Δεν είναι καινούργιος ο ισχυρισμός του ΚΚΕ που ξανακούσαμε σήμερα από το στόμα της Αλέκας Παπαρήγα, στον real fm ότι «δεν υπάρχει Μακεδονικό έθνος και μ αυτή την ένοια δεν υπάρχει Μακεδονική μειονότητα». Καλό όμως θα ήταν η γ.γ. του ΚΚΕ να μας παραθέσει και τα «επιστημονικά εργαλεία» που σύμφωνα με την ίδια το αποδεικνύουν, όπως επικαλέστηκε στην ίδια συνέντευξη της.
Πρόκειται για μια βαθιά ανιστόρητη άποψη κάτι στο οποίο έχουμε αναφερθεί σε επανειλημμένες αναρτήσεις μας. Χαρακτηριστικά εδώ και εδώ).
Επανερχόμαστε σ’ αυτό το θέμα και παραθέτουμε ένα κείμενο που έχει δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη» σε δυο συνέχειες στις 24 και 25 Νοέμβρη του 1932.
Πρόκειται για ένα σημαντικό ντοκουμέντο, που παρουσιάζει καθαρά τις θέσεις των ελλήνων κομμουνιστών του μεσοπολέμου, πάνω στο μακεδονικό ζήτημα. Θέσεις υποστήριξης του μακεδονικού εθνικού κινήματος, που οι κομμουνιστές της χώρας τις πλήρωσαν τότε με φυλακές και εξορίες. Οι νεώτεροι και μη γνωρίζοντες, μπορούν να συγκρίνουν την τότε κομμουνιστική-διεθνιστική γραμμή, του ΚΚΕ, με την σημερινή του πολιτική.
Είναι γεγονός χωρίς αμφισβήτηση πως πάνω στη ζωή και την κατάσταση της μακεδονικής εθνότητας έχουν λίγα πράγματα γραφτεί ως τώρα. Σήμερα που το πράγμα αποχτά μια όλως ιδιαίτερη σημασία για μας και το κίνημά μας, μια έρευνα γενική ανάμεσα στους καταπιεσμένους Μακεδόνες είναι απαραίτητη. Θα δώσουμε όσο το δυνατό μια πιο συντομευμένη εικόνα της υπόθεσης μα πάντα με στοιχεία αρκετά.
Χωρίς άλλο δεν υπάρχει άλλος λαός απ' το μακεδονικό - μέσα στη Βαλκανική που να βασανίστηκε όσο αυτός. Πάνω από 50 χρόνια βρίσκεται κάτω από διαρκή διωγμό - εξόντωση. Στην αρχή ο βούρδουλας της τούρκικης εξουσίας, ύστερα της ελληνικής και βουλγάρικης. Απ' τη στιγμή που επενέβησαν η βουλγαρική, σερβική και ελληνική κεφαλαιοκρατία για να πάρουν υπό την "προστασία" τους τους Μακεδόνες, αρχίζει μια πιο τρανή συμφορά. Η εποχή των συμμοριτών, ανταρτών και κομιτατζήδων θα παραμείνει στην ιστορία σαν μια περίοδος άγριου πρωτοφανούς διωγμού της μακεδονικής μειονότητας.
Ολόκληρες δεκάδες ετών, έσφαζαν, έκαιαν, σκότωναν, ρήμαζαν σε βάρος του μακεδονικού λαού. Θα περάσουν χρόνια ακόμα πολλά κι ο Μακεδόνας θα μιλάει με τον μεγαλύτερο αποτροπιασμό για τη θηριωδία των Τσακαλάρωφ, των Καπετάν Ζάκηδων και Βάρδηδων. Ολόκληρα χωριά βάφηκαν με αίμα που έρευσε ποταμηδόν. Ήρθαν κατόπιν οι βαλκανικοί πόλεμοι. Ελληνική, βουλγάρικη και σέρβικη κεφαλαιοκρατία συναγωνίστηκαν ποια να καταπιέσει πιο πολύ, ν' αρπάξει, να εξοντώσει. Κι αυτά όλα εν ονόματι του "πατριωτισμού", της "απελευθέρωσης υπόδουλων αδελφών" και σε βάρος ενός λαού - της μακεδονικής εθνότητας - που ούτε βουλγάρικος, ούτε ελληνικός, ούτε σέρβικος είναι, παρά μακεδονικός.
Όσοι Μακεδόνες γλίτωσαν απ' τον παγκόσμιο και τους βαλκανικούς πολέμους μαζεύτηκαν ξανά στον τόπο τους για να ξαναχτίσουν τα χωριά τους. Όμως το μαρτύριό τους δεν τέλειωσε. Οι βούλγαροι κομιτατζήδες, όργανα πιστά της βουλγαρικής μπουρζουαζίας, συνεχίζουν την εξοντωτική δράση. Όπως επίσης οι φασίστες της Ε.Ε.Ε., όργανα πιστά της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας, κάνουν την εμφάνισή τους για να παραμεγαλώσουν τα βάσανα του μακεδονικού λαού. Εδώ το πράγμα είναι φανερό. Η ελληνική, η βουλγαρική και σερβική κεφαλαιοκρατία, η κάθε μια χωριστά, προσπαθεί να πάρει κάτω απ' τη δική της καταπίεση και λήστεψη τη μακεδονική εθνότητα.
Μιλάνε λανθασμένα πολλές φορές για βουλγάρικη μειονότητα μέσα στην καπιταλιστική Ελλάδα ή για ελληνική μειονότητα μέσα στην επίσης καπιταλιστική Βουλγαρία. Δεν είναι σωστό. Στη Μακεδονία, τη βουλγαροκρατούμενη, την ελληνοκρατούμενη, τη σερβοκρατούμενη δεν υπάρχουν Έλληνες, ούτε Βούλγαροι, ούτε Σέρβοι. Υπάρχουν Μακεδόνες (φυσικά δεν μιλάμε για εκείνους που εγκαταστάθηκαν τελευταία στη Μακεδονία).
Αρκεί και μια απλή επίσκεψη στους κάμπους και τα βουνά της Μακεδονίας (Καστοριά, Φλώρινα) για να το νοιώσεις. Την απάντηση αυτή την παίρνεις ακόμα απ' τα ήθη και τα έθιμά τους, που δεν είναι καθόλου ελληνικά, ούτε βουλγαρικά, ούτε σερβικά. Φυσικά οι πολυετείς καταπιέσεις απ' τις τρεις κεφαλαιοκρατίες είχαν κάποια επίδραση πάνω στο μακεδονικό λαό, μα πάντα τον διακρίνεις. Τα ρούχα τους έχουν κάτι το ιδιαίτερο, η γλώσσα τους επίσης. Η σλαβική τους γλώσσα, μοιάζει με τη βουλγάρικη μα δεν είναι ίδια. Ξέροντας τη μακεδονική γλώσσα μπορείς οπωσδήποτε να συνεννοηθείς και με τους Σέρβους, όπως και με τους Βούλγαρους. Και τη γλώσσα αυτή τη μιλάνε και σήμερα ακόμη πάνω από 100 χιλιάδες σαν γλώσσα τους μητρική. Δεν ξέρουν άλλη. Έχουν τόσοι αιώνες περάσει από τότε που εγκαταστάθηκε το σλαβικό στοιχείο στη Μακεδονία και κανένας τους πια σήμερα δεν ξέρει τίποτα άλλο, παρά μονάχα πως στον τόπο αυτό γεννήθηκε και σε αυτόν θα πεθάνει. Και πως ούτε Έλληνας, ούτε Βούλγαρος, ούτε Σέρβος είναι. Φυσικά σε πολλές περιοχές της Μακεδονίας, τα τρία καπιταλιστικά κράτη έφαγαν τα λυσσακά τους και μπόρεσαν ως ένα σημείο με τη φωτιά και με το σίδερο να διαστρεβλώνουν την συνείδηση ενός μέρους του πληθυσμού.
