Home » , » 13 Φλεβάρη 1945 ξεκινάει ο βομβαρδισμός της Δρέσδης - Μαρτυρία – ντοκουμέντο επιζήσασας

13 Φλεβάρη 1945 ξεκινάει ο βομβαρδισμός της Δρέσδης - Μαρτυρία – ντοκουμέντο επιζήσασας

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017 | 3:04 π.μ.

Μάργκαρερτ Φρέγερ

Ο βομβαρδισμός της Δρέσδης, 14 Φεβρουαριου 1945

Η Δρέσδη , που φημιζόταν ως μια από τις ομορφότερες πόλεις του κόσμου – «Φλωρεντία επί του Έλβα» – καταστράφηκε σχεδόν ολοκληρωτικά, μεταξύ 13 και 14 Φεβρουαρίου 1945, από οχτακοσια βρετανικά και αμερικανικά αεροσκάφη.

Στάθηκα δίπλα στην πόρτα και περίμενα μέχρι που οι φλόγες φάνηκαν να υποχωρούν και μετά βγήκα βιαστικά στο δρόμο. Κρατούσα τη βαλίτσα μου και φορούσα ένα λευκό γούνινο παλτό που μόνο λευκό δεν ήταν. Επίσης φορούσα μπότες και μακρύ παντελόνι. Όπως αποδείχτηκε οι μπότες ήταν καλή επιλογή.

Οι σπίθες και οι φλόγες δεν άφηναν να δω και πράγματα στην αρχή. Ένα καζάνι μαγισσών με περίμενε εκεί έξω: δεν υπήρχε δρόμος, μόνο χαλάσματα ύψους ενός μέτρου, γυαλιά, πέτρες, χαλύβδινα δοκάρια , κρατήρες από βόμβες. Προσπάθησα ν΄απαλλαγώ από τις σπίθες τινάζοντές από το παλτό μου. Ήταν μάταιο. Σταμάτησα να το κάνω, σκόνταψα και κάποιος φώναξε πίσω μου: «Βγάλε το παλτό σου, έχει πιάσει φωτιά». Μέσα στην αποπνικτική ζέστη δεν το είχα προσέξει. Έβγαλα το παλτό και το πέταξα.

Δίπλα μου μια γυναίκα φώναζε συνεχώς: «Καίγεται το σπίτι μου, καίγεται το σπίτι μου» και χόρευε στο δρόμο. Καθώς απομακρύνομαι ακούω ακόμα τις κραυγές της αλλά δεν την βλέπω πια. Τρέχω, σκοντάφτω. Δεν ξέρω πλέον ούτε που βρίσκομαι. Έχω χάσει την αίσθηση  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger