«Τα ιλιγγιώδη ποσά που επενδύουν οι Ελληνες εφοπλιστές σε ναυπηγήσεις πλοίων έχουν αφήσει άναυδους τους ανταγωνιστές τους» τιτλοφορούσε πριν καιρό κύριο άρθρο της οικονομική εφημερίδα.
Σήμερα πάλι, από την ιστοσελίδα της «Ναυτεμπορικής» πληροφορούμαστε ότι «O ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD). Το Review of Maritime Transport 2015 της UNCTAD που δημοσιοποιήθηκε χθες αναφέρει ότι, παρά την οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα, η Ελλάδα διατηρεί τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο με μερίδιο 16% και ακολουθούν οι Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία και Σιγκαπούρη».
Ας ξαναμιλήσουμε, λοιπόν για τις "επιδόσεις" αυτής της κλίκας των πλουτοκρατών:
Απόσπασμα από περασμένη ανάρτησή μας για τους εφοπλιστές:
Χωμένοι μέχρι τον λαιμό στο λαθρεμπόριο ναρκωτικών, στην διακίνηση όπλων, στο δουλεμπόριο, στα προμελετημένα εγκλήματά τους, με θύματα ταξικά μας αδέλφια. Τα καθάρματα αυτά μπροστά στο κέρδος τους δεν έχουν κανένα προβληματισμό ότι μπορούν να χαθούν ανθρώπινες ζωές με τα «σαπάκια» που τα πληρώνουμε πανάκριβα. Εξάλλου, δικοί μας άνθρωποι χάνονται. Αυτοί και η κλίκα τους ταξιδεύουν με πολυτελή κότερα και λίαρ τζετ.
Και αυτή είναι η μια πλευρά του ζητήματος. Την άλλη, εξίσου σημαντική την διαβάζουμε σε ένα σχετικό σχόλιο του Νίκου Μπογιόπουλου που είχε δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη»
Εκεί, δε, που το καθεστώς της φοροασυλίας και η φοροδιαφυγή έχουν ισχύ (γρανιτένιου) νόμου είναι όσον αφορά στη φορολογική νομοθεσία για το εφοπλιστικό κεφάλαιο!
*
Στην Ελλάδα που οι νόμοι αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, υπάρχει ένας και μοναδικός νόμος που εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί το «ιερό ευαγγέλιο» όλων των «γαλαζοπράσινων» κυβερνήσεων.
Πρόκειται για το νόμο 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων κλπ.», που
στα 30 άρθρα του περιλαμβάνει κοντά ...60 φοροαπαλλαγές (!) για τους εφοπλιστές (κάθε άρθρο και δυο φοροαπαλλαγές, δηλαδή!).
*
Σύμφωνα με το νόμο, οι εφοπλιστές, απλώς, ...δεν πληρώνουν φόρο.
Για την ακρίβεια πληρώνουν ένα συμβολικό «παράβολο» βάσει της χωρητικότητας του πλοίου τους. Αν για παράδειγμα ένας εφοπλιστής διαθέτει πλοίο 20.000 κόρων, ηλικίας έως 4 χρόνων, τότε ο «φόρος» που θα πληρώσει είναι της τάξης των 5.300 δολαρίων!
Δηλαδή,
είτε 1 εκατομμύριο κέρδη έχει από αυτό το πλοίο, είτε 1 δισ. ευρώ κέρδη έχει, αυτός 5.300 δολάρια θα πληρώσει!
Αλλά κι αυτό ελέγχεται. Γιατί με άλλες διατάξεις (άρθρα 7, 8, 9 κλπ.), ακόμα και το παραπάνω «συμβολικό» ποσό, υπό κάποιες πολύ ...συχνές προϋποθέσεις, είτε μειώνεται ...στο μισό είτε εξαλείφεται πλήρως!
*
Αλλωστε, ο νόμος (άρθρο 2) είναι σαφής:
«Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος (σ.σ.: τα 5.300 δολάρια δηλαδή) εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ' όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων»!