Οι πιο πολλοί απ' τους Μακεδόνες βρίσκονται σήμερα στη Δυτική Μακεδονία, γύρω στη Φλώρινα, Έδεσσα, Βέρροια, Καστοριά. Προσέχοντας έστω και λίγο στις περιφέρειες αυτές θα βρεις ολόκληρα χωριά που πότε μιλούν βουλγαρική, πότε ελληνική. Δηλαδή βουλγαρικά και ελληνικά παραφθαρμένα. Αυτό μη σας ξενίζει. Δεν είναι η μητρική τους γλώσσα. Είναι αποτέλεσμα όπως το είπαμε κιόλας της καταπίεσης της βουλγάρικης και της ελληνικής μπουρζουαζίας σε διάφορες περιπτώσεις. Αυτό το διακρίνεις πολύ καλά όταν παρακολουθήσεις από κοντά τα σημερινά μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης για τον εξελληνισμό του πληθυσμού. Αλλά γι' αυτό θα μιλήσουμε ιδιαίτερα.
Το πρώτο λοιπόν συμπέρασμα: Δεν έχουμε να κάνουμε με Έλληνες ή Βούλγαρους ή Σέρβους της Μακεδονίας, παρά με μακεδονικό λαό, με μακεδονική μειονότητα, που παρ' όλα τα χτυπήματα, παρ' όλες τις καταπιέσεις διατηρεί την οικονομική και εθνική της οντότητα, τον ιδιαίτερο πολιτισμό της. Έχει εν τοιαύτη περιπτώσει και εθνική συνείδηση ο μακεδονικός λαός; Το πράγμα είναι πολύ φανερό μα και αποδείχνεται και από ντοκουμέντα.
Ας έρθουμε πιο κοντά στα πράγματα. Ποια είναι η κατάσταση, η ζωή της μακεδονικής μειονότητας; Τρισάθλια. Από κάθε άποψη. Δεν θα μιλήσουμε για την οικονομική καταπίεση που είναι γνωστή, μολονότι κι αυτή είναι ακόμη φοβερότερη παρά σε άλλες περιοχές. Θα αναφέρουμε μόνο ορισμένα στοιχεία της πνευματικής και πολιτικής καταπίεσης για να δούνε οι εργαζόμενοι της Ελλάδας τι μαρτύρια τραβούν οι δύστυχοι Μακεδόνες.
Ας ξεκινήσουμε απ' το σχολείο. Λοιπόν: Απαγορεύεται στα παιδάκια, που υποχρεωτικά φοιτούν στο σχολείο για να μάθουν τα ελληνικά κλπ. να μιλάν τη μητρική τους, τη μακεδονική γλώσσα. Άμα συμβεί ένα τέτοιο, το παιδάκι κλείνεται απ' το δάσκαλο στο μπουντρούμι του σχολείου για μια μέρα και πολλές φορές για ένα εικοσιτετράωρο. Άμα συναντήσει στο δρόμο ο χωροφύλακας κάνα εργατόπαιδο που να μιλάει τη γλώσσα του το σαπίζει στο ξύλο. Το ίδιο γίνεται και σε βάρος των ηλικιωμένων. Για απόδειξη τούτο το χαρακτηριστικό γεγονός: Στο Νεστράμι της Καστοριάς ο αστυνόμος απείλησε με ξύλο τον ίδιο το δάσκαλο γιατί μιλούσε μακεδονικά μ' ένα αγρότη. Ο επιθεωρητής των σχολείων της περιφερείας έχει στείλει μυστικές εγκυκλίους και συνιστά να παρθούν αυστηρότερα μέτρα, κυρίως δε στους μαθητές των πατεράδων που έχουν εθνικοεπαναστατικές ιδέες.
Όμως εκεί που η καταπίεση έχει φτάσει στο απροχώρητο είναι τα χωριά της Φλώρινας και τα Κορέστια. Οι μαθητές των σχολείων καλούνται κάθε μέρα σ' ανάκριση για να τα κάνουν να "ομολογήσουν" αν και πότε δέχτηκαν οι πατεράδες τους οπλισμένους ανθρώπους στο σπίτι τους, ποια γλώσσα μιλούν κλπ. κλπ. Τους υποχρεώνουν μάλιστα όλους τους εργαζόμενους να μιλάν ελληνικά και στα σπίτια τους για να τους εξελληνίσουν. Σημειωτέον πως ούτε μια γυναίκα ξέρει ελληνικά. Ο νομάρχης Μπάλκος, ένας απ' τους αιμοβορωτερους ανθρώπους, πρώην οπλαρχηγός, καλεί ταχτικά τους δασκάλους για να μαθαίνει την κίνηση στα χωριά και να τους δίνει διάφορες συμβουλές για την εθνική τους αποστολή, για την ωμότερη καταπίεση των Μακεδόνων.
Φυσικά δεν φτάνει ο χώρος του "Ρίζου" για να επεκταθούμε σε σωρεία άλλων γεγονότων. Περιοριζόμαστε μόνο να πούμε πως όταν στα παλιά βασίλευαν στην ελληνοκρατούμενη σημερινή Μακεδονία οι συμμορίτες, οι αντάρτες και οι κομιτατζήδες, οι χωριάτες για να γλιτώσουν τη ζωή τους αναγκάζονταν ν' "αλλάζουν" φρόνημα κάθε 24ωρο. Στον κομιτατζή έκαναν το Βούλγαρο, στον αντάρτη τον Έλληνα. Σήμερα είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν κάθε ώρα τη "γνησιότητα" των "ελληνικών τους αισθημάτων". Αλλιώς ο βούρδουλας, που δεν έχει αποστρατευθεί, μπαίνει σε ενέργεια. Όμως το κακό δεν σταματάει μέχρις εδώ. Ο βούρδουλας της εξουσίας της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας συνοδεύεται με τη βοήθεια των πλούσιων Μακεδόνων. Δεν είναι αρκετό να "ορκιστείς" στην ...ελληνική πίστη. Πρέπει αυτό να βεβαιωθεί κι απ' τον πλούσιο Μακεδόνα.
Εδώ αρχίζει κοντά στ' άλλα και το φανερό πλιατσικολόγημα. Απαράλλαχτα όπως γινότανε και στην εποχή των ανταρτών. Εκβιασμοί, απειλές, ληστείες. Δεν αρκούν οι φόροι οι κρατικοί και κοινοτικοί. Δεν αρκούν οι προσωπικές εργασίες, ούτε η εκμετάλλευση στο μεροκάματο, ούτε η ιδιαίτερη πολιτική και πνευματική καταπίεση. Και προστίθεται και το πλιατσικολόγημα απ' τους πλούσιους. Γνωρίσαμε ένα γέρο αγρότη απ' το χωριό Γκορνίτσοβο. Αυτός ο Μακεδόνας αφηγήθηκε μια χαρακτηριστική ιστορία: Ένας χωριανός του, που τώρα είναι έμπορας στο Σόροβιτς, του πήρε στα 1925 60 λίρες για να "βεβαιώσει" στη διοίκηση χωροφυλακής πως είναι ...Έλληνας. Ο ίδιος αυτός - ο πλούσιος συγχωριανός του, ο τώρα βέρος "Έλλην πατριώτης" - στο "μακεδονικό αγώνα" ήταν πληροφοριοδότης των κομιτατζήδων. Μάλιστα τον μικρότερό του αδελφό τον βάφτισε ο κομιτατζής βοεβόδας Τάνεφ. Οι πλούσιοι Μακεδόνες στα χωριά τους είναι χαφιέδες της ελληνικής αστυνομίας. Όπως άλλοτε ήσαν της Βουλγαρίας. Την εθνικότητά τους την αλλάζουν σαν το πουκάμισό τους, ανάλογα με τα οικονομικά τους συμφέροντα. Και μόνο ο εργαζόμενος μακεδονικός λαός, παρά τις στερήσεις, παρά τους εξοντωτικούς διωγμούς, κρατάει η μακεδονική του εθνικότητα.
