βρισκεται διπλα στους κοινωνικους αγωνιστες..
Αφού "πνίξατε" το προηγούμενο σχόλιο πνίξτε κι αυτό. Και το νου σας. την Κυριακή ο Θέμος θα την πέφτει σίγουρα σε κάποιον άλλον του Σύριζα. Αγοράστε λοιπόν Πρώτο Θέμα για να πάρετε ιδέες. Φέρνετε κάτι φρέσκο στον περίφημο "διάλογο" της αριστεράς...
To θέμα με το ποίημα είναι αυτό που όλοι ψυχανεμιζόμαστε αλλά τα τρολλάκια της κουμουνδούρου τρέμουν να μην ακουστεί:
ότι ο Κουράκης είναι νούμερο.
Δεν χρειαζόταν η αρλουμπα που γράφετε - αν και είναι ενδειχτικό ότι ο εναλλαχτικός καλλιτέχνης - πολιτικός θεώρησε κρίσιμο και χρήσιμο να το ποστάρει, ανεβάζει το ίματζ νομίζει του προφανώς - για να το καταλάβουμε η αλήθεια είναι. Εμείς δηλαδή που είμαστε από τη Σαλλόνικα και τον απολαύσαμε ουκ ολίγες φορές.
Αν εμείς δίνουμε τροφή στον κάθε ,,μαλάκα Θέμο και σέ οποιαδήποτε αστική παλιοφυλλάδα τύπου ,,Πρώτο Θέμα...και άλλες αηδίες,, πρέπει να το κοιτάξουμε λίγο, γιατί άλλο να αισθανόμαστε αριστεροι και άλλο να είμαστε και μαλάκες....
σημερα το πρωτο θεμα επιτιθεται μα προσβλητικα σχολια και τον Τασο Κουρακη, σε δυο σελιδες , για δευτερη συνεχομενη κυριακατικη δημοσιευση,
Κιτρινος Τυπος ,,κιτρινα θα γραφει..Η χαζοφυλλαδα του Αλητη του Θεμου Αναστασιαδη ας ασχοληθει με τα κωλ γκερλ και ας αφησει την κριτικη για τη λογοτεχνια και την ποιηση, Μ εχρι την τζουλια ,,,και καλα ειναι να γραφει..
Συμφωνώ με το σχόλιο για την ισότητα των φύλων κάποιου ανώνυμου. Δύο επισημάνσεις: Τα δύο φύλα συνυπάρχουν στο άτομο και η κλειτορίδα δεν είναι παρά ένα ατροφικό πέος.Η ψυχολογία αναγνωρίζει θηλυκή και αρσενική πλευρά στον χαρακτήρα του ατόμου. Δεύτερο, θεωρώ καλό το ποίημα και υποθέτω πως το ιδιαίτερο θέμα και οι έννοιες ταμπού που πραγματεύεται ενοχλούν και ξενίζουν παρά κάτι άλλο. Άλλωστε, η τέχνη δεν διηγείται κάτι, εδώ και έναν αιώνα έχει εγκαταλείψει τις φόρμες με τις οποίες έχουμε συνδέσει την κάθε τέχνη. Η ποίηση περιγράφει και φυσικά, όπως και η φιλοσοφία όπως και η επιστήμη αποδέχονται, αποποιείται την γνώση της πραγματικότητας που δεν συνάδει απαραίτητα με αυτό που αντιλαμβάνονται οι περιορισμένες και ανεπαρκείς αισθήσεις μας. Η τέχνη,ευτυχώς, ξέφυγε από τα ασφυκτικά πλαίσια της αισθητής πραγματικότητας και της εκκεντρικής αναπαραγωγής της
Δημοσίευση σχολίου