Home » » Η κινεζοποίηση των εργατών και η απειλή της Fiat ως παράδειγμα τους εκβιασμού και της εκμετάλλευσης τους-part 2

Η κινεζοποίηση των εργατών και η απειλή της Fiat ως παράδειγμα τους εκβιασμού και της εκμετάλλευσης τους-part 2

Από ciaoant1 , Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011 | 9:06 μ.μ.


«H συμφωνία της ντροπής» γράφει το πανό των διαδηλωτών

Σε παλιότερο ποστ μας, με τίτλο "Η κινεζοποίηση των εργατών και η απειλή της Fiat ως παράδειγμα τους εκβιασμού και της εκμετάλλευσης τους" είχαμε σχολιάσει ένα άρθρο του "Έθνους" στις 26 Οκτωβρίου 2010, σχετικά με τις εξελίξεις στη Fiat, ως ένα "χτυπητό" -σε διεθνή κλίμακα- παράδειγμα του πως η άρχουσα τάξη εκβιάζει τους εργάτες να δεχτούν να "κινεζοποιηθούν" προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, αλλιώς η άρχουσα τάξη σηκώνεται και φεύγει, παίρνοντας και τα εργοστάσια που ελέγχει μαζί της, σε άλλες χώρες (πχ Ασία, πρώην "ανατολικό μπλοκ", κτλ).

Ας θυμηθούμε τι έλεγε το "Έθνος" τότε + μερικά δικά μας σχόλια, και μετά θα δούμε και τις νεότερες εξελίξεις.

Ένα απόσπασμα από το άρθρο του "Έθνους":

«Η Fiat θα είχε καλύτερες επιδόσεις αν εγκατέλειπε την Ιταλία! Ούτε ένα ευρώ από τα 2 δισεκατομμύρια προβλεπόμενου τζίρου του 2010 δεν προέρχεται από τη χώρα μας», ισχυρίστηκε ο αμφιλεγόμενος επιχειρηματίας σε κυριακάτικη εκπομπή της RAI 3. Διέπραξε έτσι έγκλημα καθοσιώσεως στα μάτια εκατομμυρίων Ιταλών, που ένιωσαν να βεβηλώνεται η εθνική τους αυτοκινητοβιομηχανία, ιδρυμένη στο Τορίνο από τον Τζιοβάνι Ανιέλι το 1899.

Ο Μαρκιόνε ισχυρίστηκε ότι τη διετία της κρίσης 2008-2009 η Fiat ήταν η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έλαβε κρατική επιχορήγηση και τόνισε ότι θα προσπαθήσει να προσαρμόσει στα «(ανατολικο)ευρωπαϊκά επίπεδα» τους μισθούς των Ιταλών εργατών, δεδομένης της «βουτιάς» της Ιταλίας στους διεθνείς δείκτες παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας.


Ένα απόσπασμα από τα σχόλια που κάναμε τότε:


...στα πλαίσια της παγκόσμιας αγοράς που ο καπιταλισμός ΚΑΛΩΣ δημιούργησε, όντως ο Μαρκιόνε και ο κάθε Μαρκιόνε ΔΕΝ λέει ψέματα, αν πάει αλλού, ΟΝΤΩΣ θα βγάλει μεγαλύτερο κέρδος σε ατομικό επίπεδο. Και αυτό τελικά είναι "η ρίζα του προβλήματος", και ο λόγος που θα πρέπει ΤΕΛΙΚΑ να ανατρέψουμε το καπιταλιστικό σύστημα, διότι όντως δίνει κίνητρο σε μια χούφτα ανθρώπους να ρημάξουν τους υπόλοιπους (τους εργάτες), διότι αυτό όντως αυξάνει τα κέρδη τους.
Στην θέση του, η παραγωγή θα ελέγχεται πλέον από τους εργάτες, εξαλείφοντας έτσι το κίνητρο για τέτοια εντελώς ανορθόδοξη και άναρχη παραγωγή, με τον κάθε εργοδότη "να κάνει τα δικά του", εις βάρος των εργατών, για το ατομικό του κέρδος που έρχεται σε αντίθεση με το δικό μας