Τα καθάρματα της Ε.Ε.Ε. Να ο τρόμος των φτωχών Μακεδόνων σήμερα. Είναι αυτοί που άλλοτε ήταν αντάρτες και τώρα στελέχη στα Ε.Ε.Ε και τον "Παύλο Μελά". Δεν είναι υπερβολή αν πούμε πως τους τρομάζουν πιότερο ακόμα κι απ' την αστυνομία. Τόση είναι η καταπίεση που εξασκούν. Πέρσι π.χ. στη μέση της αγοράς της Φλώρινας, μπροστά στα μάτια του αστυνόμου, ο τριοεψιλότης Καπετάν Βαγγέλης είχε σπάσει στο ξύλο έναν αγρότη γιατί μιλούσε μακεδονικά. Στο Βάμπελι της Καστοριάς δάρθηκαν μέχρις αιμοπτυσίας κι ύστερα καταδικάστηκαν και σε φυλάκιση δέκα νέοι γιατί τραγουδούσαν στη γλώσσα τους. Το ίδιο έγινε και στο χωριό Απόσκεπο που οι χωριάτες γιόρτασαν την πρωτομαγιά με εθνικοεπαναστατικά τραγούδια και με τον ύμνο της Διεθνούς, μεταφρασμένο στη μακεδονική. Όπου υπάρχει αστυνομία, απαγορεύεται να γυρνούν ύστερα απ' τις 9 το βράδυ πολλοί μαζί. Και δεν είναι ασυνήθη τα πρόστιμα και το ξύλο για παράβαση αυτής της διάταξης.
Έπειτα τι να πούμε για την καταπίεση που επηκολούθησε μετά το φόνο του εθνικιστή χαφιέ Τσαντέφσκυ; Δεν βρίσκει κανείς λόγια να την περιγράψει. Πριν ακόμα συλληφθούν οι εθνικοεπαναστάτες Μάνωφ, Πέτσκωφ και Μπαλάσκα - που τους τουφέκισαν αργότερα - ολόκαρες μέρες ο βούρδουλας και το σπιρούνι χοροπηδούσαν στα κορμιά εκατοντάδων Μακεδόνων ως υπόπτων.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση τρομερή στη Μακεδονία. Ο εργαζόμενος Μακεδόνας σε βλέπει και τρομάζει. Και στους τοίχους ακόμα τους φοβάται μη μιλήσουν, μην τον καταδώσουν πως μίλησε μακεδονικά κλπ. κλπ.
Και φυσικά αυτά τα βασανιστήρια δεν τα υφίστανται μονάχα οι Μακεδόνες που ζουν κάτω απ' την εξουσία της ελληνικής μπουρζουαζίας. Τα ίδια περνούν κι οι Μακεδόνες που ζουν στις βουλγαροκρατούμενες και σερβοκρατούμενες περιοχές. Η βουλγαρική κυβέρνηση του λεγόμενου σλαβικού συνασπισμού - μαζί και οι αγροτοφασίστες - με τη βοήθεια της Ο.Ρ.Ι.Μ., της οργάνωσης των κομιτατζήδων, βασανίζει κυριολεκτικά τους φτωχούς Μακεδόνες. Παραδείγματα: Στις περιφέρειες Πετριτσίου και Νευροκοπίου δεν υπάρχουν ούτε ίχνη "ελευθεριών". Παντού εδώ κυβερνούν οι κομιτατζήδες. Έχουν επιβληθεί επί πλέον στη ράχη της φτωχολογιάς και οι "μαύροι" λεγόμενοι φόροι. Τα στελέχη των κομιτατζήδων εδώ είναι ανώτεροι υπάλληλοι και διευθυντές των καπνικών εταιριών κλπ. Κάθε διαμαρτυρία κατά της καταπίεσης πνίγεται στο αίμα. Αφού φανταστείτε, σε πληθυσμό 180 χιλιάδες δολοφονήθηκαν δύο χιλιάδες Μακεδόνες μέσα σε εννέα μόνο χρόνια. Εργάτες και αγρότες των άλλων περιφερειών που κρίνονται "επικίνδυνοι" στέλνονται στο Πετρίτσι, όπου οι ορδές του αρχικομιτατζή Μιχαήλωφ τους καθιστούν "ακίνδυνους" - δολοφονώντας τους ακόμα.
Μόλις τον περασμένο μήνα πάνω από 300 άτομα εγκατέλειψαν το Νευροκόπι - σπίτια χωράφια κλπ. - κι' έφυγαν σ' άλλες περιφέρειες για να γλιτώσουν απ' τους κομιτατζήδες, που τους έθεσαν εκτός νόμου.
Κι η φασιστική μπότα του βασιλιά Αλέξανδρου της Σερβίας δεν πάει πίσω. Από τότε που εγκαθιδρύθηκε η ανοιχτή φασιστική δικτατορία δολοφονήθηκαν 1.500 Μακεδόνες, καταδικάστηκαν 3.400 σε διάφορες βαριές ποινές καταναγκαστικών έργων και πολλές χιλιάδες πέρασαν κατά περιόδους απ' τις φυλακές.
Να μια ωχρή, ωχρότατη εικόνα των μαρτυριών που τραβάει η μακεδονική εθνότητα, είτε βρίσκεται στα νύχια της ελληνικής κεφαλαιοκρατικής, είτε της σερβικής, είτε της βουλγαρικής. Το βέβαιο είναι πως η κάθε μία συναγωνίζεται την άλλη στην καταπίεση σε βάρος των φτωχών Μακεδόνων για τους εκμεταλλευτικούς της σκοπούς.
Πρόκειται για μια βαθιά ανιστόρητη άποψη κάτι στο οποίο έχουμε αναφερθεί σε επανειλημμένες αναρτήσεις μας. Χαρακτηριστικά εδώ και εδώ).
Επανερχόμαστε σ’ αυτό το θέμα και παραθέτουμε ένα κείμενο που έχει δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη» σε δυο συνέχειες στις 24 και 25 Νοέμβρη του 1932.
Πρόκειται για ένα σημαντικό ντοκουμέντο, που παρουσιάζει καθαρά τις θέσεις των ελλήνων κομμουνιστών του μεσοπολέμου, πάνω στο μακεδονικό ζήτημα. Θέσεις υποστήριξης του μακεδονικού εθνικού κινήματος, που οι κομμουνιστές της χώρας τις πλήρωσαν τότε με φυλακές και εξορίες. Οι νεώτεροι και μη γνωρίζοντες, μπορούν να συγκρίνουν την τότε κομμουνιστική-διεθνιστική γραμμή, του ΚΚΕ, με την σημερινή του πολιτική.
_____________
Χωρίς άλλο δεν υπάρχει άλλος λαός απ' το μακεδονικό - μέσα στη Βαλκανική που να βασανίστηκε όσο αυτός. Πάνω από 50 χρόνια βρίσκεται κάτω από διαρκή διωγμό - εξόντωση. Στην αρχή ο βούρδουλας της τούρκικης εξουσίας, ύστερα της ελληνικής και βουλγάρικης. Απ' τη στιγμή που επενέβησαν η βουλγαρική, σερβική και ελληνική κεφαλαιοκρατία για να πάρουν υπό την "προστασία" τους τους Μακεδόνες, αρχίζει μια πιο τρανή συμφορά. Η εποχή των συμμοριτών, ανταρτών και κομιτατζήδων θα παραμείνει στην ιστορία σαν μια περίοδος άγριου πρωτοφανούς διωγμού της μακεδονικής μειονότητας.
Ολόκληρες δεκάδες ετών, έσφαζαν, έκαιαν, σκότωναν, ρήμαζαν σε βάρος του μακεδονικού λαού. Θα περάσουν χρόνια ακόμα πολλά κι ο Μακεδόνας θα μιλάει με τον μεγαλύτερο αποτροπιασμό για τη θηριωδία των Τσακαλάρωφ, των Καπετάν Ζάκηδων και Βάρδηδων. Ολόκληρα χωριά βάφηκαν με αίμα που έρευσε ποταμηδόν. Ήρθαν κατόπιν οι βαλκανικοί πόλεμοι. Ελληνική, βουλγάρικη και σέρβικη κεφαλαιοκρατία συναγωνίστηκαν ποια να καταπιέσει πιο πολύ, ν' αρπάξει, να εξοντώσει. Κι αυτά όλα εν ονόματι του "πατριωτισμού", της "απελευθέρωσης υπόδουλων αδελφών" και σε βάρος ενός λαού - της μακεδονικής εθνότητας - που ούτε βουλγάρικος, ούτε ελληνικός, ούτε σέρβικος είναι, παρά μακεδονικός.