*
Και δεν είναι μόνο ότι οι εφοπλιστές απαλλάσσονται από κάθε μορφή φόρου εισοδήματος. Απαλλάσσονται από κάθε μορφή φόρου, γενικώς!
• Απαλλάσσονται από τα κέρδη αν πουλήσουν ένα πλοίο,
• απαλλάσσονται από τα έσοδα αν εισπράξουν ασφαλιστική αποζημίωση για ένα πλοίο,
• απαλλάσσονται από τα κέρδη των ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων,
• απαλλάσσονται ακόμα και από τα παράβολα για τα έγγραφα με τα οποία διανέμουν τα κέρδη τους (!),
• απαλλάσσονται μέχρι και από φόρο κληρονομιάς (!), αφού, σύμφωνα με το άρθρο 29, οι εφοπλιστές έχουν επιτύχει την «απαλλαγήν εκ του φόρου κληρονομιών επί πλοίων, μετοχών ή μεριδίων ημεδαπώς ή αλλοδαπών εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων, καλύπτουσαι εφεξής άπαντα τα άνω των 1.500 κόρων ολικής χωρητικότητος πλοία»!
Συμπέρασμα: Αν στην Ελλάδα του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ κληρονομήσεις από τον αγρότη πατέρα σου κανένα χέρσο μποστάνι ή κανένα διαμέρισμα 50 τ.μ., θα πληρώσεις φόρο. Ας είσαι κανακάρης ή θυγατέρα κάποιου «Σεβάχ» και κληρονομήσεις ...στόλο, δεν πληρώνεις τίποτα!
***
Ολα τα παραπάνω δεν συνιστούν παρά αντανάκλαση των θεμελίων επί των οποίων έχει χτιστεί το καπιταλιστικό οικοδόμημα.
Επομένως, καμία απορία δεν πρέπει να γεννά ότι είναι εξαφανισμένα από τα ΜΜΕ της πλουτοκρατίας, τα οποία διαθέτουν άπλετο χρόνο στον μεν Παπανδρέου για να καλεί τον ελληνικό λαό να πληρώσει τα χρέη των κηφήνων της ολιγαρχίας και στον δε αντιπρόεδρό του, για να ισχυρίζεται ότι «όλοι μαζί τα φάγαμε»...
Σήμερα πάλι, από την ιστοσελίδα της «Ναυτεμπορικής» πληροφορούμαστε ότι «O ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD). Το Review of Maritime Transport 2015 της UNCTAD που δημοσιοποιήθηκε χθες αναφέρει ότι, παρά την οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα, η Ελλάδα διατηρεί τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο με μερίδιο 16% και ακολουθούν οι Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία και Σιγκαπούρη».
Ας ξαναμιλήσουμε, λοιπόν για τις "επιδόσεις" αυτής της κλίκας των πλουτοκρατών:
Απόσπασμα από περασμένη ανάρτησή μας για τους εφοπλιστές:
Χωμένοι μέχρι τον λαιμό στο λαθρεμπόριο ναρκωτικών, στην διακίνηση όπλων, στο δουλεμπόριο, στα προμελετημένα εγκλήματά τους, με θύματα ταξικά μας αδέλφια. Τα καθάρματα αυτά μπροστά στο κέρδος τους δεν έχουν κανένα προβληματισμό ότι μπορούν να χαθούν ανθρώπινες ζωές με τα «σαπάκια» που τα πληρώνουμε πανάκριβα. Εξάλλου, δικοί μας άνθρωποι χάνονται. Αυτοί και η κλίκα τους ταξιδεύουν με πολυτελή κότερα και λίαρ τζετ.
Και αυτή είναι η μια πλευρά του ζητήματος. Την άλλη, εξίσου σημαντική την διαβάζουμε σε ένα σχετικό σχόλιο του Νίκου Μπογιόπουλου που είχε δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη»
Εφοπλιστικό «θαύμα»!
Εκεί, δε, που το καθεστώς της φοροασυλίας και η φοροδιαφυγή έχουν ισχύ (γρανιτένιου) νόμου είναι όσον αφορά στη φορολογική νομοθεσία για το εφοπλιστικό κεφάλαιο!