Όσο για τον εκβιασμό του Μαρκιόνε, ότι θα μεταφέρει αλλού την παραγωγή, όπου οι μισθοί είναι φτηνότεροι, προφανώς η FIAT δεν είναι η μόνη - τα ίδια έχουμε σε όλους τους κλάδους και σε όλες τις χώρες (πχ εδώ στην Ελλάδα παρόμοιους εκβιασμούς κάνουν η ΤΙΤΑΝ, η Κόκα-Κόλα, κτλ). Οι εργοδότες απαιτούν "κινεζοποίηση" των εργατών, και μόνο έτσι θα δεχτούν να επενδύσουν τα κεφάλαια που έχουν αποσπάσει από την εργασία των εργατών στη δύση. Αν οι εδώ εργάτες δε δεχτούν να "κινεζοποιηθούν", ή έστω να "βουλγαροποιηθούν", θα επενδύουν τα κεφάλαια τους στην Κίνα, ή τη Βουλγαρία (ή δε θα τα επενδύουν καθόλου, αγοράζοντας πχ χρυσό, περιμένωντας να "λυγίσουν" οι εργάτες λόγω της ανεργίας στην οποία τους καταδικάουν, και τότε θα ξαναεπενδύσουν).

Ας δούμε τώρα τις νεότερες εξελίξεις:




«Δεν θα γίνουμε Κινέζοι»

Μάρκα μ' έκαψες...
«Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα». Το πιο σκληρό δόγμα του καπιταλισμού μπορεί να έχει ήδη επιβεβαιωθεί από τον 20ό αιώνα, αλλά του 21ου είναι «σλόγκαν».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, το διαλαλεί στην αχανή αγορά της Κίνας. Το μελάνι της υπογραφής για την κατασκευή αυτοκινήτων μεταξύ Fiat και Guangzhou Automobile Group (όμιλος GAC) στέγνωσε από τον Ιούλιο του 2009. Τώρα, ο φόβος τρώει τα σωθικά του Τορίνο. Το εργοστάσιο της εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας των Ιταλών βλέπει την απειλή της συρρίκνωσης ή ακόμη και του λουκέτου.

Γι' αυτό και το σύνθημα-προειδοποίηση, με το έμβλημα των «Ερυθρών Ταξιαρχιών», προς τον Μαρκιόνε είναι σαφές: «Δεν θα γίνουμε Κινέζοι». Ο σκληρός μάνατζερ έχει δηλώσει απερίφραστα ότι θα «προσαρμόσει» τους μισθούς και ήδη στη «Φάμπρικα Ιταλιάνα Αουτομόμπιλι Τορίνο» έχουν επιβληθεί ελαστικά ωράρια, έχουν γίνει απολύσεις και στο εργοστάσιο πλανάται η απειλή για μεταφορά της παραγωγής αλλού... Θα τρίζουν τα κόκαλα του Τζοβάνι Ανιέλι, που ίδρυσε στο Τορίνο τη Fiat το 1899, με την αμείλικτη «πολιτική» του διευθύνοντος. Οπως αμείλικτος είναι και ο πλούτος. Η Rolls Royce ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεών της το 2010 κατά 171%. Ητοι, 2.711 πλήρωσαν από 310.000 δολάρια και πάνω, για να αποκτήσουν το τετράτροχο της χλιδής . «Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα» γιατί φεύγει από τις πατρίδες όπου στράγγιξε το κεφάλαιό τους. Το μόχθο της εργασίας, το όνειρο των ανθρώπων για ένα... Φιατάκι (φωτ. Reuters, Ass. Press)


Στις 14/01, η "Καθημερινή" ανέφερε τα εξής:

Κρίσιμη ψηφοφορία για το μέλλον εργοστασίου της Fiat στην Ιταλία
Η διοίκηση προειδοποιεί με μεταφορά εκτός συνόρων εάν το συνδικάτο δεν αποδεχθεί εργασιακές αλλαγές

Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ της διοίκησης της αυτοκινητοβιομηχανίας της Fiat και του συνδικάτου των εργαζομένων Cgil για το μέλλον του εργοστασίου Μιραφιόρι έξω από το Τορίνο. Αφορμή της διένεξης μεταξύ συνδικαλιστικών εκπροσώπων και του επικεφαλής της εταιρείας, Σέρτζιο Μαρκιόνε, είναι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, οι οποίες συνοδεύονται από προειδοποιήσεις εκ μέρους του για μεταφορά της παραγωγής εκτός συνόρων.
...
Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε ασκεί πιέσεις στους εργαζομένους στο ιστορικό εργοστάσιο Μιραφιόρι να δεχθούν αναθεώρηση των συμβάσεών τους, ακολουθώντας τους συναδέλφους τους στο Πομιλιάνο ντ' Αρκο, το εργοστάσιο στη Νάπολη, που έχουν ήδη συμφωνήσει - ως αποτέλεσμα θα μεταφερθεί εκεί από την Πολωνία η κατασκευή του Panda. Τόσο στο Τορίνο σήμερα, όσο και στη Νάπολη προηγουμένως, τα συνδικάτα είχαν εμφανιστεί διχασμένα. Τα σωματεία Fim, Uilm, Fismic και Ugl τάχθηκαν υπέρ των νέων συμβάσεων, ενώ το Fiom, το οποίο υπάγεται στο μεγαλύτερο συνδικαλιστικό όργανο της Ιταλίας, Cgil, διαφωνεί. Οι νέοι όροι, οι οποίοι οδηγούν σε αλλαγή των συλλογικών συμβάσεων, προβλέπουν τρεις βάρδιες αντί για δύο και το εργοστάσιο ανοιχτό το Σάββατο. Επίσης, περιορισμό των απεργιών σε περίοδο πλήρους παραγωγής, μείωση των αναρρωτικών αδειών μετά τα Σαββατοκύριακα και τις γιορτές, αύξηση των υποχρεωτικών υπερωριών, μείωση της διάρκειας του ατομικού διαλείμματος κατά δέκα λεπτά.

Η συμφωνία πέρασε, με μόνο τους "κεντροαριστερούς" της Fion να αρνούνται να υπογράψουν αυτή την εκβιαστική σύμβαση της εργοδοσίας. Και μάλιστα σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η Fion δεν θα δικαιούται πλέον να έχει εκπροσώπους στο εργοστάσιο καθώς είχε αρνηθεί να υπογράψει:

Fiat: Turin plant workers accept new conditions
Workers at a Fiat car plant in Italy have voted to accept changes to working conditions, in a deal that could have widespread implications for industrial relations in the country.

Fiat's management described them as essential and had threatened to invest abroad if the deal was rejected.

Unions have called the deal "shameful", saying it takes away workers' rights.


Αυτή η κατάσταση οδηγεί, όσο συνεχίζεται σε τεράστια εξαθλίωση των εργατών, και πρέπει επιτακτικά να μπει το θέμα της κατάργησης της ατομικής ιδιοκτησίας "στο τραπέζι": Όσο "δύσκολο" ή "μακρινό" και αν φαίνεται, η ίδια η άρχουσα τάξη αποδεικνύει εμπράκτως κάθε μέρα ότι δε θα σταματήσει μέχρι να μας στείλει πίσω στο μεσαίωνα, και άρα πρέπει το γρηγορότερο δυνατό να απομακρυνθεί από την εξουσία και τον έλεγχο της παραγωγής, και να αντικατασταθεί από την εξουσία των εργατών
Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ
Powered by Blogger