Όσοι Μακεδόνες γλίτωσαν απ' τον παγκόσμιο και τους βαλκανικούς πολέμους μαζεύτηκαν ξανά στον τόπο τους για να ξαναχτίσουν τα χωριά τους. Όμως το μαρτύριό τους δεν τέλειωσε. Οι βούλγαροι κομιτατζήδες, όργανα πιστά της βουλγαρικής μπουρζουαζίας, συνεχίζουν την εξοντωτική δράση. Όπως επίσης οι φασίστες της Ε.Ε.Ε., όργανα πιστά της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας, κάνουν την εμφάνισή τους για να παραμεγαλώσουν τα βάσανα του μακεδονικού λαού. Εδώ το πράγμα είναι φανερό. Η ελληνική, η βουλγαρική και σερβική κεφαλαιοκρατία, η κάθε μια χωριστά, προσπαθεί να πάρει κάτω απ' τη δική της καταπίεση και λήστεψη τη μακεδονική εθνότητα.
Μιλάνε λανθασμένα πολλές φορές για βουλγάρικη μειονότητα μέσα στην καπιταλιστική Ελλάδα ή για ελληνική μειονότητα μέσα στην επίσης καπιταλιστική Βουλγαρία. Δεν είναι σωστό. Στη Μακεδονία, τη βουλγαροκρατούμενη, την ελληνοκρατούμενη, τη σερβοκρατούμενη δεν υπάρχουν Έλληνες, ούτε Βούλγαροι, ούτε Σέρβοι. Υπάρχουν Μακεδόνες (φυσικά δεν μιλάμε για εκείνους που εγκαταστάθηκαν τελευταία στη Μακεδονία).
Αρκεί και μια απλή επίσκεψη στους κάμπους και τα βουνά της Μακεδονίας (Καστοριά, Φλώρινα) για να το νοιώσεις. Την απάντηση αυτή την παίρνεις ακόμα απ' τα ήθη και τα έθιμά τους, που δεν είναι καθόλου ελληνικά, ούτε βουλγαρικά, ούτε σερβικά. Φυσικά οι πολυετείς καταπιέσεις απ' τις τρεις κεφαλαιοκρατίες είχαν κάποια επίδραση πάνω στο μακεδονικό λαό, μα πάντα τον διακρίνεις. Τα ρούχα τους έχουν κάτι το ιδιαίτερο, η γλώσσα τους επίσης. Η σλαβική τους γλώσσα, μοιάζει με τη βουλγάρικη μα δεν είναι ίδια. Ξέροντας τη μακεδονική γλώσσα μπορείς οπωσδήποτε να συνεννοηθείς και με τους Σέρβους, όπως και με τους Βούλγαρους. Και τη γλώσσα αυτή τη μιλάνε και σήμερα ακόμη πάνω από 100 χιλιάδες σαν γλώσσα τους μητρική. Δεν ξέρουν άλλη. Έχουν τόσοι αιώνες περάσει από τότε που εγκαταστάθηκε το σλαβικό στοιχείο στη Μακεδονία και κανένας τους πια σήμερα δεν ξέρει τίποτα άλλο, παρά μονάχα πως στον τόπο αυτό γεννήθηκε και σε αυτόν θα πεθάνει. Και πως ούτε Έλληνας, ούτε Βούλγαρος, ούτε Σέρβος είναι. Φυσικά σε πολλές περιοχές της Μακεδονίας, τα τρία καπιταλιστικά κράτη έφαγαν τα λυσσακά τους και μπόρεσαν ως ένα σημείο με τη φωτιά και με το σίδερο να διαστρεβλώνουν την συνείδηση ενός μέρους του πληθυσμού.
Οι πιο πολλοί απ' τους Μακεδόνες βρίσκονται σήμερα στη Δυτική Μακεδονία, γύρω στη Φλώρινα, Έδεσσα, Βέρροια, Καστοριά. Προσέχοντας έστω και λίγο στις περιφέρειες αυτές θα βρεις ολόκληρα χωριά που πότε μιλούν βουλγαρική, πότε ελληνική. Δηλαδή βουλγαρικά και ελληνικά παραφθαρμένα. Αυτό μη σας ξενίζει. Δεν είναι η μητρική τους γλώσσα. Είναι αποτέλεσμα όπως το είπαμε κιόλας της καταπίεσης της βουλγάρικης και της ελληνικής μπουρζουαζίας σε διάφορες περιπτώσεις. Αυτό το διακρίνεις πολύ καλά όταν παρακολουθήσεις από κοντά τα σημερινά μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης για τον εξελληνισμό του πληθυσμού. Αλλά γι' αυτό θα μιλήσουμε ιδιαίτερα.
Το πρώτο λοιπόν συμπέρασμα: Δεν έχουμε να κάνουμε με Έλληνες ή Βούλγαρους ή Σέρβους της Μακεδονίας, παρά με μακεδονικό λαό, με μακεδονική μειονότητα, που παρ' όλα τα χτυπήματα, παρ' όλες τις καταπιέσεις διατηρεί την οικονομική και εθνική της οντότητα, τον ιδιαίτερο πολιτισμό της. Έχει εν τοιαύτη περιπτώσει και εθνική συνείδηση ο μακεδονικός λαός; Το πράγμα είναι πολύ φανερό μα και αποδείχνεται και από ντοκουμέντα.
Ας έρθουμε πιο κοντά στα πράγματα. Ποια είναι η κατάσταση, η ζωή της μακεδονικής μειονότητας; Τρισάθλια. Από κάθε άποψη. Δεν θα μιλήσουμε για την οικονομική καταπίεση που είναι γνωστή, μολονότι κι αυτή είναι ακόμη φοβερότερη παρά σε άλλες περιοχές. Θα αναφέρουμε μόνο ορισμένα στοιχεία της πνευματικής και πολιτικής καταπίεσης για να δούνε οι εργαζόμενοι της Ελλάδας τι μαρτύρια τραβούν οι δύστυχοι Μακεδόνες.
Ας ξεκινήσουμε απ' το σχολείο. Λοιπόν: Απαγορεύεται στα παιδάκια, που υποχρεωτικά φοιτούν στο σχολείο για να μάθουν τα ελληνικά κλπ. να μιλάν τη μητρική τους, τη μακεδονική γλώσσα. Άμα συμβεί ένα τέτοιο, το παιδάκι κλείνεται απ' το δάσκαλο στο μπουντρούμι του σχολείου για μια μέρα και πολλές φορές για ένα εικοσιτετράωρο. Άμα συναντήσει στο δρόμο ο χωροφύλακας κάνα εργατόπαιδο που να μιλάει τη γλώσσα του το σαπίζει στο ξύλο. Το ίδιο γίνεται και σε βάρος των ηλικιωμένων. Για απόδειξη τούτο το χαρακτηριστικό γεγονός: Στο Νεστράμι της Καστοριάς ο αστυνόμος απείλησε με ξύλο τον ίδιο το δάσκαλο γιατί μιλούσε μακεδονικά μ' ένα αγρότη. Ο επιθεωρητής των σχολείων της περιφερείας έχει στείλει μυστικές εγκυκλίους και συνιστά να παρθούν αυστηρότερα μέτρα, κυρίως δε στους μαθητές των πατεράδων που έχουν εθνικοεπαναστατικές ιδέες.
Όμως εκεί που η καταπίεση έχει φτάσει στο απροχώρητο είναι τα χωριά της Φλώρινας και τα Κορέστια. Οι μαθητές των σχολείων καλούνται κάθε μέρα σ' ανάκριση για να τα κάνουν να "ομολογήσουν" αν και πότε δέχτηκαν οι πατεράδες τους οπλισμένους ανθρώπους στο σπίτι τους, ποια γλώσσα μιλούν κλπ. κλπ. Τους υποχρεώνουν μάλιστα όλους τους εργαζόμενους να μιλάν ελληνικά και στα σπίτια τους για να τους εξελληνίσουν. Σημειωτέον πως ούτε μια γυναίκα ξέρει ελληνικά. Ο νομάρχης Μπάλκος, ένας απ' τους αιμοβορωτερους ανθρώπους, πρώην οπλαρχηγός, καλεί ταχτικά τους δασκάλους για να μαθαίνει την κίνηση στα χωριά και να τους δίνει διάφορες συμβουλές για την εθνική τους αποστολή, για την ωμότερη καταπίεση των Μακεδόνων.