*
Στην Ελλάδα που οι νόμοι αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, υπάρχει ένας και μοναδικός νόμος που εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί το «ιερό ευαγγέλιο» όλων των «γαλαζοπράσινων» κυβερνήσεων.
Πρόκειται για το νόμο 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων κλπ.», που
στα 30 άρθρα του περιλαμβάνει κοντά ...60 φοροαπαλλαγές (!) για τους εφοπλιστές (κάθε άρθρο και δυο φοροαπαλλαγές, δηλαδή!).
*
Σύμφωνα με το νόμο, οι εφοπλιστές, απλώς, ...δεν πληρώνουν φόρο.
Για την ακρίβεια πληρώνουν ένα συμβολικό «παράβολο» βάσει της χωρητικότητας του πλοίου τους. Αν για παράδειγμα ένας εφοπλιστής διαθέτει πλοίο 20.000 κόρων, ηλικίας έως 4 χρόνων, τότε ο «φόρος» που θα πληρώσει είναι της τάξης των 5.300 δολαρίων!
Δηλαδή,
είτε 1 εκατομμύριο κέρδη έχει από αυτό το πλοίο, είτε 1 δισ. ευρώ κέρδη έχει, αυτός 5.300 δολάρια θα πληρώσει!
Αλλά κι αυτό ελέγχεται. Γιατί με άλλες διατάξεις (άρθρα 7, 8, 9 κλπ.), ακόμα και το παραπάνω «συμβολικό» ποσό, υπό κάποιες πολύ ...συχνές προϋποθέσεις, είτε μειώνεται ...στο μισό είτε εξαλείφεται πλήρως!
*
Αλλωστε, ο νόμος (άρθρο 2) είναι σαφής:
«Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος (σ.σ.: τα 5.300 δολάρια δηλαδή) εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ' όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων»!
*
Και δεν είναι μόνο ότι οι εφοπλιστές απαλλάσσονται από κάθε μορφή φόρου εισοδήματος. Απαλλάσσονται από κάθε μορφή φόρου, γενικώς!
• Απαλλάσσονται από τα κέρδη αν πουλήσουν ένα πλοίο,
• απαλλάσσονται από τα έσοδα αν εισπράξουν ασφαλιστική αποζημίωση για ένα πλοίο,
• απαλλάσσονται από τα κέρδη των ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων,
• απαλλάσσονται ακόμα και από τα παράβολα για τα έγγραφα με τα οποία διανέμουν τα κέρδη τους (!),
• απαλλάσσονται μέχρι και από φόρο κληρονομιάς (!), αφού, σύμφωνα με το άρθρο 29, οι εφοπλιστές έχουν επιτύχει την «απαλλαγήν εκ του φόρου κληρονομιών επί πλοίων, μετοχών ή μεριδίων ημεδαπώς ή αλλοδαπών εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων, καλύπτουσαι εφεξής άπαντα τα άνω των 1.500 κόρων ολικής χωρητικότητος πλοία»!
Συμπέρασμα: Αν στην Ελλάδα του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ κληρονομήσεις από τον αγρότη πατέρα σου κανένα χέρσο μποστάνι ή κανένα διαμέρισμα 50 τ.μ., θα πληρώσεις φόρο. Ας είσαι κανακάρης ή θυγατέρα κάποιου «Σεβάχ» και κληρονομήσεις ...στόλο, δεν πληρώνεις τίποτα!
***
Ολα τα παραπάνω δεν συνιστούν παρά αντανάκλαση των θεμελίων επί των οποίων έχει χτιστεί το καπιταλιστικό οικοδόμημα.
Επομένως, καμία απορία δεν πρέπει να γεννά ότι είναι εξαφανισμένα από τα ΜΜΕ της πλουτοκρατίας, τα οποία διαθέτουν άπλετο χρόνο στον μεν Παπανδρέου για να καλεί τον ελληνικό λαό να πληρώσει τα χρέη των κηφήνων της ολιγαρχίας και στον δε αντιπρόεδρό του, για να ισχυρίζεται ότι «όλοι μαζί τα φάγαμε»...
Δημοσίευση σχολίου