Φυσικά δεν φτάνει ο χώρος του "Ρίζου" για να επεκταθούμε σε σωρεία άλλων γεγονότων. Περιοριζόμαστε μόνο να πούμε πως όταν στα παλιά βασίλευαν στην ελληνοκρατούμενη σημερινή Μακεδονία οι συμμορίτες, οι αντάρτες και οι κομιτατζήδες, οι χωριάτες για να γλιτώσουν τη ζωή τους αναγκάζονταν ν' "αλλάζουν" φρόνημα κάθε 24ωρο. Στον κομιτατζή έκαναν το Βούλγαρο, στον αντάρτη τον Έλληνα. Σήμερα είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν κάθε ώρα τη "γνησιότητα" των "ελληνικών τους αισθημάτων". Αλλιώς ο βούρδουλας, που δεν έχει αποστρατευθεί, μπαίνει σε ενέργεια. Όμως το κακό δεν σταματάει μέχρις εδώ. Ο βούρδουλας της εξουσίας της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας συνοδεύεται με τη βοήθεια των πλούσιων Μακεδόνων. Δεν είναι αρκετό να "ορκιστείς" στην ...ελληνική πίστη. Πρέπει αυτό να βεβαιωθεί κι απ' τον πλούσιο Μακεδόνα.
Εδώ αρχίζει κοντά στ' άλλα και το φανερό πλιατσικολόγημα. Απαράλλαχτα όπως γινότανε και στην εποχή των ανταρτών. Εκβιασμοί, απειλές, ληστείες. Δεν αρκούν οι φόροι οι κρατικοί και κοινοτικοί. Δεν αρκούν οι προσωπικές εργασίες, ούτε η εκμετάλλευση στο μεροκάματο, ούτε η ιδιαίτερη πολιτική και πνευματική καταπίεση. Και προστίθεται και το πλιατσικολόγημα απ' τους πλούσιους. Γνωρίσαμε ένα γέρο αγρότη απ' το χωριό Γκορνίτσοβο. Αυτός ο Μακεδόνας αφηγήθηκε μια χαρακτηριστική ιστορία: Ένας χωριανός του, που τώρα είναι έμπορας στο Σόροβιτς, του πήρε στα 1925 60 λίρες για να "βεβαιώσει" στη διοίκηση χωροφυλακής πως είναι ...Έλληνας. Ο ίδιος αυτός - ο πλούσιος συγχωριανός του, ο τώρα βέρος "Έλλην πατριώτης" - στο "μακεδονικό αγώνα" ήταν πληροφοριοδότης των κομιτατζήδων. Μάλιστα τον μικρότερό του αδελφό τον βάφτισε ο κομιτατζής βοεβόδας Τάνεφ. Οι πλούσιοι Μακεδόνες στα χωριά τους είναι χαφιέδες της ελληνικής αστυνομίας. Όπως άλλοτε ήσαν της Βουλγαρίας. Την εθνικότητά τους την αλλάζουν σαν το πουκάμισό τους, ανάλογα με τα οικονομικά τους συμφέροντα. Και μόνο ο εργαζόμενος μακεδονικός λαός, παρά τις στερήσεις, παρά τους εξοντωτικούς διωγμούς, κρατάει η μακεδονική του εθνικότητα.
Τα καθάρματα της Ε.Ε.Ε. Να ο τρόμος των φτωχών Μακεδόνων σήμερα. Είναι αυτοί που άλλοτε ήταν αντάρτες και τώρα στελέχη στα Ε.Ε.Ε και τον "Παύλο Μελά". Δεν είναι υπερβολή αν πούμε πως τους τρομάζουν πιότερο ακόμα κι απ' την αστυνομία. Τόση είναι η καταπίεση που εξασκούν. Πέρσι π.χ. στη μέση της αγοράς της Φλώρινας, μπροστά στα μάτια του αστυνόμου, ο τριοεψιλότης Καπετάν Βαγγέλης είχε σπάσει στο ξύλο έναν αγρότη γιατί μιλούσε μακεδονικά. Στο Βάμπελι της Καστοριάς δάρθηκαν μέχρις αιμοπτυσίας κι ύστερα καταδικάστηκαν και σε φυλάκιση δέκα νέοι γιατί τραγουδούσαν στη γλώσσα τους. Το ίδιο έγινε και στο χωριό Απόσκεπο που οι χωριάτες γιόρτασαν την πρωτομαγιά με εθνικοεπαναστατικά τραγούδια και με τον ύμνο της Διεθνούς, μεταφρασμένο στη μακεδονική. Όπου υπάρχει αστυνομία, απαγορεύεται να γυρνούν ύστερα απ' τις 9 το βράδυ πολλοί μαζί. Και δεν είναι ασυνήθη τα πρόστιμα και το ξύλο για παράβαση αυτής της διάταξης.
Έπειτα τι να πούμε για την καταπίεση που επηκολούθησε μετά το φόνο του εθνικιστή χαφιέ Τσαντέφσκυ; Δεν βρίσκει κανείς λόγια να την περιγράψει. Πριν ακόμα συλληφθούν οι εθνικοεπαναστάτες Μάνωφ, Πέτσκωφ και Μπαλάσκα - που τους τουφέκισαν αργότερα - ολόκαρες μέρες ο βούρδουλας και το σπιρούνι χοροπηδούσαν στα κορμιά εκατοντάδων Μακεδόνων ως υπόπτων.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση τρομερή στη Μακεδονία. Ο εργαζόμενος Μακεδόνας σε βλέπει και τρομάζει. Και στους τοίχους ακόμα τους φοβάται μη μιλήσουν, μην τον καταδώσουν πως μίλησε μακεδονικά κλπ. κλπ.
Και φυσικά αυτά τα βασανιστήρια δεν τα υφίστανται μονάχα οι Μακεδόνες που ζουν κάτω απ' την εξουσία της ελληνικής μπουρζουαζίας. Τα ίδια περνούν κι οι Μακεδόνες που ζουν στις βουλγαροκρατούμενες και σερβοκρατούμενες περιοχές. Η βουλγαρική κυβέρνηση του λεγόμενου σλαβικού συνασπισμού - μαζί και οι αγροτοφασίστες - με τη βοήθεια της Ο.Ρ.Ι.Μ., της οργάνωσης των κομιτατζήδων, βασανίζει κυριολεκτικά τους φτωχούς Μακεδόνες. Παραδείγματα: Στις περιφέρειες Πετριτσίου και Νευροκοπίου δεν υπάρχουν ούτε ίχνη "ελευθεριών". Παντού εδώ κυβερνούν οι κομιτατζήδες. Έχουν επιβληθεί επί πλέον στη ράχη της φτωχολογιάς και οι "μαύροι" λεγόμενοι φόροι. Τα στελέχη των κομιτατζήδων εδώ είναι ανώτεροι υπάλληλοι και διευθυντές των καπνικών εταιριών κλπ. Κάθε διαμαρτυρία κατά της καταπίεσης πνίγεται στο αίμα. Αφού φανταστείτε, σε πληθυσμό 180 χιλιάδες δολοφονήθηκαν δύο χιλιάδες Μακεδόνες μέσα σε εννέα μόνο χρόνια. Εργάτες και αγρότες των άλλων περιφερειών που κρίνονται "επικίνδυνοι" στέλνονται στο Πετρίτσι, όπου οι ορδές του αρχικομιτατζή Μιχαήλωφ τους καθιστούν "ακίνδυνους" - δολοφονώντας τους ακόμα.
Μόλις τον περασμένο μήνα πάνω από 300 άτομα εγκατέλειψαν το Νευροκόπι - σπίτια χωράφια κλπ. - κι' έφυγαν σ' άλλες περιφέρειες για να γλιτώσουν απ' τους κομιτατζήδες, που τους έθεσαν εκτός νόμου.
Κι η φασιστική μπότα του βασιλιά Αλέξανδρου της Σερβίας δεν πάει πίσω. Από τότε που εγκαθιδρύθηκε η ανοιχτή φασιστική δικτατορία δολοφονήθηκαν 1.500 Μακεδόνες, καταδικάστηκαν 3.400 σε διάφορες βαριές ποινές καταναγκαστικών έργων και πολλές χιλιάδες πέρασαν κατά περιόδους απ' τις φυλακές.
Να μια ωχρή, ωχρότατη εικόνα των μαρτυριών που τραβάει η μακεδονική εθνότητα, είτε βρίσκεται στα νύχια της ελληνικής κεφαλαιοκρατικής, είτε της σερβικής, είτε της βουλγαρικής. Το βέβαιο είναι πως η κάθε μία συναγωνίζεται την άλλη στην καταπίεση σε βάρος των φτωχών Μακεδόνων για τους εκμεταλλευτικούς της σκοπούς.
+ σχόλια + 23 σχόλια
Ασε μας ρε Γιωργο με το ανυπαρκτο μακεδονικο σου ζητημα.Ο πολεμος μας ειναι ταξικος το ιδιο και τα κριτιρια ασε τις μπαρουφες περι εθνικης μειονοτητας κλπ γιατι δεν μας αφορα να πολεμησετε και εσεις ταξικα οπως ολοι μας τον καπιταλισμο εκει ειναι ολο το ζητημα!
Από την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ:
"...Η λύση βρίσκεται στην κοινή αντιιμπεριαλιστική πάλη των λαών, στην παραδοχή της πραγματικότητας: πως η Μακεδονία είναι ένας μεγάλος γεωγραφικός χώρος που διαμελίστηκε με τους βαλκανικούς πολέμους και κανένας δεν μπορεί να έχει την αποκλειστική χρήση του ονόματος και των παραγώγων του. Έτσι, αν περιλαμβάνεται στο όνομα της γειτονικής χώρας το όνομα Μακεδονία ή και κάποιο από τα παράγωγά του, αυτό θα πρέπει να έχει γεωγραφικό προσδιορισμό, γιατί σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να δοθεί «λαβή» για να ανακινηθούν διεκδικήσεις. .."
Δεν νομίζω να έχει κανείς αντίρρηση πως ο ευρύτερος γεωγραφικός χώρος της μακεδονίας που εκτείνεται εκτός της "δημοκρατίας της Μακεδονίας", τόσο στην Βουλγαρία όσο και στην Ελλάδα, κατοικείται και από εθνοτικά Ελληνες και Βούλγαρους.
Η μονοπώληση από μία και μόνη εθνοτική ομάδα του ονόματος μιας περιοχής που εκτείνεται σε τρεις χώρες και από τρία έθνη, μόνο ωρολογιακή βόμβα στην περιοχή θα μπορούσε να είναι, όπως σωστά επισημαίνεται στην ανακοίνωση του γραφείου τύπου, αφού "...μπορεί να δοθεί «λαβή» για να ανακινηθούν διεκδικήσεις...".
Υ.Γ.
Ηδη σε όλα τα κομματικά κείμενα, από την δεκαετία του '40 γίνεται παντού λόγος για προσδιορισμένους εθνοτικά ως "σλαβομακεδόνες", και όχι ως "μακεδόνες" σκέτα, αφού πρέπει οι τελευταίοι να διαχωριστούν από τους εθνοτικά έλληνες, βούλγαρους και σέρβους κάτοικους της περιοχής.
Αν κατάλαβα δηλαδή σωστά, παρουσιάζεται ως ιστορικά ασυνεπής, μία θέση που έχει πάρει το ΚΚΕ από την δεκαετία του ...40!
Σιγά το ... ΝΕΟ ! Πάρτε και από εδώ ορισμένα "ΑΛΛΑ" στοιχεία: 1. γνωρίζεται ότι πρώτα η Γερμανία κ. η Γαλλία ξεπάρασαν το όριο του 3% που είχαν ορίσει οι ίδιοι 1 Γιατί ; και πως; 2. Γνωρίζεται ότι μετά την επανένωση των Γερμανιών, έγινε δολοφονική απόπειρα στον Σοιμπλερ και ... Λαφονταιν ; Γιατι ; Δύο πολιτικών από διαφορετικά στρατόπεδα, γιατι; 3. Ο Σοιμπλερ είτανε "αντίπαλος" στον Κολ, ενώ ο Λαφονταιν αποχώρησε ως σούπερ υπουργός Οικονομικών της κυβερνήσεως Σροντερ, εφόσον ... τσακώθηκε με της Γερμανικές κ. Γαλλίκες τράπεζες, μάλιστα τα ΜΜΕ της .... Αγγλίας των παρουσίαζαν με μουστάκι και στολή του ..... Χίτλερ !! Γιατί άραγε ;; 4. Γνωρίζεται οτι οι ιδρυτές στην ΗΠΑ της Lehmann Brotherds κ. Goldmann Sachs ξεκίνησαν απο δύο μικρά πολύ κοντά μεταξύ τους χωριά στην Γερμανία ; Από "φτωχές" οικογένειες, αλλά με .... μεγάλη όρεξη ! Το ότι είτανε Γερμανοεβραίοι δεν είτανε το .... καταλυτικό ! 5. Γνωρίζεται ότι η φράση "Bad Banks", αν και αγγλική την εφευράν οι .... Γερμανοί ; Γιατί άραγε ; Μήπως για να καλείψουν τα σχεδόν 800 δίσ. Δολ. (τοξικά ομόλογα), που τους τα φόρτοσαν τους Γερμανούς η αμερικάνικη οικονομία μετά την "υπόθεση" Lehmann διαμέσου του Ακερμαν ;; 6. Γνωρίζεται ότι η 2η μεγάλη γερμανική τράπεζα η Κομερτς Μπάνκ έχει βαρέσει κανόνι, αλλά το κρατάν μυστικό και θα την ..... κρατηκοποιήσουν ;; 7. Φαντάζεσται ότι τα λεγώμενα "πλεονάσματα" της Γερμανικής οικονομίας δεν είναι ... Γερμανικά και ένα μέρος τους είναι εικονικά ;; 8. Μπορείται να φανταστείται ότι η Γερμανία είναι ένα θύμα όπως η Ελλάδα ;; 9. Και εφόσον ψάξεται τα παραπάνω 8 σημεία και δείται τα συγκηνωνούντα δοχεία των δρόμων και διαδρομών του χρηματηστηριακού παγκόσμιου κεφαλαίου, τότε θα δείται τι σας (ΜΑΣ) περιμένει !! Διασταυρώστε τους μην ΜΑΣ .... ΣΤΑΥΡΩΣΟΥΝ !!!! (Σημ. Τον Αδόλφο του την δώσαν την εξουσία, δεν τον ψήφισε ο Γερμανικός Λαός, τυχαίο ; σύμπτωση ; Ομοιότητες με Μόντι/Ιταλία και Παπαδήμα/Ελλάδα είναι εντελώς μα ... εντελώς ... τυχαίες κ. συμπτωματικές !)
Θα μας κουφάνεις ρε trash; Καταλαβαίνεις τι διαβάζεις ή μας δουλεύεις; Η Παπαρήγα λέει ότι δεν υπάρχει μακεδονικό έθνος. Ξαναδες τι έλεγε το παλιό επαναστατικό ΚΚΕ.
Είναι επιεικώς απαράδεκτο να εμφανίζεται άρθρο με εθνικές και εθνικιστικές απόψεις σε ένα ιστότοπο που απευθύνεται ταξικά στην εργατική τάξη και προωθεί τη χειραφέτηση της. Ειναι άλλο πράγμα οι διαφορετικότητα των απόψεων εντός του κινήματος περί του πώς εννοεί η κάθε πολιτική ομάδα και σχηματισμος την χειραφέτηση ή τον τρόπο και τις μεθόδους με τις οποίες θέλουμε να την πετύχουμε (εδώ μπορούμε να συμφωνήσουμε και να διαφωνήσουμε όσο θέλουμε) και άλλο πράγμα η προβολή εθνικών και εθνικιστικών αξιώσεων. Η εθνική ταυτότητα αποτελεί το προπέτασμα καπνού της αστικής τάξης προκειμένου να αποκτήσει με δόλιο τρόπο τη συναίνεση της εργατικής τάξης με σκοπό να δημιουργήσει ένα καθόλα αστικό κράτος το οποίο με τον καιρό θα την καθυποτάξει είτε με την ολοένα αυξανόμενη καταστολή είτε με την ενσωμάτωση σε ένα σύστημα επίπλαστου καταναλωτισμού είτε με την αλλοτρίωση στις διαφορες της μορφές και εν τέλει να την ευνουχίσει. Ο ρόλος καθε ταξικού αγωνιστή δεν είναι άλλος απο το να καταδεικνύει διαρκώς την ύπουλη απάτη της εννοιας του έθνους και να προπαγανδίζει την ταξική αλληλεγγύη μεταξύ των εργατών όλου του κόσμου και να προωθεί τον ταξικό αγώνα σε όλα τα πεδία πάλης και μάχης. Η θέση του Κ.Κ.Ε. τοτε ήταν πέρα για πέρα αντιδιεθνιστική καθώς μιλούσε για καταπιεσμένη εθνότητα τη στιγμή που θα όφειλε να μιλάει για καταπιεσμένους εργάτες σε μια γεωγραφική περιοχή. Οι κομμουνιστές δεν διαχωρίζουν τους ανθρώπους λόγω της διαμονής τους σε ένα γεωγραφικό χώρο αλλα τους κατατάσουν σε αδέλφια τους εργάτες και ταξικούς εχθρούς και τους συνεργάτες τους. Η θέση του Κ.Κ.Ε. έιναι εξίσου λανθασμένη τώρα (δήλωση Α. Παπαρήγα) καθώς πάλι πατάει τη μπανανόφλουδα του "έθνους". Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμο ωστόσο τον κομμουνιστή δεν τον επηρεάζουν και δεν τον ενδιαφέρουν οι εθνικοί χαρακτηρισμοί καθώς τους θεωρεί ιστορικά αστήριχτους και αντεπιστημονικούς υπό το πρίσμα της διαλεχτικής. Ο κομμουνιστής μάχεται και αγωνίζεται για την ενότητα της εργατικής τάξης, την οργάνωση της και την προετοιμασία της για την τελική νίκη και αυτό το μήνυμα προωθεί. Γκρεμίζοντας τις αστικές αντιλήψεις περί έθνους μάχεται για την παγκόσμια επικράτηση της εργατικής τάξης μέσα από τους καθημερινούς αγώνες στους χώρους εργασίας για την ταξική συνειδητοποίηση των αδερφών του και την προάσπιση των δικαιωμάτων τους. Ο κομμουνιστής παλεύει για τη συγκρότηση μιας μάχημης και ετοιμοπόλεμης εργατιάς και όχι ενός έθνους από το ντόπιο κεφάλαιο.
Απαράδεκτη η ανάρτηση και ανεπίτρεπτη κατα την ταπεινή μου άποψη.
Με συντροφικούς χαιρετισμούς,
Μίλτος Π.
Ανοίγεις ένα μεγάλο ζήτημα φίλε αλλά κατά την άποψη μου το βλέπεις από λάθος πλευρά. Θεωρείς δηλαδή ότι η επίκληση του έθνους παραπέμπει στο «εθνικό συμφέρον» υποδηλώνει την ενότητα των τάξεων και κάθε επίκληση στην έννοια «έθνος» υποσκάπτει τον ταξικό αγώνα, στηρίζει τις αντιδραστικές κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις κλπ. Ετσι είναι όταν την έννοια «έθνος» την χρησιμοποιούν οι αστοί.
Οι μαρξιστές όμως γνωρίζουν ότι ούτε οι έννοιες, ούτε οι λέξεις
που φέρουν τις έννοιες, έχουν ποτέ καμιάν αυθυπαρξία, παρά είναι παράγωγα του υλικού, του καθημερινού βίου των ανθρώπων.
Ναι είναι «ύπουλη απάτη της έννοιας του έθνους» αυτή που τις δίνουν οι αστοί προπαγανδιστές. Οι μαρξιστές όμως δίνουν τον δικό τους ορισμό στην λέξη «έθνος», δεχόμενη την ύπαρξη του -σχετικές αναφορές υπάρχουν αρκετές- Από το «Κομμουνιστικό Μανιφέστο», την «Γερμανική Ιδεολογία» μέχρι «Ο Μαρξισμός και το Εθνικό ζήτημα» του Ι. Στάλιν, ενώ επίσης είναι πολύ καλό το βιβλίο «Το εθνικό ζήτημα:από το Μαρξ μέχρι σήμερα» του Μισέλ Λεβί- και εμείς ασκήσαμε κριτική στην τελευταία θέση του ΚΚΕ που αρνείται την ύπαρξη Μακεδονικού έθνους.
Αν βρω καιρό θα επανέλθω πιο αναλυτικά σ’ αυτό το θέμα και το συζητάμε περισσότερο.
Υ.Γ: Με βοηθάς όμως να καταλάβω που είδες στην ανάρτησή μας «προβολή εθνικών και εθνικιστικών αξιώσεων»;
Παρακαλώ "διαβάστε" την πραγματικότητα του μεσοπολέμου της SPD και τον ρόλος της για την "άνοδο" του ... διορίσμου της NSDAP (ομοιότητες με Μόντι/Ιταλία και Παπαδήμα/Ελλάδα είναι ... ΤΥΧΑΙΕΣ !!)! Και ΙΣΩΣ καταλάβαιτε ! Επιπλέον η Μέρκελ δεν ΕΒΡΙΣΕ ποτέ την Ελλάδα και τους Ελληνες, ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ, ΟΤΑΝ ΠΑΝΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ κ. ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ και ΕΠΙΣΗΜΑ σε διεθνή ΒΗΜΑΤΑ (FORUM) βρίζουν και προσβάλλουν τον ... ΛΑΟ που .... ΕΚΠΡΩΟΣΩΟΠΟΥΝ, τι γνώμη θα έχουν και έχουν οι ξένοι, όταν ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ "ΜΑΣ"(;;) μας ΒΡΙΖΟΥΝ ;; ΟΣΟΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΑΝΤΙΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΚΛΙΜΑ, έχουν πέσει στην ΛΟΥΜΠΑ του παγκόσμιου χρηματοοικονομικού ΛΟΜΠΥ ! Από αυτό το ΟΛΟ, κέρδος έχει το DOLLAR ! Διότι η οικονομία του DOLLAR είναι υπό κατάρευση, και για τους οικονομολογους ANAL-λυτές (ANAL στα λατινικά) η ιδανική αναλογία DOLLAR-Ευρω πρέπει να είναι 1 προς 1,17-1,27 ! Κάθε τι παραπάνω είναι κατά του Ευρώ με γεωμετρική πρόοδο ! Εάν τώρα, η αναλογία γίνει 1 προς 0,65-0,80 τότε ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, όπως 1ου κ. 2ου παγκοσμίου πολέμου !! ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ; Να ξέρεται όμως ότι θα το ΧΑΣΕΤΑΙ !!
"Μακεδονικό Εθνος" και παρλαπίπες ! Ο καπιταλισμός όπου βρίσκει ΒΟΔΙΑ και μάλιστα αγράμματα ΒΟΔΙΑ δημιουργεί ... "ΕΘΝΟΙ" ! Σε λίγο στα "Ελληνικά Τούβλα" θα δημιουργήσουν και το "Εθνος των Βάζελων", το "Εθνος των Γαύρων" κ.α. !
Θυμάμαι, μάλιστα, ότι τότε που γίνονταν τα συλλαλητήρια στη Σαλονίκη, το ΚΚΕ έλεγε ότι υπάρχει σλαβομακεδονική γλώσσα (αληθές κι επιβεβαιωμένο και από σχετικό λεξικό που κυκλοφόρησε επί Βενιζέλου στο Μεσοπόλεμο).
Ένα θέμα που θέτει το ΚΚΕ είναι ότι η Μακεδονία είναι πολυεθνική. Προσπαθεί να ορίσει ως Μακεδονία την περιοχή από τη Λάρισα ως τα Σκόπια και την Ξάνθη (ό,τι ονομάζεται Μακεδονία στις τρεις χώρες). Ωστόσο, γεωγραφικά με κριτήριο τα βουνά και τα ποτάμια δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για Μακεδονία πέρα της Ελλάδας, λόγω ακριβώς των βόρειων συνοριακών ορεινών μας όγκων.
Δεν αμφισβητούνται τα βάσανα των κατοίκων της Μακεδονίας εκείνης της εποχής. Αλλά όπως λέει και το άρθρο του Ριζοσπάστη του 1932, το θέμα δεν είναι εθνικό, αλλά ταξικό (βλ. στάση αστών). Και τώρα (σχεδόν 80 χρόνια μετά) είναι άστοχο να "πατάς" στο παρελθόν για να δικαιολογήσεις το παρόν. Αυτά είναι ιστορική πηγή, τι σχέση έχουν όμως με τις σύγχρονες συνθήκες; Εξάλλου, το αν υπάρχει ή όχι μακεδονικό "έθνος" (τί είναι το έθνος??? άλλο ζήτημα αυτό...) δεν αναιρεί την εθνικιστική πολιτική της κυβέρνησης της FYROM που αποτελεί όργανο του διεθνούς καπιταλισμού. Αυτή (και κάθε τέτοια πολιτική) πρέπει να στηλιτεύουμε, όχι να αναμασάμε τα δικά τους επιχειρήματα για να τα μεταστρέψουμε! Αν αυτό το άρθρο γράφτηκε για να κρίνουμε πάλι το ΚΚΕ, έχω βαρεθεί την κατά λέξη ανάλυση όλων των απόψεων του (και αντίστροφα). Ο κόσμος καίγεται και εμείς ασχολούμαστε με λέξεις και φράσεις...
Οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ έχουν ΔΕΣΠΟΤΗ, ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΡΧΗ, ΠΑΠΑΘΕΜΕΛΗ και Κεντρική Επιτροπή
Μήπως θα έπρεπε λίγο να μας προβληματίζει η χρονική στιγμή της ανακίνησης αυτού του ζητήματος;
Εχει χαθεί η μπάλα... Και σ' αυτό το site, εχει χαθεί τελικά η μπάλα.. κρίμα..
Μπραβο στη γγ του ΚΚΕ.
Δεν υπαρχει κανενα μακεδονικο εθνος και καμια μακεδονια ως κρατος.
Σλαβικο εθνος που κατοικει σε περιοχη του ειναι τμημα της Μακεδονια ναι.
Σλαβοφωνοι και Σλαβοι που ζουν στην Ελλαδα ναι.
Τωρα το βαθυ κοκκινο ας αναπραγει οτι θελει.
Ετσι κι αλλιως καποιοι δεν ζουν για να παλευουν τους αστους απλα για να αντιπολιτευονται τους ψευτοεθνικιστες της ακροδεξιας.
Συμφωνο με το σχολιο του χρηστη trash
Ας δεί τι έγινε στους βαλκάνικούς πολέμους ο αρθρογράφος και θα καταλάβει το μπάχαλο απο τις φυλές που υπάρχουν στον γεωγραφικό χώρο που ονομάζεται Μακεδονία...
Ψάξε για εθνη και εθνικιστικές κορώνες...Μπράβο στην ΓΓ του ΚΚΕ
@Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2011 1:20 π.μ. :
mallon esy den katakavaineis ti diavazeis. Gia anyparkto "makedoniko" kai oxi "SLAVOmakedoniko" ethnos milaei to KKE. Kai ton oro "slavomakedones" ton xrhsimopoiei anti tou "makedones" SKETO, apo thn dekaetia tou '40. Oute ston Grammo htan "epanastatiko" dhladh? Tyflwneste kapoioi....
Η άποψη του ΚΚΕ για το Μακεδονικό άλλαζε κατά καιρούς ώστε να συμβαδίζει με τα συμφέροντα της μαμάς Ρωσίας
Η Ρωσία τα 'χε καλά με τη Γιουγκοσλαβία; Οι Γιουγκοσλάβοι ήταν «μακεδόνες» που έπρεπε να στηριχτούν από όλα τα ΚΚ.
Η Ρωσία τα 'χε καλά με τη Βουλγαρία; Οι Βούλγαροι ήταν «μακεδόνες» που έπρεπε να στηριχτούν από όλα τα ΚΚ.
Και βέβαια όλα αυτά για να αποκτήσει η μαμά Ρωσία την πολυπόθητη έξοδο στο Αιγαίο, μέσω αυτών.
Οι σημερινοί «αριστεροί» που υποστηρίζουν τους σκοπιανούς, είναι απλώς προδότες ή ηλίθιοι
Για τους προδότες τι να πει κανείς; φωτιά και τσεκούρι
Για τους «διεθνιστές»; έχετε γίνει νεροκουβαλητές της παγκοσμιοποίησης και του νεοφιλελευθερισμού
Κρίμα
To ΕΛΑΧΙΣΤΟ, το ΚΟΜΨΟΤΕΡΟ που μπορώ να πω για το συγκεκριμένο άρθρο;
ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΤΟΧΟ
Ένα από τα πιο συνηθισμένα αυτογκόλ της ελλαδικής αριστεράς, είναι η προσπάθεια εμφάνισης ενός δήθεν "αντιεθνικιστικού" λόγου, που στην ουσία κάνει το ακριβώς αντίθετο, αφού αγκαλιάζει αντίπαλους εθνικισμούς.
Το θέμα δεν είναι αν υπάρχουν Σλαβομακεδόνες ή όχι. Αυτό το δέχονται όλοι, πλην ίσως κάποιων υπερεθνικιστών από όλες τις πλευρές που θέλουν να τους προσεταιριστούν.
Η εθνότητα αυτή, με γραπτή γλώσσα, παράδοση και έθιμα, δεν έχει πρόβλημα αναγνώρισης υπόστασης.
Το πρόβλημα αρχίζει όταν το προσφάτως ιδρυθέν κράτος της ΠΓΔΜ αρχίζει να φτιάχνει την δική του εθνική μυθολογία (όπως άλλωστε έγινε και στο ελληνικό κράτος παλαιότερα), η οποία προτείνει μία εθνική προέλευση που ανάγεται απευθείας στους αρχαίους Μακεδόνες.
Κι εκεί αρχίζουν οι συγκρούσεις εθνικισμών, που είναι ό,τι πιο ανούσιο γιατί σε τελική ανάλυση, αν άφησε κάτι ο μακεδονικός πολιτισμός το άφησε σε όλους τους λαούς της περιοχής.
Πώς πολεμά το ΚΚΕ τον καπιταλισμό ? με το να λέει ο μαίλης και η παπαρήγα στο λαό ότι μέσω τον εκλογών θα τροποποιηθούν οι συσχετισμοί υπέρ της ...''ανατροπής των μονοπωλίων '' ???
Τρώει το ΚΚΕ τόσα χρόνια απο τον κορβανά του καπιταλισμού εκατομμύρια επι εκαττομυρίων επιδοτήσεων και τολμάτε να μιλάτε για κομμουνισμό ?? έστω και την λαική σας εξουσία (σίκ)
Δεν φταίει όμως η ηγεσία , τα μέλη φταίνε κατά τη γνώμη μου που δεν γνωρίζουν ούτε ιστορία αλλά ούτε και μαρξισμό . Λυπάμαι αλλά η ηγεσία κάνει την ρεφορμιστική δουλειά της και υποτίθεται ότι τα μέλη είναι διαπαιδαγωγημένοι-ες αγωνιστές-ιστριες , αλλά απο όσους έχω μιλήσει ούτε την βάση απο το εποικοδόμημα δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ...
έλεος.
προτιμώ να αφομοιώνω Λιακόπουλο παρά να ακούω Σκοπιανό να με πείθει για το μακεδονικό έθνος και πως τα Σκόπια (καταχρηστικά έστω ο όρος) είναι ο ιστορικός συνεχιστής της έννοιας.
Ποια μακεδονικη γλωσσα,και απο ποτε εθνος? Ποιες αρχαιες επιγραφες στη γλωσσα αυτη βρεθηκαν?Εισαι μεγαλο κοροιδο αν νομιζεις οτι θα σε ακουσει καποιος.Εκτος βεβαια απ τον πρακτορισκο και τρυπιο τσακνια.Μαλλον σε χρησιμοπιουν και δεν το πηρες χαμπαρι.Ολα τα αρχαια ευρηματα στη σκλαβομενη ακομα βορεια Μακεδονια ειναι Ελληνικα.Φωναζει η γη των Ελληνων και λεει που ανηκει, αλλα ποιος εχει την δυναμη να την ακουσει, αυτην και τοσες αλλες γωνιες υποδουλες ακομα
Δημοσίευση σχολίου